a także mając na uwadze, co następuje:(1) Dyrektywa Rady 70/156/EWG z dnia 6 lutego 1970 r. w sprawie zbliżenia ustawodawstw państw członkowskich w odniesieniu do homologacji typu pojazdów silnikowych i ich przyczep 3 została kilka razy w znaczącym stopniu zmieniona. Ponieważ wprowadzane mają zostać kolejne zmiany, dla jasności powinno się sporządzić tekst przekształcony.
(2) W celu ustanowienia i zapewnienia funkcjonowania rynku wewnętrznego Wspólnoty właściwe jest zastąpienie systemów homologacji państw członkowskich wspólnotową procedurą homologacji opartą na zasadzie całkowitej harmonizacji.
(3) Wymagania techniczne mające zastosowanie do układów, części, oddzielnych zespołów technicznych i pojazdów silnikowych powinny być zharmonizowane i określone w aktach prawnych. Takie akty prawne powinny przede wszystkim zapewniać wysoki poziom bezpieczeństwa drogowego, ochrony zdrowia, ochrony środowiska, efektywności energetycznej i ochrony przed niedozwolonym użyciem.
(4) Dyrektywa Rady 92/53/EWG z dnia 18 czerwca 1992 r. zmieniająca dyrektywę 70/156/EWG w sprawie zbliżenia ustawodawstw państw członkowskich odnoszących się do homologacji typu pojazdów silnikowych i ich przyczep 4 ograniczyła stosowanie wspólnotowej procedury homologacji typu całego pojazdu do pojazdów należących do kategorii M1. W celu zakończenia procesu tworzenia rynku wewnętrznego i zapewnienia jego prawidłowego funkcjonowania zakres stosowania niniejszej dyrektywy powinien jednak obejmować wszystkie kategorie pojazdów, umożliwiając producentom, dzięki wspólnotowej homologacji typu, czerpanie korzyści płynących z rynku wewnętrznego.
(5) W celu umożliwienia producentom dostosowania się do nowych, zharmonizowanych procedur powinien zostać przewidziany dostatecznie długi okres dostosowawczy, po upływie którego wspólnotowa homologacja typu pojazdu stanie się obowiązkowa dla pojazdów należących do kategorii innych niż M1 produkowanych w jednym etapie. Dla pojazdów należących do kategorii innych niż M1, które wymagają homologacji wielostopniowej, wymagany jest dłuższy okres dostosowawczy, ponieważ procedura będzie obejmowała podmioty dokonujące zabudowy, które będą musiały zdobyć wystarczające doświadczenie w tej dziedzinie, tak aby niezbędne procedury mogły być prawidłowo wdrażane. Jednakże ze względu na znaczenie bezpieczeństwa pojazdów kategorii M2 i M3 konieczne jest, aby pojazdy te były zgodne z wymogami technicznymi zharmonizowanych dyrektyw w okresie przejściowym, gdy krajowa homologacja typu jest nadal ważna, w celu umożliwienia producentom uzyskania doświadczenia ze wspólnotową homologacją typu WE pojazdów.
(6) Producenci produkujący pojazdy w małych seriach byli dotychczas częściowo wykluczeni z korzyści płynących z rynku wewnętrznego. Z doświadczenia wynika, że pełne włączenie pojazdów produkowanych w małych seriach, począwszy od kategorii M1, we wspólnotowy system homologacji typu pojazdu przyczyniłoby się do znaczącej poprawy bezpieczeństwa drogowego i ochrony środowiska.
(7) Aby zapobiec nieprawidłowościom, stosowanie uproszczonej procedury w przypadku pojazdów produkowanych w małych seriach powinno dotyczyć bardzo ograniczonej produkcji; niezbędne jest zatem bardziej precyzyjne zdefiniowanie pojęcia małych serii przez podanie liczby produkowanych pojazdów.
(8) Należy określić środki umożliwiające homologację pojazdów w indywidualnych przypadkach, tak aby zezwolić na wystarczającą elastyczność w przypadku wielostopniowego systemu homologacji; zanim jednak przyjęte zostaną zharmonizowane, szczególne przepisy wspólnotowe, państwa członkowskie powinny mieć możliwość udzielania dopuszczeń indywidualnych zgodnie ze swoimi przepisami krajowymi.
(9) Zanim stosowana będzie wspólnotowa procedura homologacji typu pojazdu należącego do kategorii innej niż M1, państwa członkowskie powinny mieć nadal możliwość udzielania homologacji typu pojazdów na podstawie przepisów krajowych oraz powinny zostać przyjęte odpowiednie przepisy przejściowe.
(10) Środki niezbędne do wykonania niniejszej dyrektywy powinny być przyjmowane zgodnie z decyzją Rady 1999/468/WE z dnia 28 czerwca 1999 r. ustanawiającą warunki wykonywania uprawnień wykonawczych przyznanych Komisji 5 .
(11) Decyzją Rady 97/836/WE 6 Wspólnota przystąpiła do Porozumienia Europejskiej Komisji Gospodarczej Organizacji Narodów Zjednoczonych, dotyczącego przyjęcia jednolitych wymagań technicznych dla pojazdów kołowych, wyposażenia i części, które mogą być stosowane w tych pojazdach, oraz wzajemnego uznawania homologacji udzielonych na podstawie tych wymagań ("zrewidowane porozumienie z 1958 r.").
Do wspólnotowej procedury homologacji typu należy w konsekwencji włączyć regulaminy Europejskiej Komisji Gospodarczej Organizacji Narodów Zjednoczonych (EKG ONZ), do których przystępuje Wspólnota zgodnie z tą decyzją, a także poprawki do regulaminów EKG ONZ, do których Wspólnota już przystąpiła, jako wymagania dotyczące homologacji typu WE pojazdów lub jako przepisy alternatywne wobec obowiązującego prawa wspólnotowego. W szczególności, jeśli Wspólnota postanawia na mocy decyzji Rady, że regulamin EKG ONZ staje się częścią procedury homologacji typu WE pojazdu i zastępuje istniejące przepisy wspólnotowe, Komisja powinna być uprawniona do odpowiedniego dostosowania niniejszej dyrektywy. Ponieważ środki te mają zakres ogólny, a ich celem jest zmiana innych niż istotne elementów niniejszej dyrektywy lub dodanie do niej nowych, innych niż istotne elementów, powinny one być przyjmowane zgodnie z procedurą regulacyjną połączoną z kontrolą, określoną w art. 5a decyzji 1999/468/WE.
(12) Z myślą o lepszym stanowieniu prawa i jego uproszczeniu, a także w celu uniknięcia konieczności nieustannego aktualizowania istniejącego prawodawstwa wspólnotowego dotyczącego kwestii specyfikacji technicznych, należy umożliwić zawarcie w niniejszej dyrektywie lub w oddzielnych dyrektywach i rozporządzeniach odniesień do istniejących norm i regulacji międzynarodowych bez ich powtarzania we wspólnotowych ramach prawnych.
(13) Aby zapewnić poprawną realizację i prawidłowe funkcjonowanie procedury monitorowania zgodności produkcji, która jest jedną z podstaw wspólnotowego systemu homologacji typu, producenci powinni być regularnie kontrolowani przez właściwy organ lub odpowiednio wykwalifikowaną służbę techniczną wyznaczoną do tego celu.
(14) Głównym celem przepisów w zakresie homologacji pojazdów jest zagwarantowanie, aby nowe pojazdy, części i oddzielne zespoły techniczne wprowadzone do obrotu zapewniały wysoki poziom bezpieczeństwa i ochrony środowiska. Osiągnięcie tego celu nie powinino być utrudniane przez montaż pewnych części lub wyposażenia po wprowadzeniu pojazdów na rynek lub po ich dopuszczeniu do ruchu. Należy zatem przyjąć odpowiednie środki w celu zapewnienia, że części lub wyposażenie, które mogą być zamontowane w pojazdach i które mogą znacznie zakłócić funkcjonowanie układów istotnych ze względu na bezpieczeństwo lub ochronę środowiska, podlegają kontroli przez organ udzielający homologacji, zanim zostaną wprowadzone do sprzedaży. Środki te powinny obejmować przepisy techniczne dotyczące wymagań, które te części lub wyposażenie muszą spełniać.
