Decyzja 2007/679/WE ustalająca kwoty netto wynikające ze stosowania opcjonalnego systemu modulacji w Zjednoczonym Królestwie dla lat kalendarzowych 2007-2012

DECYZJA KOMISJI
z dnia 22 października 2007 r.
ustalająca kwoty netto wynikające ze stosowania opcjonalnego systemu modulacji w Zjednoczonym Królestwie dla lat kalendarzowych 2007-2012

(notyfikowana jako dokument nr C(2007) 5104)

(Jedynie tekst w języku angielskim jest autentyczny)

(2007/679/WE)

(Dz.U.UE L z dnia 24 października 2007 r.)

KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,

uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,

uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 378/2007 z dnia 27 marca 2007 r. ustanawiające zasady dobrowolnej modulacji płatności bezpośrednich przewidzianych w rozporządzeniu (WE) nr 1782/2003 ustanawiającym wspólne zasady dla systemów wsparcia bezpośredniego w ramach wspólnej polityki rolnej i ustanawiającym określone systemy wsparcia dla rolników oraz zmieniające rozporządzenie (WE) nr 1290/2005(1), w szczególności jego art. 4 ust. 1,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Artykuł 1 ust. 1 rozporządzenia (WE) nr 378/2007 przewiduje, że państwa członkowskie, w których w chwili wejścia tego rozporządzenia w życie stosowany jest system dodatkowych redukcji płatności bezpośrednich, o których mowa w art. 1 rozporządzenia Komisji (WE) nr 1655/2004 z dnia 22 września 2004 r. ustanawiającego zasady przejścia z opcjonalnego systemu modulacji ustanowionego w art. 4 rozporządzenia Rady (WE) nr 1259/1999 na obowiązkowy system modulacji ustanowiony rozporządzeniem Rady (WE) nr 1782/2003(2), mogą zastosować w latach 2007-2012 zmniejszenie, zwane "dobrowolną modulacją", wszystkich kwot płatności bezpośrednich w rozumieniu art. 2 lit. d) rozporządzenia Rady (WE) nr 1782/2003 z dnia 29 września 2003 r. ustanawiającego wspólne zasady dla systemów wsparcia bezpośredniego w ramach wspólnej polityki rolnej i ustanawiającego określone systemy wsparcia dla rolników(3).

(2) Artykuł 2 rozporządzenia (WE) nr 378/2007 przewiduje, że w terminie dwóch miesięcy od wejścia w życie tego rozporządzenia państwa członkowskie podejmują decyzję o wysokości rocznej stawki dobrowolnej modulacji, która będzie obowiązywała w latach 2007-2012, i informują o niej Komisję, wraz z oceną wpływu zastosowania dobrowolnej modulacji.

(3) Zgodnie z art. 3 ust. 1 rozporządzenia (WE) nr 378/2007 każde państwo członkowskie, w którym w chwili wejścia w życie tego rozporządzenia stosowany jest system dodatkowych zmniejszeń płatności bezpośrednich, o których mowa w art. 1 rozporządzenia (WE) nr 1655/2004 oraz system płatności jednolitych na poziomie regionalnym, może na lata 2007-2012 wybrać stosowanie stawek zróżnicowanych regionalnie zgodnie z obiektywnymi kryteriami. Maksymalna stawka dla jakiegokolwiek regionu w każdym państwie członkowskim, którego to dotyczy, wynosi 20 %.

(4) Artykuł 3 ust. 2 rozporządzenia (WE) nr 378/2007 przewiduje, że państwo członkowskie stosujące zróżnicowane regionalnie stawki dobrowolnej modulacji w terminie dwóch miesięcy od wejścia w życie tego rozporządzenia przedstawia Komisji na okres 2007-2012 następujące informacje, podlegające zbadaniu przez Komisję: a) roczne stawki dobrowolnej modulacji dla każdego regionu i dla całego terytorium; b) roczne całkowite kwoty zmniejszenia w ramach dobrowolnej modulacji, c) w odpowiednich przypadkach, roczne całkowite dodatkowe kwoty wymagane do pokrycia dodatkowej kwoty pomocy, o której mowa w art. 1 ust. 3 akapit drugi powyższego rozporządzenia, oraz d) dane statystyczne i inne dane pomocnicze stosowane do określenia kwot, o których mowa w lit. b) i c).

(5) Artykuł 4 ust. 1 rozporządzenia (WE) nr 378/2007 przewiduje, że Komisja określa kwoty netto uzyskane z zastosowania dobrowolnej modulacji na podstawie: a) obliczeń w przypadku jednolitej krajowej stawki dobrowolnej modulacji; b) w przypadku państw członkowskich stosujących stawki zróżnicowane regionalnie, na podstawie wielkości podanych przez państwa członkowskie we wniosku, zgodnie z art. 3 ust. 2 powyższego rozporządzenia.

(6) Zjednoczone Królestwo podało Komisji następujące roczne stawki dobrowolnej modulacji ustalone na poziomie regionalnym:

Regiony 2007 2008 2009 2010 2011 2012
Anglia 12 % 13 % 14 % 14 % 14 % 14 %
Irlandia Północna 4,5 % 6% 7% 8% 9% 9%
Walia 0% 2,5 % 4,2 % 5,8 % 6,5 % 6,5 %
Szkocja 5% 8% 8,5 % 9% 9% 9%

(7) Zjednoczone Królestwo przekazało również całkowitą kwotę zmniejszenia w ramach dobrowolnej modulacji oraz ocenę wpływu zastosowania dobrowolnej modulacji.

