uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,
uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 1786/2003 z dnia 29 września 2003 r. w sprawie wspólnej organizacji rynku suszu paszowego(1), w szczególności jego art. 20,
uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 1782/2003 z dnia 29 września 2003 r. ustanawiające wspólne zasady dla systemów wsparcia bezpośredniego w ramach wspólnej polityki rolnej i ustanawiające określone systemy wsparcia dla rolników oraz zmieniające rozporządzenia (EWG) nr 2019/93, (WE) nr 1452/2001, (WE) nr 1453/2001, (WE) nr 1454/2001, (WE) nr 1868/94, (WE) nr 1251/1999, (WE) nr 1254/1999, (WE) nr 1673/2000, (EWG) nr 2358/71 oraz (WE) nr 2529/2001(2), w szczególności jego art. 71 ust. 2 akapit drugi,
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) Należy uprościć, w największym możliwym stopniu, wspólną politykę rolną, tak aby ułatwić dostęp do prawodawstwa i zmniejszyć obciążenia administracyjne dla podmiotów gospodarczych i administracji.
(2) Rozporządzenie (WE) nr 1786/2003 ustanawia jedną stawkę pomocy dla wszystkich kwalifikujących się produktów określonych w jego art. 1, niezależnie od ich szczególnych cech lub procesu produkcji, w związku z czym niektóre warunki dotyczące procesów produkcji pasz suszonych poddanych dehydratacji, których celem było ułatwienie rozróżnienia między paszami suszonymi na słońcu oraz suszem paszowym uzyskanym metodą sztucznego suszenia, nie są już konieczne. Zmiana ta powinna również stworzyć możliwość rozwoju zastosowań handlowych i ułatwić rozwój efektywniejszych i bardziej przyjaznych dla środowiska metod produkcji. Należy jednocześnie wyraźnie stwierdzić, że zezwolenie dla przedsiębiorstw przetwórczych jest w dalszym ciągu uzależnione od posiadania zdolności do produkowania suszu paszowego zgodnie z warunkami artykułu 9 rozporządzenia (WE) nr 1786/2003.
(3) Z tego samego powodu zobowiązania dotyczące produkcji pasz określone w art. 8 rozporządzenia Komisji (WE) nr 382/2005(3) nie są już konieczne. Powinno to spowodować zmniejszenie kosztów administracyjnych i kosztów kontroli.
(4) W celu poprawy skuteczności kontroli na miejscu przedsiębiorstw przetwórczych należy sprecyzować, że właściwym organom powinny być udostępniane pewne informacje oraz że w sprawozdaniach z kontroli muszą być wyszczególniane badane dokumenty.
(5) W celu uzupełnienia informacji dotyczących bilansu zużycia energii na potrzeby produkcji pasz poddanych dehydratacji, należy przyjąć dodatkowy parametr.
(6) Mając to na uwadze, należy odpowiednio zmienić rozporządzenie (WE) nr 382/2005.
(7) Biorąc pod uwagę, że rok gospodarczy 2007-2008 już się rozpoczął, i w celu uniknięcia sytuacji, w której podmioty gospodarcze będą podlegały różnemu traktowaniu w zależności od terminu złożenia wniosku, niniejsze rozporządzenie powinno obowiązywać od roku gospodarczego 2008-2009.
(8) Środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią Wspólnego Komitetu Zarządzającego ds. Zbóż i Dopłat Bezpośrednich,
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
Sporządzono w Brukseli, dnia 27 listopada 2007 r.
W imieniu Komisji | |
Mariann FISCHER BOEL | |
Członek Komisji |
______
(1) Dz.U. L 270 z 21.10.2003, str. 114. Rozporządzenie ostatnio zmienione rozporządzeniem (WE) nr 456/2006 (Dz.U. L 82 z 21.3.2006, str. 1).
(2) Dz.U. L 270 z 21.10.2003, str. 1. Rozporządzenie ostatnio zmienione rozporządzeniem Komisji (WE) nr 1276/2007 (Dz.U. L 284 z 30.10.2007, str. 11).