(15) Środki te powinny mieć zastosowanie jedynie do ograniczonej liczby części lub wyposażenia. Wykaz takich części lub wyposażenia, a także dalszych wymagań, powinien zostać określony po konsultacji z zainteresowanymi stronami. Przy określaniu tego wykazu Komisja konsultuje się z zainteresowanymi stronami w oparciu o sprawozdanie i dąży do sprawiedliwej równowagi między wymogami związanymi z poprawą bezpieczeństwa drogowego a ochroną środowiska, a także interesami konsumentów, producentów i dystrybutorów, nie naruszając zasad konkurencji na rynku części zamiennych i wyposażenia.
(16) Wykaz części i wyposażenia, istotnych układów, których to dotyczy, jak również środków służących testowaniu i wprowadzaniu w życie powinien zostać określony zgodnie z decyzją 1999/468/WE. Ponieważ środki te mają zakres ogólny, a ich celem jest zmiana innych niż istotne elementów niniejszej dyrektywy lub dodanie do niej nowych, innych niż istotne elementów, powinny one być przyjmowane zgodnie z procedurą regulacyjną połączoną z kontrolą, określoną w art. 5a tej decyzji.
(17) Niniejsza dyrektywa zawiera zestaw szczególnych wymagań bezpieczeństwa w rozumieniu art. 1 ust. 2 dyrektywy 2001/95/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 3 grudnia 2001 r. w sprawie ogólnego bezpieczeństwa produktów 7 , określającej szczególne wymagania dotyczące ochrony zdrowia i bezpieczeństwa konsumentów. Istotne jest w związku z tym przyjęcie przepisów w celu zapewnienia, aby w przypadku gdy pojazd stanowiłby poważne zagrożenie dla konsumentów w związku ze stosowaniem niniejszej dyrektywy lub aktów prawnych wymienionych w załączniku IV, producent przyjął skuteczne środki zaradcze, w tym akcje serwisowe. Organy udzielające homologacji powinny zatem być w stanie ocenić, czy proponowane środki są wystarczające, czy nie.
(18) Producenci powinni dostarczać właścicielom pojazdów odpowiednich informacji, aby zapobiec niewłaściwemu użyciu urządzeń bezpieczeństwa. Właściwe jest zawarcie przepisów w tym zakresie w niniejszej dyrektywie.
(19) Istotne jest, aby producenci wyposażenia mieli dostęp do pewnych informacji, które można uzyskać tylko od producenta pojazdu, to znaczy informacji technicznych, w tym rysunków, wymaganych do opracowania produktów dla rynku części zamiennych i wyposażenia.
(20) Równie ważne jest, aby producenci zapewnili niezależnym podmiotom łatwy dostęp do informacji w celu zapewnienia pełnej konkurencji na rynku w zakresie naprawy i konserwacji pojazdów. Te wymagania w zakresie udostępniania informacji zostały już włączone do prawodawstwa wspólnotowego, w szczególności w rozporządzeniu (WE) nr 715/2007 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie homologacji typu pojazdów silnikowych w odniesieniu do emisji zanieczyszczeń z lekkich pojazdów pasażerskich i użytkowych (Euro 5 i 6) oraz w sprawie dostępu do informacji dotyczących naprawy i konserwacji pojazdów 8 , przy czym Komisja, nie później niż w cztery lata po wejściu w życie tego rozporządzenia, przedstawi sprawozdanie skuteczności systemu dostępu do informacji dotyczących naprawy i konserwacji pojazdów oraz rozważy, czy zasadne byłoby skonsolidowanie wszystkich przepisów regulujących dostęp do tych informacji w ramach zmienionej dyrektywy ramowej w sprawie homologacji typu pojazdów.
(21) Mając na celu uproszczenie i przyspieszenie procedury, środki wdrażające oddzielne dyrektywy lub rozporządzenia, jak również środki dostosowujące załączniki do niniejszej dyrektywy i oddzielnych dyrektyw lub rozporządzeń, w szczególności dostosowujące do rozwoju wiedzy naukowej i technicznej, powinny być przyjmowane zgodnie z decyzją 1999/468/WE. Ponieważ środki te mają zakres ogólny, a ich celem jest zmiana innych niż istotne elementów niniejszej dyrektywy, oddzielnych dyrektyw lub rozporządzeń lub dodanie do nich nowych, innych niż istotne elementów, powinny one być przyjmowane zgodnie z procedurą regulacyjną połączoną z kontrolą, określoną w art. 5a tej decyzji. Procedura ta powinna mieć też zastosowanie w przypadku dostosowań koniecznych do homologacji typu pojazdów przeznaczonych dla osób niepełnosprawnych.
(22) Z doświadczenia wynika, że w przypadku stwierdzenia braków w istniejących przepisach odpowiednie środki muszą w niektórych przypadkach zostać przyjęte niezwłocznie, w celu zapewnienia użytkownikom dróg lepszej ochrony. W takich pilnych przypadkach konieczne zmiany do oddzielnych dyrektyw i rozporządzeń powinny być przyjmowane zgodnie z decyzją 1999/468/WE. Ponieważ środki te mają zakres ogólny, a ich celem jest zmiana innych niż istotne elementów oddzielnych dyrektyw lub rozporządzeń lub dodanie do nich nowych, innych niż istotne elementów, powinny one być przyjmowane zgodnie z procedurą regulacyjną połączoną z kontrolą, określoną w art. 5a tej decyzji.
(23) Ponieważ cel niniejszej dyrektywy, mianowicie zakończenie procesu tworzenia rynku wewnętrznego przez wprowadzenie obowiązkowego systemu wspólnotowej homologacji typu dla wszystkich kategorii pojazdów, nie może zostać osiągnięty w sposób wystarczający przez państwa członkowskie, natomiast z uwagi na rozmiary lub skutki proponowanych działań możliwe jest lepsze osiągnięcie tego celu na poziomie Wspólnoty, Wspólnota może podjąć działania zgodnie z zasadą pomocniczości określoną w art. 5 Traktatu. Zgodnie z zasadą proporcjonalności określoną w tym artykule niniejsza dyrektywa nie wykracza poza to, co jest konieczne do osiągnięcia tego celu.
(24) Obowiązek transponowania niniejszej dyrektywy do prawa krajowego powinien ograniczyć się tylko do przepisów, które stanowią istotną zmianę w stosunku do poprzednich dyrektyw. Obowiązek transponowania przepisów, które nie zostały zmienione, wynika z poprzednich dyrektyw.
(25) Zgodnie z ust. 34 Porozumienia międzyinstytucjonalne-go w sprawie lepszego stanowienia prawa 9 państwa członkowskie są zachęcane do sporządzania, dla ich własnych celów i w interesie Wspólnoty, własnych tabel, które w możliwie najszerszym zakresie odzwierciedlą zbieżność pomiędzy niniejszą dyrektywą a środkami transpozycji, oraz do ich upowszechniania.
(26) Niniejsza dyrektywa powinna pozostawać bez uszczerbku dla obowiązków państw członkowskich dotyczących terminów transponowania do prawa krajowego i stosowania dyrektyw wymienionych w załączniku XX część B.
(27) Wymogi niniejszej dyrektywy są zgodne z zasadami określonymi w "Planie działania na rzecz uproszczenia i poprawy otoczenia regulacyjnego".
(28) Szczególnie istotne jest, aby przyszłe środki, proponowane w oparciu o niniejszą dyrektywę, lub procedury, które mają zostać wdrożone podczas jej stosowania, były zgodne z zasadami, które zostały ponownie sformułowane w komunikacie Komisji zatytułowanym "Ramy prawne podstawą dla zwiększania konkurencyjności przemysłu motoryzacyjnego w XXI w.",
PRZYJMUJĄ NINIEJSZĄ DYREKTYWĘ:
1 Dz.U. C 108 z 30.4.2004, str. 29.
2 Opinia Parlamentu Europejskiego z dnia 11 lutego 2004 r. (Dz.U. C 97 E z 22.4.2004, str. 370) oraz wspólne stanowisko Rady z dnia 11 grudnia 2006 r. (Dz.U. C 64 E z 20.3.2007, str. 1) oraz stanowisko Parlamentu Europejskiego z dnia 10 maja 2007 r. (dotyczczas nieopublikowane w Dzienniku Urzędowym) oraz decyzja Rady z dnia 23 lipca 2007 r.
