Rozporządzenie 1043/2007 zmieniające rozporządzenie Komisji (WE) nr 474/2006 ustanawiające wspólnotowy wykaz przewoźników lotniczych podlegających zakazowi wykonywania przewozów w ramach Wspólnoty

ROZPORZĄDZENIE KOMISJI (WE) NR 1043/2007
z dnia 11 września 2007 r.
zmieniające rozporządzenie Komisji (WE) nr 474/2006 ustanawiające wspólnotowy wykaz przewoźników lotniczych podlegających zakazowi wykonywania przewozów w ramach Wspólnoty
(Tekst mający znaczenie dla EOG)

KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,

uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,

uwzględniając rozporządzenie (WE) nr 2111/2005 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 14 grudnia 2005 r. w sprawie ustanowienia wspólnotowego wykazu przewoźników lotniczych podlegających zakazowi wykonywania przewozów w ramach Wspólnoty i informowania pasażerów korzystających z transportu lotniczego o tożsamości przewoźnika lotniczego wykonującego przewóz oraz uchylające art. 9 dyrektywy 2004/36/WE(1), w szczególności jego art. 4,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Rozporządzenie Komisji (WE) nr 474/2006(2) ustanowiło wspólnotowy wykaz przewoźników lotniczych podlegających zakazowi wykonywania przewozów w ramach Wspólnoty, określonemu w rozdziale II rozporządzenia (WE) nr 2111/2005.

(2) Zgodnie z art. 6 ust. 1 rozporządzenia (WE) nr 2111/2005 trzy państwa członkowskie przyjęły nadzwyczajne środki wprowadzające natychmiastowy zakaz wykonywania przewozów na ich terytorium, stanowiące reakcję na nieprzewidziane problemy związane z bezpieczeństwem.

(3) Zgodnie z art. 6 ust. 3 rozporządzenia (WE) nr 2111/2005 oraz art. 2 rozporządzenia Komisji (WE) nr 473/2006 z dnia 22 marca 2006 r. ustanawiającego przepisy wykonawcze dotyczące wspólnotowego wykazu przewoźników lotniczych podlegających zakazowi wykonywania przewozów w ramach Wspólnoty, określonemu w rozdziale II rozporządzenia (WE) nr 2111/2005(3), dwa państwa członkowskie złożyły wnioski o uaktualnienie wykazu wspólnotowego.

(4) Nie ulega wątpliwości, że dalsza działalność tych dwóch przewoźników może stanowić poważne zagrożenie bezpieczeństwa, które nie zostało w pełni wyeliminowane podjęciem natychmiastowych środków przez wspomniane trzy państwa członkowskie.

(5) Komisja poinformowała zainteresowanych przewoźników, przekazując istotne fakty i okoliczności, które stanowiłyby podstawę decyzji o wprowadzeniu zakazu wykonywania przez nich przewozów na terytorium Wspólnoty.

(6) Ponieważ dla rozwiązania tej kwestii konieczne jest podjęcie natychmiastowych środków, zgodnie z art. 4 ust. 3 rozporządzenia (WE) nr 473/2006 Komisja nie jest zobowiązana stosować się do postanowień art. 4 ust. 1 tego rozporządzenia. Jednak Komisja umożliwiła zainteresowanym przewoźnikom lotniczym wgląd do dokumentacji przekazanej przez państwa członkowskie i przedstawienie Komisji swoich uwag na piśmie oraz w formie ustnej prezentacji w terminie 10 dni roboczych.

(7) Komisja, a także niektóre państwa członkowskie przeprowadziły konsultacje z organami odpowiedzialnymi za nadzór regulacyjny nad zainteresowanymi przewoźni-kami lotniczymi.

Mahan Air

(8) Istnieją potwierdzone dowody istotnego naruszenia wymogów bezpieczeństwa przez Mahan Air, posiadającego certyfikat wydany w Islamskiej Republice Iranu. Przypadki naruszenia wymogów bezpieczeństwa zostały stwierdzone przez Niemcy oraz Zjednoczone Królestwo podczas kontroli na ziemi przeprowadzonych w ramach programu SAFA(4). Powtarzalność takich wyników kontroli wskazuje na systemowe naruszenia wymogów bezpieczeństwa.

(9) Zjednoczone Królestwo poinformowało Komisję o wprowadzeniu w dniu 20 lipca 2007 r. natychmiastowego zakazu wykonywania przewozów przez całą flotę Mahan Air, w oparciu o wspólne kryteria, zgodnie z art. 6 ust. 1 rozporządzenia (WE) nr 2111/2005.

