uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,
uwzględniając rozporządzenie Rady (EWG) nr 3030/93 z dnia 12 października 1993 r. w sprawie wspólnych reguł przywozu niektórych wyrobów włókienniczych z państw trzecich(1), w szczególności jego art. 13 i 19,
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) W dniu 10 czerwca 2005 r. Komisja i Ministerstwo Handlu (zwane dalej "Ministerstwem") Chińskiej Republiki Ludowej podpisały Protokół Ustaleń (zwany dalej "Protokołem") w sprawie wywozu niektórych chińskich produktów włókienniczych i odzieżowych do Wspólnoty. Niniejszy Protokół wprowadził uzgodnione pułapy dla niektórych kategorii wyrobów włókienniczych. Wprowadzenie uzgodnionych pułapów zakończy się dnia 1 stycznia 2008 r.
(2) Protokół obejmuje przywóz z Chin do Wspólnoty dziesięciu kategorii wyrobów włókienniczych: kategoria 2 (tkaniny bawełniane), kategoria 4 (T-shirty), kategoria 5 (pulowery), kategoria 6 (spodnie), kategoria 7 (bluzki), kategoria 20 (bielizna pościelowa), kategoria 26 (suknie), kategoria 31 (biustonosze), kategoria 39 (bielizna stołowa i kuchenna) i kategoria 115 (przędza lniana lub przędza z ramii). Odpowiednie kody celne tych produktów wymienione są w załączniku I do rozporządzenia (EWG) nr 3030/93.
(3) Dla przywozu omawianych towarów pochodzących z Chin i mieszczących się obecnie w uzgodnionych w Protokole pułapach należy zapewnić płynne i uporządkowane przejście do w pełni zliberalizowanego handlu wyrobami włókienniczymi. Opierając się na szczegółowej analizie dla każdej z kategorii wymienionych w Protokole, obejmującej dotychczasowe i obecne uzgodnione pułapy oraz ich dotychczasowe i obecne wykorzystanie, dotychczasowy i obecny rzeczywisty poziom obrotów handlowych, udział w przywozie i szczególną wrażliwość poszczególnych kategorii wyrobów, Komisja i Ministerstwo doszły do wniosku, że wprowadzenie systemu nadzoru jest niezbędne, ponieważ jest dość prawdopodobne, iż osiem z wymienionych dziesięciu kategorii wyrobów włókienniczych mieszczących się w ustalonych w Protokole pułapach może być poddanych presji spowodowanej przywozem towarów pochodzenia chińskiego w 2008 r. Do objętych systemem ośmiu kategorii produktów należą: kategoria 4 (T-shirty), kategoria 5 (pulowery), kategoria 6 (spodnie), kategoria 7 (bluzki), kategoria 20 (bielizna pościelowa), kategoria 26 (suknie), kategoria 31 (biustonosze) i kategoria 115 (przędza lniana lub przędza z ramii).
(4) Powyższy wniosek o konieczności nadzoru został także wyciągnięty, biorąc pod uwagę, że inne znaczące rynki konsumenckie utrzymują ograniczenia przywozowe obejmujące wiele kategorii wyrobów włókienniczych pochodzenia chińskiego do dnia 31 grudnia 2008 r.
(5) W celu zapewnienia płynnego przejścia do w pełni zliberalizowanego handlu wyrobami włókienniczymi konieczne jest monitorowanie tendencji występujących w przywozie wyżej wspomnianych ośmiu kategorii wyrobów włókienniczych, wyszczególnionych w załączniku I do rozporządzenia (EWG) nr 3030/93, z tak dużym wyprzedzeniem jak to tylko możliwe, poprzez wprowadzenie systemu nadzoru a priori, stosując system podwójnej kontroli wymienionych produktów na okres jednego roku, od dnia 1 stycznia 2008 r. do dnia 31 grudnia 2008 r.
(6) Rząd Chińskiej Republiki Ludowej (ChRL) poinformował Komisję, że będzie współpracował w ramach systemu podwójnej kontroli dla ośmiu kategorii wymienionych w Protokole od dnia 1 stycznia 2008 r. do dnia 31 grudnia 2008 r.
(7) Należy zatem odpowiednio zmienić rozporządzenie (EWG) nr 3030/93.
(8) W celu zapewnienia przejrzystości i przewidywalności systemu przywozu od dnia 1 stycznia 2008 r., niniejsze rozporządzenie powinno być opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej w odpowiednim czasie.
(9) Zgodnie z art. 14 ust. 1 załącznika III dopuszczenie do swobodnego obrotu wyrobów pochodzących z Chin, podlegających ustalonym w Protokole pułapom i wysłanych przed 1 stycznia 2008 r., nadal podlega temu systemowi przywozu do 31 marca 2008 r.