3 Dz.U. L 42 z 23.2.1970, str. 1. Dyrektywa ostatnio zmieniona rozporządzeniem (WE) nr 715/2007 Parlamentu Europejskiego i Rady (Dz.U. L 171 z 29.6.2007, str. 1).
4 Dz.U. L 225 z 10.8.1992, str. 1.
5 Dz.U. L 184 z 17.7.1999, str. 23. Decyzja zmieniona decyzją 2006/512/EC (Dz.U. L 200 z 22.7.2006, str. 11).
6 Dz.U. L 346 z 17.12.1997, str. 78.
7 Dz.U. L 11 z 15.1.2002, str. 4.
8 Dz.U. L 171 z 29.6.2007, str. 1.
9 Dz.U. C 321 z 31.12.2003, str. 1.
10 Dz.U. L 171 z 9.7.2003, str. 1. Dyrektywa ostatnio zmieniona dyrektywą Rady 2006/96/WE (Dz.U. L 363 z 20.12.2006, str. 81).
11 Dz.U. L 124 z 9.5.2002, str. 1. Dyrektywa ostatnio zmieniona dyrektywą Rady 2006/96/WE.
12 Dz.U. L 157 z 9.6.2006, str. 24.
13 Tytuł rozdziału VII zmieniony przez sprostowanie z dnia 5 grudnia 2009 r. (Dz.U.UE.L.09.320.36).
14 Art. 18 zmieniony przez sprostowanie z dnia 5 grudnia 2009 r. (Dz.U.UE.L.09.320.36).
15 Dz.U. L 138 z 1.6.1999, str. 57. Dyrektywa ostatnio zmieniona dyrektywą 2006/103/WE (Dz.U. L 363 z 20.12.2006, str. 344).
16 Art. 26 zmieniony przez sprostowanie z dnia 5 grudnia 2009 r. (Dz.U.UE.L.09.320.36).
17 Art. 30 ust. 1 zmieniony przez sprostowanie z dnia 5 grudnia 2009 r. (Dz.U.UE.L.09.320.36).
18 Art. 30 ust. 3 zmieniony przez sprostowanie z dnia 5 grudnia 2009 r. (Dz.U.UE.L.09.320.36).
19 Art. 43 ust. 2 zmieniony przez sprostowanie z dnia 15 maja 2012 r. (Dz.U.UE.L.12.126.15/1).
20 Art. 43 ust. 3 zmieniony przez sprostowanie z dnia 15 maja 2012 r. (Dz.U.UE.L.12.126.15/1).
21 Załącznik I:- zmieniony przez art. 1 pkt 1 rozporządzenia Komisji nr 1060/2008 z dnia 7 października 2008 r. (Dz.U.UE.L.08.292.1) zmieniającego nin. dyrektywę z dniem 29 kwietnia 2009 r.
- zmieniony przez art. 14 rozporządzenia nr 78/2009 z dnia 14 stycznia 2009 r. w sprawie homologacji typu pojazdów silnikowych w odniesieniu do ochrony pieszych i innych niechronionych użytkowników dróg, zmieniającego dyrektywę 2007/46/WE i uchylającego dyrektywy 2003/102/WE i 2005/66/WE (Dz.U.UE.L.09.35.1) z dniem 24 listopada 2009 r.
- zmieniony przez art. 19 rozporządzenia Komisji nr 582/2011 z dnia 25 maja 2011 r. wykonującego i zmieniającego rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 595/2009 w odniesieniu do emisji zanieczyszczeń pochodzących z pojazdów ciężarowych o dużej ładowności (Euro VI) oraz zmieniającego załączniki I i III do dyrektywy 2007/46/WE Parlamentu Europejskiego i Rady (Dz.U.UE.L.11.167.1) z dniem 15 lipca 2011 r.
- zmieniony przez art. 6 rozporządzenia Komisji nr 65/2012 z dnia 24 stycznia 2012 r. wykonującego rozporządzenie (WE) nr 661/2009 Parlamentu Europejskiego i Rady w odniesieniu do sygnalizatorów zmiany biegów i zmieniającego dyrektywę 2007/46/WE Parlamentu Europejskiego i Rady (Dz.U.UE.L.12.28.24) z dniem 20 lutego 2012 r.
- zmieniony przez art. 8 rozporządzenia Komisji nr 1230/2012 z dnia 12 grudnia 2012 r. w sprawie wykonania rozporządzenia (WE) nr 661/2009 Parlamentu Europejskiego i Rady w odniesieniu do wymagań w zakresie homologacji typu dotyczących mas i wymiarów pojazdów silnikowych oraz zmieniającego dyrektywę 2007/46/WE Parlamentu Europejskiego i Rady (Dz.U.UE.L.12.353.31) z dniem 10 stycznia 2013 r.
- zmieniony przez art. 1 rozporządzenia Komisji nr 171/2013 z dnia 26 lutego 2013 r. (Dz.U.UE.L.13.55.9) zmieniającego nin. dyrektywę z dniem 19 marca 2013 r.
- zmieniony przez art. 1 ust. 1 rozporządzenia nr 195/2013 z dnia 7 marca 2013 r. (Dz.U.UE.L.13.65.1) zmieniającego nin. dyrektywę z dniem 1 lipca 2013 r.
- zmieniony przez art. 1 rozporządzenia nr 143/2013 z dnia 19 lutego 2013 r. (Dz.U.UE.L.13.47.51) zmieniającego nin. dyrektywę z dniem 1 stycznia 2014 r.
- zmieniony przez art. 1 rozporządzenia nr 133/2014 z dnia 31 stycznia 2014 r. (Dz.U.UE.L.2014.47.1) zmieniającego nin. dyrektywę z dniem 1 stycznia 2014 r.
- zmieniony przez art. 1 rozporządzenia nr 136/2014 z dnia 11 lutego 2014 r. (Dz.U.UE.L.2014.43.12) zmieniającego nin. dyrektywę z dniem 5 marca 2014 r.
- zmieniony przez art. 1 rozporządzenia nr (UE) 2015/45 z dnia 14 stycznia 2015 r. (Dz.U.UE.L.2015.9.1) zmieniającego nin. dyrektywę z dniem 4 lutego 2015 r.
- zmieniony przez art. 10 rozporządzenia nr (UE) 2015/166 z dnia 3 lutego 2015 r. (Dz.U.UE.L.2015.28.3) zmieniającego nin. dyrektywę z dniem 24 lutego 2015 r.
- zmieniony przez art. 1 pkt 1 rozporządzenia nr 1171/2014 z dnia 31 października 2014 r. (Dz.U.UE.L.2014.315.3) zmieniającego nin. dyrektywę z dniem 1 stycznia 2016 r.
- zmieniony przez art. 16 rozporządzenia nr (UE) 2017/1151 z dnia 1 czerwca 2017 r. (Dz.U.UE.L.2017.175.1) zmieniającego nin. dyrektywę z dniem 27 lipca 2017 r. Zmiany nie zostały naniesione na tekst.
- zmieniony przez art. 1 rozporządzenia nr (UE) 2017/1347 z dnia 13 lipca 2017 r. (Dz.U.UE.L.2017.192.1) zmieniającego nin. dyrektywę z dniem 27 lipca 2017 r.
- zmieniony przez art. 25 rozporządzenia nr (UE) 2017/2400 z dnia 12 grudnia 2017 r. (Dz.U.UE.L.2017.349.1) zmieniającego nin. dyrektywę z dniem 18 stycznia 2018 r. Zmiany nie zostały naniesione ne tekst.
- zmieniony przez art. 13 rozporządzenia nr (UE) 2015/758 z dnia 29 kwietnia 2015 r. (Dz.U.UE.L.2015.123.77) zmieniającego nin. dyrektywę z dniem 31 marca 2018 r.
- zmieniony przez art. 3 rozporządzenia nr (UE) 2018/1832 z dnia 5 listopada 2018 r. (Dz.U.UE.L.2018.301.1) zmieniającego nin. dyrektywę z dniem 1 stycznia 2019 r. Zmiany nie zostały naniesione na tekst.
- zmieniony przez art. 2 rozporządzenia nr (UE) 2019/543 z dnia 3 kwietnia 2019 r. (Dz.U.UE.L.2019.95.1) zmieniającego nin. dyrektywę z dniem 24 kwietnia 2019 r.