(10) Mahan Air dysponuje dwoma statkami powietrznymi typu Airbus A-310 o znakach rejestracyjnych F-OJHH i F-OJHI, które nie są wyposażone w EGPWS wymagany na podstawie pkt 6.15.3 załącznika 6 część 1 do Konwencji chicagowskiej. Statki powietrzne niespełniające wymogów załącznika 6 ICAO mogą wykonywać przewozy do innego kraju jedynie pod warunkiem uzyskania specjalnego zezwolenia tego kraju. Państwa członkowskie podjęły decyzję o zaprzestaniu wydawania z dniem 1 stycznia 2007 r. zezwolenia na przewozy wykonywane statkami powietrznymi nieposiadającymi EGPWS. W związku z tym wyżej wymienione statki powietrzne nie powinny wykonywać przewozów do Wspólnoty.

(11) Przekazane przez Zjednoczone Królestwo dane zawierają informacje o poważnych incydentach wskazujących, że przewoźnik nie jest w stanie zapewnić bezpieczeństwa wykonywanych przewozów.

(12) Utrzymujące się przypadki naruszenia wymogów bezpieczeństwa dowodzą, że Mahan Air nie był w stanie usunąć naruszeń wymogów bezpieczeństwa w odpowiedzi na zastrzeżenia Zjednoczonego Królestwa.

(13) Właściwe organy Islamskiej Republiki Iranu wykazały się brakiem współpracy z urzędem lotnictwa cywilnego Zjednoczonego Królestwa w zakresie zgłaszanych zastrzeżeń co do bezpieczeństwa przewozów wykonywanych przez Mahan Air.

(14) W dniu 9 sierpnia 2007 r. umożliwiono Mahan Air ustną prezentację dla służb Komisji oraz właściwych organów Francji, Niemiec i Zjednoczonego Królestwa. Dnia 13 sierpnia 2007 r. przewoźnik przedstawił Komisji plan działań naprawczych, który uznano za niewystarczający, jeśli chodzi o rozwiązanie kwestii systematycznych naruszeń wymogów bezpieczeństwa.

(15) Właściwe organy Islamskiej Republiki Iranu oraz po raz drugi Mahan Air zostali wysłuchani przez służby Komisji oraz właściwe organy Francji, Niemiec i Zjednoczonego Królestwa w dniu 23 sierpnia 2007 r. Konsultacje te nie przyniosły satysfakcjonujących rozwiązań dla stwierdzonych przypadków naruszeń wymogów bezpieczeństwa, które mogłyby być wdrożone w najbliższym czasie. Komisja przyjmuje do wiadomości zobowiązanie przewoźnika do przedłożenia poprawionego planu działań naprawczych. Stopień realizacji tego planu wraz z aktualną sytuacją przewoźnika powinien zostać poddany analizie na kolejnym posiedzeniu Komitetu ds. Bezpieczeństwa Lotniczego.

(16) W oparciu o wspólne kryteria stwierdza się, że Mahan Air nie spełnia odpowiednich norm bezpieczeństwa. Przewoźnik powinien podlegać całkowitemu zakazowi wykonywania przewozów i należy uwzględnić go w załączniku A.

Ukrainian Mediterranean Airlines

(17) Istnieją potwierdzone dowody istotnego naruszenia wymogów bezpieczeństwa przez Ukrainian Mediterranean Airlines, posiadającego certyfikat wydany na Ukrainie. Przypadki naruszenia wymogów bezpieczeństwa zostały stwierdzone przez Francję, Niemcy, Włochy, Rumunię, Hiszpanię i Turcję w trakcie kontroli na ziemi przeprowadzonych w ramach programu SAFA(5). Powtarzalność takich wyników kontroli wskazuje na systemowe naruszenia wymogów bezpieczeństwa.

(18) Niemcy i Włochy poinformowały Komisję o nałożeniu odpowiednio dnia 23 i 13 lipca 2007 r. natychmiastowego zakazu wykonywania przewozów przez całą flotę Ukrainian Mediterranean Airlines, w oparciu o wspólne kryteria, zgodnie z art. 6 ust. 1 rozporządzenia (WE) nr 2111/2005.

(19) Ponadto Niemcy i Włochy złożyły dnia 26 lipca 2007 r. w Komisji wniosek o aktualizację wspólnotowego wykazu na mocy art. 4 ust. 2 rozporządzenia (WE) nr 2111/2005 oraz zgodnie z art. 6 rozporządzenia (WE) nr 473/2006, w celu rozszerzenia zakazu wykonywania przewozów do Wspólnoty Europejskiej na całą flotę Ukrainian Mediterranean Airlines.

