uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,
uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 384/96 z dnia 22 grudnia 1995 r. w sprawie ochrony przed przywozem produktów po cenach dumpingowych z krajów niebędących członkami Wspólnoty Europejskiej(1) ("rozporządzenie podstawowe"), w szczególności jego art. 11 ust. 4,
uwzględniając wniosek przedstawiony przez Komisję Europejską po konsultacji z Komitetem Doradczym,
a także mając na uwadze, co następuje:
1. OBOWIĄZUJĄCE ŚRODKI
(1) W wyniku dochodzenia ("dochodzenie pierwotne") Rada nałożyła, rozporządzeniem (WE) nr 1338/2006(2), ostateczne cło antydumpingowe na przywóz skóry zamszowej pochodzącej z Chińskiej Republiki Ludowej ("ChRL"). Obowiązujące środki mają formę ostatecznego cła ogólnokrajowego ad valorem w wysokości 58,9 %.
2. OBECNE DOCHODZENIE
a) Wniosek o dokonanie przeglądu
(2) Po wprowadzeniu ostatecznych środków antydumpingowych Komisja otrzymała wniosek o przeprowadzenie przeglądu pod kątem nowego eksportera zgodnie z art. 11 ust. 4 rozporządzenia podstawowego. Podstawą wniosku było twierdzenie, że producent eksportujący Henan Prosper Skins and Leather Enterprise Co. Ltd. ("wnioskodawca"):
(i) nie prowadził wywozu skóry zamszowej przed lub podczas okresu objętego pierwotnym dochodzeniem;
(ii) nie był powiązany z żadnym producentem eksportującym podlegającym środkom wprowadzonym w drodze rozporządzenia (WE) nr 1338/2006;
(iii) rozpoczął wywóz skóry zamszowej do Unii po zakończeniu okresu objętego pierwotnym dochodzeniem;
(iv) prowadzi działalność w warunkach gospodarki rynkowej, jak określono w art. 2 ust. 7 lit. c) rozporządzenia podstawowego, lub wnioskuje o indywidualne traktowanie zgodnie z art. 9 ust. 5 rozporządzenia podstawowego.
b) Wszczęcie przeglądu pod kątem nowego eksportera
(3) Komisja zbadała dowody prima facie dostarczone przez wnioskodawcę i uznała je za wystarczające do uzasadnienia wszczęcia przeglądu zgodnie z art. 11 ust. 4 rozporządzenia podstawowego. Po konsultacji z Komitetem Doradczym oraz po umożliwieniu przedstawienia uwag zainteresowanemu przemysłowi unijnemu Komisja wszczęła, w drodze rozporządzenia (WE) nr 573/2009(3), przegląd rozporządzenia (WE) nr 1338/2006 w odniesieniu do wnioskodawcy.
(4) Zgodnie z art. 2 rozporządzenia (WE) nr 573/2009 zniesiono cło antydumpingowe nałożone w drodze rozporządzenia (WE) nr 1338/2006 na przywóz skóry zamszowej wyprodukowanej przez wnioskodawcę. Równocześnie, zgodnie z art. 14 ust. 5 rozporządzenia podstawowego, polecono władzom celnym powzięcie odpowiednich kroków celem rejestracji przywozu skóry zamszowej produkowanej przez wnioskodawcę.
c) Produkt objęty postępowaniem
(5) Produktem objętym przeglądem jest skóra zamszowa określona w dochodzeniu pierwotnym, tj. skóra zamszowa i zamsz kombinowany, nawet cięte do kształtu, włączając skórę zamszową "crust" i zamsz kombinowany "crust" ("skóra zamszowa"), pochodzące z Chińskiej Republiki Ludowej oraz objęte obecnie kodami CN 4114 10 10 i 4114 10 90.
d) Zainteresowane strony
(6) Komisja oficjalnie powiadomiła o wszczęciu przeglądu przemysł unijny, wnioskodawcę oraz przedstawicieli kraju wywozu. Zainteresowanym stronom umożliwiono wyrażenie opinii na piśmie i ustnie.
e) Okres objęty dochodzeniem przeglądowym
(7) Dochodzenie dotyczące dumpingu objęło okres od dnia 1 lipca 2008 r. do dnia 30 czerwca 2009 r. ("okres objęty dochodzeniem przeglądowym" lub "ODP").
