(Dz.U.UE L z dnia 12 lutego 2007 r.)
Decyzja 2006/1004/WE otrzymuje brzmienie:
DECYZJA RADY
z dnia 21 grudnia 2006 r.
w sprawie zawarcia dwustronnych umów między, odpowiednio, Wspólnotą Europejską a Republiką Bułgarii oraz Rumunią, ustanawiających procedurę udzielania informacji w dziedzinie przepisów technicznych oraz przepisów dotyczących usług społeczeństwa informacyjnego
(2006/1004/WE)
RADA UNII EUROPEJSKIEJ,
uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską, w szczególności art. 133 w powiązaniu z art. 300 ust. 2 akapit pierwszy zdanie pierwsze,
uwzględniając wniosek Komisji,
a także mając na uwadze, iż dobiegły końca negocjacje nad dwustronnymi umowami między, odpowiednio, Wspólnotą Europejską a Republiką Bułgarii oraz Rumunią, ustanawiającymi procedurę udzielania informacji w dziedzinie przepisów technicznych oraz przepisów dotyczących usług społeczeństwa informacyjnego, które to umowy powinny zostać zatwierdzone,
STANOWI, CO NASTĘPUJE:
Artykuł 1
Niniejszym zatwierdza się w imieniu Wspólnoty umowy dwustronne między, odpowiednio, Wspólnotą Europejską a Republiką Bułgarii oraz Rumunią, ustanawiające procedurę udzielania informacji w dziedzinie przepisów technicznych oraz przepisów dotyczących usług społeczeństwa informacyjnego.
Tekst umów wraz z załącznikami jest dołączony do niniejszej decyzji.
Artykuł 2
Niniejszym upoważnia się przewodniczącego Rady do wyznaczenia osoby lub osób umocowanych do podpisania umów, aby stały się wiążące dla Wspólnoty, oraz do przekazania w imieniu Wspólnoty noty przewidzianej w art. 16 umów(1).
Sporządzono w Brukseli, dnia 21 grudnia 2006 r.
W imieniu Rady | |
J. KORKEAOJA | |
Przewodniczący |
______
(1) Data wejścia w życie umów zostanie opublikowana w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej przez Sekretariat Generalny Rady.
UMOWA
między Wspólnotą Europejską i Republiką Bułgarii ustanawiająca procedurę udzielania informacji w dziedzinie przepisów technicznych oraz przepisów dotyczących usług społeczeństwa informacyjnego
WSPÓLNOTA EUROPEJSKA, zwana dalej "Wspólnotą",
z jednej strony, oraz
REPUBLIKA BUŁGARII, zwana dalej "Bułgarią",
z drugiej strony,
zwane dalej "Umawiającymi się Stronami",
UWZGLĘDNIAJĄC Układ Europejski ustanawiający stowarzyszenie między Wspólnotami Europejskimi i ich państwami członkowskimi, z jednej strony, a Republiką Bułgarii, z drugiej strony(1), w szczególności cele określone w jego art. 1,
UWZGLĘDNIAJĄC procedurę informacyjną dotyczącą przepisów technicznych oraz przepisów społeczeństwa informacyjnego stosowaną we Wspólnocie Europejskiej(2),
ZWAŻYWSZY na zobowiązanie Umawiających się Stron do wspierania harmonijnych stosunków gospodarczych między nimi,
ZWAŻYWSZY na obecną współpracę między Umawiającymi się Stronami w dziedzinie technicznych barier w handlu oraz osiągnięte w jej ramach porozumienie co do rozszerzenia na Bułgarię obowiązującej we Wspólnocie procedury informacyjnej dotyczącej przepisów technicznych oraz przepisów dotyczących usług społeczeństwa informacyjnego,
UZGODNIŁY, CO NASTĘPUJE:
Artykuł 1
Na użytek niniejszej Umowy stosuje się poniższe definicje:
1) "produkt" oznacza każdy produkt wytworzony przemysłowo lub każdy produkt rolniczy, w tym produkty rybne;
2) "usługa": każda usługa społeczeństwa informacyjnego, to znaczy każda usługa normalnie świadczona za wynagrodzeniem, na odległość, drogą elektroniczną i na indywidualne żądanie odbiorcy usług.
