KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,
uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 1786/2003 z dnia 29 września 2003 r. w sprawie wspólnej organizacji rynku suszu paszowego(1), w szczególności jego art. 20,
uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 1782/2003 z dnia 29 września 2003 r. ustanawiające wspólne zasady dla systemów wsparcia bezpośredniego w ramach wspólnej polityki rolnej i ustanawiające określone systemy wsparcia dla rolników oraz zmieniające rozporządzenia (EWG) nr 2019/93, (WE) nr 1452/2001, (WE) nr 1453/2001, (WE) nr 1454/2001, (WE) nr 1868/94, (WE) nr 1251/1999, (WE) nr 1254/1999, (WE) nr 1673/2000, (EWG) nr 2358/71 oraz (WE) nr 2529/2001(2), w szczególności jego art. 71 ust. 2 akapit drugi,
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) Należy uprościć, w największym możliwym stopniu, wspólną politykę rolną, tak aby ułatwić dostęp do prawodawstwa i zmniejszyć obciążenia administracyjne dla podmiotów gospodarczych i administracji.
(2) Rozporządzenie (WE) nr 1786/2003 ustanawia jedną stawkę pomocy dla wszystkich kwalifikujących się produktów określonych w jego art. 1, niezależnie od ich szczególnych cech lub procesu produkcji, w związku z czym niektóre warunki dotyczące procesów produkcji pasz suszonych poddanych dehydratacji, których celem było ułatwienie rozróżnienia między paszami suszonymi na słońcu oraz suszem paszowym uzyskanym metodą sztucznego suszenia, nie są już konieczne. Zmiana ta powinna również stworzyć możliwość rozwoju zastosowań handlowych i ułatwić rozwój efektywniejszych i bardziej przyjaznych dla środowiska metod produkcji. Należy jednocześnie wyraźnie stwierdzić, że zezwolenie dla przedsiębiorstw przetwórczych jest w dalszym ciągu uzależnione od posiadania zdolności do produkowania suszu paszowego zgodnie z warunkami artykułu 9 rozporządzenia (WE) nr 1786/2003.
(3) Z tego samego powodu zobowiązania dotyczące produkcji pasz określone w art. 8 rozporządzenia Komisji (WE) nr 382/2005(3) nie są już konieczne. Powinno to spowodować zmniejszenie kosztów administracyjnych i kosztów kontroli.
(4) W celu poprawy skuteczności kontroli na miejscu przedsiębiorstw przetwórczych należy sprecyzować, że właściwym organom powinny być udostępniane pewne informacje oraz że w sprawozdaniach z kontroli muszą być wyszczególniane badane dokumenty.
(5) W celu uzupełnienia informacji dotyczących bilansu zużycia energii na potrzeby produkcji pasz poddanych dehydratacji, należy przyjąć dodatkowy parametr.
(6) Mając to na uwadze, należy odpowiednio zmienić rozporządzenie (WE) nr 382/2005.
(7) Biorąc pod uwagę, że rok gospodarczy 2007-2008 już się rozpoczął, i w celu uniknięcia sytuacji, w której podmioty gospodarcze będą podlegały różnemu traktowaniu w zależności od terminu złożenia wniosku, niniejsze rozporządzenie powinno obowiązywać od roku gospodarczego 2008-2009.
(8) Środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią Wspólnego Komitetu Zarządzającego ds. Zbóż i Dopłat Bezpośrednich,
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich państwach członkowskich.Sporządzono w Brukseli, dnia 27 listopada 2007 r.
|
W imieniu Komisji |
|
Mariann FISCHER BOEL |
|
Członek Komisji |
______
(1) Dz.U. L 270 z 21.10.2003, str. 114. Rozporządzenie ostatnio zmienione rozporządzeniem (WE) nr 456/2006 (Dz.U. L 82 z 21.3.2006, str. 1).
(2) Dz.U. L 270 z 21.10.2003, str. 1. Rozporządzenie ostatnio zmienione rozporządzeniem Komisji (WE) nr 1276/2007 (Dz.U. L 284 z 30.10.2007, str. 11).
(3) Dz.U. L 61 z 8.3.2005, str. 4. Rozporządzenie ostatnio zmienione rozporządzeniem (WE) nr 116/2007 (Dz.U. L 35 z 8.2.2007, str. 7).