Decyzja 2008/960/WE wyłączająca z finansowania wspólnotowego niektóre wydatki poniesione przez państwa członkowskie w ramach Sekcji Gwarancji Europejskiego Funduszu Orientacji i Gwarancji Rolnej (EFOGR) oraz Europejskiego Funduszu Rolniczego Gwarancji (EFRG)

DECYZJA KOMISJI
z dnia 8 grudnia 2008 r.
wyłączająca z finansowania wspólnotowego niektóre wydatki poniesione przez państwa członkowskie w ramach Sekcji Gwarancji Europejskiego Funduszu Orientacji i Gwarancji Rolnej (EFOGR) oraz Europejskiego Funduszu Rolniczego Gwarancji (EFRG)

(notyfikowana jako dokument nr C(2008) 7820)

(Jedynie teksty w językach: angielskim, duńskim, estońskim, fińskim, francuskim, greckim, hiszpańskim, łotewskim, niderlandzkim, portugalskim, słoweńskim, szwedzkim i włoskim są autentyczne)

(2008/960/WE)

(Dz.U.UE L z dnia 19 grudnia 2008 r.)

KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,

uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,

uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 1258/1999 z dnia 17 maja 1999 r. w sprawie finansowania wspólnej polityki rolnej(1), w szczególności jego art. 7 ust. 4,

uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 1290/2005 z dnia 21 czerwca 2005 r. w sprawie finansowania wspólnej polityki rolnej(2), w szczególności jego art. 31,

po konsultacji z Komitetem ds. Funduszy Rolniczych,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Zgodnie z art. 7 ust. 4 rozporządzenia (WE) nr 1258/1999 i art. 31 rozporządzenia (WE) nr 1290/2005 Komisja dokonuje niezbędnej weryfikacji, informuje państwa członkowskie o wynikach weryfikacji, zapoznaje się z uwagami przez nie zgłoszonymi, zwołuje dwustronne rozmowy w celu wypracowania porozumienia z danymi państwami członkowskimi i oficjalnie informuje je o swoich wnioskach.

(2) Państwa członkowskie miały możliwość złożenia wniosku o rozpoczęcie procedury pojednawczej. W niektórych przypadkach możliwość ta została wykorzystana i Komisja przeanalizowała sprawozdanie sporządzone po zakończeniu tej procedury.

(3) Zgodnie z rozporządzeniem (WE) nr 1258/1999 i rozporządzeniem (WE) nr 1290/2005 finansowane mogą być jedynie wydatki rolne dokonane zgodnie z przepisami wspólnotowymi.

(4) Przeprowadzona weryfikacja, wyniki rozmów dwustronnych i procedury pojednawcze wykazały, że część wydatków zadeklarowanych przez państwa członkowskie nie spełnia powyższego wymogu i nie może być zatem finansowana przez Sekcję Gwarancji EFOGR i Europejski Fundusz Rolniczy Gwarancji (zwany dalej "EFRG").

(5) Należy wskazać, które kwoty nie zostały uznane za kwalifikujące się do zwrotu w ramach Sekcji Gwarancji EFOGR i EFRG. Kwoty te nie dotyczą wydatków poniesionych wcześniej niż dwadzieścia cztery miesiące przed pisemnym powiadomieniem państw członkowskich przez Komisję o wynikach weryfikacji.

(6) W odniesieniu do przypadków objętych niniejszą decyzją Komisja przedstawiła państwom członkowskim w sprawozdaniu zbiorczym szacunkowe kwoty do wyłączenia z uwagi na ich niezgodność z przepisami wspólnotowymi.

(7) Niniejsza decyzja nie przesądza o skutkach finansowych wynikających dla Komisji z wyroków Trybunału Sprawiedliwości w sprawach będących w toku w dniu 11 września 2008 r. i dotyczących kwestii z nią związanych,

PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:

Artykuł  1

Wydatki zatwierdzonych przez państwa członkowskie agencji płatniczych, zadeklarowane w ramach Sekcji Gwarancji EFOGR lub EFRG, wyszczególnione w załączniku, wyłącza się z finansowania wspólnotowego z powodu ich niezgodności z przepisami wspólnotowymi.

Artykuł  2

Niniejsza decyzja skierowana jest do Królestwa Danii, Republiki Estońskiej, Irlandii, Republiki Greckiej, Królestwa Hiszpanii, Republiki Francuskiej, Republiki Włoskiej, Republiki Cypryjskiej, Republiki Łotewskiej, Królestwa Niderlandów, Republiki Portugalskiej, Republiki Słowenii, Republiki Finlandii, Królestwa Szwecji i Zjednoczonego Królestwa Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej.

Sporządzono w Brukseli, dnia 8 grudnia 2008 r.

W imieniu Komisji
Mariann FISCHER BOEL
Członek Komisji

______

(1) Dz.U. L 160 z 26.6.1999, s. 103.

(2) Dz.U. L 209 z 11.8.2005, s. 1.