Dla celów niniejszej definicji:
– "na odległość": oznacza usługę świadczoną bez równoczesnej obecności stron,
– "drogą elektroniczną": oznacza to, iż usługa jest przesyłana pierwotnie i otrzymywana w miejscu przeznaczenia za pomocą sprzętu elektronicznego do przetwarzania (włącznie z kompresją cyfrową) oraz przechowywania danych, oraz w całości wysyłana, przekazywana i otrzymywana za pomocą kabla, odbiornika radiowego, środków optycznych lub innych środków elektromagnetycznych,
– "na indywidualne żądanie odbiorcy usług": oznacza, że usługa świadczona jest poprzez przesyłanie danych na indywidualne żądanie.
Przykładowy wykaz usług nieobjętych niniejszą definicją został określony w załączniku I.
Niniejsza Umowa nie ma zastosowania do:
– usług nadawania programów radiowych,
– usług nadawania programów telewizyjnych, określonych w art. 1 lit. a) dyrektywy 89/552/EWG(3);
3) "specyfikacja techniczna": oznacza specyfikację zawartą w dokumencie, który opisuje wymagane właściwości produktu, takie jak: poziom jakości, wydajności, bezpieczeństwa lub wymiary, włącznie z wymaganiami mającymi zastosowanie do produktu w zakresie nazwy, pod jaką jest sprzedawany, terminologii, symboli, badań i metod badania, opakowania, oznakowania i etykietowania oraz procedur oceny zgodności.
Definicja ta obejmuje także metody produkcji oraz przetwórstwa stosowane w stosunku do produktów rolniczych, zgodnie z art. 38 akapit pierwszy Traktatu ustanawiającego Wspólnotę Europejską, produktów przeznaczonych do spożycia przez człowieka oraz zwierzęta, oraz produktów leczniczych określonych w art. 1 dyrektywy 2001/83/WE(4), jak również metody produkcji oraz przetwarzania odnoszące się do innych produktów, jeżeli mają one wpływ na ich właściwości;
4) "inne wymogi": oznaczają wymogi inne niż specyfikacje techniczne, nałożone na produkt w celu ochrony, w szczególności konsumentów i środowiska, które wpływają na cykl życiowy produktu po wprowadzeniu go na rynek, takie jak warunki użytkowania, recyklingu, ponownego zastosowania lub utylizacji, w przypadku gdy warunki te mogą mieć istotny wpływ na skład lub charakter produktu lub obrót tym produktem;
5) "przepis dotyczący usług": wymóg o charakterze ogólnym odnoszący się do podejmowania i wykonywania działalności usługowej, w znaczeniu pkt 2, w szczególności przepisy dotyczące dostawcy usług, usług i odbiorców usług, z wyjątkiem przepisów, które nie odnoszą się konkretnie do zdefiniowanych tam usług.
Niniejsza umowa nie ma zastosowania do przepisów odnoszących się do zagadnień objętych prawodawstwem Wspólnoty w dziedzinie usług telekomunikacyjnych, określonych jako "usługi, których świadczenie polega w całości lub częściowo na przesyłaniu i kierowaniu sygnału w sieciach telekomunikacyjnych w drodze procesów telekomunikacyjnych, z wyjątkiem nadawania programów radiowych i telewizyjnych"(5).
Niniejsza umowa nie ma zastosowania do przepisów odnoszących się do zagadnień objętych prawodawstwem Wspólnoty w dziedzinie usług finansowych, których niewyczerpujący wykaz został zawarty w załączniku II do niniejszej umowy.
Z wyjątkiem art. 11, niniejsza umowa nie ma zastosowania do przepisów ustanowionych przez lub dla rynków regulowanych w rozumieniu dyrektywy 2004/39/WE(6) bądź też ustanowionych przez lub dla innych rynków lub organów realizujących operacje rozrachunkowe lub funkcje rozliczeniowe dla tych rynków.
