Decyzja 2007/653/WE ustalająca ostateczne przydziały finansowe dla państw członkowskich w odniesieniu do liczby hektarów przeznaczonych na restrukturyzację i konwersję winnic na mocy rozporządzenia Rady (WE) nr 1493/1999 na rok budżetowy 2007

DECYZJA KOMISJI
z dnia 8 października 2007 r.
ustalająca ostateczne przydziały finansowe dla państw członkowskich w odniesieniu do liczby hektarów przeznaczonych na restrukturyzację i konwersję winnic na mocy rozporządzenia Rady (WE) nr 1493/1999 na rok budżetowy 2007

(notyfikowana jako dokument nr C(2007) 4524)

(Jedynie teksty w językach bułgarskim, czeskim, francuskim, greckim, hiszpańskim, maltańskim, niemieckim, portugalskim, rumuńskim, słowackim, słoweńskim, węgierskim i włoskim są autentyczne)

(2007/653/WE)

(Dz.U.UE L z dnia 9 października 2007 r.)

KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,

uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,

uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 1493/1999 z dnia 17 maja 1999 r. w sprawie wspólnej organizacji rynku wina(1), w szczególności jego art. 14 ust. 2,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Zasady dotyczące restrukturyzacji i konwersji winnic zostały ustalone w rozporządzeniu (WE) nr 1493/1999 i w rozporządzeniu Komisji (WE) nr 1227/2000 z dnia 31 maja 2000 r., ustanawiającym szczegółowe zasady stosowania rozporządzenia Rady (WE) nr 1493/1999 w sprawie wspólnej organizacji rynku wina, w odniesieniu do potencjału produkcyjnego(2).

(2) Szczegółowe zasady dotyczące planowania finansowego i uczestniczenia w finansowaniu programu restrukturyzacji i konwersji, ustalone w rozporządzeniu (WE) nr 1227/2000 przewidują, że odesłania do danego roku budżetowego odnoszą się do płatności rzeczywiście dokonanych przez państwa członkowskie pomiędzy dniem 16 października a 15 października roku następnego.

(3) Zgodnie z art. 14 ust. 1 rozporządzenia (WE) nr 1493/1999 Komisja co roku dokonuje wstępnych przy-działów dla państw członkowskich w oparciu o obiektywne kryteria, uwzględniając sytuacje i szczególne potrzeby, jak również starania, jakie należy podjąć, biorąc pod uwagę cel programu.

(4) W decyzji Komisji 2006/701/WE(3) Komisja określiła orientacyjne przydziały finansowe na rok gospodarczy 2006/2007, a w swojej decyzji Komisji 2007/381/WE(4) także przydziały dla Bułgarii i Rumunii.

(5) Na mocy art. 17 ust. 1 rozporządzenia (WE) nr 1227/2000 wydatki poniesione i zatwierdzone przez państwa członkowskie są ograniczone do kwoty ich przydziałów orientacyjnych. W odniesieniu do roku budżetowego 2007 limit ten ma zastosowanie do Włoch, których suma wydatków poniesionych i zatwierdzonych przekroczyła przydział wstępny.

(6) Zgodnie z art. 17 ust. 4 rozporządzenia (WE) nr 1227/2000, w przypadku gdy faktycznie poniesione przez państwo członkowskie wydatki na hektar przekraczają wydatki przewidziane w przydziale wstępnym, stosuje się karę. W tym roku karę tę w wysokości 16.690 EUR stosuje się w odniesieniu do Malty.

(7) Na mocy art. 16 ust. 1 lit. c) rozporządzenia (WE) nr 1227/2000 państwa członkowskie mogą składać wnioski o dalsze finansowanie w ramach bieżącego roku budżetowego. W tym roku jest tak w przypadku Republiki Czeskiej, Hiszpanii, Francji, Włoch, Węgier, Austrii oraz Portugalii. Na mocy art. 1 ust. 1 rozporządzenia Komisji (WE) nr 922/2007 z dnia 1 sierpnia 2007 r. wprowadzającego odstępstwo od rozporządzenia (WE) nr 1227/2000 w odniesieniu do przejściowego ustalenia dotyczącego środków finansowych przyznanych Bułgarii i Rumunii na restrukturyzację i konwersję(5), Bułgaria i Rumunia mogą skierować do Komisji wniosek o dalsze finansowanie wydatków w roku budżetowym 2007, w kwocie wyższej niż kwota zgłoszona Komisji zgodnie z art. 16 ust. 1 lit. a) i b) wymienionego rozporządzenia i w granicach 90 % środków finansowych przyznanych im na mocy decyzji 2007/381/WE. Bułgaria rzeczywiście skierowała taki wniosek do Komisji.

