uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,
uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 1782/2003 z dnia 29 września 2003 r. ustanawiające wspólne zasady dla systemów wsparcia bezpośredniego w ramach wspólnej polityki rolnej i ustanawiające określone systemy wsparcia dla rolników oraz zmieniające rozporządzenia (EWG) nr 2019/93, (WE) nr 1452/2001, (WE) nr 1453/2001, (WE) nr 1454/2001, (WE) nr 1868/94, (WE) nr 1251/1999, (WE) nr 1254/1999, (WE) nr 1673/2000, (EWG) nr 2358/71 oraz (WE) nr 2529/2001(1), w szczególności jego art. 64 ust. 2 i art. 70 ust. 2,
uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 247/2006 z dnia 30 stycznia 2006 r. w sprawie szczególnych działań w dziedzinie rolnictwa na rzecz regionów peryferyjnych Unii Europejskiej(2), w szczególności jego art. 20 ust. 3 zdanie drugie,
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) Załącznik VIII do rozporządzenia (WE) nr 1782/2003 ustala, dla każdego państwa członkowskiego, pułapy krajowe, które nie mogą być przekraczane przez kwoty referencyjne określone w tytule III rozdział 2 wymienionego rozporządzenia.
(2) Artykuł 23 ust. 2 rozporządzenia (WE) nr 247/2006 ustala kwoty roczne, do których wysokości Wspólnota finansuje działania przewidziane w tytułach II i III wymienionego rozporządzenia.
(3) Załączniki I, II i III do rozporządzenia Komisji (WE) nr 552/2007 z dnia 22 maja 2007 r. ustanawiającego maksymalną kwotę wkładu Wspólnoty w finansowanie programów prac w sektorze oliwy z oliwek i ustalające na rok 2007 pułapy budżetowe dla częściowo lub fakultatywnie wdrożonego systemu płatności jednolitych i roczne koperty finansowe dla systemu jednolitej płatności obszarowej przewidzianego w rozporządzeniu Rady (WE) nr 1782/2003 oraz zmieniającego to rozporządzenie(3) ustalają, odpowiednio i dla każdego przypadku na rok kalendarzowy 2007, pułapy budżetowe dla płatności bezpośrednich przyznawanych zgodnie z przepisami art. 66-69 rozporządzenia (WE) nr 1782/2003, pułapy budżetowe dla płatności bezpośrednich przyznawanych zgodnie z przepisami art. 70 wymienionego rozporządzenia oraz pułapy budżetowe dla systemu płatności jednolitej.
(4) Zgodnie z art. 20 ust. 3 zdanie pierwsze rozporządzenia (WE) nr 247/2006 Portugalia zdecydowała się zredukować, na rok 2007, krajowy pułap premii przysługujących z tytułu krów mamek i przenieść odpowiednią kwotę finansową w celu wzmocnienia udziału Wspólnoty, o którym mowa w art. 23 rozporządzenia (WE) nr 247/2006, w finansowaniu szczególnych środków określonych w wymienionym rozporządzeniu. Od pułapu krajowego Portugalii na rok 2007, ustalonego w załączniku VIII do rozporządzenia (WE) nr 1782/2003, należy zatem odjąć kwotę, która ma być dodana do kwoty finansowej określonej w art. 23 ust. 2 rozporządzenia (WE) nr 247/2006, oraz zredukować pułapy krajowe mające zastosowanie w Portugalii, na rok 2007, do premii przysługujących z tytułu krów mamek, w tym do płatności dodatkowej na krowy mamki, oraz do płatności za wołowinę i cielęcinę (art. 69 rozporządzenia (WE) nr 1782/2003), ustalonych w załączniku I rozporządzenia (WE) nr 552/2007.