Dla celów niniejszej definicji:
– przepis traktowany jest jako odnoszący się szczególnie do usług społeczeństwa informacyjnego, biorąc pod uwagę jego uzasadnienie i treść, celem szczególnym i celem jego wszystkich lub pojedynczych postanowień jest regulacja tych usług w sposób wyraźny i celowy,
– przepis nie jest traktowany jako odnoszący się w szczególności do usług społeczeństwa informacyjnego, jeżeli odnosi się do tych usług w sposób pośredni lub przypadkowy;
6) "przepisy techniczne": specyfikacje techniczne i inne wymogi lub przepisy dotyczące usług, włącznie z odpowiednimi przepisami administracyjnymi, których przestrzeganie jest obowiązkowe, de iure lub de facto, w przypadku obrotu, świadczenia usług, podejmowania działalności jako podmiot świadczący usługi lub których stosowanie jest obowiązkowe w jednym z państw członkowskich Wspólnoty Europejskiej, zwanych dalej "państwami członkowskimi", lub na przeważającej jego części, lub w Bułgarii lub na przeważającej jej części, jak również przepisy ustawowe, wykonawcze i administracyjne państw członkowskich lub Bułgarii, z wyjątkiem określonych w art. 12, zakazujących produkcji, przywozu, obrotu i stosowania produktu lub zakazujących świadczenia bądź korzystania z usługi lub podejmowania działalności jako podmiot świadczący usługi.
Przepisy techniczne obowiązujące de facto obejmują:
– przepisy ustawowe, wykonawcze lub administracyjne państwa członkowskiego lub Bułgarii, które odsyłają do specyfikacji technicznych bądź innych wymogów lub przepisów dotyczących usług, bądź też do kodeksów zawodowych lub kodeksów postępowania, które z kolei odsyłają do specyfikacji technicznych bądź do innych wymogów lub przepisów dotyczących usług, zgodność z którymi pociąga za sobą domniemanie zgodności z zobowiązaniami nałożonymi przez wspomniane przepisy ustawowe, wykonawcze i administracyjne,
– dobrowolne porozumienia, w których organ publiczny występuje w charakterze umawiającej się strony, przewidujące, w interesie ogólnym, zgodność ze specyfikacjami technicznymi lub innymi wymogami lub przepisami dotyczącymi usług, z wyjątkiem specyfikacji odnoszących się do przetargów przy zamówieniach publicznych,
– specyfikacje techniczne lub inne wymogi bądź przepisy dotyczące usług, związane ze środkami podatkowymi lub finansowymi mającymi wpływ na konsumpcję produktów lub usług przez zachęcanie do przestrzegania takich specyfikacji technicznych lub innych wymogów lub przepisów dotyczących usług; nie obejmuje to specyfikacji technicznych lub innych wymogów lub przepisów dotyczących usług związanych z systemami zabezpieczenia społecznego.
Obejmuje to przepisy techniczne wprowadzone przez organy wyznaczone przez państwa członkowskie oraz znajdujące się w wykazie(7) sporządzonym przez Komisję Wspólnot Europejskich, zwanej dalej "Komisją", w ramach komitetu, o którym mowa w art. 5 dyrektywy 98/34/WE. Bułgaria sporządza taki wykaz, a następnie przekazuje go Komisji w pierwszym dniu pierwszego miesiąca po wejściu w życie niniejszej Umowy.
Taka sama procedura obowiązuje przy wprowadzaniu zmian do tego wykazu;
7) "projekt przepisu technicznego": tekst specyfikacji technicznej lub innego wymogu lub przepisu dotyczącego usług, włącznie z przepisami administracyjnymi, mający na celu ich przyjęcie lub spowodowanie ich przyjęcia jako przepisy techniczne i będący na etapie przygotowania, na którym można jeszcze wprowadzić zasadnicze zmiany.
Artykuł 2
Niniejsza Umowa nie ma zastosowania do środków uznanych przez państwa członkowskie za niezbędne na mocy Traktatu ustanawiającego Wspólnotę Europejską lub uznanych przez Bułgarię za niezbędne dla ochrony osób, w szczególności pracowników, podczas stosowania produktu, pod warunkiem że tego rodzaju środki nie mają wpływu na produkt.
