uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską, w szczególności jego art. 37,
uwzględniając wniosek Komisji,
uwzględniając opinię Parlamentu Europejskiego(1),
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) Artykuł 7 ust. 1 rozporządzenia Rady (WE) nr 1255/1999(2) ustanawia na poziomie 35,6 % suchej masy beztłuszczowej minimalną zawartość białka w odtłuszczonym mleku w proszku, które jest skupowane w ramach interwencji. W związku z zezwoleniem we Wspólnocie na normalizację zawartości białka na poziomie 34 % w niektórych rodzajach odwodnionego mleka konserwowanego należy - dla właściwego zarządzania zapasami interwencyjnymi - ustalić jakość mleka skupowanego w ramach interwencji na tym właśnie poziomie. Cenę interwencyjną odtłuszczonego mleka w proszku określoną w art. 4 ust. 1 wyżej wymienionego rozporządzenia należy zmienić, tak by uwzględniała nową normę zawartości białka.
(2) Artykuł 6 ust. 1 rozporządzenia (WE) nr 1255/1999 przewiduje, że agencje interwencyjne będą dokonywały skupu masła w przypadku, gdy jego ceny rynkowe przez dwa kolejne tygodnie będą niższe niż 92 % ceny interwencyjnej. Stosowanie takiego systemu jest uciążliwe pod względem administracyjnym. W świetle najnowszych zmian w systemie interwencji oraz w celu uproszczenia tego systemu należy zlikwidować system progowy.
(3) Artykuł 6 ust. 3 rozporządzenia (WE) nr 1255/1999 przewiduje, że pomoc na prywatne składowanie masła można przyznać wyłącznie w przypadku masła sklasyfikowanego zgodnie z krajową klasyfikacją jakości. Stosowanie w państwach członkowskich różnych klasyfikacji jakości prowadzi do różnic w odniesieniu do przyznawania pomocy. Aby zapewnić równe traktowanie oraz uprościć zarządzanie pomocą przyznawaną na składowanie prywatne, należy zastąpić krajowe kryteria jakości kryteriami wspólnotowymi stosowanymi w innych rodzajach wsparcia rynkowego.
(4) Zgodnie z art. 6 ust. 3 rozporządzenia (WE) nr 1255/1999 przyznawana jest, jako środek wsparcia rynkowego, pomoc na prywatne składowanie śmietany. Zgodnie z art. 7 ust. 3 tego rozporządzenia pomoc może być przyznawana także na prywatne składowanie odtłuszczonego mleka w proszku. Oba te środki wsparcia od dłuższego czasu nie były wykorzystywane w praktyce, nawet w sytuacji znacznego zachwiania równowagi na rynku tłuszczu mlecznego i białka mlecznego. W związku z czym można uznać, że wyszły z użycia i że powinny zostać zlikwidowane.
(5) Artykuł 13 ust. 1 lit. b) rozporządzenia (WE) nr 1255/1999 przewiduje możliwość zakupu masła przez siły zbrojne po obniżonych cenach. Jednak przepis ten nie był stosowany od 1989 r. i w związku z tym taki system pomocy uznaje się za niepotrzebny.
(6) Artykuł 14 ust. 3 rozporządzenia (WE) nr 1255/1999 określa poziom pomocy w przypadku mleka dostarczanego uczniom w placówkach edukacyjnych oraz przewiduje dostosowanie poziomu pomocy w przypadku innych kwalifikujących się produktów. Aby uprościć system dostarczania mleka do szkół przy uwzględnieniu aktualnych tendencji zdrowotnych i żywieniowych, należy ustanowić ryczałtową stawkę pomocy obejmującą wszystkie kategorie mleka.
(7) Artykuł 26 rozporządzenia (WE) nr 1255/1999 przewiduje obowiązek stosowania zezwolenia na przywóz wszystkich produktów wymienionych w jego art. 1. Obecnie oprócz systemu zezwoleń dostępne są inne systemy kontroli dostarczające dokładniejszych, bardziej aktualnych i przejrzystych informacji. W odpowiednich przypadkach systemy te powinny być stosowane także do przywozu przetworów mlecznych. W związku z tym składanie wniosków o zezwolenie na przywóz nie powinno być obowiązkowe, ale Komisja powinna być uprawniona do tego, by w razie potrzeby wprowadzić system zezwoleń.