(8) Na mocy art. 17 ust. 3 rozporządzenia (WE) nr 1227/2000 oraz art. 1 ust. 2 rozporządzenia (WE) nr 922/2007 wnioski o dalsze finansowanie kierowane do Komisji przez państwa członkowskie inne niż Bułgaria i Rumunia przyjmowane są proporcjonalnie, z zastosowaniem kwoty dostępnej po odjęciu, w stosunku do wszystkich państw członkowskich, sumy kwot zgłoszonych zgodnie z art. 16 ust. 1 lit. a) i b) rozporządzenia (WE) nr 1227/2000 oraz kwot zgłoszonych przez Bułgarię i Rumunię na mocy wspomnianego przepisu i art. 1 ust. 1 rozporządzenia (WE) nr 922/2007, od całkowitej kwoty finansowej przydzielonej państwom członkowskim. Przepis ten stosuje się, w odniesieniu do roku budżetowego 2007, do Republiki Czeskiej, Hiszpanii, Francji, Włoch, Węgier, Austrii oraz Portugalii.

(9) Zgodnie z art. 16 ust. 1 lit. b) rozporządzenia (WE) nr 1227/2000 państwa członkowskie przekazują Komisji, najpóźniej do dnia 10 lipca każdego roku, oświadczenie o wydatkach związanych z restrukturyzacją i konwersją zatwierdzonych do dnia 30 czerwca bieżącego roku budżetowego oraz podają całkowitą powierzchnię obszaru. Zasady określone w art. 17 ust. 2 wspomnianego rozporządzenia przewidują, że państwa członkowskie składają oświadczenie, o którym mowa w art. 16 ust. 1 lit. b), jedynie jeżeli kwoty zadeklarowane zgodnie z art. 16 ust. 1 lit. a), tzn. wydatki faktycznie poniesione do dnia 30 czerwca bieżącego roku budżetowego, są co najmniej równe 75 % kwoty orientacyjnego przydziału dla danego państwa członkowskiego. Ponieważ w odniesieniu do Niemiec wydatki faktycznie poniesione nie przekroczyły 75 % ich przydziału wstępnego, zatwierdzone wydatki zgłoszone przez Niemcy nie mogą zostać przyjęte,

PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:

Artykuł  1

Ostateczne przydziały finansowe na rok gospodarczy 2006/2007 dla zainteresowanych państw członkowskich, w odniesieniu do liczby hektarów przeznaczonych na restrukturyzację i konwersję winnic na mocy rozporządzenia (WE) nr 1493/1999, na rok budżetowy 2007, znajdują się w załączniku do niniejszej decyzji.

Artykuł  2

Niniejsza decyzja jest skierowana do Bułgarii, Republiki Czeskiej, Republiki Federalnej Niemiec, Republiki Greckiej, Królestwa Hiszpanii, Republiki Francuskiej, Republiki Włoskiej, Republiki Cypryjskiej, Wielkiego Księstwa Luksemburga, Republiki Węgierskiej, Republiki Malty, Republiki Austrii, Republiki Portugalskiej, Rumunii, Republiki Słowenii i Republiki Słowackiej.

Sporządzono w Brukseli, dnia 8 października 2007 r.

W imieniu Komisji
Mariann FISCHER BOEL
Członek Komisji

______

(1) Dz.U. L 179 z 14.7.1999, str. 1. Rozporządzenie ostatnio zmienione rozporządzeniem (WE) nr 1791/2006 (Dz.U. L 363 z 20.12.2006, str. 1).

(2) Dz.U. L 143 z 16.6.2000, str. 1. Rozporządzenie ostatnio zmienione rozporządzeniem (WE) nr 1216/2005 (Dz.U. L 199 z 29.7.2005, str. 32).

(3) Dz.U. L 290 z 20.10.2006, str. 41.

(4) Dz.U. L 141 z 2.6.2007, str. 80.

(5) Dz.U. L 201 z 2.8.2007, str. 7.

ZAŁĄCZNIK 

Ostateczne przydziały finansowe na rok gospodarczy 2006/2007 (rok budżetowy 2007)

Państwo członkowskie Powierzchnia (ha) Przydział finansowy (EUR)
Bułgaria 1.918 6.030.464
Republika Czeska 1.345 3.178.866
Niemcy 1.410 9.385.538
Grecja 823 6.420.790
Hiszpania 20.345 165.870.765
Francja 12.769 111.282.822
Włochy 13.142 100.479.369
Cypr 145 1.971.461
Luksemburg 8 59.665
Węgry 1.242 9.940.855
Malta 4 26.249
Austria 1.074 6.501.073
Portugalia 4.117 34.284.676
Rumunia 880 6.893.688
Słowenia 108 2.120.499
Słowacja 107 536.527
Razem 59.438 464.983.308