Artykuł 3
Senat nie zgodził się w czwartek na zniesienie obowiązku zawierania umów o pracę z cudzoziemcami będącymi pracownikami tymczasowymi przez agencje pracy tymczasowej, ale umożliwił agencjom zawieranie umów cywilnoprawnych. Senatorowie zdecydowali natomiast o skreśleniu przepisu podnoszącego kary grzywny dla pracodawców przewidziane w kodeksie pracy. W głosowaniu przepadła też poprawka Lewicy podnosząca z 2 tys. zł do 10 tys. zł kary grzywny, jakie w postępowaniu mandatowym może nałożyć Państwowa Inspekcja Pracy.
13.03.2025Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej nie zgodziło się na usunięcie z ustawy o zatrudnianiu cudzoziemców przepisu podnoszącego w kodeksie pracy kary dla pracodawców. Senacka Komisja Rodziny, Polityki Senioralnej i Społecznej zaakceptowała we wtorek jedynie poprawki Biura Legislacyjnego Senatu do tej ustawy. Nie można jednak wykluczyć, że na posiedzeniu Senatu inni senatorowie przejmą poprawki zgłaszane przez stronę pracodawców.
11.03.2025Podczas ostatniego posiedzenia Sejmu, ku zaskoczeniu zarówno przedsiębiorców, jak i części posłów koalicji rządzącej, Lewica w ostatniej chwili „dorzuciła” do ustawy o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom poprawki zaostrzające kary za naruszanie przepisów prawa pracy - m.in. umożliwiające orzeczenie kary ograniczenia wolności. Jednocześnie zignorowano postulaty organizacji pracodawców, mimo wcześniejszych zapewnień rządu o ich poparciu.
27.02.2025Już nie 30 tys. zł, a 50 tys. zł ma grozić maksymalnie pracodawcy, który zawrze umowę cywilnoprawną, choć powinien - umowę o pracę. Podobnie temu, który nie wypłaca w terminie wynagrodzenia za pracę lub innego świadczenia przysługującego pracownikowi albo uprawnionemu do tego świadczenia członkowi jego rodziny. A jeśli nie wypłaca przez okres co najmniej 3 miesięcy, to kara ma wynieść nawet 60 tys. złotych - zdecydował Sejm, przyjmując poprawkę Lewicy, zmieniającą Kodeks pracy w... ustawie dotyczącej cudzoziemców.
25.02.2025500 zł zarobi członek obwodowej komisji wyborczej w wyborach Prezydenta RP, 600 zł - zastępca przewodniczącego, a 700 zł przewodniczący komisji wyborczej – wynika z uchwały Państwowej Komisji Wyborczej. Jeżeli odbędzie się ponownie głosowanie, zryczałtowana dieta wyniesie 75 proc. wysokości diety w pierwszej turze. Termin zgłaszania kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych mija 18 kwietnia
20.01.20251 stycznia 2025 r. weszły w życie liczne zmiany podatkowe, m.in. nowe definicje budynku i budowli w podatku od nieruchomości, JPK CIT, globalny podatek wyrównawczy, PIT kasowy, zwolnienie z VAT dla małych firm w innych krajach UE. Dla przedsiębiorców oznacza to często nowe obowiązki sprawozdawcze i zmiany w systemach finansowo-księgowych. Firmy muszą też co do zasady przeprowadzić weryfikację nieruchomości pod kątem nowych przepisów.
02.01.2025Identyfikator: | Dz.U.UE.L.2007.40.110 |
Rodzaj: | Sprostowanie |
Tytuł: | Sprostowanie do decyzji Rady 2006/1004/WE z dnia 21 grudnia 2006 r. w sprawie zawarcia dwustronnych umów między, odpowiednio, Wspólnotą Europejską a Republiką Bułgarii oraz Rumunią, ustanawiających procedurę udzielania informacji w dziedzinie przepisów technicznych oraz przepisów dotyczących usług społeczeństwa informacyjnego |
Data aktu: | 12/02/2007 |
Data ogłoszenia: | 12/02/2007 |
Data wejścia w życie: | 21/12/2006 |