(20) Utrzymujące się przypadki naruszenia wymogów bezpieczeństwa dowodzą, że Ukrainian Mediterranean Airlines nie był w stanie usunąć naruszeń wymogów bezpieczeństwa w odpowiedzi na zastrzeżenia Niemiec, Włoch i właściwych organów Ukrainy. W dniu 6 sierpnia 2007 r. przewoźnik przedłożył pierwotny plan działań naprawczych, a następnie w dniu 22 sierpnia 2007 r. poprawiony plan, jednak nie przedstawiono żadnych dowodów wskazujących na rzeczywistą realizację tego planu. Ponadto właściwe organy Ukrainy oświadczyły, że plan ten nie uwzględnia najważniejszych naruszeń wymogów bezpieczeństwa stwierdzonych w trakcie krajowej kontroli w lipcu 2007 r.

(21) Po przeprowadzeniu szczegółowej oceny przewoźnika, właściwe organy Ukrainy stwierdziły, że nie jest on bezpieczny i nie spełnia krajowych norm bezpieczeństwa lotu (technicznych i eksploatacyjnych) oraz przekazały Komisji informację o zamiarze zawieszenia AOC dla tego przewoźnika. Jednak środek ten nie został skutecznie wdrożony.

(22) W oparciu o wspólne kryteria stwierdza się, że Ukrainian Mediterranean Airlines nie spełnia odpowiednich norm bezpieczeństwa. Przewoźnik powinien podlegać całkowitemu zakazowi wykonywania przewozów i należy uwzględnić go w załączniku A. Komisja przyjmuje do wiadomości plan działań naprawczych przedstawiony przez Ukrainian Mediterranean Airlines. Zakres realizacji tego planu wraz z aktualną sytuacją przewoźnika powinien zostać poddany analizie na kolejnym posiedzeniu Komitetu ds. Bezpieczeństwa Lotniczego,

PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:

Artykuł  1

W rozporządzeniu (WE) nr 474/2006 wprowadza się następujące zmiany:

1) Załącznik A zastępuje się załącznikiem A do niniejszego rozporządzenia.

2) Załącznik B zastępuje się załącznikiem B do niniejszego rozporządzenia.

Artykuł  2

Niniejsze rozporządzenie wchodzi w życie następnego dnia po jego opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.

Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich państwach członkowskich.

Sporządzono w Brukseli, dnia 11 września 2007 r.

W imieniu Komisji
Jacques BARROT
Wiceprzewodniczący

______

(1) Dz.U. L 344 z 27.12.2005, str. 15.

(2) Dz.U. L 84 z 23.3.2006, s. 14. Rozporządzenie ostatnio zmienione rozporządzeniem (WE) nr 787/2007 (Dz.U. L 175 z 5.7.2007, str. 10).

(3) Dz.U. L 84 z 23.3.2006, str. 8.

(4) LBA/D-2004-124, LBA/D-2004-270, LBA/D-2004-291, LBA/D-2005-554, LBA/D-2006-56, LBA/D-2006-512, LBA/D-2006-760, LBA/D-2007-43, LBA/D-2007-154, LBA/D-2007-177, LBA/D-2007-376, LBA/D-2007-393, LBA/D-2007-405, LBA/D-2007-431, CAA-UK-2006-241, CAA-UK-2007-3, CAA-UK-2007-7, CAA-UK-2007-71, CAA-UK-2007-89.

(5) ACG-2007-2, BCAA-2007-49, CAA-NL-2004-174, CAO-2005-19, CAO-2007-14, DGCATR-2006-69, DGCATR-2007-142, DGCATR-2007-157, DGCATR-2007-191, DGAC-E-2006-1417, DGAC-E-2007-776, DGAC/F-2007-280, ENAC-IT-2004-68, ENAC-IT-2005-229, ENAC-IT-2005-541, ENAC-IT-2005-745, ENAC-IT-2005-872, ENAC-IT-2006-32, ENAC-IT-2007-231, ENAC-IT-2007-258, FOCA-2004-83, LBA/D-2005-334, LBA/D-2006-375, LBA/D-2006-507, LBA/D-2007-302, LBA/D-2007-365, LBA/D-2007-385, LBA/D-2007-389, RCAARO-2007-56, RCAARO-2007-59, RCAARO-2007-73.

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK  A

WYKAZ PRZEWOŹNIKÓW LOTNICZYCH PODLEGAJĄCYCH PEŁNEMU ZAKAZOWI WYKONYWANIA PRZEWOZÓW W RAMACH WSPÓLNOTY(1)

Nazwa osoby prawnej przewoźnika lotniczego wskazana w certyfikacie przewoźnika lotniczego (AOC) (oraz nazwa handlowa, w przypadku

różnic)