ZAŁĄCZNIK 

Pozycja budżetowa 6 7 0 1

PC Środek Rok budżetowy Przyczyna korekty Rodzaj % Waluta Kwota Już dokonane odliczenia Skutek finansowy
CY Audyt finansowy - płatności dokonane z opóźnieniem 2005 Niedotrzymanie terminów płatności jednorazowa EUR -307.476,09 0,00 -307.476,09
CY Audyt finansowy - płatności dokonane z opóźnieniem 2007 Niedotrzymanie terminów płatności jednorazowa EUR -15.492,01 0,00 -15.492,01
OGÓŁEM CY - 322.968,10 0,00 - 322.968,10
DK Audyt finansowy - przekroczenie 2007 Przekroczenie pułapów finansowych jednorazowa EUR -5.152,13 -5.152,13 0,00
DK Premie za mięso - owce maciorki i kozy 2003 Niedociągnięcia w kontrolach na miejscu ryczałtowa 2,00 DKK -259091,35 0,00 -259.091,35
DK Premie za mięso - owce maciorki i kozy 2003 Niekwalifikowalne płatności dla rolników z uprawnieniem do mniej niż 10 premii, niezastosowanie sankcji jednorazowa DKK - 36.000,00 0,00 - 36.000,00
DK Premie za mięso - owce maciorki i kozy 2003 Niekwalifikowalne płatności dla rolników z uprawnieniem do mniej niż 10 premii, niezastosowanie sankcji jednorazowa DKK - 5.470,00 0,00 - 5.470,00
DK Premie za mięso - owce maciorki i kozy 2004 Niedociągnięcia w kontrolach na miejscu ryczałtowa 2,00 DKK -260.526,93 0,00 -260.526,93
DK Premie za mięso - owce maciorki i kozy 2004 Niekwalifikowalne płatności dla rolników z uprawnieniem do mniej niż 10 premii, niezastosowanie sankcji jednorazowa DKK -7.953,00 0,00 -7.953,00
DK Premie za mięso - owce maciorki i kozy 2005 Niedociągnięcia w kontrolach na miejscu ryczałtowa 2,00 DKK -251.525,26 0,00 -251.525,27
DK Premie za mięso - owce maciorki i kozy 2005 Niekwalifikowalne płatności dla rolników z uprawnieniem do mniej niż 10 premii jednorazowa DKK -6.876,00 0,00 -6.876,00
DK Premie za mięso - owce maciorki i kozy 2006 Niedociągnięcia w kontrolach na miejscu ryczałtowa 2,00 DKK -1.113,18 0,00 -1.113,18
OGÓŁEM DK (EUR) -5.152,13 -5.152,13 0,00
OGÓŁEM DK (DKK) - 828.555,71 0,00 - 828.555,73
EE Płatności bezpośrednie 2005 Brak kontroli kwestii GAEC ryczałtowa 5,00 EUR -53.048,53 0,00 -53.048,53
EE Płatności bezpośrednie 2005 Zbyt późne przeprowadzenie identyfikacji działek i kontroli kwalifikowalności; zastosowanie zbyt tolerancyjnego podejścia jednorazowa EUR -8.354,58 0,00 -8.354,58
OGÓŁEM EE -61403,11 0,00 -61403,11
ES Audyt finansowy - płatności dokonane z opóźnieniem 2007 Niedotrzymanie terminów płatności jednorazowa EUR -2.841.217,50 -2.841.217,50 0,00
ES Audyt finansowy - przekroczenie 2006 Przekroczenie pułapów finansowych jednorazowa EUR -12.065,99 0,00 -12.065,99
ES Audyt finansowy - przekroczenie 2007 Przekroczenie pułapów finansowych jednorazowa EUR 2.414.475,70 2.414.475,70 0,00
ES Owoce i warzywa - przetwórstwo brzoskwiń i gruszek 2006 Niedociągnięcia w podawaniu informacji nt. ilości jednorazowa EUR -344.930,75 0,00 -344.930,75
ES Składowanie cukru w magazynach państwowych 2006 Błędna deklaracja w systemie e-Faudit jednorazowa EUR -393.000,00 0,00 -393.000,00
ES Rozwój obszarów wiejskich - gwarancje - środki towarzyszące (nieobszarowe) 2005 Niedociągnięcia w kontrolach kluczowych i dodatkowych ryczałtowa 2,00 EUR -3.595,00 0,00 -3.595,00
ES Rozwój obszarów wiejskich - gwarancje - środki towarzyszące (nieobszarowe) 2006 Niedociągnięcia w kontrolach kluczowych i dodatkowych ryczałtowa 2,00 EUR -207.884,00 0,00 -207.884,00
ES Rozwój obszarów wiejskich - gwarancje - środki towarzyszące (nieobszarowe) 2006 Niedociągnięcia w kontrolach kluczowych i dodatkowych ryczałtowa 5,00 EUR -288.357,00 0,00 -288.357,00
ES Rozwój obszarów wiejskich - gwarancje - środki towarzyszące (obszarowe) 2004 Niesformalizowane weryfikacje danych systemu IACS, niedociągnięcia w nadzorze kontroli administracyjnych ryczałtowa 5,00 EUR -14.615,00 0,00 -14.615,00
ES Rozwój obszarów wiejskich - gwarancje - środki towarzyszące (obszarowe) 2005 Niesformalizowane weryfikacje danych systemu IACS, niedociągnięcia w nadzorze kontroli administracyjnych ryczałtowa 5,00 EUR -30.439,00 0,00 -30.439,00