22 Załącznik II:- zmieniony przez art. 1 pkt 1 rozporządzenia Komisji nr 678/2011 z dnia 14 lipca 2011 r. (Dz.U.UE.L.11.185.30) zmieniającego nin. dyrektywę z dniem 4 sierpnia 2011 r.
- zmieniony przez art. 1 pkt 1 rozporządzenia nr 214/2014 z dnia 25 lutego 2014 r. (Dz.U.UE.L.2014.69.3) zmieniającego nin. dyrektywę z dniem 28 marca 2014 r.
- zmieniony przez art. 1 pkt 1 rozporządzenia nr 214/2014 z dnia 25 lutego 2014 r. (Dz.U.UE.L.2014.69.3) zmieniającego nin. dyrektywę z dniem 1 listopada 2014 r.
- zmieniony przez art. 16 rozporządzenia nr (UE) 2017/1151 z dnia 1 czerwca 2017 r. (Dz.U.UE.L.2017.175.1) zmieniającego nin. dyrektywę z dniem 27 lipca 2017 r. Zmiany nie zostały naniesione na tekst.
23 Załącznik III:- zmieniony przez art. 1 pkt 2 rozporządzenia Komisji nr 1060/2008 z dnia 7 października 2008 r. (Dz.U.UE.L.08.292.1) zmieniającego nin. dyrektywę z dniem 29 kwietnia 2009 r.
- zmieniony przez art. 14 rozporządzenia nr 78/2009 z dnia 14 stycznia 2009 r. w sprawie homologacji typu pojazdów silnikowych w odniesieniu do ochrony pieszych i innych niechronionych użytkowników dróg, zmieniającego dyrektywę 2007/46/WE i uchylającego dyrektywy 2003/102/WE i 2005/66/WE (Dz.U.UE.L.09.35.1) z dniem 24 listopada 2009 r.
- zmieniony przez art. 19 rozporządzenia Komisji nr 582/2011 z dnia 25 maja 2011 r. wykonującego i zmieniającego rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 595/2009 w odniesieniu do emisji zanieczyszczeń pochodzących z pojazdów ciężarowych o dużej ładowności (Euro VI) oraz zmieniającego załączniki I i III do dyrektywy 2007/46/WE Parlamentu Europejskiego i Rady (Dz.U.UE.L.11.167.1) z dniem 15 lipca 2011 r.
- zmieniony przez art. 6 rozporządzenia Komisji nr 65/2012 z dnia 24 stycznia 2012 r. wykonującego rozporządzenie (WE) nr 661/2009 Parlamentu Europejskiego i Rady w odniesieniu do sygnalizatorów zmiany biegów i zmieniającego dyrektywę 2007/46/WE Parlamentu Europejskiego i Rady (Dz.U.UE.L.12.28.24) z dniem 20 lutego 2012 r.
- zmieniony przez art. 8 rozporządzenia Komisji nr 1230/2012 z dnia 12 grudnia 2012 r. w sprawie wykonania rozporządzenia (WE) nr 661/2009 Parlamentu Europejskiego i Rady w odniesieniu do wymagań w zakresie homologacji typu dotyczących mas i wymiarów pojazdów silnikowych oraz zmieniającego dyrektywę 2007/46/WE Parlamentu Europejskiego i Rady (Dz.U.UE.L.12.353.31) z dniem 10 stycznia 2013 r.
- zmieniony przez art. 1 rozporządzenia nr 133/2014 z dnia 31 stycznia 2014 r. (Dz.U.UE.L.2014.47.1) zmieniającego nin. dyrektywę z dniem 1 stycznia 2014 r.
- zmieniony przez art. 1 rozporządzenia nr 136/2014 z dnia 11 lutego 2014 r. (Dz.U.UE.L.2014.43.12) zmieniającego nin. dyrektywę z dniem 5 marca 2014 r.
- zmieniony przez art. 1 pkt 1 rozporządzenia nr 1171/2014 z dnia 31 października 2014 r. (Dz.U.UE.L.2014.315.3) zmieniającego nin. dyrektywę z dniem 1 stycznia 2016 r.
- zmieniony przez art. 16 rozporządzenia nr (UE) 2017/1151 z dnia 1 czerwca 2017 r. (Dz.U.UE.L.2017.175.1) zmieniającego nin. dyrektywę z dniem 27 lipca 2017 r. Zmiany nie zostały naniesione na tekst.
- zmieniony przez art. 25 rozporządzenia nr (UE) 2017/2400 z dnia 12 grudnia 2017 r. (Dz.U.UE.L.2017.349.1) zmieniającego nin. dyrektywę z dniem 18 stycznia 2018 r. Zmiany nie zostały naniesione ne tekst.
- zmieniony przez art. 13 rozporządzenia nr (UE) 2015/758 z dnia 29 kwietnia 2015 r. (Dz.U.UE.L.2015.123.77) zmieniającego nin. dyrektywę z dniem 31 marca 2018 r.
- zmieniony przez art. 3 rozporządzenia nr (UE) 2018/1832 z dnia 5 listopada 2018 r. (Dz.U.UE.L.2018.301.1) zmieniającego nin. dyrektywę z dniem 1 stycznia 2019 r. Zmiany nie zostały naniesione na tekst.
- zmieniony przez art. 2 rozporządzenia nr (UE) 2019/543 z dnia 3 kwietnia 2019 r. (Dz.U.UE.L.2019.95.1) zmieniającego nin. dyrektywę z dniem 24 kwietnia 2019 r.
24 Załącznik IV:- zmieniony przez art. 1 pkt 3 rozporządzenia Komisji nr 1060/2008 z dnia 7 października 2008 r. (Dz.U.UE.L.08.292.1) zmieniającego nin. dyrektywę z dniem 29 kwietnia 2009 r.
- zmieniony przez art. 18 rozporządzenia nr 661/2009 z dnia 13 lipca 2009 r. w sprawie wymagań technicznych w zakresie homologacji typu pojazdów silnikowych dotyczących ich bezpieczeństwa ogólnego, ich przyczep oraz przeznaczonych dla nich układów, części i oddzielnych zespołów technicznych (Dz.U.UE.L.09.200.1) z dniem 20 sierpnia 2009 r.
- zmieniony przez art. 14 rozporządzenia nr 78/2009 z dnia 14 stycznia 2009 r. w sprawie homologacji typu pojazdów silnikowych w odniesieniu do ochrony pieszych i innych niechronionych użytkowników dróg, zmieniającego dyrektywę 2007/46/WE i uchylającego dyrektywy 2003/102/WE i 2005/66/WE (Dz.U.UE.L.09.35.1) z dniem 24 listopada 2009 r.
- zmieniony przez art. 2 dyrektywy Komisji nr 2010/19/UE z dnia 9 marca 2010 r. (Dz.U.UE.L.10.72.17) zmieniającej nin. dyrektywę z dniem 9 kwietnia 2010 r.
- zmieniony przez art. 14 rozporządzenia nr 79/2009 z dnia 14 stycznia 2009 r. w sprawie homologacji typu pojazdów silnikowych napędzanych wodorem oraz zmieniającego dyrektywę 2007/46/WE (Dz.U.UE.L.09.35.32) z dniem 24 lutego 2011 r.
- zmieniony przez art. 1 pkt 2 rozporządzenia Komisji nr 678/2011 z dnia 14 lipca 2011 r. (Dz.U.UE.L.11.185.30) zmieniającego nin. dyrektywę z dniem 9 kwietnia 2011 r.
- zmieniony przez art. 6 rozporządzenia Komisji nr 65/2012 z dnia 24 stycznia 2012 r. wykonującego rozporządzenie (WE) nr 661/2009 Parlamentu Europejskiego i Rady w odniesieniu do sygnalizatorów zmiany biegów i zmieniającego dyrektywę 2007/46/WE Parlamentu Europejskiego i Rady (Dz.U.UE.L.12.28.24) z dniem 20 lutego 2012 r.
- zmieniony przez art. 16 rozporządzenia nr 595/2009 z dnia 18 czerwca 2009 w sprawie homologacji typu pojazdów silnikowych i silników w odniesieniu do emisji zanieczyszczeń pochodzących z pojazdów ciężarowych o dużej ładowności (Euro VI) oraz dostępu do informacji dotyczących naprawy i obsługi technicznej pojazdów, zmieniającego rozporządzenie (WE) nr 715/2007 i dyrektywę 2007/46/WE oraz uchylającego dyrektywy 80/1269/EWG, 2005/55/WE i 2005/78/WE (Dz.U.UE.L.2009.188.1) z dniem 31 grudnia 2012 r.