(5) Zgodnie z decyzją Portugalii kwoty premii mlecznej i płatności dodatkowych, przewidzianych w art. 95 i 96 rozporządzenia (WE) nr 1782/2003, zostały włączone do systemu płatności jednolitej od roku 2007. Na tej podstawie obliczono dla Portugalii pułap krajowy dla systemu płatności jednolitej, o którym mowa w tytule III rozporządzenia (WE) nr 1782/2003, na rok 2007. Pułap ten został określony w załączniku III do rozporządzenia (WE) nr 552/2007. Jednakże przy ustanawianiu pułapów budżetowych na rok 2007 nie uwzględniono wykluczenia z systemu płatności jednolitej premii mlecznych oraz płatności dodatkowych przyznawanych rolnikom z Azorów i Madery, w zastosowaniu art. 70 ust. 1 lit. b) rozporządzenia (WE) nr 1782/2003.
(6) Należy zatem zmienić pułapy budżetowe mające zastosowanie w Portugalii, na rok 2007, do płatności bezpośrednich przyznawanych zgodnie z przepisami art. 70 rozporządzenia (WE) nr 1782/2003 oraz do systemu płatności jednolitej, odejmując od załącznika III do rozporządzenia (WE) nr 552/2007 kwotę odpowiadającą kwotom odnoszącym się do premii mlecznej i do płatności dodatkowych dla producentów mleka i dodając je do załącznika II do tego ostatniego rozporządzenia.
(7) Przed dniem 1 sierpnia 2004 r. Hiszpania podjęła decyzję o częściowym wprowadzeniu w życie systemu płatności jednolitej na warunkach określonych w art. 64-69 rozporządzenia (WE) nr 1782/2003, w szczególności płatności za wołowinę i cielęcinę. Jednakże w zastosowaniu art. 8 rozporządzenia Rady (WE) nr 1083/2006 z dnia 11 lipca 2006 r. ustanawiającego przepisy ogólne dotyczące Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności i uchylającego rozporządzenie (WE) nr 1260/1999(4) hiszpański region Kantabria nie może, od roku 2007, korzystać ze wsparcia przejściowego przewidzianego w wymienionym artykule. Krajowa premia dodatkowa z tytułu krów mamek przewidziana w art. 125 ust. 5 rozporządzenia (WE) nr 1782/2003, przyznawana gospodarstwom znajdującym się w hiszpańskim regionie Kantabria, nie może zatem, od roku 2007, być finansowana z Europejskiego Funduszu Rolniczego Gwarancji. Aby zapewnić utrzymanie wsparcia wspólnotowego dla sektora krów mamek, Hiszpania zwróciła się o przeniesienie kwoty odpowiadającej płatnościom dokonanym z tytułu krajowej premii dodatkowej w Kantabrii do roku 2006, z pułapu ustalonego na rok 2007 w załączniku I do rozporządzenia (WE) nr 552/2007 dla dodatkowej premii krajowej do pułapu określonego w wymienionym załączniku dla premii z tytułu krów mamek. Należy zatem dostosować wyżej wymienione pułapy budżetowe.
(8) Należy zatem zmienić rozporządzenia (WE) nr 1782/2003, (WE) nr 247/2006 i (WE) nr 552/2007.
(9) Środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią Komitetu Zarządzającego ds. Dopłat Bezpośrednich,
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
Sporządzono w Brukseli, dnia 29 października 2007 r.
W imieniu Komisji | |
Mariann FISCHER BOEL | |
Członek Komisji |
______
(1) Dz.U. L 270 z 21.10.2003, str. 1. Rozporządzenie ostatnio zmienione rozporządzeniem (WE) nr 1182/2007 (Dz.U. L 273 z 17.10.2007, str. 1).
(2) Dz.U. L 42 z 14.2.2006, str. 1. Rozporządzenie ostatnio zmienione rozporządzeniem (WE) nr 2013/2006 (Dz.U. L 384 z 29.12.2006, str. 13).
(3) Dz.U. L 131 z 23.5.2007, str. 10.
(4) Dz.U. L 210 z 31.7.2006, str. 25. Rozporządzenie zmienione rozporządzeniem (WE) nr 1989/2006 (Dz.U. L 411 z 30.12.2006, str. 6. Sprostowanie w Dz.U. L 27 z 2.2.2007, str. 5).
