(Dz.U.UE L z dnia 18 lipca 2008 r.)
KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,
uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,
uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 58/2003 z dnia 19 grudnia 2002 r. ustanawiające statut agencji wykonawczych, którym zostaną powierzone niektóre zadania w zakresie zarządzania programami wspólnotowymi(1), w szczególności jego art. 3,
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) Agencja Wykonawcza ds. Transeuropejskiej Sieci Transportowej (zwana dalej "Agencją") została powołana decyzją Komisji 2007/60/WE(2) w celu zarządzania działalnością Wspólnoty w dziedzinie transeuropejskiej sieci transportowej do dnia 31 grudnia 2008 r. na potrzeby wykonywania zadań związanych z udzielaniem wspólnotowej pomocy finansowej na mocy rozporządzenia Rady (WE) nr 2236/95 z dnia 18 września 1995 r. ustanawiającego ogólne zasady przyznawania pomocy finansowej Wspólnoty w zakresie sieci transeuropejskich(3). Okres realizacji wielu z tych projektów wykroczy znacznie poza datę 31 grudnia 2008 r.
(2) Agencja powinna przyjąć również odpowiedzialność za projekty korzystające z pomocy finansowej na podstawie rozporządzenia (WE) nr 680/2007 Parlamentu Europejskiego i Rady(4), ponieważ rozporządzenie to kontynuuje finansowanie działań wspierających transeuropejską sieć transportową podobnych do działań objętych rozporządzeniem Rady (WE) nr 2236/95, w stosunku do których Agencja otrzymała już uprawnienia.
(3) Agencja nie powinna ponosić odpowiedzialności za przyjmowanie indywidualnych decyzji w sprawie przyznania pomocy finansowej Wspólnoty. Jednakże w celu zwiększenia sprawności i efektywności wdrożenia programu Komisja może postanowić o powierzeniu Agencji uprawnień w zakresie przyjmowania zmian do tych decyzji.
(4) Agencja powinna w szczególności przyjąć odpowiedzialność za działania związane z projektami niezależnie od form i metod pomocy finansowej Wspólnoty, określonych w art. 6 rozporządzenia (WE) nr 680/2007. Wszystkie działania związane z programem, takie jak kontrola i tworzenie polityki, powinny zostać wyłączone i pozostać w gestii Komisji.
(5) Aby zmaksymalizować europejską wartość dodaną w państwach członkowskich i sąsiadujących krajach trzecich, Agencja powinna w szczególności przyjąć odpowiedzialność za środki towarzyszące, przyczyniające się do wydajności i skuteczności programu TEN-T, obejmujące promocję programu TEN-T wśród wszystkich zainteresowanych podmiotów oraz zwiększenie wiedzy o nim wśród ogółu społeczeństwa. Środki te mogłyby przyjąć postać ukierunkowanych kampanii mających na celu zwiększenie świadomości oraz kampanii promocyjnych, obejmujących organizację dni TEN-T, warsztatów i konferencji, ogłaszanie i rozpowszechnianie wyników i najlepszych praktyk za pomocą odpowiednich publikacji, w tym z wykorzystaniem mediów elektronicznych, na przykład poprzez przygotowywanie informacji prasowych, wytycznych dla potencjalnych wnioskodawców, broszur nt. udanych przedsięwzięć i rocznych sprawozdań, a także organizację udziału przedstawicieli Agencji i/lub Komisji w stosownych wydarzeniach, takich jak otwarcie infrastruktury transportowej.
(6) Przeprowadzona przez zewnętrznych konsultantów analiza kosztów i korzyści wykazała, że zasoby administracyjne obecnej Agencji, w szczególności w zakresie personelu, wymagają znaczącego zwiększenia. Agencja pozostałaby opcją najbardziej efektywną kosztowo.
(7) Należy zatem odpowiednio zmienić decyzję 2007/60/WE.
(8) Środki przewidziane w niniejszej decyzji są zgodne z opinią Komitetu Nadzorującego ds. Agencji Wykonawczych,
STANOWI, CO NASTĘPUJE:
______
(*) Dz.U. L 228 z 23.9.1995, s. 1. Rozporządzenie ostatnio zmienione rozporządzeniem (WE) nr 1159/2005 Parlamentu Europejskiego i Rady (Dz.U. L 191 z 22.7.2005, s. 16).
(**) Dz.U. L 162 z 22.6.2007, s. 1.".
Sporządzono w Brukseli, dnia 11 lipca 2008 r.