- zmieniony przez art. 1 rozporządzenia Komisji nr 1229/2012 z dnia 10 grudnia 2012 r. (Dz.U.UE.L.12.353.1) zmieniającego nin. dyrektywę z dniem 10 stycznia 2013 r.
- zmieniony przez art. 16 rozporządzenia nr 595/2009 z dnia 18 czerwca 2009 r. dotyczące homologacji typu pojazdów silnikowych i silników w odniesieniu do emisji zanieczyszczeń pochodzących z pojazdów ciężarowych o dużej ładowności (Euro VI) oraz w sprawie dostępu do informacji dotyczących naprawy i obsługi technicznej pojazdów, zmieniające rozporządzenie (WE) nr 715/2007 i dyrektywę 2007/46/WE oraz uchylające dyrektywy 80/1269/EWG, 2005/55/WE i 2005/78/WE (Dz.U.UE.L.09.188.1) z dniem 31 grudnia 2013 r.
- zmieniony przez art. 1 rozporządzenia nr 136/2014 z dnia 11 lutego 2014 r. (Dz.U.UE.L.2014.43.12) zmieniającego nin. dyrektywę z dniem 5 marca 2014 r.
- zmieniony przez art. 1 pkt 1 rozporządzenia nr 214/2014 z dnia 25 lutego 2014 r. (Dz.U.UE.L.2014.69.3) zmieniającego nin. dyrektywę z dniem 28 marca 2014 r.
- zmieniony przez art. 18 rozporządzenia nr 661/2009 z dnia 13 lipca 2009 r. (Dz.U.UE.L.2009.200.1) zmieniającego nin. dyrektywę z dniem 1 listopada 2014 r.
- zmieniony przez art. 1 pkt 1 rozporządzenia nr 214/2014 z dnia 25 lutego 2014 r. (Dz.U.UE.L.2014.69.3) zmieniającego nin. dyrektywę z dniem 1 listopada 2014 r.
- zmieniony przez art. 10 rozporządzenia nr (UE) 2015/166 z dnia 3 lutego 2015 r. (Dz.U.UE.L.2015.28.3) zmieniającego nin. dyrektywę z dniem 24 lutego 2015 r.
- zmieniony przez art. 12 rozporządzenia nr 540/2014 z dnia 16 kwietnia 2014 r. (Dz.U.UE.L.2014.158.131) zmieniającego nin. dyrektywę z dniem 1 lipca 2016 r.
- zmieniony przez art. 18 rozporządzenia nr 661/2009 z dnia 13 lipca 2009 r. (Dz.U.UE.L.2009.200.1) zmieniającego nin. dyrektywę z dniem 1 listopada 2017 r.
- zmieniony przez art. 25 rozporządzenia nr (UE) 2017/2400 z dnia 12 grudnia 2017 r. (Dz.U.UE.L.2017.349.1) zmieniającego nin. dyrektywę z dniem 18 stycznia 2018 r. Zmiany nie zostały naniesione ne tekst.
- zmieniony przez art. 13 rozporządzenia nr (UE) 2015/758 z dnia 29 kwietnia 2015 r. (Dz.U.UE.L.2015.123.77) zmieniającego nin. dyrektywę z dniem 31 marca 2018 r.
- zmieniony przez art. 2 rozporządzenia nr (UE) 2019/543 z dnia 3 kwietnia 2019 r. (Dz.U.UE.L.2019.95.1) zmieniającego nin. dyrektywę z dniem 24 kwietnia 2019 r.
- zmieniony przez art. 2 rozporządzenia nr (UE) 2019/318 z dnia 19 lutego 2019 r. (Dz.U.UE.L.2019.58.1) zmieniającego nin. dyrektywę z dniem 1 września 2019 r.
25 Załącznik IV dodatek 1:- zmieniony przez art. 18 rozporządzenia nr 661/2009 z dnia 13 lipca 2009 r. w sprawie wymagań technicznych w zakresie homologacji typu pojazdów silnikowych dotyczących ich bezpieczeństwa ogólnego, ich przyczep oraz przeznaczonych dla nich układów, części i oddzielnych zespołów technicznych (Dz.U.UE.L.09.200.1) z dniem 20 sierpnia 2009 r.
- zmieniony przez art. 14 rozporządzenia nr 78/2009 z dnia 14 stycznia 2009 r. w sprawie homologacji typu pojazdów silnikowych w odniesieniu do ochrony pieszych i innych niechronionych użytkowników dróg, zmieniającego dyrektywę 2007/46/WE i uchylającego dyrektywy 2003/102/WE i 2005/66/WE (Dz.U.UE.L.09.35.1) z dniem 24 listopada 2009 r.
- zmieniony przez art. 14 rozporządzenia nr 79/2009 z dnia 14 stycznia 2009 r. w sprawie homologacji typu pojazdów silnikowych napędzanych wodorem oraz zmieniającego dyrektywę 2007/46/WE (Dz.U.UE.L.09.35.32) z dniem 24 lutego 2011 r.
- zmieniony przez art. 1 pkt 2 rozporządzenia Komisji nr 678/2011 z dnia 14 lipca 2011 r. (Dz.U.UE.L.11.185.30) zmieniającego nin. dyrektywę z dniem 9 kwietnia 2011 r.
- zmieniony przez art. 6 rozporządzenia Komisji nr 65/2012 z dnia 24 stycznia 2012 r. wykonującego rozporządzenie (WE) nr 661/2009 Parlamentu Europejskiego i Rady w odniesieniu do sygnalizatorów zmiany biegów i zmieniającego dyrektywę 2007/46/WE Parlamentu Europejskiego i Rady (Dz.U.UE.L.12.28.24) z dniem 20 lutego 2012 r.
- według numeracji ustalonej przez art. 1 rozporządzenia Komisji nr 183/2011 z dnia 22 lutego 2011 r. (Dz.U.UE.L.11.53.4) zmieniającego nin. dyrektywę z dniem 26 lutego 2012 r.
- zmieniony przez art. 1 rozporządzenia Komisji nr 1229/2012 z dnia 10 grudnia 2012 r. (Dz.U.UE.L.12.353.1) zmieniającego nin. dyrektywę z dniem 1 listopada 2012 r., z wyjątkiem pkt 54A, który stosuje się od dnia 1 listopada 2014 r.
- zmieniony przez art. 16 rozporządzenia nr 595/2009 w sprawie homologacji typu pojazdów silnikowych i silników w odniesieniu do emisji zanieczyszczeń pochodzących z pojazdów ciężarowych o dużej ładowności (Euro VI) oraz dostępu do informacji dotyczących naprawy i obsługi technicznej pojazdów, zmieniającego rozporządzenie (WE) nr 715/2007 i dyrektywę 2007/46/WE oraz uchylającego dyrektywy 80/1269/EWG, 2005/55/WE i 2005/78/WE (Dz.U.UE.L.2009.188.1) z dniem 31 grudnia 2012 r.
- zmieniony przez art. 16 rozporządzenia nr 595/2009 z dnia 18 czerwca 2009 r. dotyczące homologacji typu pojazdów silnikowych i silników w odniesieniu do emisji zanieczyszczeń pochodzących z pojazdów ciężarowych o dużej ładowności (Euro VI) oraz w sprawie dostępu do informacji dotyczących naprawy i obsługi technicznej pojazdów, zmieniające rozporządzenie (WE) nr 715/2007 i dyrektywę 2007/46/WE oraz uchylające dyrektywy 80/1269/EWG, 2005/55/WE i 2005/78/WE (Dz.U.UE.L.09.188.1) z dniem 31 grudnia 2013 r.
- zmieniony przez art. 1 rozporządzenia nr 136/2014 z dnia 11 lutego 2014 r. (Dz.U.UE.L.2014.43.12) zmieniającego nin. dyrektywę z dniem 5 marca 2014 r.
- zmieniony przez art. 1 pkt 1 rozporządzenia nr 214/2014 z dnia 25 lutego 2014 r. (Dz.U.UE.L.2014.69.3) zmieniającego nin. dyrektywę z dniem 28 marca 2014 r.