OGÓŁEM ES -1.721.628,54 -426.741,80 - 1.294.886,74
FI Audyt finansowy - płatności dokonane z opóźnieniem 2007 Niedotrzymanie terminów płatności jednorazowa EUR -42.506,38 -42.506,38 0,00
FI Audyt finansowy - przekroczenie 2007 Przekroczenie pułapów finansowych jednorazowa EUR -1.726.188,56 -1.726.188,56 0,00
FI Premie za mięso - owce maciorki i kozy 2004 Niekwalifikowalne płatności jednorazowa EUR -339,95 0,00 -339,95
FI Premie za mięso - owce maciorki i kozy 2004 Braki w rejestrze trzody i uchybienia w kontroli dokumentów uzupełniających, kontrole na miejscu w niewłaściwym terminie ryczałtowa 2,00 EUR -27.247,15 0,00 -27.247,15
FI Premie za mięso - owce maciorki i kozy 2005 Niekwalifikowalne płatności jednorazowa EUR - 32,84 0,00 - 32,84
FI Premie za mięso - owce maciorki i kozy 2005 Braki w rejestrze trzody i uchybienia w kontroli dokumentów uzupełniających, kontrole na miejscu w niewłaściwym terminie ryczałtowa 2,00 EUR -28.736,83 0,00 -28.736,83
FI Premie za mięso - owce maciorki i kozy 2006 Niekwalifikowalne płatności jednorazowa EUR -531,54 0,00 -531,54
FI Premie za mięso - owce maciorki i kozy 2006 Braki w rejestrze trzody i uchybienia w kontroli dokumentów uzupełniających, kontrole na miejscu w niewłaściwym terminie ryczałtowa 2,00 EUR - 28.844,64 0,00 -28.844,64
OGÓŁEM FI -1854427,90 - 1.768.694,94 - 85.732,96
FR Wino - restrukturyzacja 2001 Zwrot w wyniku unieważnienia decyzji Komisji 2005/579/WE na mocy wyroku Trybunału Sprawiedliwości w sprawie T-370/05 jednorazowa EUR 1.865.093,29 0,00 1.865.093,29
FR Wino - restrukturyzacja 2002 Zwrot w wyniku unieważnienia decyzji Komisji 2005/579/WE na mocy wyroku Trybunału Sprawiedliwości w sprawie T-370/05 jednorazowa EUR 7.090.032,97 0,00 7.090.032,97
FR Wino - restrukturyzacja 2003 Zwrot w wyniku unieważnienia decyzji Komisji 2005/579/WE na mocy wyroku Trybunału Sprawiedliwości w sprawie T-370/05 jednorazowa EUR 4.563.995,79 0,00 4.563.995,79
FR Audyt finansowy - płatności dokonane z opóźnieniem 2007 Niedotrzymanie terminów płatności jednorazowa EUR -68.057,71 -68.057,71 0,00
FR Audyt finansowy - przekroczenie 2007 Przekroczenie pułapów finansowych jednorazowa EUR 6.570.774,75 6.570.774,75 0,00
FR Owoce i warzywa - orzechy (inne środki) 2005 Niekwalifikowalne wydatki, niezastosowanie sankcji jednorazowa EUR -103.178,78 0,00 -103.178,78
FR Owoce i warzywa - orzechy (inne środki) 2006 Niekwalifikowalne wydatki, niezastosowanie sankcji jednorazowa EUR -20.217,77 0,00 -20.217,77
FR Owoce i warzywa - fundusze operacyjne 2002 Niekwalifikowalne wydatki, niezastosowanie sankcji jednorazowa EUR -59.992,28 0,00 -59.992,28
FR Owoce i warzywa - fundusze operacyjne 2003 Niekwalifikowalne wydatki, niezastosowanie sankcji jednorazowa EUR -679.369,40 0,00 -679.369,40
FR Owoce i warzywa - fundusze operacyjne 2004 Niekwalifikowalne wydatki, niezastosowanie sankcji jednorazowa EUR -1.027.984,81 0,00 -1.027.984,81
FR Owoce i warzywa - fundusze operacyjne 2004 Niekwalifikowalne wydatki, niezastosowanie sankcji ryczałtowa 5,00 EUR -1.304.495,63 0,00 -1.304.495,63
FR Owoce i warzywa - fundusze operacyjne 2005 Niekwalifikowalne wydatki, niezastosowanie sankcji jednorazowa EUR -19.291.685,69 0,00 -19.291.685,69
FR Owoce i warzywa - fundusze operacyjne 2005 Niekwalifikowalne wydatki, niezastosowanie sankcji ryczałtowa 5,00 EUR -1.572.466,41 0,00 -1.572.466,41
FR Owoce i warzywa - fundusze operacyjne 2005 Niekwalifikowalne wydatki, niezastosowanie sankcji ryczałtowa 10,00 EUR -44.313,03 0,00 -44.313,03
FR Owoce i warzywa - fundusze operacyjne 2006 Niekwalifikowalne wydatki, niezastosowanie sankcji jednorazowa EUR -16.287.142,74 0,00 -16.287.142,74
FR Owoce i warzywa - fundusze operacyjne 2006 Niekwalifikowalne wydatki, niezastosowanie sankcji ryczałtowa 5,00 EUR -1.195.302,78 0,00 -1.195.302,78
FR Owoce i warzywa - fundusze operacyjne 2006 Niekwalifikowalne wydatki, niezastosowanie sankcji ryczałtowa 10,00 EUR -35.982,74 0,00 -35.982,74
