uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,
uwzględniając rozporządzenie (WE) nr 1774/2002 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 3 października 2002 r. ustanawiające przepisy sanitarne dotyczące produktów ubocznych pochodzenia zwierzęcego nieprzeznaczonych do spożycia przez ludzi(1), w szczególności jego art. 4 ust. 2 lit. e), art. 5 ust. 2 lit. g) oraz art. 6 ust. 2 lit. i),
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) Rozporządzenie Komisji (WE) nr 92/2005 z dnia 19 stycznia 2005 r. wdrażające rozporządzenie (WE) nr 1774/2002 Parlamentu Europejskiego i Rady ustanawiające sposoby usuwania i wykorzystania produktów ubocznych pochodzenia zwierzęcego i zmieniające jego załącznik VI w odniesieniu do przetwarzania biogazu i wytopionych tłuszczów(2) ustanawia przepisy wykonawcze dla niektórych metod alternatywnych usuwania i wykorzystania produktów ubocznych pochodzenia zwierzęcego (metody alternatywne).
(2) W szczególności art. 4 rozporządzenia (WE) nr 92/2005 nakłada wymóg znakowania niektórych materiałów wynikający ze stosowania metod alternatywnych i określa dozwolone sposoby końcowego wykorzystania tego rodzaju materiału. Rozporządzenie (WE) nr 1774/2005 zmienione rozporządzeniem Komisji (WE) nr 1432/2007(3) ustanawia ujednolicone przepisy dotyczące znakowania produktów ubocznych pochodzenia zwierzęcego, co przyczyni się do ich właściwej identyfikacji i poprawi identyfikowalność produktów ubocznych pochodzenia zwierzęcego. W art. 4 ust. 1 rozporządzenia (WE) nr 92/2005 należy odpowiednio zmienić odesłanie do załącznika VI do rozporządzenia (WE) nr 1774/2002.
(3) Na podstawie opinii Panelu Naukowego ds. zagrożeń biologicznych Europejskiego Urzędu ds. Bezpieczeństwa Żywności w sprawie Biodiesel Process as a method for safe disposal of Category 1 animal by-products (ABP) (Metody przetwarzania w paliwo ekologiczne jako bezpiecznego sposobu usuwania produktów ubocznych pochodzenia zwierzęcego kategorii 1), przyjętej dnia 2 czerwca 2004 r.(4) właściwe jest zezwolenie na dodatkowe sposoby końcowego wykorzystania materiałów kategorii 1, kategorii 2 i kategorii 3, zgodnie z ogólnymi zasadami ustanowionymi w rozporządzeniu (WE) nr 1774/2002. Należy również zezwolić na spalanie paliwa ekologicznego produkowanego zgodnie z załącznikiem IV do rozporządzenia (WE) nr 92/2005 w silnikach stacjonarnych i ruchomych.
(4) W szczególności należy obecnie zezwolić na składowanie materiału powstałego w trakcie przetwarzania materiału kategorii 1 na składowiskach, na które wydano zezwolenie zgodnie z dyrektywą Rady 1999/31/WE z dnia 26 kwietnia 1999 r. w sprawie składowania odpadów(5).
(5) Artykuł 5 rozporządzenia (WE) nr 92/2005 ustanawia określone szczególne środki kontroli, które należy powziąć w ciągu dwóch pierwszych lat wdrażania niektórych metod alternatywnych w danym państwie członkowskim. Wymogi związane z tymi środkami kontroli powinny uwzględniać doświadczenie nabyte przy stosowaniu w praktyce metody przetwarzania opracowanej w innym państwie członkowskim i powinny być dostosowane do celu, jakim jest zagwarantowanie wysokiego poziomu ochrony zdrowia publicznego i zdrowia zwierząt. Wyznaczenie i nadzór zakładu pilotażowego w celu wykorzystania metody alternatywnej po raz pierwszy w każdym zainteresowanym państwie członkowskim powinno zatem odbywać się na warunkach uproszczonych.
(6) Testy, które trzeba przeprowadzić w początkowej fazie wdrażania metody alternatywnej, powinny być oparte na testach przeprowadzonych w celu oceny danej metody alternatywnej przez właściwy organ naukowy.
(7) Wyniki dodatkowej kontroli w danym państwie członkowskim należy udostępnić innym państwom członkowskim, aby dokonać oceny nowych zastosowań w celu wykorzystania jednej z odnośnych metod alternatywnych na podległym im obszarze. Informacje należy dostarczyć do punktów kontaktowych ds. metod alternatywnych, wskazanych w wykazie opublikowanym przez Komisję w Internecie.
(8) Należy zatem odpowiednio zmienić rozporządzenie (WE) nr 92/2005.
(9) Środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią Stałego Komitetu ds. Łańcucha Żywnościowego i Zdrowia Zwierząt,
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
Sporządzono w Brukseli, dnia 21 grudnia 2007 r.