3. ZAKOŃCZENIE WSPÓŁPRACY ORAZ WYCOFANIE WNIOSKU O PRZEGLĄD POD KĄTEM NOWEGO EKSPORTERA
(8) Komisja przesłała wnioskodawcy kwestionariusz i otrzymała odpowiedź w ustalonym terminie. Podczas przeprowadzonej na terenie przedsiębiorstwa weryfikacji odpowiedzi udzielonych na pytania z kwestionariusza, wnioskodawca dostarczył nieprawdziwe lub wprowadzające w błąd informacje w rozumieniu art. 18 ust. 1 rozporządzenia podstawowego. Ponadto wnioskodawca podjął decyzję o całkowitym zakończeniu współpracy i weryfikacja musiała zostać przerwana. W dniu 21 września 2009 r. wnioskodawca oficjalnie wycofał wniosek o przeprowadzenie przeglądu pod kątem nowego eksportera.
(9) Wnioskodawcę poinformowano, że informacje dostarczone przez niego nie mogły być uznane za wiarygodne i zostaną pominięte, oraz wezwano go do przedłożenia dodatkowych wyjaśnień w ustalonym terminie zgodnie z art. 18 ust. 4 rozporządzenia podstawowego. Wnioskodawca nie przedstawił żadnych dodatkowych wyjaśnień.
(10) W wyżej opisanych okolicznościach, pomimo wycofania wniosku, uznano za właściwe kontynuowanie dochodzenia z urzędu i dokonanie ustaleń dotyczących wnioskodawcy na podstawie dostępnych faktów w rozumieniu art. 18 rozporządzenia podstawowego.
(11) Z uwagi na brak innych informacji stawkę cła mającą zastosowanie do wnioskodawcy ustala się na poziomie cła ogólnokrajowego.
4. WNIOSKI Z DOCHODZENIA ORAZ POBRANIE CŁA ANTYDUMPINGOWEGO Z MOCĄ WSTECZNĄ
(12) W świetle powyższych ustaleń stwierdzono, że przywóz do Unii skóry zamszowej i zamszu kombinowanego, nawet ciętych do kształtu, włączając skórę zamszową "crust" i zamsz kombinowany "crust", objętych obecnie kodami CN 4114 10 10 i 4114 10 90, pochodzących z Chińskiej Republiki Ludowej oraz wyprodukowanych i sprzedawanych na wywóz do Unii przez Henan Prosper Skins & Leather Enterprise Co., Ltd (dodatkowy kod TARIC A957), powinien podlegać cłu antydumpingowemu na poziomie cła nałożonego rozporządzeniem (WE) nr 1338/2006 na wszystkie przedsiębiorstwa w Chińskiej Republice Ludowej, oraz że cło antydumpingowe na tym poziomie powinno zostać ponownie nałożone i pobrane z mocą wsteczną na produkt objęty postępowaniem, który podlegał rejestracji zgodnie z art. 3 rozporządzenia (WE) nr 573/2009.
5. UJAWNIENIE INFORMACJI I OKRES OBOWIĄZYWANIA ŚRODKÓW
(13) Wnioskodawcę, przemysł unijny i przedstawicieli kraju wywozu poinformowano o zasadniczych faktach i okolicznościach, na podstawie których sformułowano powyższe wnioski, oraz umożliwiono tym stronom zgłoszenie uwag. Nie otrzymano żadnych uwag, które uzasadniałyby zmianę powyższych wniosków.
(14) Niniejszy przegląd nie wpływa na datę wygaśnięcia środków wprowadzonych rozporządzeniem (WE) nr 1338/2006 zgodnie z art. 11 ust. 2 rozporządzenia podstawowego,
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
W imieniu Rady | |
Å. TORSTENSSON | |
Przewodniczący |
______
(1) Dz.U. L 56 z 6.3.1996, s. 1.
(2) Dz.U. L 251 z 14.9.2006, s. 1.
(3)Rozporządzenie Komisji (WE) nr 573/2009 z dnia 29 czerwca 2009 r. w sprawie wszczęcia przeglądu pod kątem nowego eksportera w świetle rozporządzenia Rady (WE) nr 1338/2006 nakładającego ostateczne cło antydumpingowe na przywóz skóry zamszowej pochodzącej z Chińskiej Republiki Ludowej, uchylenia cła w odniesieniu do przywozu od jednego producenta eksportującego w tym kraju i poddania tego przywozu wymogowi rejestracji (Dz.U. L 172 z 2.7.2009, s. 3).