Senat nie zgodził się w czwartek na zniesienie obowiązku zawierania umów o pracę z cudzoziemcami będącymi pracownikami tymczasowymi przez agencje pracy tymczasowej, ale umożliwił agencjom zawieranie umów cywilnoprawnych. Senatorowie zdecydowali natomiast o skreśleniu przepisu podnoszącego kary grzywny dla pracodawców przewidziane w kodeksie pracy. W głosowaniu przepadła też poprawka Lewicy podnosząca z 2 tys. zł do 10 tys. zł kary grzywny, jakie w postępowaniu mandatowym może nałożyć Państwowa Inspekcja Pracy.
13.03.2025Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej nie zgodziło się na usunięcie z ustawy o zatrudnianiu cudzoziemców przepisu podnoszącego w kodeksie pracy kary dla pracodawców. Senacka Komisja Rodziny, Polityki Senioralnej i Społecznej zaakceptowała we wtorek jedynie poprawki Biura Legislacyjnego Senatu do tej ustawy. Nie można jednak wykluczyć, że na posiedzeniu Senatu inni senatorowie przejmą poprawki zgłaszane przez stronę pracodawców.
11.03.2025Podczas ostatniego posiedzenia Sejmu, ku zaskoczeniu zarówno przedsiębiorców, jak i części posłów koalicji rządzącej, Lewica w ostatniej chwili „dorzuciła” do ustawy o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom poprawki zaostrzające kary za naruszanie przepisów prawa pracy - m.in. umożliwiające orzeczenie kary ograniczenia wolności. Jednocześnie zignorowano postulaty organizacji pracodawców, mimo wcześniejszych zapewnień rządu o ich poparciu.
27.02.2025Już nie 30 tys. zł, a 50 tys. zł ma grozić maksymalnie pracodawcy, który zawrze umowę cywilnoprawną, choć powinien - umowę o pracę. Podobnie temu, który nie wypłaca w terminie wynagrodzenia za pracę lub innego świadczenia przysługującego pracownikowi albo uprawnionemu do tego świadczenia członkowi jego rodziny. A jeśli nie wypłaca przez okres co najmniej 3 miesięcy, to kara ma wynieść nawet 60 tys. złotych - zdecydował Sejm, przyjmując poprawkę Lewicy, zmieniającą Kodeks pracy w... ustawie dotyczącej cudzoziemców.
25.02.2025500 zł zarobi członek obwodowej komisji wyborczej w wyborach Prezydenta RP, 600 zł - zastępca przewodniczącego, a 700 zł przewodniczący komisji wyborczej – wynika z uchwały Państwowej Komisji Wyborczej. Jeżeli odbędzie się ponownie głosowanie, zryczałtowana dieta wyniesie 75 proc. wysokości diety w pierwszej turze. Termin zgłaszania kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych mija 18 kwietnia
20.01.20251 stycznia 2025 r. weszły w życie liczne zmiany podatkowe, m.in. nowe definicje budynku i budowli w podatku od nieruchomości, JPK CIT, globalny podatek wyrównawczy, PIT kasowy, zwolnienie z VAT dla małych firm w innych krajach UE. Dla przedsiębiorców oznacza to często nowe obowiązki sprawozdawcze i zmiany w systemach finansowo-księgowych. Firmy muszą też co do zasady przeprowadzić weryfikację nieruchomości pod kątem nowych przepisów.
02.01.2025Identyfikator: | Dz.U.UE.L.2007.284.11 |
Rodzaj: | Rozporządzenie |
Tytuł: | Rozporządzenie 1276/2007 zmieniające rozporządzenie Rady (WE) nr 1782/2003, rozporządzenie Rady (WE) nr 247/2006 i rozporządzenie Komisji (WE) nr 552/2007 w odniesieniu do ustalania pułapów budżetowych na rok 2007 |
Data aktu: | 29/10/2007 |
Data ogłoszenia: | 30/10/2007 |
Data wejścia w życie: | 31/10/2007 |