Numer certyfikatu przewoźnika lotniczego (AOC) lub numer koncesji Kod ICAO linii lotniczej Państwo przewoźnika
AIR KORYO Nieznany KOR Koreańska Republika Ludowo- Demokratyczna (KRLD)
AIR WEST CO. LTD 004/A AWZ Sudan
ARIANA AFGHAN AIRLINES 009 AFG Afganistan
BLUE WING AIRLINES SRSH-01/2002 BWI Surinam
MAHAN AIR FS 105 IRM Islamska Republika Iranu
SILVERBACK CARGO FREIGHTERS Nieznany VRB Rwanda
TAAG ANGOLA AIRLINES 001 DTA Angola
UKRAINIAN MEDITERRANEAN AIRLINES 164 UKM Ukraina
VOLARE AVIATION ENTREPRISE 143 VRE Ukraina
Wszyscy przewoźnicy lotniczy posiadający certyfikaty wydane przez organa odpowiedzialne za nadzór regulacyjny w Demokratycznej Republice Konga, z wyjątkiem Hewa Bora Airways(1), w tym: - Demokratyczna Republika Konga (DRK)
AFRICA ONE 409/CAB/MIN/TC/0114/2006 CFR Demokratyczna Republika Konga (DRK)
AFRICAN AIR SERVICES COMMUTER SPRL 409/CAB/MIN/TC/0005/2007 Nieznany Demokratyczna Republika Konga (DRK)
AIGLE AVIATION 409/CAB/MIN/TC/0042/2006 Nieznany Demokratyczna Republika Konga (DRK)
AIR BENI 409/CAB/MIN/TC/0019/2005 Nieznany Demokratyczna Republika Konga (DRK)
AIR BOYOMA 409/CAB/MIN/TC/0049/2006 Nieznany Demokratyczna Republika Konga (DRK)
AIR INFINI 409/CAB/MIN/TC/006/2006 Nieznany Demokratyczna Republika Konga (DRK)
AIR KASAI 409/CAB/MIN/TC/0118/2006 Nieznany Demokratyczna Republika Konga (DRK)
AIR NAVETTE 409/CAB/MIN/TC/015/2005 Nieznany Demokratyczna Republika Konga (DRK)
AIR TROPIQUES SPRL 409/CAB/MIN/TC/0107/2006 Nieznany Demokratyczna Republika Konga (DRK)
BEL GLOB AIRLINES 409/CAB/MIN/TC/0073/2006 Nieznany Demokratyczna Republika Konga (DRK)
BLUE AIRLINES 409/CAB/MIN/TC/0109/2006 BUL Demokratyczna Republika Konga (DRK)
BRAVO AIR CONGO 409/CAB/MIN/TC/0090/2006 Nieznany Demokratyczna Republika Konga (DRK)
BUSINESS AVIATION SPRL 409/CAB/MIN/TC/0117/2006 Nieznany Demokratyczna Republika Konga (DRK)
BUTEMBO AIRLINES 409/CAB/MIN/TC/0056/2006 Nieznany Demokratyczna Republika Konga (DRK)
CARGO BULL AVIATION 409/CAB/MIN/TC/0106/2006 Nieznany Demokratyczna Republika Konga (DRK)
CETRACA AVIATION SERVICE 409/CAB/MIN/TC/037/2005 CER Demokratyczna Republika Konga (DRK)
CHC STELLAVIA 409/CAB/MIN/TC/0050/2006 Nieznany Demokratyczna Republika Konga (DRK)
COMAIR 409/CAB/MIN/TC/0057/2006 Nieznany Demokratyczna Republika Konga (DRK)
COMPAGNIE AFRICAINE D'AVIATION

(CAA)