- zmieniony przez art. 18 rozporządzenia nr 661/2009 z dnia 13 lipca 2009 r. (Dz.U.UE.L.2009.200.1) zmieniającego nin. dyrektywę z dniem 1 listopada 2014 r. Zmiany nie zostały naniesione na tekst ze względu na swą bezprzedmiotowość.
- zmieniony przez art. 1 rozporządzenia nr 1229/2012 z dnia 10 grudnia 2012 r. (Dz.U.UE.L.2012.353.1) zmieniającego nin. dyrektywę z dniem 1 listopada 2014 r.
- zmieniony przez art. 10 rozporządzenia nr (UE) 2015/166 z dnia 3 lutego 2015 r. (Dz.U.UE.L.2015.28.3) zmieniającego nin. dyrektywę z dniem 24 lutego 2015 r.
- zmieniony przez art. 12 rozporządzenia nr 540/2014 z dnia 16 kwietnia 2014 r. (Dz.U.UE.L.2014.158.131) zmieniającego nin. dyrektywę z dniem 1 lipca 2016 r.
- zmieniony przez art. 18 rozporządzenia nr 661/2009 z dnia 13 lipca 2009 r. (Dz.U.UE.L.2009.200.1) zmieniającego nin. dyrektywę z dniem 1 listopada 2017 r.
- zmieniony przez art. 13 rozporządzenia nr (UE) 2015/758 z dnia 29 kwietnia 2015 r. (Dz.U.UE.L.2015.123.77) zmieniającego nin. dyrektywę z dniem 31 marca 2018 r.
26 Załącznik IV dodatek 2:- dodany przez art. 1 rozporządzenia Komisji nr 183/2011 z dnia 22 lutego 2011 r. (Dz.U.UE.L.11.53.4) zmieniającego nin. dyrektywę z dniem 26 lutego 2012 r.
- zmieniony przez art. 16 rozporządzenia nr 595/2009 z dnia 18 czerwca 2009 r. dotyczące homologacji typu pojazdów silnikowych i silników w odniesieniu do emisji zanieczyszczeń pochodzących z pojazdów ciężarowych o dużej ładowności (Euro VI) oraz w sprawie dostępu do informacji dotyczących naprawy i obsługi technicznej pojazdów, zmieniające rozporządzenie (WE) nr 715/2007 i dyrektywę 2007/46/WE oraz uchylające dyrektywy 80/1269/EWG, 2005/55/WE i 2005/78/WE (Dz.U.UE.L.09.188.1) z dniem 31 grudnia 2013 r.
- zmieniony przez art. 1 rozporządzenia nr 136/2014 z dnia 11 lutego 2014 r. (Dz.U.UE.L.2014.43.12) zmieniającego nin. dyrektywę z dniem 5 marca 2014 r.
- zmieniony przez art. 18 rozporządzenia nr 661/2009 z dnia 13 lipca 2009 r. (Dz.U.UE.L.2009.200.1) zmieniającego nin. dyrektywę z dniem 1 listopada 2014 r.
- zmieniony przez art. 18 rozporządzenia nr 661/2009 z dnia 13 lipca 2009 r. (Dz.U.UE.L.2009.200.1) zmieniającego nin. dyrektywę z dniem 1 listopada 2014 r. Zmiany nie zostały naniesione na tekst ze względu na swą bezprzedmiotowość.
- zmieniony przez art. 13 rozporządzenia nr (UE) 2015/758 z dnia 29 kwietnia 2015 r. (Dz.U.UE.L.2015.123.77) zmieniającego nin. dyrektywę z dniem 31 marca 2018 r.
27 Załącznik V zmieniony przez art. 1 pkt 1 rozporządzenia Komisji nr 371/2010 z dnia 16 kwietnia 2010 r. (Dz.U.UE.L.10.110.1) zmieniającego nin. dyrektywę z dniem 29 kwietnia 2010 r.
28 Załącznik VI:- zmieniony przez art. 1 pkt 4 rozporządzenia Komisji nr 1060/2008 z dnia 7 października 2008 r. (Dz.U.UE.L.08.292.1) zmieniającego nin. dyrektywę z dniem 29 kwietnia 2009 r.
- zmieniony przez art. 14 rozporządzenia nr 79/2009 z dnia 14 stycznia 2009 r. w sprawie homologacji typu pojazdów silnikowych napędzanych wodorem oraz zmieniającego dyrektywę 2007/46/WE (Dz.U.UE.L.09.35.32) z dniem 24 lutego 2011 r.
- zmieniony przez art. 1 rozporządzenia Komisji nr 183/2011 z dnia 22 lutego 2011 r. (Dz.U.UE.L.11.53.4) zmieniającego nin. dyrektywę z dniem 26 lutego 2012 r.
- zmieniony przez art. 1 pkt 1 rozporządzenia nr 1171/2014 z dnia 31 października 2014 r. (Dz.U.UE.L.2014.315.3) zmieniającego nin. dyrektywę z dniem 1 stycznia 2016 r.
29 Załącznik VI dodatek :- zmieniony przez art. 18 rozporządzenia nr 661/2009 z dnia 13 lipca 2009 r. w sprawie wymagań technicznych w zakresie homologacji typu pojazdów silnikowych dotyczących ich bezpieczeństwa ogólnego, ich przyczep oraz przeznaczonych dla nich układów, części i oddzielnych zespołów technicznych (Dz.U.UE.L.09.200.1) z dniem 20 sierpnia 2009 r.
- zmieniony przez art. 14 rozporządzenia nr 78/2009 z dnia 14 stycznia 2009 r. w sprawie homologacji typu pojazdów silnikowych w odniesieniu do ochrony pieszych i innych niechronionych użytkowników dróg, zmieniającego dyrektywę 2007/46/WE i uchylającego dyrektywy 2003/102/WE i 2005/66/WE (Dz.U.UE.L.09.35.1) z dniem 24 listopada 2009 r.
- zmieniony przez art. 6 rozporządzenia Komisji nr 65/2012 z dnia 24 stycznia 2012 r. wykonującego rozporządzenie (WE) nr 661/2009 Parlamentu Europejskiego i Rady w odniesieniu do sygnalizatorów zmiany biegów i zmieniającego dyrektywę 2007/46/WE Parlamentu Europejskiego i Rady (Dz.U.UE.L.12.28.24) z dniem 20 lutego 2012 r.
- zmieniony przez art. 16 rozporządzenia nr 595/2009 w sprawie homologacji typu pojazdów silnikowych i silników w odniesieniu do emisji zanieczyszczeń pochodzących z pojazdów ciężarowych o dużej ładowności (Euro VI) oraz dostępu do informacji dotyczących naprawy i obsługi technicznej pojazdów, zmieniającego rozporządzenie (WE) nr 715/2007 i dyrektywę 2007/46/WE oraz uchylającego dyrektywy 80/1269/EWG, 2005/55/WE i 2005/78/WE (Dz.U.UE.L.2009.188.1) z dniem 31 grudnia 2012 r.
- zmieniony przez art. 16 rozporządzenia nr 595/2009 z dnia 18 czerwca 2009 r. dotyczące homologacji typu pojazdów silnikowych i silników w odniesieniu do emisji zanieczyszczeń pochodzących z pojazdów ciężarowych o dużej ładowności (Euro VI) oraz w sprawie dostępu do informacji dotyczących naprawy i obsługi technicznej pojazdów, zmieniające rozporządzenie (WE) nr 715/2007 i dyrektywę 2007/46/WE oraz uchylające dyrektywy 80/1269/EWG, 2005/55/WE i 2005/78/WE (Dz.U.UE.L.09.188.1) z dniem 31 grudnia 2013 r.
- zmieniony przez art. 1 rozporządzenia nr 136/2014 z dnia 11 lutego 2014 r. (Dz.U.UE.L.2014.43.12) zmieniającego nin. dyrektywę z dniem 5 marca 2014 r.
- zmieniony przez art. 18 rozporządzenia nr 661/2009 z dnia 13 lipca 2009 r. (Dz.U.UE.L.2009.200.1) zmieniającego nin. dyrektywę z dniem 1 listopada 2014 r.
- zmieniony przez art. 1 pkt 2 rozporządzenia nr 1171/2014 z dnia 31 października 2014 r. (Dz.U.UE.L.2014.315.3) zmieniającego nin. dyrektywę z dniem 1 stycznia 2016 r.