(8) Należy zatem odpowiednio zmienić rozporządzenie (WE) nr 1255/1999,
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
Sporządzono w Brukseli, dnia 26 września 2007 r.
W imieniu Rady | |
J. SILVA | |
Przewodniczący |
______
(1) Opinia z dnia 5 września 2007 r. (dotychczas nieopublikowana w Dzienniku Urzędowym).
(2) Dz.U. L 160 z 26.6.1999, str. 48. Rozporządzenie ostatnio zmienione rozporządzeniem (WE) nr 1913/2005 (Dz.U. L 307 z 25.11.2005, str. 2).
Senat nie zgodził się w czwartek na zniesienie obowiązku zawierania umów o pracę z cudzoziemcami będącymi pracownikami tymczasowymi przez agencje pracy tymczasowej, ale umożliwił agencjom zawieranie umów cywilnoprawnych. Senatorowie zdecydowali natomiast o skreśleniu przepisu podnoszącego kary grzywny dla pracodawców przewidziane w kodeksie pracy. W głosowaniu przepadła też poprawka Lewicy podnosząca z 2 tys. zł do 10 tys. zł kary grzywny, jakie w postępowaniu mandatowym może nałożyć Państwowa Inspekcja Pracy.
13.03.2025Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej nie zgodziło się na usunięcie z ustawy o zatrudnianiu cudzoziemców przepisu podnoszącego w kodeksie pracy kary dla pracodawców. Senacka Komisja Rodziny, Polityki Senioralnej i Społecznej zaakceptowała we wtorek jedynie poprawki Biura Legislacyjnego Senatu do tej ustawy. Nie można jednak wykluczyć, że na posiedzeniu Senatu inni senatorowie przejmą poprawki zgłaszane przez stronę pracodawców.
11.03.2025Podczas ostatniego posiedzenia Sejmu, ku zaskoczeniu zarówno przedsiębiorców, jak i części posłów koalicji rządzącej, Lewica w ostatniej chwili „dorzuciła” do ustawy o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom poprawki zaostrzające kary za naruszanie przepisów prawa pracy - m.in. umożliwiające orzeczenie kary ograniczenia wolności. Jednocześnie zignorowano postulaty organizacji pracodawców, mimo wcześniejszych zapewnień rządu o ich poparciu.
27.02.2025Już nie 30 tys. zł, a 50 tys. zł ma grozić maksymalnie pracodawcy, który zawrze umowę cywilnoprawną, choć powinien - umowę o pracę. Podobnie temu, który nie wypłaca w terminie wynagrodzenia za pracę lub innego świadczenia przysługującego pracownikowi albo uprawnionemu do tego świadczenia członkowi jego rodziny. A jeśli nie wypłaca przez okres co najmniej 3 miesięcy, to kara ma wynieść nawet 60 tys. złotych - zdecydował Sejm, przyjmując poprawkę Lewicy, zmieniającą Kodeks pracy w... ustawie dotyczącej cudzoziemców.
25.02.2025500 zł zarobi członek obwodowej komisji wyborczej w wyborach Prezydenta RP, 600 zł - zastępca przewodniczącego, a 700 zł przewodniczący komisji wyborczej – wynika z uchwały Państwowej Komisji Wyborczej. Jeżeli odbędzie się ponownie głosowanie, zryczałtowana dieta wyniesie 75 proc. wysokości diety w pierwszej turze. Termin zgłaszania kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych mija 18 kwietnia
20.01.20251 stycznia 2025 r. weszły w życie liczne zmiany podatkowe, m.in. nowe definicje budynku i budowli w podatku od nieruchomości, JPK CIT, globalny podatek wyrównawczy, PIT kasowy, zwolnienie z VAT dla małych firm w innych krajach UE. Dla przedsiębiorców oznacza to często nowe obowiązki sprawozdawcze i zmiany w systemach finansowo-księgowych. Firmy muszą też co do zasady przeprowadzić weryfikację nieruchomości pod kątem nowych przepisów.
02.01.2025Identyfikator: | Dz.U.UE.L.2007.258.3 |
Rodzaj: | Rozporządzenie |
Tytuł: | Rozporządzenie 1152/2007 zmieniające rozporządzenie (WE) nr 1255/1999 w sprawie wspólnej organizacji rynku mleka i przetworów mlecznych |
Data aktu: | 26/09/2007 |
Data ogłoszenia: | 04/10/2007 |
Data wejścia w życie: | 01/01/2008, 07/10/2007, 01/09/2008 |