Zmiany w prawie

Senatorowie nie zgodzili się na podniesienie kar grzywny dla pracodawców

Senat nie zgodził się w czwartek na zniesienie obowiązku zawierania umów o pracę z cudzoziemcami będącymi pracownikami tymczasowymi przez agencje pracy tymczasowej, ale umożliwił agencjom zawieranie umów cywilnoprawnych. Senatorowie zdecydowali natomiast o skreśleniu przepisu podnoszącego kary grzywny dla pracodawców przewidziane w kodeksie pracy. W głosowaniu przepadła też poprawka Lewicy podnosząca z 2 tys. zł do 10 tys. zł kary grzywny, jakie w postępowaniu mandatowym może nałożyć Państwowa Inspekcja Pracy.

Grażyna J. Leśniak 13.03.2025
Wyższe kary dla pracodawców zostaną – rząd przeciwny ich usuwaniu z ustawy o cudzoziemcach

Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej nie zgodziło się na usunięcie z ustawy o zatrudnianiu cudzoziemców przepisu podnoszącego w kodeksie pracy kary dla pracodawców. Senacka Komisja Rodziny, Polityki Senioralnej i Społecznej zaakceptowała we wtorek jedynie poprawki Biura Legislacyjnego Senatu do tej ustawy. Nie można jednak wykluczyć, że na posiedzeniu Senatu inni senatorowie przejmą poprawki zgłaszane przez stronę pracodawców.

Grażyna J. Leśniak 11.03.2025
Rząd zostawił przedsiębiorców na lodzie

Podczas ostatniego posiedzenia Sejmu, ku zaskoczeniu zarówno przedsiębiorców, jak i części posłów koalicji rządzącej, Lewica w ostatniej chwili „dorzuciła” do ustawy o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom poprawki zaostrzające kary za naruszanie przepisów prawa pracy - m.in. umożliwiające orzeczenie kary ograniczenia wolności. Jednocześnie zignorowano postulaty organizacji pracodawców, mimo wcześniejszych zapewnień rządu o ich poparciu.

Grażyna J. Leśniak 27.02.2025
Wyższe kary dla pracodawców - sejmowa wrzutka na ostatniej prostej

Już nie 30 tys. zł, a 50 tys. zł ma grozić maksymalnie pracodawcy, który zawrze umowę cywilnoprawną, choć powinien - umowę o pracę. Podobnie temu, który nie wypłaca w terminie wynagrodzenia za pracę lub innego świadczenia przysługującego pracownikowi albo uprawnionemu do tego świadczenia członkowi jego rodziny. A jeśli nie wypłaca przez okres co najmniej 3 miesięcy, to kara ma wynieść nawet 60 tys. złotych - zdecydował Sejm, przyjmując poprawkę Lewicy, zmieniającą Kodeks pracy w... ustawie dotyczącej cudzoziemców.

Grażyna J. Leśniak 25.02.2025
Jaka wysokość diety dla członków komisji wyborczych w wyborach Prezydenta

500 zł zarobi członek obwodowej komisji wyborczej w wyborach Prezydenta RP, 600 zł - zastępca przewodniczącego, a 700 zł przewodniczący komisji wyborczej – wynika z uchwały Państwowej Komisji Wyborczej. Jeżeli odbędzie się ponownie głosowanie, zryczałtowana dieta wyniesie 75 proc. wysokości diety w pierwszej turze. Termin zgłaszania kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych mija 18 kwietnia

Robert Horbaczewski 20.01.2025
Zmiany w podatkach 2025 - przybędzie obowiązków sprawozdawczych

1 stycznia 2025 r. weszły w życie liczne zmiany podatkowe, m.in. nowe definicje budynku i budowli w podatku od nieruchomości, JPK CIT, globalny podatek wyrównawczy, PIT kasowy, zwolnienie z VAT dla małych firm w innych krajach UE. Dla przedsiębiorców oznacza to często nowe obowiązki sprawozdawcze i zmiany w systemach finansowo-księgowych. Firmy muszą też co do zasady przeprowadzić weryfikację nieruchomości pod kątem nowych przepisów.

Monika Pogroszewska 02.01.2025
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.L.2007.262.31

Rodzaj: Decyzja
Tytuł: Decyzja 2007/653/WE ustalająca ostateczne przydziały finansowe dla państw członkowskich w odniesieniu do liczby hektarów przeznaczonych na restrukturyzację i konwersję winnic na mocy rozporządzenia Rady (WE) nr 1493/1999 na rok budżetowy 2007
Data aktu: 08/10/2007
Data ogłoszenia: 09/10/2007