(3) Dz.U. L 61 z 8.3.2005, str. 4. Rozporządzenie ostatnio zmienione rozporządzeniem (WE) nr 116/2007 (Dz.U. L 35 z 8.2.2007, str. 7).
Senat nie zgodził się w czwartek na zniesienie obowiązku zawierania umów o pracę z cudzoziemcami będącymi pracownikami tymczasowymi przez agencje pracy tymczasowej, ale umożliwił agencjom zawieranie umów cywilnoprawnych. Senatorowie zdecydowali natomiast o skreśleniu przepisu podnoszącego kary grzywny dla pracodawców przewidziane w kodeksie pracy. W głosowaniu przepadła też poprawka Lewicy podnosząca z 2 tys. zł do 10 tys. zł kary grzywny, jakie w postępowaniu mandatowym może nałożyć Państwowa Inspekcja Pracy.
13.03.2025Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej nie zgodziło się na usunięcie z ustawy o zatrudnianiu cudzoziemców przepisu podnoszącego w kodeksie pracy kary dla pracodawców. Senacka Komisja Rodziny, Polityki Senioralnej i Społecznej zaakceptowała we wtorek jedynie poprawki Biura Legislacyjnego Senatu do tej ustawy. Nie można jednak wykluczyć, że na posiedzeniu Senatu inni senatorowie przejmą poprawki zgłaszane przez stronę pracodawców.
11.03.2025Podczas ostatniego posiedzenia Sejmu, ku zaskoczeniu zarówno przedsiębiorców, jak i części posłów koalicji rządzącej, Lewica w ostatniej chwili „dorzuciła” do ustawy o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom poprawki zaostrzające kary za naruszanie przepisów prawa pracy - m.in. umożliwiające orzeczenie kary ograniczenia wolności. Jednocześnie zignorowano postulaty organizacji pracodawców, mimo wcześniejszych zapewnień rządu o ich poparciu.
27.02.2025Już nie 30 tys. zł, a 50 tys. zł ma grozić maksymalnie pracodawcy, który zawrze umowę cywilnoprawną, choć powinien - umowę o pracę. Podobnie temu, który nie wypłaca w terminie wynagrodzenia za pracę lub innego świadczenia przysługującego pracownikowi albo uprawnionemu do tego świadczenia członkowi jego rodziny. A jeśli nie wypłaca przez okres co najmniej 3 miesięcy, to kara ma wynieść nawet 60 tys. złotych - zdecydował Sejm, przyjmując poprawkę Lewicy, zmieniającą Kodeks pracy w... ustawie dotyczącej cudzoziemców.
25.02.2025500 zł zarobi członek obwodowej komisji wyborczej w wyborach Prezydenta RP, 600 zł - zastępca przewodniczącego, a 700 zł przewodniczący komisji wyborczej – wynika z uchwały Państwowej Komisji Wyborczej. Jeżeli odbędzie się ponownie głosowanie, zryczałtowana dieta wyniesie 75 proc. wysokości diety w pierwszej turze. Termin zgłaszania kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych mija 18 kwietnia
20.01.20251 stycznia 2025 r. weszły w życie liczne zmiany podatkowe, m.in. nowe definicje budynku i budowli w podatku od nieruchomości, JPK CIT, globalny podatek wyrównawczy, PIT kasowy, zwolnienie z VAT dla małych firm w innych krajach UE. Dla przedsiębiorców oznacza to często nowe obowiązki sprawozdawcze i zmiany w systemach finansowo-księgowych. Firmy muszą też co do zasady przeprowadzić weryfikację nieruchomości pod kątem nowych przepisów.
02.01.2025Identyfikator: | Dz.U.UE.L.2007.310.3 |
Rodzaj: | Rozporządzenie |
Tytuł: | Rozporządzenie 1388/2007 zmieniające rozporządzenie (WE) nr 382/2005 ustanawiające szczegółowe zasady stosowania rozporządzenia Rady (WE) nr 1786/2003 w sprawie wspólnej organizacji rynku suszu paszowego |
Data aktu: | 27/11/2007 |
Data ogłoszenia: | 28/11/2007 |
Data wejścia w życie: | 01/12/2007, 04/01/2008 |