- zmieniony przez art. 12 rozporządzenia nr 540/2014 z dnia 16 kwietnia 2014 r. (Dz.U.UE.L.2014.158.131) zmieniającego nin. dyrektywę z dniem 1 lipca 2016 r.
- zmieniony przez art. 18 rozporządzenia nr 661/2009 z dnia 13 lipca 2009 r. (Dz.U.UE.L.2009.200.1) zmieniającego nin. dyrektywę z dniem 1 listopada 2017 r.
30 Załącznik VII:- zmieniony przez art. 1 pkt 5 rozporządzenia Komisji nr 1060/2008 z dnia 7 października 2008 r. (Dz.U.UE.L.08.292.1) zmieniającego nin. dyrektywę z dniem 29 kwietnia 2009 r.
- zmieniony przez art. 1 pkt 1 dyrektywy Rady nr 2013/15/UE z dnia 13 maja 2013 r. (Dz.U.UE.L.13.158.172) zmieniającej nin. dyrektywę z dniem 1 lipca 2013 r.
- zmieniony przez art. 10 rozporządzenia nr (UE) 2015/166 z dnia 3 lutego 2015 r. (Dz.U.UE.L.2015.28.3) zmieniającego nin. dyrektywę z dniem 24 lutego 2015 r.
31 Dodatek:- zmieniony przez art. 1 pkt 1 dyrektywy Rady nr 2013/15/UE z dnia 13 maja 2013 r. (Dz.U.UE.L.13.158.172) zmieniającej nin. dyrektywę z dniem 1 lipca 2013 r.
- zmieniony przez art. 10 rozporządzenia nr (UE) 2015/166 z dnia 3 lutego 2015 r. (Dz.U.UE.L.2015.28.3) zmieniającego nin. dyrektywę z dniem 24 lutego 2015 r.
32 Załącznik VIII:- zmieniony przez art. 2 rozporządzenia Komisji nr 171/2013 z dnia 26 lutego 2013 r. (Dz.U.UE.L.13.55.9) zmieniającego nin. dyrektywę z dniem 19 marca 2013 r.
- zmieniony przez art. 1 ust. 2 rozporządzenia nr 195/2013 z dnia 7 marca 2013 r. (Dz.U.UE.L.13.65.1) zmieniającego nin. dyrektywę z dniem 1 lipca 2013 r.
- zmieniony przez art. 1 rozporządzenia nr 133/2014 z dnia 31 stycznia 2014 r. (Dz.U.UE.L.2014.47.1) zmieniającego nin. dyrektywę z dniem 1 stycznia 2014 r.
- zmieniony przez art. 16 rozporządzenia nr (UE) 2017/1151 z dnia 1 czerwca 2017 r. (Dz.U.UE.L.2017.175.1) zmieniającego nin. dyrektywę z dniem 27 lipca 2017 r. Zmiany nie zostały naniesione na tekst.
- zmieniony przez art. 1 rozporządzenia nr (UE) 2017/1347 z dnia 13 lipca 2017 r. (Dz.U.UE.L.2017.192.1) zmieniającego nin. dyrektywę z dniem 27 lipca 2017 r. Zmiany nie zostały naniesione na tekst.
- zmieniony przez art. 3 rozporządzenia nr (UE) 2018/1832 z dnia 5 listopada 2018 r. (Dz.U.UE.L.2018.301.1) zmieniającego nin. dyrektywę z dniem 1 stycznia 2019 r. Zmiany nie zostały naniesione na tekst.
33 Załącznik IX:- zmieniony przez art. 1 rozporządzenia Komisji nr 385/2009 z dnia 7 maja 2009 r. (Dz.U.UE.L.09.118.13) zmieniającego nin. dyrektywę z dniem 29 kwietnia 2009 r.
- zmieniony przez art. 1 pkt 3 rozporządzenia Komisji nr 678/2011 z dnia 14 lipca 2011 r. (Dz.U.UE.L.11.185.30) zmieniającego nin. dyrektywę z dniem 4 sierpnia 2011 r.
- zmieniony przez art. 8 rozporządzenia Komisji nr 1230/2012 z dnia 12 grudnia 2012 r. w sprawie wykonania rozporządzenia (WE) nr 661/2009 Parlamentu Europejskiego i Rady w odniesieniu do wymagań w zakresie homologacji typu dotyczących mas i wymiarów pojazdów silnikowych oraz zmieniającego dyrektywę 2007/46/WE Parlamentu Europejskiego i Rady (Dz.U.UE.L.12.353.31) z dniem 10 stycznia 2013 r.
- zmieniony przez art. 1 rozporządzenia Komisji nr 171/2013 z dnia 26 lutego 2013 r. (Dz.U.UE.L.13.55.9) zmieniającego nin. dyrektywę z dniem 19 marca 2013 r.
- zmieniony przez art. 1 ust. 1 rozporządzenia nr 195/2013 z dnia 7 marca 2013 r. (Dz.U.UE.L.13.65.1) zmieniającego nin. dyrektywę z dniem 1 lipca 2013 r.
- zmieniony przez art. 1 rozporządzenia nr 143/2013 z dnia 19 lutego 2013 r. (Dz.U.UE.L.13.47.51) zmieniającego nin. dyrektywę z dniem 1 stycznia 2014 r.
- zmieniony przez art. 1 rozporządzenia nr 136/2014 z dnia 11 lutego 2014 r. (Dz.U.UE.L.2014.43.12) zmieniającego nin. dyrektywę z dniem 5 marca 2014 r.
- zmieniony przez art. 1 rozporządzenia nr 133/2014 z dnia 31 stycznia 2014 r. (Dz.U.UE.L.2014.47.1) zmieniającego nin. dyrektywę z dniem 1 lipca 2014 r.
- zmieniony przez art. 1 rozporządzenia nr (UE) 2015/45 z dnia 14 stycznia 2015 r. (Dz.U.UE.L.2015.9.1) zmieniającego nin. dyrektywę z dniem 4 lutego 2015 r.
- zmieniony przez art. 1 pkt 2 rozporządzenia nr 1171/2014 z dnia 31 października 2014 r. (Dz.U.UE.L.2014.315.3) zmieniającego nin. dyrektywę z dniem 1 stycznia 2016 r.
- zmieniony przez art. 16 rozporządzenia nr (UE) 2017/1151 z dnia 1 czerwca 2017 r. (Dz.U.UE.L.2017.175.1) zmieniającego nin. dyrektywę z dniem 27 lipca 2017 r. Zmiany nie zostały naniesione na tekst.
- zmieniony przez art. 2 rozporządzenia nr (UE) 2017/1154 z dnia 7 czerwca 2017 r. (Dz.U.UE.L.2017.175.708) zmieniającego nin. dyrektywę z dniem 27 lipca 2017 r.
- zmieniony przez art. 1 rozporządzenia nr (UE) 2017/1347 z dnia 13 lipca 2017 r. (Dz.U.UE.L.2017.192.1) zmieniającego nin. dyrektywę z dniem 27 lipca 2017 r. Zmiany nie zostały naniesione na tekst.
- zmieniony przez art. 25 rozporządzenia nr (UE) 2017/2400 z dnia 12 grudnia 2017 r. (Dz.U.UE.L.2017.349.1) zmieniającego nin. dyrektywę z dniem 18 stycznia 2018 r. Zmiany nie zostały naniesione ne tekst.
- zmieniony przez art. 3 rozporządzenia nr (UE) 2018/1832 z dnia 5 listopada 2018 r. (Dz.U.UE.L.2018.301.1) zmieniającego nin. dyrektywę z dniem 1 stycznia 2019 r. Zmiany nie zostały naniesione na tekst.
- zmieniony przez art. 2 rozporządzenia nr (UE) 2019/318 z dnia 19 lutego 2019 r. (Dz.U.UE.L.2019.58.1) zmieniającego nin. dyrektywę z dniem 1 września 2019 r.
34 Załącznik X zmieniony przez art. 1 pkt 2 rozporządzenia Komisji nr 371/2010 z dnia 16 kwietnia 2010 r. (Dz.U.UE.L.10.110.1) zmieniającego nin. dyrektywę z dniem 29 kwietnia 2010 r.
