uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,
uwzględniając dyrektywę Rady 91/414/EWG z dnia 15 lipca 1991 r. dotyczącą wprowadzania do obrotu środków ochrony roślin(1), w szczególności jej art. 6 ust. 1 akapit drugi tiret drugie,
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) Po dokonaniu przeglądu, w którym Zjednoczone Królestwo pełniło rolę państwa członkowskiego sprawozdawcy, dyrektywą Komisji 2008/40/WE(2) dodano substancję czynną nikosulfuron do załącznika I do dyrektywy 91/414/EWG. W zakresie czystości w dyrektywie Komisji 2008/40/WE ustalono minimalny poziom na 930 g/kg. Poziom ten został oparty na specyfikacji przedłożonej przez powiadamiającego.
(2) Jednakże przyjętą praktyką jest, że poziom minimalnej czystości substancji czynnej ustala się na podstawie specyfikacji określonych przez Organizację Narodów Zjednoczonych do spraw Wyżywienia i Rolnictwa (FAO) dotyczących czystości substancji czynnych i poziomów zanieczyszczenia w nich zawartych. W specyfikacji FAO dla nikosulfuronu(3) minimalny poziom czystości ustalono na 910 g/kg. Specyfikację tę zawarto w sprawozdaniu z oceny, które zostało poddane przeglądowi przez państwa członkowskie oraz Europejski Urząd ds. Bezpieczeństwa Żywności (EFSA) i przedstawione Komisji w dniu 29 listopada 2007 r. w formie sprawozdania naukowego EFSA odnośnie do nikosulfuronu(4). Mimo że Wspólnocie przysługuje prawo ustalania własnego poziomu ochrony zdrowia publicznego, zdrowia zwierząt i ochrony środowiska, przyjętą praktyką jest stosowanie poziomów FAO. Aby umożliwić innym producentom przestrzegającym poziomu określonego przez FAO wprowadzenie do obrotu swoich produktów, konieczne jest odpowiednie dostosowanie wspomnianej specyfikacji.
(3) Uzasadniona jest zatem zmiana minimalnej czystości dla nikosulfuronu.
(4) W związku z tym, że art. 2 dyrektywy 2008/40/WE stawia wymóg, aby państwa członkowskie stosowały przepisy wdrażające dyrektywę od dnia 1 lipca 2009 r., zmieniona specyfikacja dla nikosulfuronu powinna także obowiązywać od tej daty bez uszczerbku dla pozostałych terminów określonych w art. 3 dyrektywy 2008/40/WE. W rezultacie niniejsza dyrektywa powinna wejść w życie tak szybko, jak to możliwe.
(5) Należy zatem odpowiednio zmienić dyrektywę 91/414/EWG.
(6) Środki przewidziane w niniejszej dyrektywie są zgodne z opinią Stałego Komitetu ds. Łańcucha Żywnościowego i Zdrowia Zwierząt,
PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DYREKTYWĘ:
W imieniu Komisji | |
Androulla VASSILIOU | |
Członek Komisji |
______
(1) Dz.U. L 230 z 19.8.1991, s. 1.
(2) Dz.U. L 87 z 29.3.2008, s. 5.
(3) 709/TC 2006.
(4) EFSA Scientific Report (2007) 120, 1-91, Conclusion regarding the peer review of the pesticide risk assessment of the active substance nicosulfuron (sfinalizowano w dniu 29 listopada 2007 r.).
Senat nie zgodził się w czwartek na zniesienie obowiązku zawierania umów o pracę z cudzoziemcami będącymi pracownikami tymczasowymi przez agencje pracy tymczasowej, ale umożliwił agencjom zawieranie umów cywilnoprawnych. Senatorowie zdecydowali natomiast o skreśleniu przepisu podnoszącego kary grzywny dla pracodawców przewidziane w kodeksie pracy. W głosowaniu przepadła też poprawka Lewicy podnosząca z 2 tys. zł do 10 tys. zł kary grzywny, jakie w postępowaniu mandatowym może nałożyć Państwowa Inspekcja Pracy.
13.03.2025Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej nie zgodziło się na usunięcie z ustawy o zatrudnianiu cudzoziemców przepisu podnoszącego w kodeksie pracy kary dla pracodawców. Senacka Komisja Rodziny, Polityki Senioralnej i Społecznej zaakceptowała we wtorek jedynie poprawki Biura Legislacyjnego Senatu do tej ustawy. Nie można jednak wykluczyć, że na posiedzeniu Senatu inni senatorowie przejmą poprawki zgłaszane przez stronę pracodawców.
11.03.2025Podczas ostatniego posiedzenia Sejmu, ku zaskoczeniu zarówno przedsiębiorców, jak i części posłów koalicji rządzącej, Lewica w ostatniej chwili „dorzuciła” do ustawy o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom poprawki zaostrzające kary za naruszanie przepisów prawa pracy - m.in. umożliwiające orzeczenie kary ograniczenia wolności. Jednocześnie zignorowano postulaty organizacji pracodawców, mimo wcześniejszych zapewnień rządu o ich poparciu.
27.02.2025Już nie 30 tys. zł, a 50 tys. zł ma grozić maksymalnie pracodawcy, który zawrze umowę cywilnoprawną, choć powinien - umowę o pracę. Podobnie temu, który nie wypłaca w terminie wynagrodzenia za pracę lub innego świadczenia przysługującego pracownikowi albo uprawnionemu do tego świadczenia członkowi jego rodziny. A jeśli nie wypłaca przez okres co najmniej 3 miesięcy, to kara ma wynieść nawet 60 tys. złotych - zdecydował Sejm, przyjmując poprawkę Lewicy, zmieniającą Kodeks pracy w... ustawie dotyczącej cudzoziemców.
25.02.2025500 zł zarobi członek obwodowej komisji wyborczej w wyborach Prezydenta RP, 600 zł - zastępca przewodniczącego, a 700 zł przewodniczący komisji wyborczej – wynika z uchwały Państwowej Komisji Wyborczej. Jeżeli odbędzie się ponownie głosowanie, zryczałtowana dieta wyniesie 75 proc. wysokości diety w pierwszej turze. Termin zgłaszania kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych mija 18 kwietnia
20.01.20251 stycznia 2025 r. weszły w życie liczne zmiany podatkowe, m.in. nowe definicje budynku i budowli w podatku od nieruchomości, JPK CIT, globalny podatek wyrównawczy, PIT kasowy, zwolnienie z VAT dla małych firm w innych krajach UE. Dla przedsiębiorców oznacza to często nowe obowiązki sprawozdawcze i zmiany w systemach finansowo-księgowych. Firmy muszą też co do zasady przeprowadzić weryfikację nieruchomości pod kątem nowych przepisów.
02.01.2025Identyfikator: | Dz.U.UE.L.2009.127.5 |
Rodzaj: | Dyrektywa |
Tytuł: | Dyrektywa 2009/51/WE zmieniająca dyrektywę Rady 91/414/EWG w zakresie specyfikacji substancji czynnej nikosulfuronu |
Data aktu: | 25/05/2009 |
Data ogłoszenia: | 26/05/2009 |
Data wejścia w życie: | 26/05/2009 |