Od dnia 1 kwietnia 2008 r. będzie stosowany system podwójnej kontroli przewidziany w niniejszym rozporządzeniu i pozwolenia na przywóz będą wydawane w zamian za pozwolenie na wywóz wydane dla tych towarów.
(10) Środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią Komitetu ds. Wyrobów Włókienniczych ustanowionego na mocy art. 17 rozporządzenia (EWG) nr 3030/93,
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
Sporządzono w Brukseli, dnia 18 października 2007 r.
W imieniu Komisji | |
Peter MANDELSON | |
Członek Komisji |
______
(1) Dz.U. L 275 z 8.11.1993, str. 1. Rozporządzenie ostatnio zmienione rozporządzeniem (WE) nr 54/2007 (Dz.U. L 18 z 25.1.2007, str. 1).
Senat nie zgodził się w czwartek na zniesienie obowiązku zawierania umów o pracę z cudzoziemcami będącymi pracownikami tymczasowymi przez agencje pracy tymczasowej, ale umożliwił agencjom zawieranie umów cywilnoprawnych. Senatorowie zdecydowali natomiast o skreśleniu przepisu podnoszącego kary grzywny dla pracodawców przewidziane w kodeksie pracy. W głosowaniu przepadła też poprawka Lewicy podnosząca z 2 tys. zł do 10 tys. zł kary grzywny, jakie w postępowaniu mandatowym może nałożyć Państwowa Inspekcja Pracy.
13.03.2025Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej nie zgodziło się na usunięcie z ustawy o zatrudnianiu cudzoziemców przepisu podnoszącego w kodeksie pracy kary dla pracodawców. Senacka Komisja Rodziny, Polityki Senioralnej i Społecznej zaakceptowała we wtorek jedynie poprawki Biura Legislacyjnego Senatu do tej ustawy. Nie można jednak wykluczyć, że na posiedzeniu Senatu inni senatorowie przejmą poprawki zgłaszane przez stronę pracodawców.
11.03.2025Podczas ostatniego posiedzenia Sejmu, ku zaskoczeniu zarówno przedsiębiorców, jak i części posłów koalicji rządzącej, Lewica w ostatniej chwili „dorzuciła” do ustawy o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom poprawki zaostrzające kary za naruszanie przepisów prawa pracy - m.in. umożliwiające orzeczenie kary ograniczenia wolności. Jednocześnie zignorowano postulaty organizacji pracodawców, mimo wcześniejszych zapewnień rządu o ich poparciu.
27.02.2025Już nie 30 tys. zł, a 50 tys. zł ma grozić maksymalnie pracodawcy, który zawrze umowę cywilnoprawną, choć powinien - umowę o pracę. Podobnie temu, który nie wypłaca w terminie wynagrodzenia za pracę lub innego świadczenia przysługującego pracownikowi albo uprawnionemu do tego świadczenia członkowi jego rodziny. A jeśli nie wypłaca przez okres co najmniej 3 miesięcy, to kara ma wynieść nawet 60 tys. złotych - zdecydował Sejm, przyjmując poprawkę Lewicy, zmieniającą Kodeks pracy w... ustawie dotyczącej cudzoziemców.
25.02.2025500 zł zarobi członek obwodowej komisji wyborczej w wyborach Prezydenta RP, 600 zł - zastępca przewodniczącego, a 700 zł przewodniczący komisji wyborczej – wynika z uchwały Państwowej Komisji Wyborczej. Jeżeli odbędzie się ponownie głosowanie, zryczałtowana dieta wyniesie 75 proc. wysokości diety w pierwszej turze. Termin zgłaszania kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych mija 18 kwietnia
20.01.20251 stycznia 2025 r. weszły w życie liczne zmiany podatkowe, m.in. nowe definicje budynku i budowli w podatku od nieruchomości, JPK CIT, globalny podatek wyrównawczy, PIT kasowy, zwolnienie z VAT dla małych firm w innych krajach UE. Dla przedsiębiorców oznacza to często nowe obowiązki sprawozdawcze i zmiany w systemach finansowo-księgowych. Firmy muszą też co do zasady przeprowadzić weryfikację nieruchomości pod kątem nowych przepisów.
02.01.2025Identyfikator: | Dz.U.UE.L.2007.275.16 |
Rodzaj: | Rozporządzenie |
Tytuł: | Rozporządzenie 1217/2007 zmieniające załącznik III do rozporządzenia Rady (EWG) nr 3030/93 w sprawie wspólnych reguł przywozu niektórych wyrobów włókienniczych z państw trzecich |
Data aktu: | 18/10/2007 |
Data ogłoszenia: | 19/10/2007 |
Data wejścia w życie: | 19/10/2007, 01/01/2008 |