FR Owoce i warzywa - grupy producentów 2005 Nieprzestrzeganie pewnych kryteriów uznawania ryczałtowa 10,00 EUR -110.942,38 0,00 -110.942,38
FR Owoce i warzywa - grupy producentów 2006 Nieprzestrzeganie pewnych kryteriów uznawania ryczałtowa 10,00 EUR -78.515,09 0,00 -78.515,09
FR Owoce i warzywa - wycofania 2005 Niekwalifikowalne wydatki, niezastosowanie sankcji jednorazowa EUR -514.054,00 0,00 -514.054,00
FR Owoce i warzywa - wycofania 2006 Niekwalifikowalne wydatki, niezastosowanie sankcji jednorazowa EUR -271.574,01 0,00 -271.574,01
FR Audyt IT - audyt kontroli ogólnych 2004 Różnice pomiędzy liczbą zwierząt, w odniesieniu do których wypłacono pomoc i zwierząt, w odniesieniu do których pomoc powinna być wypłacona. jednorazowa EUR -10.785,10 0,00 -10.785,10
FR Audyt IT - audyt kontroli ogólnych 2005 Różnice pomiędzy liczbą zwierząt, w odniesieniu do których wypłacono pomoc i zwierząt, w odniesieniu do których pomoc powinna być wypłacona. jednorazowa EUR -24.879,30 0,00 -24.879,30
FR Audyt IT - audyt kontroli ogólnych 2006 Różnice pomiędzy liczbą zwierząt, w odniesieniu do których wypłacono pomoc i zwierząt, w odniesieniu do których pomoc powinna być wypłacona. jednorazowa EUR -26.907,72 0,00 -26.907,72
FR Premie za mięso - owce maciorki i kozy 2003 Uchybienia w zastosowaniu sankcji ryczałtowa 2,00 EUR -6.341.113,15 0,00 -6.341.113,15
FR Premie za mięso - owce maciorki i kozy 2004 Uchybienia w zastosowaniu sankcji ryczałtowa 2,00 EUR -749.598,96 0,00 -749.598,96
FR Premie za mięso - owce maciorki i kozy 2005 Uchybienia w zastosowaniu sankcji ryczałtowa 2,00 EUR -3.500.199,46 0,00 -3.500.199,46
FR Premie za mięso - owce maciorki i kozy 2006 Uchybienia w zastosowaniu sankcji ryczałtowa 2,00 EUR -3.409.359,12 0,00 -3.409.359,13
OGÓŁEM FR - 36.638.221,26 6.502.717,04 - 43.140.938,32
GB Audyt finansowy - płatności dokonane z opóźnieniem 2007 Niedotrzymanie terminów płatności jednorazowa EUR -84.719.103,39 -84.719.103,39 0,00
GB Audyt finansowy - przekroczenie 2007 Przekroczenie pułapów finansowych jednorazowa EUR -3.631,78 -3.631,78 0,00
GB Zasada współzależności 2006 Niedociągnięcia w zastosowaniu sankcji za niezgodności z SMR 2 ryczałtowa 0,06 GBP -258.049,93 0,00 -258.049,93
GB Zasada współzależności 2006 Nie osiągnięto minimalnego poziomu kontroli na miejscu ryczałtowa 0,30 GBP -4.618.521,99 0,00 -4618 521,99
GB Owoce i warzywa - fundusze operacyjne 2003 Niedociągnięcia w kluczowych kontrolach ryczałtowa 5,00 GBP -58.457,00 0,00 -58.457,00
GB Owoce i warzywa - fundusze operacyjne 2004 Niedociągnięcia w kluczowych kontrolach ryczałtowa 5,00 GBP -633.224,00 0,00 -633.224,00
GB Owoce i warzywa - fundusze operacyjne 2005 Niedociągnięcia w kluczowych kontrolach ryczałtowa 5,00 GBP -847.207,00 0,00 -847.207,00
GB Niedociągnięcia w kluczowych kontrolach 2006 Niedociągnięcia w kluczowych kontrolach ryczałtowa 5,00 GBP -462.110,00 0,00 -462.110,00
GB Owoce i warzywa - grupy producentów 2003 Niedociągnięcia w systemie kontroli dotyczącym uznawania niedawno utworzonych organizacji producentów jednorazowa GBP -558.146,00 0,00 -558.146,00
GB Owoce i warzywa - grupy producentów 2004 Niedociągnięcia w systemie kontroli dotyczącym organizacji producentów utworzonych przed 2002 r. (niezapewnienie środków technicznych) jednorazowa GBP -6.228.894,00 0,00 - 6.228.894,00
GB Owoce i warzywa - grupy producentów 2005 Niedociągnięcia w systemie kontroli dotyczącym organizacji producentów utworzonych przed 2002 r. (niezapewnienie środków technicznych) jednorazowa GBP -8.637.752,00 0,00 -8.637.752,00
GB Owoce i warzywa - grupy producentów 2006 Niedociągnięcia w systemie kontroli dotyczącym organizacji producentów utworzonych przed 2002 r. (niezapewnienie środków technicznych) jednorazowa GBP -4.777.965,00 0,00 -4.777.965,00
GB Nadzwyczajne środki wsparcia 2003 Dokonanie płatności na niekwalifikowalne zwierzęta na skutek niedociągnięć w kontroli ryczałtowa 2,00 GBP -200.749,00 0,00 -200.749,00