(8) Należy zatem ustalić kwoty netto uzyskane z zastosowania dobrowolnej modulacji w Zjednoczonym Królestwie.

PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:

Artykuł  1

Kwoty netto wynikające ze stosowania opcjonalnego systemu modulacji w Zjednoczonym Królestwie dla lat kalendarzowych 2007-2012 są ustalone w załączniku do niniejszej decyzji.

Artykuł  2

Niniejsza decyzja stosuje się wraz z początkiem roku budżetowego 2008.

Artykuł  3

Niniejsza decyzja jest skierowana do Zjednoczonego Królestwa.

Sporządzono w Brukseli, dnia 22 października 2007 r.

W imieniu Komisji
Mariann FISCHER BOEL
Członek Komisji

______

(1) Dz.U. L 95 z 5.4.2007, str. 1.

(2) Dz.U. L 298 z 23.9.2004, str. 3.

(3) Dz.U. L 270 z 21.10.2003, str. 1. Rozporządzenie ostatnio zmienione rozporządzeniem Komisji (WE) nr 552/2007 (Dz.U. L 131 z 23.5.2007, str. 10).

ZAŁĄCZNIK 1

Kwoty netto wynikające ze stosowania opcjonalnego systemu modulacji w Zjednoczonym Królestwie

(mln EUR)
2009 2010 2011 2012
397,0 374,9 347,3 313,9
1 Załącznik zmieniony przez art. 1 decyzji nr 2009/519/WE z dnia 2 lipca 2009 r. (Dz.U.UE.L.09.173.13) zmieniającej nin. decyzję z dniem 1 stycznia 2010 r.

Zmiany w prawie

Bez kary za brak lekarza w karetce do połowy przyszłego roku

W ponad połowie specjalistycznych Zespołów Ratownictwa Medycznego brakuje lekarzy. Ministerstwo Zdrowia wydłuża więc po raz trzeci czas, kiedy Narodowy Fundusz Zdrowia nie będzie pobierał kar umownych w przypadku niezapewnienia lekarza w zespołach ratownictwa medycznego. Ostatnio termin wyznaczono na koniec tego roku, teraz ma to być czerwiec 2025 r.

Beata Dązbłaż 23.09.2024
Darowizny dla ofiar powodzi z zerową stawką VAT

Można już stosować zerową stawkę VAT na darowizny dla ofiar powodzi - rozporządzenie w tej sprawie obowiązuje od 18 września, ale z możliwością stosowania go do darowizn towarów i nieodpłatnych usług przekazanych począwszy od 12 września do 31 grudnia 2024 r. Stawka 0 proc. będzie stosowana do darowizn wszelkiego rodzaju towarów lub usług niezbędnych do wsparcia poszkodowanych.

Monika Sewastianowicz 18.09.2024
Lewiatan: Za reformę płacy minimalnej będą musieli zapłacić pracodawcy

Projekt ustawy o minimalnym wynagrodzeniu jest słaby legislacyjnie. Nie tylko nie realizuje celów zawartych w unijnej dyrektywie, ale może przyczynić się do pogłębienia problemów firm i spadku zatrudnienia. Nie poprawi też jakości pracy w naszym kraju. Utrwala zwiększanie presji płacowej – uważa Konfederacja Lewiatan.

Grażyna J. Leśniak 10.09.2024
Od dziś ważna zmiana dla niektórych kierowców

Nowe przepisy, które zaczną obowiązywać od wtorku, 10 września, zakładają automatyczny zwrot prawa jazdy, bez konieczności składania wniosku. Zmiana ma zapobiegać sytuacji, w której kierowcy, nieświadomi obowiązku, byli karani za prowadzenie pojazdu, mimo formalnego odzyskania uprawnień.

Robert Horbaczewski 09.09.2024
Będą zmiany w ustawie o działaniach antyterrorystycznych oraz w ustawie o ABW oraz AW

Rząd przyjął we wtorek projekt przepisów, który dostosowuje polskie prawo do przepisów Unii Europejskiej, które dotyczą przeciwdziałania rozpowszechnianiu w Internecie treści o charakterze terrorystycznym. Wprowadzony zostanie mechanizm wydawania i weryfikowania nakazów usunięcia lub uniemożliwienia dostępu do takich treści. Za egzekwowanie nowych przepisów odpowiedzialny będzie szef Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego. Od jego decyzji będzie się można odwołać do sądu.

Grażyna J. Leśniak 03.09.2024
Ustawa o rencie wdowiej niekonstytucyjna?

O zawetowanie ustawy o tzw. wdowich emeryturach jako aktu dyskryminującego część obywateli zwróciła się do prezydenta Andrzeja Dudy jedna z emerytek. W jej przekonaniu uchwalona 26 lipca 2024 r. ustawa narusza art. 32 Konstytucji, ponieważ wprowadza zasady dyskryminujące dużą część seniorów. Czy prezydent zdążył się z nią zapoznać – nie wiadomo. Bo petycja wpłynęła do Kancelarii Prezydenta 6 sierpnia, a już 9 sierpnia ustawa została podpisana.

Grażyna J. Leśniak 31.08.2024