(Tekst mający znaczenie dla EOG)
(2007/594/WE)
(Dz.U.UE L z dnia 31 sierpnia 2007 r.)
KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,
uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,
uwzględniając dyrektywę Rady 90/539/EWG z dnia 15 października 1990 r. w sprawie warunków zdrowotnych zwierząt, regulujących handel wewnątrzwspólnotowy i przywóz z państw trzecich drobiu i jaj wylęgowych(1), w szczególności jej art. 34,
uwzględniając rozporządzenie (WE) nr 882/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 29 kwietnia 2004 r. w sprawie kontroli urzędowych przeprowadzanych w celu sprawdzenia zgodności z prawem paszowym i żywnościowym oraz regułami dotyczącymi zdrowia zwierząt i dobrostanu zwierząt(2), w szczególności jego art. 30 ust. 1 lit. b),
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) W dyrektywie 90/539/EWG określone są warunki zdrowotne zwierząt, regulujące handel wewnątrzwspólnotowy i przywóz z państw trzecich drobiu i jaj wylęgowych, m.in. warunek, że drób i jaja wylęgowe muszą posiadać na czas transportu do miejsca przeznaczenia świadectwo weterynaryjne, które odpowiada właściwemu wzorowi w załączniku IV omawianej dyrektywy.
(2) Świadectwa weterynaryjne przewidują gwarancje w odniesieniu do niektórych chorób zwierząt. Jednakże nie zawierają one żadnych informacji w odniesieniu do zdrowia publicznego, takich jak informacje dotyczące badań pod względem chorób odzwierzęcych i odzwierzęcych czynników chorobotwórczych.
(3) Rozporządzenie (WE) nr 2160/2003 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 17 listopada 2003 r. w sprawie zwalczania salmonelli i innych określonych odzwierzęcych czynników chorobotwórczych przenoszonych przez żywność(3) stanowi, że stada pochodzenia drobiu objęte tym rozporządzeniem muszą być badane pod względem pewnych chorób odzwierzęcych i odzwierzęcych czynników chorobotwórczych przed wysłaniem przez przedsiębiorstwa sektora spożywczego żywych zwierząt lub jaj wylęgowych. Data i wyniki badania muszą być podane w odpowiednich świadectwach weterynaryjnych, określonych w prawodawstwie wspólnotowym, od daty wskazanej w załączniku I do wspomnianego rozporządzenia. Wymogi te stosuje się w odniesieniu do żywych zwierząt hodowlanych i jaj wylęgowych od dnia 1 stycznia 2007 r.; od dnia 1 lutego 2008 r. mają obowiązywać w odniesieniu do kur niosek, a od dnia 1 stycznia 2009 r. w odniesieniu do brojlerów.
(4) W rozporządzeniu (WE) nr 882/2004 określone są wymogi dotyczące przyjęcia wzorów świadectw zdrowia w celu sprawdzenia zgodności z zasadami Wspólnoty mającymi na celu zapobieganie, eliminowanie lub ograniczanie dopuszczalnych poziomów zagrożenia dla ludzi i zwierząt. Mając na uwadze spójność i zrozumiałość prawodawstwa Wspólnoty każdy wzór świadectwa powinien, w stosownych przypadkach, łączyć wymogi dotyczące urzędowych świadectw paszowych i żywnościowych oraz inne stosowne wymogi.
(5) Biorąc pod uwagę wymogi badawcze dotyczące zdrowia publicznego zgodnie z rozporządzeniem (WE) nr 2160/2003, warunki zdrowotne zwierząt zgodnie z dyrektywą 90/539/EWG oraz stosowność połączenia wszystkich świadectw w jeden wzór świadectwa, do prawodawstwa wspólnotowego należy wprowadzić nowy wzór świadectwa w odniesieniu do drobiu oraz jaj wylęgowych, który zastąpi wzory świadectw zawarte w dyrektywie 90/539/EWG.
(6) W październiku 2004 r. Dania wprowadziła systematyczne profilaktyczne szczepienia drobiu przeciwko rzekomemu pomorowi drobiu. Z tego względu Dania nie powinna być wymieniana we wzorze świadectwa zdrowia określonego w dyrektywie 90/539/EWG jako zatwierdzone przez WE państwo nieobjęte szczepieniem przeciwko rzekomemu pomorowi drobiu.