W imieniu Komisji | |
Antonio TAJANI | |
Wiceprzewodniczący |
______
(1) Dz.U. L 11 z 16.1.2003, s. 1.
(2) Dz.U. L 32 z 6.2.2007, s. 88.
(3) Dz.U. L 228 z 23.9.1995, s. 1. Rozporządzenie ostatnio zmienione rozporządzeniem (WE) nr 1159/2005 Parlamentu Europejskiego i Rady (Dz.U. L 191 z 22.7.2005, s. 16).
(4) Dz.U. L 162 z 22.6.2007, s. 1.
Senat nie zgodził się w czwartek na zniesienie obowiązku zawierania umów o pracę z cudzoziemcami będącymi pracownikami tymczasowymi przez agencje pracy tymczasowej, ale umożliwił agencjom zawieranie umów cywilnoprawnych. Senatorowie zdecydowali natomiast o skreśleniu przepisu podnoszącego kary grzywny dla pracodawców przewidziane w kodeksie pracy. W głosowaniu przepadła też poprawka Lewicy podnosząca z 2 tys. zł do 10 tys. zł kary grzywny, jakie w postępowaniu mandatowym może nałożyć Państwowa Inspekcja Pracy.
13.03.2025Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej nie zgodziło się na usunięcie z ustawy o zatrudnianiu cudzoziemców przepisu podnoszącego w kodeksie pracy kary dla pracodawców. Senacka Komisja Rodziny, Polityki Senioralnej i Społecznej zaakceptowała we wtorek jedynie poprawki Biura Legislacyjnego Senatu do tej ustawy. Nie można jednak wykluczyć, że na posiedzeniu Senatu inni senatorowie przejmą poprawki zgłaszane przez stronę pracodawców.
11.03.2025Podczas ostatniego posiedzenia Sejmu, ku zaskoczeniu zarówno przedsiębiorców, jak i części posłów koalicji rządzącej, Lewica w ostatniej chwili „dorzuciła” do ustawy o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom poprawki zaostrzające kary za naruszanie przepisów prawa pracy - m.in. umożliwiające orzeczenie kary ograniczenia wolności. Jednocześnie zignorowano postulaty organizacji pracodawców, mimo wcześniejszych zapewnień rządu o ich poparciu.
27.02.2025Już nie 30 tys. zł, a 50 tys. zł ma grozić maksymalnie pracodawcy, który zawrze umowę cywilnoprawną, choć powinien - umowę o pracę. Podobnie temu, który nie wypłaca w terminie wynagrodzenia za pracę lub innego świadczenia przysługującego pracownikowi albo uprawnionemu do tego świadczenia członkowi jego rodziny. A jeśli nie wypłaca przez okres co najmniej 3 miesięcy, to kara ma wynieść nawet 60 tys. złotych - zdecydował Sejm, przyjmując poprawkę Lewicy, zmieniającą Kodeks pracy w... ustawie dotyczącej cudzoziemców.
25.02.2025500 zł zarobi członek obwodowej komisji wyborczej w wyborach Prezydenta RP, 600 zł - zastępca przewodniczącego, a 700 zł przewodniczący komisji wyborczej – wynika z uchwały Państwowej Komisji Wyborczej. Jeżeli odbędzie się ponownie głosowanie, zryczałtowana dieta wyniesie 75 proc. wysokości diety w pierwszej turze. Termin zgłaszania kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych mija 18 kwietnia
20.01.20251 stycznia 2025 r. weszły w życie liczne zmiany podatkowe, m.in. nowe definicje budynku i budowli w podatku od nieruchomości, JPK CIT, globalny podatek wyrównawczy, PIT kasowy, zwolnienie z VAT dla małych firm w innych krajach UE. Dla przedsiębiorców oznacza to często nowe obowiązki sprawozdawcze i zmiany w systemach finansowo-księgowych. Firmy muszą też co do zasady przeprowadzić weryfikację nieruchomości pod kątem nowych przepisów.
02.01.2025Identyfikator: | Dz.U.UE.L.2008.190.35 |
Rodzaj: | Decyzja |
Tytuł: | Decyzja 2008/593/WE zmieniająca decyzję 2007/60/WE w zakresie modyfikacji zadań i okresu funkcjonowania Agencji Wykonawczej ds. Transeuropejskiej Sieci Transportowej |
Data aktu: | 11/07/2008 |
Data ogłoszenia: | 18/07/2008 |
Data wejścia w życie: | 11/07/2008 |