409/CAB/MIN/TC/0111/2006 Nieznany Demokratyczna Republika Konga (DRK)
DOREN AIR CONGO 409/CAB/MIN/TC/0054/2006 Nieznany Demokratyczna Republika Konga (DRK)
EL SAM AIRLIFT 409/CAB/MIN/TC/0002/2007 Nieznany Demokratyczna Republika Konga (DRK)
ESPACE AVIATION SERVICE 409/CAB/MIN/TC/0003/2007 Nieznany Demokratyczna Republika Konga (DRK)
FILAIR 409/CAB/MIN/TC/0008/2007 Nieznany Demokratyczna Republika Konga (DRK)
FREE AIRLINES 409/CAB/MIN/TC/0047/2006 Nieznany Demokratyczna Republika Konga (DRK)
GALAXY INCORPORATION 409/CAB/MIN/TC/0078/2006 Nieznany Demokratyczna Republika Konga (DRK)
GOMA EXPRESS 409/CAB/MIN/TC/0051/2006 Nieznany Demokratyczna Republika Konga (DRK)
GOMAIR 409/CAB/MIN/TC/0023/2005 Nieznany Demokratyczna Republika Konga (DRK)
GREAT LAKE BUSINESS COMPANY 409/CAB/MIN/TC/0048/2006 Nieznany Demokratyczna Republika Konga (DRK)
I.T.A.B. - INTERNATIONAL TRANS AIR BUSINESS 409/CAB/MIN/TC/0022/2005 Nieznany Demokratyczna Republika Konga (DRK)
KATANGA AIRWAYS 409/CAB/MIN/TC/0088/2006 Nieznany Demokratyczna Republika Konga (DRK)
KIVU AIR 409/CAB/MIN/TC/0044/2006 Nieznany Demokratyczna Republika Konga (DRK)
LIGNES AÉRIENNES CONGOLAISES Podpis ministerialny (postanowienie 78/205) LCG Demokratyczna Republika Konga (DRK)
MALU AVIATION 409/CAB/MIN/TC/0113/2006 Nieznany Demokratyczna Republika Konga (DRK)
MALILA AIRLIFT 409/CAB/MIN/TC/0112/2006 MLC Demokratyczna Republika Konga (DRK)
MANGO AIRLINES 409/CAB/MIN/TC/0007/2007 Nieznany Demokratyczna Republika Konga (DRK)
PIVA AIRLINES 409/CAB/MIN/TC/0001/2007 Nieznany Demokratyczna Republika Konga (DRK)
RWAKABIKA BUSHI EXPRESS 409/CAB/MIN/TC/0052/2006 Nieznany Demokratyczna Republika Konga (DRK)
SAFARI LOGISTICS SPRL 409/CAB/MIN/TC/0076/2006 Nieznany Demokratyczna Republika Konga (DRK)
SAFE AIR COMPANY 409/CAB/MIN/TC/0004/2007 Nieznany Demokratyczna Republika Konga (DRK)
SERVICES AIR 409/CAB/MIN/TC/0115/2006 Nieznany Demokratyczna Republika Konga (DRK)
SUN AIR SERVICES 409/CAB/MIN/TC/0077/2006 Nieznany Demokratyczna Republika Konga (DRK)
TEMBO AIR SERVICES 409/CAB/MIN/TC/0089/2006 Nieznany Demokratyczna Republika Konga (DRK)
THOM'S AIRWAYS 409/CAB/MIN/TC/0009/2007 Nieznany Demokratyczna Republika Konga (DRK)
TMK AIR COMMUTER 409/CAB/MIN/TC/020/2005 Nieznany Demokratyczna Republika Konga (DRK)
TRACEP CONGO 409/CAB/MIN/TC/0055/2006 Nieznany Demokratyczna Republika Konga (DRK)
TRANS AIR CARGO SERVICE 409/CAB/MIN/TC/0110/2006 Nieznany Demokratyczna Republika Konga (DRK)
TRANSPORTS AERIENS CONGOLAIS (TRACO) 409/CAB/MIN/TC/0105/2006 Nieznany Demokratyczna Republika Konga (DRK)
VIRUNGA AIR CHARTER 409/CAB/MIN/TC/018/2005 Nieznany Demokratyczna Republika Konga (DRK)
WIMBI DIRA AIRWAYS 409/CAB/MIN/TC/0116/2006 WDA Demokratyczna Republika Konga (DRK)
ZAABU INTERNATIONAL 409/CAB/MIN/TC/0046/2006 Nieznany Demokratyczna Republika Konga (DRK)
Wszyscy przewoźnicy lotniczy posiadający certyfikaty wydane przez organa odpowiedzialne za nadzór regulacyjny w Gwinei Równikowej, w tym: Gwinea Równikowa
EUROGUINEANA DE AVIACION Y TRANSPORTES 2006/001/MTTCT/DGAC/SOPS EUG Gwinea Równikowa
GENERAL WORK AVIACION 002/ANAC niedo-stępny Gwinea Równikowa
GETRA - GUINEA ECUATORIAL DE TRANSPORTES AEREOS 739 GET Gwinea Równikowa
GUINEA AIRWAYS 738 niedo-stępny Gwinea Równikowa
UTAGE - UNION DE TRANSPORT AEREO DE GUINEA ECUATORIAL 737 UTG Gwinea Równikowa
Wszyscy przewoźnicy lotniczy posiadający certyfikaty wydane przez organa odpowiedzialne za nadzór regulacyjny w Indonezji, w tym: Indonezja
ADAMSKY CONNECTION AIRLINES Nieznany DHI Indonezja
AIR TRANSPORT SERVICES Nieznany Nieznany Indonezja
BALAI KALIBRASI PENERBANGAN Nieznany Nieznany Indonezja
EKSPRES TRANSPORTASI ANTARBENUA Nieznany Nieznany Indonezja
GARUDA Nieznany GIA Indonezja
INDONESIA AIRASIA Nieznany AWQ Indonezja
KARTIKA AIRLINES Nieznany KAE Indonezja
LION MENTARI ARILINES Nieznany LNI Indonezja
MANDALA AIRLINES Nieznany MDL Indonezja
MANUNGGAL AIR SERVICE Nieznany Nieznany Indonezja
MEGANTARA Nieznany Nieznany Indonezja
MERPATI NUSANTARA AIRLINES Nieznany MNA Indonezja
METRO BATAVIA Nieznany BTV Indonezja
PELITA AIR SERVICE Nieznany PAS Indonezja
PT. AIR PACIFIC UTAMA Nieznany Nieznany Indonezja
PT. AIRFAST INDONESIA Nieznany AFE Indonezja