(7) Decyzja Komisji 2006/415/WE z dnia 14 czerwca 2006 r. dotycząca niektórych środków ochronnych w odniesieniu do wysoce zjadliwej grypy ptaków wywołanej przez podtyp wirusa H5N1 u drobiu we Wspólnocie i uchylająca decyzję 2006/135/WE(4), decyzja Komisji 2006/563/WE z dnia 11 sierpnia 2006 r. dotycząca niektórych środków ochronnych w odniesieniu do wysoce zjadliwej grypy ptaków podtypu H5N1 wśród dzikiego ptactwa we Wspólnocie oraz uchylająca decyzję 2006/115/WE(5) oraz decyzja Komisji 2006/605/WE z dnia 6 września 2006 r. w sprawie niektórych środków ochronnych w odniesieniu do handlu wewnątrzwspólnotowego drobiem przeznaczonym do odnowy populacji zwierzyny łownej(6) określają pewne przepisy dotyczące zezwoleń na transport żywego drobiu i jaj wylęgowych z obszarów podlegających pewnym ograniczeniom.
(8) Ponadto dyrektywa Rady 2005/94/WE z dnia 20 grudnia 2005 r. w sprawie wspólnotowych środków zwalczania grypy ptaków i uchylająca dyrektywę 92/40/EWG(7) przewiduje zatwierdzenie planów szczepienia przeciwko grypie ptaków w niektórych państwach członkowskich.
(9) Biorąc pod uwagę przepisy decyzji 2006/415/WE, 2006/563/WE, 2006/605/WE oraz dyrektywy 2005/94/WE należy dokonać pewnych zmian w istniejących wzorach świadectw weterynaryjnych określonych w dyrektywie 90/539/EWG.
(10) Forma świadectw powinna być zgodna ze znormalizowaną formą świadectw weterynaryjnych określoną w decyzji Komisji 2004/292/WE z dnia 30 marca 2004 r. w sprawie wprowadzenia systemu TRACES i zmieniającej decyzję 92/486/EWG(8).
(11) Rozporządzenie Komisji (WE) nr 599/2004 z dnia 30 marca 2004 r. dotyczące przyjęcia zharmonizowanego wzoru świadectwa i sprawozdania z kontroli związanych z wewnątrzwspólnotowym handlem zwierzętami i produktami pochodzenia zwierzęcego(9) stanowi, że różne świadectwa weterynaryjne wymagane w odniesieniu do handlu wewnątrzwspólnotowego należy sporządzać na podstawie zharmonizowanego wzoru załączonego do omawianego rozporządzenia. W związku z powyższym konieczne jest zharmonizowanie wzorów świadectw weterynaryjnych określonych w dyrektywie 90/539/EWG.
(12) Należy zatem odpowiednio zmienić dyrektywę 90/539/EWG.
(13) Środki przewidziane w niniejszej decyzji są zgodne z opinią Stałego Komitetu ds. Łańcucha Żywnościowego i Zdrowia Zwierząt,
PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:
Sporządzono w Brukseli, dnia 29 sierpnia 2007 r.
W imieniu Komisji | |
Markos KYPRIANOU | |
Członek Komisji |
______
(1) Dz.U. L 303 z 31.10.1990, str. 6. Dyrektywa ostatnio zmieniona dyrektywą 2006/104/WE (Dz.U. L 363 z 20.12.2006, str. 352).
(2) Dz.U. L 165 z 30.4.2004, str. 1. Rozporządzenie ostatnio zmienione rozporządzeniem Rady (WE) nr 1791/2006 (Dz.U. L 363 z 20.12.2006, str. 1).
(3) Dz.U. L 325 z 12.12.2003, str. 1. Rozporządzenie ostatnio zmienione rozporządzeniem (WE) nr 1791/2006.
(4) Dz.U. L 164 z 16.6.2006, str. 51. Decyzja ostatnio zmieniona decyzją 2007/556/WE (Dz.U. L 212 z 14.8.2007, str. 10).
(5) Dz.U. L 222 z 15.8.2006, str. 11. Decyzja ostatnio zmieniona decyzją 2007/119/WE (Dz.U. L 51 z 20.2.2007, str. 22).
(6) Dz.U. L 246 z 8.9.2006, str. 12.
(7) Dz.U. L 10 z 14.1.2006, str. 16.