GB Nadzwyczajne środki wsparcia 2004 Dokonanie płatności na niekwalifikowalne zwierzęta na skutek niedociągnięć w kontroli ryczałtowa 2,00 GBP -473.831,00 0,00 -473.831,00
GB Nadzwyczajne środki wsparcia 2005 Dokonanie płatności na niekwalifikowalne zwierzęta na skutek niedociągnięć w kontroli ryczałtowa 2,00 GBP -262.024,00 0,00 -262.024,00
OGÓŁEM GB (EUR) -84.722.735,17 -84.722.735,17 0,00
OGÓŁEM GB (GBP) - 28.016.930,92 0,00 - 28.016.930,92
GR Bawełna 2002 Przekroczenie kwalifikowalnej produkcji ryczałtowa 5,00 EUR -27.731.557,37 0,00 -27.731.557,37
GR Bawełna 2003 Przekroczenie kwalifikowalnej produkcji jednorazowa EUR -4.870.264,97 0,00 -4.870.264,97
GR Bawełna 2003 Niewystarczające kontrole warunków środowiskowych ryczałtowa 5,00 EUR -32.655.464,17 0,00 -32.655.464,17
GR Bawełna 2004 Niewystarczające kontrole warunków środowiskowych jednorazowa EUR -2.143.945,63 0,00 -2.143.945,63
GR Audyt finansowy - płatności dokonane z opóźnieniem 2005 Niedotrzymanie terminów płatności jednorazowa EUR -4.521.536,62 -4678 975,85 157.439,23
GR Audyt finansowy - przekroczenie 2004 Przekroczenie pułapów finansowych jednorazowa EUR -6.326.450,77 -151.597,30 -6.174.853,47
GR Audyt finansowy - przekroczenie 2005 Przekroczenie pułapów finansowych jednorazowa EUR -233.613,43 -7.621,91 -225.991,52
GR Owoce i warzywa - przetwórstwo owoców cytrusowych 2005 Płatności czekiem. Niedociągnięcia w kontrolach administracyjnych i kontrolach rachunkowości. ryczałtowa 10,00 EUR -2.289.213,00 0,00 -2.289.213,00
GR Owoce i warzywa - przetwórstwo owoców cytrusowych 2006 Płatności czekiem. Niedociągnięcia w kontrolach administracyjnych i kontrolach rachunkowości. ryczałtowa 10,00 EUR -385.748,00 0,00 -385.748,00
GR Premie za mięso - bydło 2003 Niedociągnięcia w bazie identyfikacji i rejestracji bydła oraz w kontrolach na miejscu ryczałtowa 10,00 EUR -9.445.037,70 0,00 -9.445.037,71
GR Premie za mięso - bydło 2004 Niedociągnięcia w bazie identyfikacji i rejestracji bydła oraz w kontrolach na miejscu ryczałtowa 5,00 EUR -3.639.136,55 0,00 -3.639.136,55
GR Premie za mięso - bydło 2004 Niedociągnięcia w bazie identyfikacji i rejestracji bydła oraz w kontrolach na miejscu ryczałtowa 10,00 EUR -1.872.425,62 0,00 -1.872.425,62
GR Premie za mięso - bydło 2005 Niedociągnięcia w bazie identyfikacji i rejestracji bydła oraz w kontrolach na miejscu ryczałtowa 5,00 EUR -85.029,84 0,00 -85.029,85
GR Premie za mięso - bydło 2005 Niedociągnięcia w bazie identyfikacji i rejestracji bydła oraz w kontrolach na miejscu ryczałtowa 10,00 EUR 460.487,38 0,00 460.487,38
GR Premie za mięso - bydło 2006 Niedociągnięcia w bazie identyfikacji i rejestracji bydła oraz w kontrolach na miejscu ryczałtowa 5,00 EUR 162.160,27 0,00 162.160,27
GR Premie za mięso - bydło 2006 Niedociągnięcia w bazie identyfikacji i rejestracji bydła oraz w kontrolach na miejscu ryczałtowa 10,00 EUR 77.552,14 0,00 77.552,14
GR Oliwa z oliwek - pomoc produkcyjna 2003 Powtarzające się niedociągnięcia w kontrolach drzew oliwnych, tłoczni i zbiorów ryczałtowa 15,00 EUR -289.062,31 0,00 -289.062,31
GR Oliwa z oliwek - pomoc produkcyjna 2004 Powtarzające się niedociągnięcia w kontrolach drzew oliwnych, tłoczni i zbiorów ryczałtowa 15,00 EUR -81.190.095,29 0,00 -81.190.095,29
GR Oliwa z oliwek - pomoc produkcyjna 2005 Niedociągnięcia w kontrolach drzew oliwnych, tłoczni i zbiorów ryczałtowa 10,00 EUR -235.809,09 0,00 -235.809,09
GR Oliwa z oliwek - pomoc produkcyjna 2005 Powtarzające się niedociągnięcia w kontrolach drzew oliwnych, tłoczni i zbiorów ryczałtowa 15,00 EUR -1.265.993,69 0,00 -1265 993,69
GR Oliwa z oliwek - pomoc produkcyjna 2006 Niedociągnięcia w kontrolach drzew oliwnych, tłoczni i zbiorów ryczałtowa 10,00 EUR - 34.325,00 0,00 -34.325,00
GR Oliwa z oliwek - pomoc produkcyjna 2006 Powtarzające się niedociągnięcia w kontrolach drzew oliwnych, tłoczni i zbiorów ryczałtowa 15,00 EUR -626.085,40 0,00 -626.085,40