PT. ASCO NUSA AIR Nieznany Nieznany Indonezja
PT. ASI PUDJIASTUTI Nieznany Nieznany Indonezja
PT. AVIASTAR MANDIRI Nieznany Nieznany Indonezja
PT. ATLAS DELTASATYA Nieznany Nieznany Indonezja
PT. DABI AIR NUSANTARA Nieznany Nieznany Indonezja
PT. DERAYA AIR TAXI Nieznany DRY Indonezja
PT. DERAZONA AIR SERVICE Nieznany Nieznany Indonezja
PT. DIRGANTARA AIR SERVICE Nieznany DIR Indonezja
PT. EASTINDO Nieznany Nieznany Indonezja
PT. EKSPRES TRANSPORTASI ANTARBENUA Nieznany Nieznany Indonezja
PT. GATARI AIR SERVICE Nieznany GHS Indonezja
PT. GERMANIA TRISILA AIR Nieznany Nieznany Indonezja
PT. HELIZONA Nieznany Nieznany Indonezja
PT. KURA-KURA AVIATION Nieznany Nieznany Indonezja
PT. INDONESIA AIR TRANSPORT Nieznany IDA Indonezja
PT. INTAN ANGKASA AIR SERVICE Nieznany Nieznany Indonezja
PT. NATIONAL UTILITY HELICOPTER Nieznany Nieznany Indonezja
PT. PELITA AIR SERVICE Nieznany Nieznany Indonezja
PT. PENERBENGAN ANGKASA SEMESTA Nieznany Nieznany Indonezja
PT. PURA WISATA BARUNA Nieznany Nieznany Indonezja
PT. SAMPOERNA AIR NUSANTARA Nieznany Nieznany Indonezja
PT. SAYAP GARUDA INDAH Nieznany Nieznany Indonezja
PT. SMAC Nieznany SMC Indonezja
PT. TRANSWISATA PRIMA AVIATION Nieznany Nieznany Indonezja
PT. TRAVIRA UTAMA Nieznany Nieznany Indonezja
PT. TRIGANA AIR SERVICE Nieznany Nieznany Indonezja
REPUBLIC EXPRESS AIRLINES Nieznany RPH Indonezja
RIAU AIRLINES Nieznany RIU Indonezja
SRIWIJAYA AIR Nieznany SJY Indonezja
SURVEI UDARA PENAS Nieznany PNS Indonezja
TRANS WISATA PRIMA AVIATION Nieznany Nieznany Indonezja
TRAVEL EXPRESS AVIATION SERVICE Nieznany XAR Indonezja
TRI MG INTRA ASIA AIRLINES Nieznany TMG Indonezja
TRIGANA AIR SERVICE Nieznany TGN Indonezja
WING ABADI AIRLINES Nieznany WON Indonezja
Wszyscy przewoźnicy lotniczy posiadający certyfikaty wydane przez organa odpowiedzialne za nadzór regulacyjny w Republice Kirgiskiej, w tym: - Republika Kirgiska
AIR CENTRAL ASIA 34 AAT Republika Kirgiska
AIR MANAS 17 MBB Republika Kirgiska
ASIA ALPHA AIRWAYS 32 SAL Republika Kirgiska
AVIA TRAFFIC COMPANY 23 AVJ Republika Kirgiska
BISTAIR-FEZ BISHKEK 08 BSC Republika Kirgiska
BOTIR AVIA 10 BTR Republika Kirgiska
CLICK AIRWAYS 11 CGK Republika Kirgiska
DAMES 20 DAM Republika Kirgiska
EASTOK AVIA 15 Nieznany Republika Kirgiska
ESEN AIR 2 ESD Republika Kirgiska
GALAXY AIR 12 GAL Republika Kirgiska
GOLDEN RULE AIRLINES 22 GRS Republika Kirgiska
INTAL AVIA 27 INL Republika Kirgiska
ITEK AIR 04 IKA Republika Kirgiska
KYRGYZ TRANS AVIA 31 KTC Republika Kirgiska
KYRGYZSTAN 03 LYN Republika Kirgiska
KYRGYZSTAN AIRLINES 01 KGA Republika Kirgiska
MAX AVIA 33 MAI Republika Kirgiska
OHS AVIA 09 OSH Republika Kirgiska
S GROUP AVIATION 6 Nieznany Republika Kirgiska
SKY GATE INTERNATIONAL AVIATION 14 SGD Republika Kirgiska
SKY WAY AIR 21 SAB Republika Kirgiska
TENIR AIRLINES 26 TEB Republika Kirgiska
TRAST AERO 05 TSJ Republika Kirgiska
WORLD WING AVIATION 35 WWM Republika Kirgiska
Wszyscy przewoźnicy lotniczy posiadający certyfikaty wydane przez organa odpowiedzialne za nadzór regulacyjny w Liberii - Liberia
Wszyscy przewoźnicy lotniczy posiadający certyfikaty wydane przez organa odpowiedzialne za nadzór regulacyjny w Sierra Leone, w tym: - - Sierra Leone
AIR RUM, LTD Nieznany RUM Sierra Leone
BELLVIEW AIRLINES (S/L) LTD Nieznany BVU Sierra Leone
DESTINY AIR SERVICES, LTD Nieznany DTY Sierra Leone
HEAVYLIFT CARGO Nieznany Nieznany Sierra Leone
ORANGE AIR SIERRA LEONE LTD Nieznany ORJ Sierra Leone
PARAMOUNT AIRLINES, LTD Nieznany PRR Sierra Leone
SEVEN FOUR EIGHT AIR SERVICES LTD Nieznany SVT Sierra Leone
TEEBAH AIRWAYS Nieznany Nieznany Sierra Leone
Wszyscy przewoźnicy lotniczy posiadający certyfikaty wydane przez organa odpowiedzialne za nadzór regulacyjny w Suazi, w tym: - - Suazi
AERO AFRICA (PTY) LTD Nieznany RFC Suazi
JET AFRICA SWAZILAND Nieznany OSW Suazi
ROYAL SWAZI NATIONAL AIRWAYS CORPORATION Nieznany RSN Suazi
SCAN AIR CHARTER, LTD Nieznany Nieznany Suazi
SWAZI EXPRESS AIRWAYS Nieznany SWX Suazi
SWAZILAND AIRLINK Nieznany SZL Suazi
(1) Hewa Bora Airways mogą w swojej działalności na terytorium Wspólnoty Europejskiej eksploatować wyłącznie określone statki powietrzne ujęte z załączniku B.
______