35 Załącznik XI:- zmieniony przez art. 1 pkt 6 rozporządzenia Komisji nr 1060/2008 z dnia 7 października 2008 r. (Dz.U.UE.L.08.292.1) zmieniającego nin. dyrektywę z dniem 29 kwietnia 2009 r.
- zmieniony przez art. 1 pkt 4 rozporządzenia Komisji nr 678/2011 z dnia 14 lipca 2011 r. (Dz.U.UE.L.11.185.30) zmieniającego nin. dyrektywę z dniem 4 sierpnia 2011 r.
- zmieniony przez art. 1 pkt 1 rozporządzenia nr 214/2014 z dnia 25 lutego 2014 r. (Dz.U.UE.L.2014.69.3) zmieniającego nin. dyrektywę z dniem 28 marca 2014 r.
- zmieniony przez art. 10 rozporządzenia nr (UE) 2015/166 z dnia 3 lutego 2015 r. (Dz.U.UE.L.2015.28.3) zmieniającego nin. dyrektywę z dniem 24 lutego 2015 r.
- zmieniony przez art. 1 pkt 1 rozporządzenia nr 1171/2014 z dnia 31 października 2014 r. (Dz.U.UE.L.2014.315.3) zmieniającego nin. dyrektywę z dniem 1 stycznia 2016 r.
- zmieniony przez art. 12 rozporządzenia nr 540/2014 z dnia 16 kwietnia 2014 r. (Dz.U.UE.L.2014.158.131) zmieniającego nin. dyrektywę z dniem 1 lipca 2016 r.
- zmieniony przez art. 18 rozporządzenia nr 661/2009 z dnia 13 lipca 2009 r. (Dz.U.UE.L.2009.200.1) zmieniającego nin. dyrektywę z dniem 1 listopada 2017 r.
- zmieniony przez art. 13 rozporządzenia nr (UE) 2015/758 z dnia 29 kwietnia 2015 r. (Dz.U.UE.L.2015.123.77) zmieniającego nin. dyrektywę z dniem 31 marca 2018 r.
- zmieniony przez art. 3 rozporządzenia nr (UE) 2018/1832 z dnia 5 listopada 2018 r. (Dz.U.UE.L.2018.301.1) zmieniającego nin. dyrektywę z dniem 1 stycznia 2019 r. Zmiany nie zostały naniesione na tekst.
36 Załącznik XII:- zmieniony przez art. 1 rozporządzenia Komisji nr 1229/2012 z dnia 10 grudnia 2012 r. (Dz.U.UE.L.12.353.1) zmieniającego nin. dyrektywę z dniem 10 stycznia 2013 r.
- zmieniony przez art. 8 rozporządzenia Komisji nr 1230/2012 z dnia 12 grudnia 2012 r. w sprawie wykonania rozporządzenia (WE) nr 661/2009 Parlamentu Europejskiego i Rady w odniesieniu do wymagań w zakresie homologacji typu dotyczących mas i wymiarów pojazdów silnikowych oraz zmieniającego dyrektywę 2007/46/WE Parlamentu Europejskiego i Rady (Dz.U.UE.L.12.353.31) z dniem 10 stycznia 2013 r.
- zmieniony przez art. 1 pkt 1 rozporządzenia nr 214/2014 z dnia 25 lutego 2014 r. (Dz.U.UE.L.2014.69.3) zmieniającego nin. dyrektywę z dniem 28 marca 2014 r.
37 Załącznik XV:- zmieniony przez art. 1 pkt 7 rozporządzenia Komisji nr 1060/2008 z dnia 7 października 2008 r. (Dz.U.UE.L.08.292.1) zmieniającego nin. dyrektywę z dniem 29 kwietnia 2009 r.
- zmieniony przez art. 1 pkt 4 rozporządzenia nr 385/2009 z dnia 7 maja 2009 r. (Dz.U.UE.L.09.118.13) zmieniającego nin. dyrektywę z dniem 29 kwietnia 2009 r.
- zmieniony przez art. 1 pkt 3 rozporządzenia Komisji nr 371/2010 z dnia 16 kwietnia 2010 r. (Dz.U.UE.L.10.110.1) zmieniającego nin. dyrektywę z dniem 29 kwietnia 2010 r.
- zmieniony przez art. 10 rozporządzenia nr (UE) 2015/166 z dnia 3 lutego 2015 r. (Dz.U.UE.L.2015.28.3) zmieniającego nin. dyrektywę z dniem 24 lutego 2015 r.
- zmieniony przez art. 18 rozporządzenia nr 661/2009 z dnia 13 lipca 2009 r. (Dz.U.UE.L.2009.200.1) zmieniającego nin. dyrektywę z dniem 1 listopada 2017 r.
- zmieniony przez art. 25 rozporządzenia nr (UE) 2017/2400 z dnia 12 grudnia 2017 r. (Dz.U.UE.L.2017.349.1) zmieniającego nin. dyrektywę z dniem 18 stycznia 2018 r. Zmiany nie zostały naniesione ne tekst.
38 Załącznik XVI:- zmieniony przez art. 1 pkt 4 rozporządzenia Komisji nr 371/2010 z dnia 16 kwietnia 2010 r. (Dz.U.UE.L.10.110.1) zmieniającego nin. dyrektywę z dniem 29 kwietnia 2010 r.
- zmieniony przez art. 8 rozporządzenia Komisji nr 1230/2012 z dnia 12 grudnia 2012 r. w sprawie wykonania rozporządzenia (WE) nr 661/2009 Parlamentu Europejskiego i Rady w odniesieniu do wymagań w zakresie homologacji typu dotyczących mas i wymiarów pojazdów silnikowych oraz zmieniającego dyrektywę 2007/46/WE Parlamentu Europejskiego i Rady (Dz.U.UE.L.12.353.31) z dniem 10 stycznia 2013 r.
- zmieniony przez art. 10 rozporządzenia nr (UE) 2015/166 z dnia 3 lutego 2015 r. (Dz.U.UE.L.2015.28.3) zmieniającego nin. dyrektywę z dniem 24 lutego 2015 r.
39 Załącznik XVI dodatek 2:- zmieniony przez art. 8 rozporządzenia Komisji nr 1230/2012 z dnia 12 grudnia 2012 r. w sprawie wykonania rozporządzenia (WE) nr 661/2009 Parlamentu Europejskiego i Rady w odniesieniu do wymagań w zakresie homologacji typu dotyczących mas i wymiarów pojazdów silnikowych oraz zmieniającego dyrektywę 2007/46/WE Parlamentu Europejskiego i Rady (Dz.U.UE.L.12.353.31) z dniem 10 stycznia 2013 r.
- zmieniony przez art. 10 rozporządzenia nr (UE) 2015/166 z dnia 3 lutego 2015 r. (Dz.U.UE.L.2015.28.3) zmieniającego nin. dyrektywę z dniem 24 lutego 2015 r.
40 Załącznik XVII zmieniony przez art. 1 pkt 2 rozporządzenia nr 1171/2014 z dnia 31 października 2014 r. (Dz.U.UE.L.2014.315.3) zmieniającego nin. dyrektywę z dniem 1 stycznia 2016 r.
41 Rozporządzenie Komisji (UE) nr 19/2011 z dnia 11 stycznia 2011 r. w sprawie wymagań technicznych w zakresie homologacji typu dotyczących tabliczki znamionowej producenta oraz numeru identyfikacyjnego pojazdów silnikowych i ich przyczep oraz w sprawie wykonania rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 661/2009 w sprawie wymagań technicznych w zakresie homologacji typu pojazdów silnikowych dotyczących ich bezpieczeństwa ogólnego, ich przyczep oraz przeznaczonych dla nich układów, części i oddzielnych zespołów technicznych (Dz.U. L 8 z 12.1.2011, s. 1).
42 Załącznik XVIII skreślony przez art. 1 pkt 2 rozporządzenia nr 214/2014 z dnia 25 lutego 2014 r. (Dz.U.UE.L.2014.69.3) zmieniającego nin. dyrektywę z dniem 1 listopada 2014 r.
43 Załącznik XIX zmieniony przez art. 16 rozporządzenia nr (UE) 2017/1151 z dnia 1 czerwca 2017 r. (Dz.U.UE.L.2017.175.1) zmieniającego nin. dyrektywę z dniem 27 lipca 2017 r. Zmiany nie zostały naniesione na tekst.