OGÓŁEM GR - 179.140.594,66 -4.838.195,06 -174.302.399,62
IE Audyt finansowy - płatności dokonane z opóźnieniem 2007 Niedotrzymanie terminów płatności jednorazowa EUR -93.944,01 -93.944,01 0,00
IE Audyt finansowy - przekroczenie 2006 Przekroczenie pułapów finansowych jednorazowa EUR -136.003,53 0,00 -136.003,53
IE Owoce i warzywa - fundusze operacyjne 2004 Wydatki niekwalifikowalne jednorazowa EUR -1.479.118,94 0,00 -1.479.118,94
IE Owoce i warzywa - fundusze operacyjne 2005 Wydatki niekwalifikowalne jednorazowa EUR -731.899,67 0,00 -731.899,67
OGÓŁEM IE -2.440.966,15 - 93.944,01 - 2.347.022,14
IT Audyt finansowy - płatności dokonane z opóźnieniem 2005 Niedotrzymanie terminów płatności jednorazowa EUR -12.020.178,75 -12.411.322,67 391.143,82
IT Audyt finansowy - płatności dokonane z opóźnieniem 2006 Niedotrzymanie terminów płatności jednorazowa EUR -44.999.501,14 -50.877.193,90 5.877.692,76
IT Audyt finansowy - przekroczenie 2006 Przekroczenie pułapów finansowych jednorazowa EUR 431.931,77 431.931,77 0,00
IT Oliwa z oliwek - pomoc produkcyjna 2003 Powtarzające się niedociągnięcia w kontrolach drzew oliwnych, tłoczni i zbiorów ryczałtowa 10,00 EUR -69.502.963,67 0,00 -69.502.963,67
IT Oliwa z oliwek - pomoc produkcyjna 2004 Niedociągnięcia w kontrolach drzew oliwnych, tłoczni i zbiorów ryczałtowa 5,00 EUR -33.962.143,60 0,00 -33.962.143,60
IT Oliwa z oliwek - pomoc produkcyjna 2004 Powtarzające się niedociągnięcia w kontrolach drzew oliwnych, tłoczni i zbiorów ryczałtowa 10,00 EUR -388.003,29 0,00 -388.003,29
IT Oliwa z oliwek - pomoc produkcyjna 2005 Niedociągnięcia w kontrolach drzew oliwnych, tłoczni i zbiorów ryczałtowa 5,00 EUR -390.610,81 0,00 -390.610,81
IT Oliwa z oliwek - pomoc produkcyjna 2005 Powtarzające się niedociągnięcia w kontrolach drzew oliwnych, tłoczni i zbiorów, luki w Systemie Informacji Geograficznej (SIG) ryczałtowa 10,00 EUR -736.915,95 0,00 -736.915,95
IT Oliwa z oliwek - pomoc produkcyjna 2006 Niedociągnięcia w kontrolach drzew oliwnych, tłoczni i zbiorów ryczałtowa 5,00 EUR -269.650,53 0,00 -269.650,53
IT Oliwa z oliwek - pomoc produkcyjna 2006 Powtarzające się niedociągnięcia w kontrolach drzew oliwnych, tłoczni i zbiorów, luki w Systemie Informacji Geograficznej (SIG) ryczałtowa 10,00 EUR -285.788,56 0,00 -285.788,56
IT Środki promocyjne 2004 Płatności dokonane z opóźnieniem i niedociągnięcia w kluczowych kontrolach ryczałtowa 10,00 EUR -267.629,30 0,00 -267.629,30
IT Środki promocyjne 2004 Płatności dokonane z opóźnieniem i niedociągnięcia w kluczowych kontrolach jednorazowa EUR -438.250,40 0,00 -438.250,40
IT Środki promocyjne 2005 Płatności dokonane z opóźnieniem i niedociągnięcia w kluczowych kontrolach ryczałtowa 10,00 EUR -550.739,86 0,00 -550.739,86
IT Środki promocyjne 2005 Płatności dokonane z opóźnieniem i niedociągnięcia w kluczowych kontrolach jednorazowa EUR -899.332,00 0,00 -899.332,00
IT Środki promocyjne 2006 Płatności dokonane z opóźnieniem i niedociągnięcia w kluczowych kontrolach ryczałtowa 10,00 EUR -822.921,46 0,00 -822.921,46
IT Środki promocyjne 2006 Płatności dokonane z opóźnieniem i niedociągnięcia w kluczowych kontrolach jednorazowa EUR -1.343.791,60 0,00 -1.343.791,60
IT Środki promocyjne 2007 Płatności dokonane z opóźnieniem i niedociągnięcia w kluczowych kontrolach ryczałtowa 10,00 EUR -135.044,28 0,00 -135.044,28
IT Środki promocyjne 2007 Płatności dokonane z opóźnieniem i niedociągnięcia w kluczowych kontrolach jednorazowa EUR -220.520,88 0,00 -220.520,88
IT Rozwój obszarów wiejskich - gwarancje - środki towarzyszące (obszarowe) 2004 Niedociągnięcia w sprawozdaniach z kontroli ryczałtowa 2,00 EUR -303.451,00 0,00 -303.451,00
IT Rozwój obszarów wiejskich - gwarancje - środki towarzyszące (obszarowe) 2004 Niedociągnięcia w sprawozdaniach z kontroli ryczałtowa 2,00 EUR -188.845,00 0,00 -188.845,00
IT Rozwój obszarów wiejskich - gwarancje - środki towarzyszące (obszarowe) 2005 Niedociągnięcia w sprawozdaniach z kontroli ryczałtowa 2,00 EUR -319.213,00 0,00 -319.213,00