W imieniu Komisji | |
Markos KYPRIANOU | |
Członek Komisji |
______
(1) Dz.U. L 273 z 10.10.2002, str. 1. Rozporządzenie ostatnio zmienione rozporządzeniem Komisji (WE) nr 829/2007 (Dz.U. L 191 z 21.7.2007, str. 1).
(2) Dz.U. L 19 z 21.1.2005, str. 27. Rozporządzenie ostatnio zmienione rozporządzeniem (WE) nr 1678/2006 (Dz.U. L 314 z 15.11.2006, str. 4).
(3) Dz.U. L 320 z 6.12.2007, str. 13.
(4) Pytanie nr EFSA-Q-2004-028.
(5) Dz.U. L 182 z 16.7.1999, str. 1. Dyrektywa ostatnio zmieniona rozporządzeniem (WE) nr 1882/2003 Parlamentu Europejskiego i Rady (Dz.U. L 284 z 31.10.2003, str. 1).
Senat nie zgodził się w czwartek na zniesienie obowiązku zawierania umów o pracę z cudzoziemcami będącymi pracownikami tymczasowymi przez agencje pracy tymczasowej, ale umożliwił agencjom zawieranie umów cywilnoprawnych. Senatorowie zdecydowali natomiast o skreśleniu przepisu podnoszącego kary grzywny dla pracodawców przewidziane w kodeksie pracy. W głosowaniu przepadła też poprawka Lewicy podnosząca z 2 tys. zł do 10 tys. zł kary grzywny, jakie w postępowaniu mandatowym może nałożyć Państwowa Inspekcja Pracy.
13.03.2025Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej nie zgodziło się na usunięcie z ustawy o zatrudnianiu cudzoziemców przepisu podnoszącego w kodeksie pracy kary dla pracodawców. Senacka Komisja Rodziny, Polityki Senioralnej i Społecznej zaakceptowała we wtorek jedynie poprawki Biura Legislacyjnego Senatu do tej ustawy. Nie można jednak wykluczyć, że na posiedzeniu Senatu inni senatorowie przejmą poprawki zgłaszane przez stronę pracodawców.
11.03.2025Podczas ostatniego posiedzenia Sejmu, ku zaskoczeniu zarówno przedsiębiorców, jak i części posłów koalicji rządzącej, Lewica w ostatniej chwili „dorzuciła” do ustawy o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom poprawki zaostrzające kary za naruszanie przepisów prawa pracy - m.in. umożliwiające orzeczenie kary ograniczenia wolności. Jednocześnie zignorowano postulaty organizacji pracodawców, mimo wcześniejszych zapewnień rządu o ich poparciu.
27.02.2025Już nie 30 tys. zł, a 50 tys. zł ma grozić maksymalnie pracodawcy, który zawrze umowę cywilnoprawną, choć powinien - umowę o pracę. Podobnie temu, który nie wypłaca w terminie wynagrodzenia za pracę lub innego świadczenia przysługującego pracownikowi albo uprawnionemu do tego świadczenia członkowi jego rodziny. A jeśli nie wypłaca przez okres co najmniej 3 miesięcy, to kara ma wynieść nawet 60 tys. złotych - zdecydował Sejm, przyjmując poprawkę Lewicy, zmieniającą Kodeks pracy w... ustawie dotyczącej cudzoziemców.
25.02.2025500 zł zarobi członek obwodowej komisji wyborczej w wyborach Prezydenta RP, 600 zł - zastępca przewodniczącego, a 700 zł przewodniczący komisji wyborczej – wynika z uchwały Państwowej Komisji Wyborczej. Jeżeli odbędzie się ponownie głosowanie, zryczałtowana dieta wyniesie 75 proc. wysokości diety w pierwszej turze. Termin zgłaszania kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych mija 18 kwietnia
20.01.20251 stycznia 2025 r. weszły w życie liczne zmiany podatkowe, m.in. nowe definicje budynku i budowli w podatku od nieruchomości, JPK CIT, globalny podatek wyrównawczy, PIT kasowy, zwolnienie z VAT dla małych firm w innych krajach UE. Dla przedsiębiorców oznacza to często nowe obowiązki sprawozdawcze i zmiany w systemach finansowo-księgowych. Firmy muszą też co do zasady przeprowadzić weryfikację nieruchomości pod kątem nowych przepisów.
02.01.2025Identyfikator: | Dz.U.UE.L.2007.340.89 |
Rodzaj: | Rozporządzenie |
Tytuł: | Rozporządzenie 1576/2007 zmieniające rozporządzenie (WE) nr 92/2005 wdrażające rozporządzenie (WE) nr 1774/2002 Parlamentu Europejskiego i Rady ustanawiające sposoby usuwania i wykorzystania produktów ubocznych pochodzenia zwierzęcego |
Data aktu: | 21/12/2007 |
Data ogłoszenia: | 22/12/2007 |
Data wejścia w życie: | 11/01/2008 |