(1) Przewoźnikom lotniczym wymienionym w załączniku A można zezwolić na wykonywanie prawa przewozowego poprzez dzierżawę statków powietrznych z załogą (tzw. leasing mokry) przewoźnika lotniczego niepodlegającego zakazowi wykonywania przewozów, pod warunkiem spełnienia wymagań odpowiednich norm bezpieczeństwa.

ZAŁĄCZNIK  B

WYKAZ PRZEWOŹNIKÓW LOTNICZYCH PODLEGAJĄCYCH OGRANICZENIOM W WYKONYWANIU PRZEWOZÓW W RAMACH WSPÓLNOTY(1)

Nazwa osoby prawnej przewoźnika lotniczego wskazana w certyfikacie przewoźnika lotniczego (AOC) (oraz nazwa handlowa, w przypadku różnic) Numer certyfikatu przewoźnika lotniczego (AOC) Kod ICAO linii lotniczej Państwo przewoźnika Typ statku powietrznego Znak rejestracyjny oraz numer seryjny, o ile jest dostępny Państwo rejestracji
AIR BANGLADESH 17 BGD Bangladesz B747-269B S2-ADT Bangladesz
AIR SERVICE COMORES 06-819/TA-15/ DGACM KMD Komory Cała flota

z wyjątkiem:

LET 410 UVP

Cała flota

z wyjątkiem:

D6-CAM (851336)

Komory
HEWA BORA AIRWAYS (HBA)(1) 409/CAB/MIN/TC/ 0108/2006 ALX Demokratyczna Republika Konga (DRK) Cała flota

z wyjątkiem:

B767-266 ER

Cała flota

z wyjątkiem:

9Q-CJD (nr seryjny 23.178)

Demokratyczna Republika Konga (DRK)
PAKISTAN

INTERNATIONAL

AIRLINES

003/96 AL PIA Islamska Republika Pakistanu Cała flota

z wyjątkiem:

wszystkich B-777; 3 B-747-300; 2 B-747-200. 6 A-310

Cała flota

z wyjątkiem:

AP-BHV, AP-BHW, AP-BHX, AP-BGJ, AP-BGK, AP-BGL, AP-BGY, AP-BGZ; AP-BFU, AP-BGG, AP-BFX, AP-BAK, AP-BAT, AP-BEU, AP-BGP, AP-BGR, AP-BGN, AP-BEC, AP-BEG

Islamska Republika Pakistanu
(1) Hewa Bora Airways mogą w swojej działalności na terytorium Wspólnoty Europejskiej eksploatować wyłącznie określone statki powietrzne.
______

(1) Przewoźnikom lotniczym wymienionym w załączniku B można zezwolić na wykonywanie prawa przewozowego poprzez dzierżawę statków powietrznych z załogą (tzw. leasing mokry) przewoźnika lotniczego niepodlegającego zakazowi wykonywania przewozów, pod warunkiem spełnienia wymagań odpowiednich norm bezpieczeństwa.