IT Rozwój obszarów wiejskich - gwarancje - środki towarzyszące (obszarowe) 2005 Niedociągnięcia w sprawozdaniach z kontroli ryczałtowa 2,00 EUR -146.966,00 0,00 -146.966,00
OGÓŁEM IT - 167.760.529,32 - 62.856.584,80 - 104.903.944,62
LV 2007 Nieprawidłowe naliczenie sankcji jednorazowa LVL -7.877,26 0,00 -7.877,26
OGÓŁEM LV - 7.877,26 0,00 - 7.877,26
NL Audyt finansowy - płatności dokonane z opóźnieniem 2006 Niedotrzymanie terminów płatności jednorazowa EUR -137.870,39 -137.870,39 0,00
NL Audyt finansowy - płatności dokonane z opóźnieniem 2007 Niedotrzymanie terminów płatności jednorazowa EUR -74.874,44 -74.874,44 0,00
NL Audyt finansowy - przekroczenie 2005 Przekroczenie pułapów finansowych jednorazowa EUR -183.554,00 0,00 -183.554,00
NL Audyt finansowy - przekroczenie 2006 Przekroczenie pułapów finansowych jednorazowa EUR -4.382.373,60 -4.382.373,60 0,00
NL Audyt finansowy - przekroczenie 2007 Przekroczenie pułapów finansowych jednorazowa EUR -124.315,72 -124.315,72 0,00
OGÓŁEM NL -4.902.988,15 -4.719.434,15 -183.554,00
PT Audyt finansowy - płatności dokonane z opóźnieniem 2007 Niedotrzymanie terminów płatności jednorazowa EUR -14.191,28 -14.191,28 0,00
PT Audyt finansowy - przekroczenie 2007 Przekroczenie pułapów finansowych jednorazowa EUR -268.925,46 -268.925,46 0,00
PT Pomoc żywnościowa we Wspólnocie 2006 Niekwalifikowalne wydatki i błędna deklaracja w systemie e-Faudit jednorazowa EUR -13.741,70 0,00 -13.741,70
PT Pomoc żywnościowa we Wspólnocie 2007 Niekwalifikowalne wydatki jednorazowa EUR -2.197,30 0,00 -2.197,30
PT Owoce i warzywa - banany 2004 Niedociągnięcia w rachunkowości i systemach kontroli organizacji producentów na Maderze. ryczałtowa 5,00 EUR -48.193,97 0,00 -48.193,97
PT Owoce i warzywa - banany 2005 Niedociągnięcia w rachunkowości i systemach kontroli organizacji producentów na Maderze. ryczałtowa 5,00 EUR -247.262,07 0,00 -247.262,07
OGÓŁEM PT -594.511,78 -283.116,74 -311395,04
SE Premie za mięso - bydło 2003 Wysoki poziom nieprawidłowości, niewystarczająca liczba kontroli na miejscu, niewłaściwe kontrole kwalifikowalności powierzchni paszowej ryczałtowa 2,00 SEK -22.378.863,88 0,00 -22.378.863,88
SE Premie za mięso - bydło 2003 Wysoki poziom nieprawidłowości, niewystarczająca liczba kontroli na miejscu, niewłaściwe kontrole kwalifikowalności powierzchni paszowej ryczałtowa 5,00 SEK -20.284.766,35 0,00 -20.284.766,35
SE Premie za mięso - bydło 2004 Wysoki poziom nieprawidłowości, niewystarczająca liczba kontroli na miejscu, niewłaściwe kontrole kwalifikowalności powierzchni paszowej ryczałtowa 2,00 SEK -21.595.488,80 0,00 -21.595.488,80
SE Premie za mięso - bydło 2004 Wysoki poziom nieprawidłowości, niewystarczająca liczba kontroli na miejscu, niewłaściwe kontrole kwalifikowalności powierzchni paszowej ryczałtowa 5,00 SEK -19.650.275,70 0,00 -19.650.275,71
SE Premie za mięso - bydło 2005 Wysoki poziom nieprawidłowości, niewystarczająca liczba kontroli na miejscu, niewłaściwe kontrole kwalifikowalności powierzchni paszowej ryczałtowa 2,00 SEK -23.046.504,52 0,00 -23.046.504,52
SE Premie za mięso - bydło 2005 Wysoki poziom nieprawidłowości, niewystarczająca liczba kontroli na miejscu, niewłaściwe kontrole kwalifikowalności powierzchni paszowej ryczałtowa 5,00 SEK -19.591.659,24 0,00 -19.591.659,24
SE Premie za mięso - bydło 2006 Wysoki poziom nieprawidłowości, niewystarczająca liczba kontroli na miejscu, niewłaściwe kontrole kwalifikowalności powierzchni paszowej ryczałtowa 2,00 SEK -43.931,84 0,00 -43.931,84
SE Premie za mięso - bydło 2006 Wysoki poziom nieprawidłowości, niewystarczająca liczba kontroli na miejscu, niewłaściwe kontrole kwalifikowalności powierzchni paszowej ryczałtowa 5,00 SEK -52.328,54 0,00 -52.328,54
OGÓŁEM SE - 126.643.818,88 0,00 - 126.643.818,89
SI Certyfikacja 2005 Najprawdopodobniej błąd jednorazowa EUR -5.416,10 0,00 -5.416,10
OGÓŁEM SI - 5.416,10 0,00 - 5.416,10