Senat nie zgodził się w czwartek na zniesienie obowiązku zawierania umów o pracę z cudzoziemcami będącymi pracownikami tymczasowymi przez agencje pracy tymczasowej, ale umożliwił agencjom zawieranie umów cywilnoprawnych. Senatorowie zdecydowali natomiast o skreśleniu przepisu podnoszącego kary grzywny dla pracodawców przewidziane w kodeksie pracy. W głosowaniu przepadła też poprawka Lewicy podnosząca z 2 tys. zł do 10 tys. zł kary grzywny, jakie w postępowaniu mandatowym może nałożyć Państwowa Inspekcja Pracy.
13.03.2025Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej nie zgodziło się na usunięcie z ustawy o zatrudnianiu cudzoziemców przepisu podnoszącego w kodeksie pracy kary dla pracodawców. Senacka Komisja Rodziny, Polityki Senioralnej i Społecznej zaakceptowała we wtorek jedynie poprawki Biura Legislacyjnego Senatu do tej ustawy. Nie można jednak wykluczyć, że na posiedzeniu Senatu inni senatorowie przejmą poprawki zgłaszane przez stronę pracodawców.
11.03.2025Podczas ostatniego posiedzenia Sejmu, ku zaskoczeniu zarówno przedsiębiorców, jak i części posłów koalicji rządzącej, Lewica w ostatniej chwili „dorzuciła” do ustawy o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom poprawki zaostrzające kary za naruszanie przepisów prawa pracy - m.in. umożliwiające orzeczenie kary ograniczenia wolności. Jednocześnie zignorowano postulaty organizacji pracodawców, mimo wcześniejszych zapewnień rządu o ich poparciu.
27.02.2025Już nie 30 tys. zł, a 50 tys. zł ma grozić maksymalnie pracodawcy, który zawrze umowę cywilnoprawną, choć powinien - umowę o pracę. Podobnie temu, który nie wypłaca w terminie wynagrodzenia za pracę lub innego świadczenia przysługującego pracownikowi albo uprawnionemu do tego świadczenia członkowi jego rodziny. A jeśli nie wypłaca przez okres co najmniej 3 miesięcy, to kara ma wynieść nawet 60 tys. złotych - zdecydował Sejm, przyjmując poprawkę Lewicy, zmieniającą Kodeks pracy w... ustawie dotyczącej cudzoziemców.
25.02.2025500 zł zarobi członek obwodowej komisji wyborczej w wyborach Prezydenta RP, 600 zł - zastępca przewodniczącego, a 700 zł przewodniczący komisji wyborczej – wynika z uchwały Państwowej Komisji Wyborczej. Jeżeli odbędzie się ponownie głosowanie, zryczałtowana dieta wyniesie 75 proc. wysokości diety w pierwszej turze. Termin zgłaszania kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych mija 18 kwietnia
20.01.20251 stycznia 2025 r. weszły w życie liczne zmiany podatkowe, m.in. nowe definicje budynku i budowli w podatku od nieruchomości, JPK CIT, globalny podatek wyrównawczy, PIT kasowy, zwolnienie z VAT dla małych firm w innych krajach UE. Dla przedsiębiorców oznacza to często nowe obowiązki sprawozdawcze i zmiany w systemach finansowo-księgowych. Firmy muszą też co do zasady przeprowadzić weryfikację nieruchomości pod kątem nowych przepisów.
02.01.2025Identyfikator: | Dz.U.UE.L.2009.338.12 |
Rodzaj: | Rozporządzenie |
Tytuł: | Rozporządzenie wykonawcze 1252/2009 kończące przegląd pod kątem nowego eksportera dotyczący rozporządzenia (WE) nr 1338/2006 nakładającego ostateczne cło antydumpingowe na przywóz skóry zamszowej pochodzącej z Chińskiej Republiki Ludowej, stanowiące o pobraniu z mocą wsteczną cła antydumpingowego i nakładające takie cło w odniesieniu do przywozu od jednego eksportera w tym kraju oraz kończące rejestrację tego przywozu |
Data aktu: | 18/12/2009 |
Data ogłoszenia: | 19/12/2009 |