(8) Dz.U. L 94 z 31.3.2004, str. 63. Decyzja ostatnio zmieniona decyzją 2005/515/WE (Dz.U. L 187 z 19.7.2005, str. 29).
(9) Dz.U. L 94 z 31.3.2004, str. 44.
Senat nie zgodził się w czwartek na zniesienie obowiązku zawierania umów o pracę z cudzoziemcami będącymi pracownikami tymczasowymi przez agencje pracy tymczasowej, ale umożliwił agencjom zawieranie umów cywilnoprawnych. Senatorowie zdecydowali natomiast o skreśleniu przepisu podnoszącego kary grzywny dla pracodawców przewidziane w kodeksie pracy. W głosowaniu przepadła też poprawka Lewicy podnosząca z 2 tys. zł do 10 tys. zł kary grzywny, jakie w postępowaniu mandatowym może nałożyć Państwowa Inspekcja Pracy.
13.03.2025Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej nie zgodziło się na usunięcie z ustawy o zatrudnianiu cudzoziemców przepisu podnoszącego w kodeksie pracy kary dla pracodawców. Senacka Komisja Rodziny, Polityki Senioralnej i Społecznej zaakceptowała we wtorek jedynie poprawki Biura Legislacyjnego Senatu do tej ustawy. Nie można jednak wykluczyć, że na posiedzeniu Senatu inni senatorowie przejmą poprawki zgłaszane przez stronę pracodawców.
11.03.2025Podczas ostatniego posiedzenia Sejmu, ku zaskoczeniu zarówno przedsiębiorców, jak i części posłów koalicji rządzącej, Lewica w ostatniej chwili „dorzuciła” do ustawy o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom poprawki zaostrzające kary za naruszanie przepisów prawa pracy - m.in. umożliwiające orzeczenie kary ograniczenia wolności. Jednocześnie zignorowano postulaty organizacji pracodawców, mimo wcześniejszych zapewnień rządu o ich poparciu.
27.02.2025Już nie 30 tys. zł, a 50 tys. zł ma grozić maksymalnie pracodawcy, który zawrze umowę cywilnoprawną, choć powinien - umowę o pracę. Podobnie temu, który nie wypłaca w terminie wynagrodzenia za pracę lub innego świadczenia przysługującego pracownikowi albo uprawnionemu do tego świadczenia członkowi jego rodziny. A jeśli nie wypłaca przez okres co najmniej 3 miesięcy, to kara ma wynieść nawet 60 tys. złotych - zdecydował Sejm, przyjmując poprawkę Lewicy, zmieniającą Kodeks pracy w... ustawie dotyczącej cudzoziemców.
25.02.2025500 zł zarobi członek obwodowej komisji wyborczej w wyborach Prezydenta RP, 600 zł - zastępca przewodniczącego, a 700 zł przewodniczący komisji wyborczej – wynika z uchwały Państwowej Komisji Wyborczej. Jeżeli odbędzie się ponownie głosowanie, zryczałtowana dieta wyniesie 75 proc. wysokości diety w pierwszej turze. Termin zgłaszania kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych mija 18 kwietnia
20.01.20251 stycznia 2025 r. weszły w życie liczne zmiany podatkowe, m.in. nowe definicje budynku i budowli w podatku od nieruchomości, JPK CIT, globalny podatek wyrównawczy, PIT kasowy, zwolnienie z VAT dla małych firm w innych krajach UE. Dla przedsiębiorców oznacza to często nowe obowiązki sprawozdawcze i zmiany w systemach finansowo-księgowych. Firmy muszą też co do zasady przeprowadzić weryfikację nieruchomości pod kątem nowych przepisów.
02.01.2025Identyfikator: | Dz.U.UE.L.2007.227.33 |
Rodzaj: | Decyzja |
Tytuł: | Decyzja 2007/594/WE zmieniająca załącznik IV do dyrektywy Rady 90/539/EWG w odniesieniu do wzorów świadectw weterynaryjnych dla handlu wewnątrzwspólnotowego drobiem i jajami wylęgowymi w celu uwzględnienia pewnych wymogów zdrowia publicznego |
Data aktu: | 29/08/2007 |
Data ogłoszenia: | 31/08/2007 |
Data wejścia w życie: | 31/08/2007, 01/09/2007 |