Zmiany w prawie

Stosunek prezydenta Dudy do wolnej Wigilii "uległ zawieszeniu"

Prezydent Andrzej Duda powiedział w czwartek, że ubolewa, że w sprawie ustawy o Wigilii wolnej od pracy nie przeprowadzono wcześniej konsultacji z prawdziwego zdarzenia. Jak dodał, jego stosunek do ustawy "uległ niejakiemu zawieszeniu". Wyraził ubolewanie nad tym, że pomimo wprowadzenia wolnej Wigilii, trzy niedziele poprzedzające święto mają być dniami pracującymi. Ustawa czeka na podpis prezydenta.

kk/pap 12.12.2024
ZUS: Renta wdowia - wnioski od stycznia 2025 r.

Od Nowego Roku będzie można składać wnioski o tzw. rentę wdowią, która dotyczy ustalenia zbiegu świadczeń z rentą rodzinną. Renta wdowia jest przeznaczona dla wdów i wdowców, którzy mają prawo do co najmniej dwóch świadczeń emerytalno-rentowych, z których jedno stanowi renta rodzinna po zmarłym małżonku. Aby móc ją pobierać, należy jednak spełnić określone warunki.

Grażyna J. Leśniak 20.11.2024
Zmiany w składce zdrowotnej od 1 stycznia 2026 r. Rząd przedstawił założenia

Przedsiębiorcy rozliczający się według zasad ogólnych i skali podatkowej oraz liniowcy będą od 1 stycznia 2026 r. płacić składkę zdrowotną w wysokości 9 proc. od 75 proc. minimalnego wynagrodzenia, jeśli będą osiągali w danym miesiącu dochód do wysokości 1,5-krotności przeciętnego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw w czwartym kwartale roku poprzedniego, włącznie z wypłatami z zysku, ogłaszanego przez prezesa GUS. Będzie też dodatkowa składka w wysokości 4,9 proc. od nadwyżki ponad 1,5-krotność przeciętnego wynagrodzenia, a liniowcy stracą możliwość rozliczenia zapłaconych składek w podatku dochodowym.

Grażyna J. Leśniak 18.11.2024
Prezydent podpisał nowelę ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności

Usprawnienie i zwiększenie efektywności systemu wdrażania Rozwoju Lokalnego Kierowanego przez Społeczność (RLKS) przewiduje ustawa z dnia 11 października 2024 r. o zmianie ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności. Jak poinformowała w czwartek Kancelaria Prezydenta, Andrzej Duda podpisał ją w środę, 13 listopada. Ustawa wejdzie w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.

Grażyna J. Leśniak 14.11.2024
Do poprawki nie tylko emerytury czerwcowe, ale i wcześniejsze

Problem osób, które w latach 2009-2019 przeszły na emeryturę w czerwcu, przez co - na skutek niekorzystnych zasad waloryzacji - ich świadczenia były nawet o kilkaset złotych niższe od tych, jakie otrzymywały te, które przeszły na emeryturę w kwietniu lub w maju, w końcu zostanie rozwiązany. Emerytura lub renta rodzinna ma - na ich wniosek złożony do ZUS - podlegać ponownemu ustaleniu wysokości. Zdaniem prawników to dobra regulacja, ale równie ważna i paląca jest sprawa wcześniejszych emerytur. Obie powinny zostać załatwione.

Grażyna J. Leśniak 06.11.2024
Bez konsultacji społecznych nie będzie nowego prawa

Już od jutra rządowi trudniej będzie, przy tworzeniu nowego prawa, omijać proces konsultacji publicznych, wykorzystując w tym celu projekty poselskie. W czwartek, 31 października, wchodzą w życie zmienione przepisy regulaminu Sejmu, które nakazują marszałkowi Sejmu kierowanie projektów poselskich do konsultacji publicznych i wymagają sporządzenia do nich oceny skutków regulacji. Każdy obywatel będzie mógł odtąd zgłosić własne uwagi do projektów poselskich, korzystając z Systemu Informacyjnego Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 30.10.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.L.2008.340.99

Rodzaj: Decyzja
Tytuł: Decyzja 2008/960/WE wyłączająca z finansowania wspólnotowego niektóre wydatki poniesione przez państwa członkowskie w ramach Sekcji Gwarancji Europejskiego Funduszu Orientacji i Gwarancji Rolnej (EFOGR) oraz Europejskiego Funduszu Rolniczego Gwarancji (EFRG)
Data aktu: 08/12/2008
Data ogłoszenia: 19/12/2008