uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,
uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 1234/2007 z dnia 22 października 2007 r. ustanawiające wspólną organizację rynków rolnych oraz przepisy szczegółowe dotyczące niektórych produktów rolnych ("rozporządzenie o jednolitej wspólnej organizacji rynku")(1), w szczególności jego art. 43 lit. a) i d) w związku z art. 4,
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) Artykuł 28 rozporządzenia (WE) nr 1234/2007 przewiduje obowiązkowe prywatne przechowywanie masła.
(2) Artykuł 2 rozporządzenia Komisji (WE) nr 826/2008(2) ustanawia wymogi, które spełniać muszą produkty, aby uzyskać uprawnienia do dopłat do prywatnego przechowywania. Wymogi te zostały wymienione w załączniku I do wymienionego rozporządzenia.
(3) Punkt III załącznika I do rozporządzenia (WE) nr 826/2008 przewiduje, że do dopłat do prywatnego przechowywania kwalifikuje się wyłącznie masło spełniające dodatkowe kryteria oraz wyprodukowane w przedsiębiorstwie zatwierdzonym zgodnie z art. 4 ust. 1 lit. a), b) oraz c) rozporządzenia Komisji (WE) nr 105/2008 z dnia 5 lutego 2008 r. ustanawiającego szczegółowe zasady stosowania rozporządzenia Rady (WE) nr 1255/1999 w odniesieniu do interwencji na rynku masła(3).
(4) Artykułem 60 rozporządzenia Komisji (UE) nr 1272/2009 z dnia 11 grudnia 2009 r. ustanawiającego wspólne szczegółowe zasady wykonania rozporządzenia Rady (WE) nr 1234/2007 w odniesieniu do zakupu i sprzedaży produktów rolnych w ramach interwencji publicznej(4) uchylono rozporządzenie (WE) nr 105/2008 ze skutkiem od dnia 1 marca 2010 r.
(5) Kryteria zatwierdzania przedsiębiorstw produkujących masło kwalifikujące się do dopłat do prywatnego przechowywania zostały określone w części III pkt 1 lit. a), b) i c) załącznika IV do rozporządzenia (UE) nr 1272/2009.
(6) Ponieważ z dniem 1 marca 2010 r. odniesienie do rozporządzenia (WE) nr 105/2008 w pkt III załącznika I do rozporządzenia (WE) nr 826/2008 stało się nieaktualne, aby zachować jasność, należy uaktualnić to odniesienie, powołując się na część III pkt 1 lit. a), b) i c) załącznika IV do rozporządzenia (UE) nr 1272/2009.
(7) Należy zatem odpowiednio zmienić rozporządzenie (WE) nr 826/2008.
(8) Proponowana zmiana powinna obowiązywać od dnia wejścia w życie uchylenia rozporządzenia (WE) nr 105/2008.
(9) Środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią Komitetu Zarządzającego ds. Wspólnej Organizacji Rynków Rolnych,
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
Sporządzono w Brukseli dnia 3 czerwca 2010 r.
W imieniu Komisji | |
José Manuel BARROSO | |
Przewodniczący |
______
(1) Dz.U. L 299 z 16.11.2007, s. 1.
(2) Dz.U. L 223 z 21.8.2008, s. 3.
(3) Dz.U. L 32 z 6.2.2008, s. 3.
(4) Dz.U. L 349 z 29.12.2009, s. 1.
Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej nie zgodziło się na usunięcie z ustawy o zatrudnianiu cudzoziemców przepisu podnoszącego w kodeksie pracy kary dla pracodawców. Senacka Komisja Rodziny, Polityki Senioralnej i Społecznej zaakceptowała we wtorek jedynie poprawki Biura Legislacyjnego Senatu do tej ustawy. Nie można jednak wykluczyć, że na posiedzeniu Senatu inni senatorowie przejmą poprawki zgłaszane przez stronę pracodawców.
11.03.2025Podczas ostatniego posiedzenia Sejmu, ku zaskoczeniu zarówno przedsiębiorców, jak i części posłów koalicji rządzącej, Lewica w ostatniej chwili „dorzuciła” do ustawy o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom poprawki zaostrzające kary za naruszanie przepisów prawa pracy - m.in. umożliwiające orzeczenie kary ograniczenia wolności. Jednocześnie zignorowano postulaty organizacji pracodawców, mimo wcześniejszych zapewnień rządu o ich poparciu.
27.02.2025Już nie 30 tys. zł, a 50 tys. zł ma grozić maksymalnie pracodawcy, który zawrze umowę cywilnoprawną, choć powinien - umowę o pracę. Podobnie temu, który nie wypłaca w terminie wynagrodzenia za pracę lub innego świadczenia przysługującego pracownikowi albo uprawnionemu do tego świadczenia członkowi jego rodziny. A jeśli nie wypłaca przez okres co najmniej 3 miesięcy, to kara ma wynieść nawet 60 tys. złotych - zdecydował Sejm, przyjmując poprawkę Lewicy, zmieniającą Kodeks pracy w... ustawie dotyczącej cudzoziemców.
25.02.2025500 zł zarobi członek obwodowej komisji wyborczej w wyborach Prezydenta RP, 600 zł - zastępca przewodniczącego, a 700 zł przewodniczący komisji wyborczej – wynika z uchwały Państwowej Komisji Wyborczej. Jeżeli odbędzie się ponownie głosowanie, zryczałtowana dieta wyniesie 75 proc. wysokości diety w pierwszej turze. Termin zgłaszania kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych mija 18 kwietnia
20.01.20251 stycznia 2025 r. weszły w życie liczne zmiany podatkowe, m.in. nowe definicje budynku i budowli w podatku od nieruchomości, JPK CIT, globalny podatek wyrównawczy, PIT kasowy, zwolnienie z VAT dla małych firm w innych krajach UE. Dla przedsiębiorców oznacza to często nowe obowiązki sprawozdawcze i zmiany w systemach finansowo-księgowych. Firmy muszą też co do zasady przeprowadzić weryfikację nieruchomości pod kątem nowych przepisów.
02.01.2025W 2025 roku minimalne wynagrodzenie za pracę wzrośnie tylko raz. Obniżeniu ulegnie natomiast minimalna podstawa wymiaru składki zdrowotnej płaconej przez przedsiębiorców. Grozi nam za to podwyżka podatku od nieruchomości. Wzrosną wynagrodzenia nauczycieli, a prawnicy zaczną lepiej zarabiać na urzędówkach. Wchodzą w życie zmiany dotyczące segregacji odpadów i e-doręczeń. To jednak nie koniec zmian, jakie czekają nas w Nowym Roku.
31.12.2024Identyfikator: | Dz.U.UE.L.2010.138.1 |
Rodzaj: | Rozporządzenie |
Tytuł: | Rozporządzenie 484/2010 zmieniające rozporządzenie (WE) nr 826/2008 ustanawiające wspólne zasady dotyczące przyznawania dopłat do prywatnego przechowywania niektórych produktów rolnych |
Data aktu: | 03/06/2010 |
Data ogłoszenia: | 04/06/2010 |
Data wejścia w życie: | 07/06/2010, 01/03/2010 |