Zmiany w prawie

Stosunek prezydenta Dudy do wolnej Wigilii "uległ zawieszeniu"

Prezydent Andrzej Duda powiedział w czwartek, że ubolewa, że w sprawie ustawy o Wigilii wolnej od pracy nie przeprowadzono wcześniej konsultacji z prawdziwego zdarzenia. Jak dodał, jego stosunek do ustawy "uległ niejakiemu zawieszeniu". Wyraził ubolewanie nad tym, że pomimo wprowadzenia wolnej Wigilii, trzy niedziele poprzedzające święto mają być dniami pracującymi. Ustawa czeka na podpis prezydenta.

kk/pap 12.12.2024
ZUS: Renta wdowia - wnioski od stycznia 2025 r.

Od Nowego Roku będzie można składać wnioski o tzw. rentę wdowią, która dotyczy ustalenia zbiegu świadczeń z rentą rodzinną. Renta wdowia jest przeznaczona dla wdów i wdowców, którzy mają prawo do co najmniej dwóch świadczeń emerytalno-rentowych, z których jedno stanowi renta rodzinna po zmarłym małżonku. Aby móc ją pobierać, należy jednak spełnić określone warunki.

Grażyna J. Leśniak 20.11.2024
Zmiany w składce zdrowotnej od 1 stycznia 2026 r. Rząd przedstawił założenia

Przedsiębiorcy rozliczający się według zasad ogólnych i skali podatkowej oraz liniowcy będą od 1 stycznia 2026 r. płacić składkę zdrowotną w wysokości 9 proc. od 75 proc. minimalnego wynagrodzenia, jeśli będą osiągali w danym miesiącu dochód do wysokości 1,5-krotności przeciętnego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw w czwartym kwartale roku poprzedniego, włącznie z wypłatami z zysku, ogłaszanego przez prezesa GUS. Będzie też dodatkowa składka w wysokości 4,9 proc. od nadwyżki ponad 1,5-krotność przeciętnego wynagrodzenia, a liniowcy stracą możliwość rozliczenia zapłaconych składek w podatku dochodowym.

Grażyna J. Leśniak 18.11.2024
Prezydent podpisał nowelę ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności

Usprawnienie i zwiększenie efektywności systemu wdrażania Rozwoju Lokalnego Kierowanego przez Społeczność (RLKS) przewiduje ustawa z dnia 11 października 2024 r. o zmianie ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności. Jak poinformowała w czwartek Kancelaria Prezydenta, Andrzej Duda podpisał ją w środę, 13 listopada. Ustawa wejdzie w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.

Grażyna J. Leśniak 14.11.2024
Do poprawki nie tylko emerytury czerwcowe, ale i wcześniejsze

Problem osób, które w latach 2009-2019 przeszły na emeryturę w czerwcu, przez co - na skutek niekorzystnych zasad waloryzacji - ich świadczenia były nawet o kilkaset złotych niższe od tych, jakie otrzymywały te, które przeszły na emeryturę w kwietniu lub w maju, w końcu zostanie rozwiązany. Emerytura lub renta rodzinna ma - na ich wniosek złożony do ZUS - podlegać ponownemu ustaleniu wysokości. Zdaniem prawników to dobra regulacja, ale równie ważna i paląca jest sprawa wcześniejszych emerytur. Obie powinny zostać załatwione.

Grażyna J. Leśniak 06.11.2024
Bez konsultacji społecznych nie będzie nowego prawa

Już od jutra rządowi trudniej będzie, przy tworzeniu nowego prawa, omijać proces konsultacji publicznych, wykorzystując w tym celu projekty poselskie. W czwartek, 31 października, wchodzą w życie zmienione przepisy regulaminu Sejmu, które nakazują marszałkowi Sejmu kierowanie projektów poselskich do konsultacji publicznych i wymagają sporządzenia do nich oceny skutków regulacji. Każdy obywatel będzie mógł odtąd zgłosić własne uwagi do projektów poselskich, korzystając z Systemu Informacyjnego Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 30.10.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.L.2007.239.50

Rodzaj: Rozporządzenie
Tytuł: Rozporządzenie 1043/2007 zmieniające rozporządzenie Komisji (WE) nr 474/2006 ustanawiające wspólnotowy wykaz przewoźników lotniczych podlegających zakazowi wykonywania przewozów w ramach Wspólnoty
Data aktu: 11/09/2007
Data ogłoszenia: 12/09/2007
Data wejścia w życie: 13/09/2007