Rozporządzenie 968/2007 w odniesieniu do wkładu Wspólnoty w koszty restrukturyzacji i przekształcenia przewidzianego w rozporządzeniu Rady (WE) nr 1493/1999 na rok winiarski 2007/2008

ROZPORZĄDZENIE KOMISJI (WE) NR 968/2007
z dnia 17 sierpnia 2007 r.
w odniesieniu do wkładu Wspólnoty w koszty restrukturyzacji i przekształcenia przewidzianego w rozporządzeniu Rady (WE) nr 1493/1999 na rok winiarski 2007/2008

KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,

uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,

uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 1493/1999 z dnia 17 maja 1999 r. w sprawie wspólnej organizacji rynku wina(1), w szczególności jego art. 80 lit. b),

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Artykuł 13 ust. 3 rozporządzenia (WE) nr 1493/1999 stanowi, że w regionach klasyfikowanych jako regiony objęte celem 1 zgodnie z rozporządzeniem Rady (WE) nr 1260/1999 z dnia 21 czerwca 1999 r. określającym ogólne przepisy dotyczące funduszy strukturalnych(2) wkład Wspólnoty w koszty restrukturyzacji i przekształcenia nie może przekroczyć 75 % tych kosztów.

(2) Rozporządzenie (WE) nr 1260/1999 zostało uchylone, ze skutkiem od dnia 1 stycznia 2007 r., rozporządzeniem Rady (WE) nr 1083/2006(3) ustanawiającym przepisy ogólne dotyczące Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności. Zgodnie z art. 3 ust. 1 rozporządzenia (WE) nr 1260/1999 regionami objętymi celem 1 były regiony określone na poziomie II Nomenklatury Jednostek Terytorialnych do celów Statystycznych (NUTS), których PKB na mieszkańca, mierzony parytetem siły nabywczej, był niższy od 75 % średniej wspólnotowej. Zgodnie z art. 5 ust. 1 rozporządzenia (WE) nr 1083/2006 regiony te kwalifikują się do finansowania w ramach celu Konwergencja.

(3) Niektóre regiony objęte celem 1 nie są objęte celem Konwergencji. W przeciwieństwie do tego, terytorium Bułgarii i Rumunii jest objęte celem Konwergencji, lecz nie jest objęte celem 1.

(4) Sytuacja ta powoduje określone problemy praktyczne przy realizacji planów restrukturyzacji i przekształcania, które należy przygotować i zatwierdzić dla roku winiarskiego 2007/2008, ponieważ w obecnym sformułowaniu art. 13 ust. 3 rozporządzenia (WE) nr 1493/1999 nie przewiduje większego finansowania dla regionów objętych celem 1, gdyż regiony takie już nie istnieją, ani dla regionów konwergencji, gdyż regiony takie nie są objęte zakresem wspomnianego przepisu. Należy jednak dążyć do zapewnienia wyższej stawki pomocy dla słabiej rozwiniętych regionów.

(5) Stosowane obecnie ustalenia tymczasowe, przewidziane w rozporządzeniu Komisji (WE) nr 225/2007(4), są rozwiązaniem dotyczącym wyłącznie roku winiarskiego 2006/2007. W związku z tym w oczekiwaniu na reformę wspólnej organizacji rynku wina należy przewidzieć możliwość przyznania dla regionów konwergencji, w odniesieniu do roku winiarskiego 2007/2008, wyższej stawki pomocy przewidzianej w art. 13 ust. 3 rozporządzenia (WE) nr 1493/1999.

(6) Środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią Komitetu Zarządzającego ds. Wina,

PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:

Artykuł  1

Artykuł 13 ust. 3 rozporządzenia (WE) nr 1493/1999 stosuje się w odniesieniu do roku winiarskiego 2007/2008 i w odniesieniu do regionów, które są sklasyfikowane jako regiony konwergencji zgodnie z rozporządzeniem (WE) nr 1083/2006, z wyłączeniem regionów, o których mowa w art. 8 ust. 1 i 2 tego rozporządzenia.

Artykuł  2

Niniejsze rozporządzenie wchodzi w życie trzeciego dnia po jego opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.

Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich państwach członkowskich.

Sporządzono w Brukseli, dnia 17 sierpnia 2007 r.

W imieniu Komisji
Mariann FISCHER BOEL
Członek Komisji

______

(1) Dz.U. L 179 z 14.7.1999, str. 1. Rozporządzenie ostatnio zmienione rozporządzeniem (WE) nr 1791/2006 (Dz.U. L 363 z 20.12.2006, str. 1).

(2) Dz.U. L 161 z 26.6.1999, str. 1. Rozporządzenie ostatnio zmienione rozporządzeniem (WE) nr 1198/2006 (Dz.U. L 223 z 15.8.2006, str. 1).

(3) Dz.U. L 210 z 31.7.2006, str. 25. Rozporządzenie zmienione rozporządzeniem (WE) nr 1989/2006 (Dz.U. L 411 z 30.12.2006, str. 6).

(4) Dz.U. L 64 z 2.3.2007, str. 25.

Zmiany w prawie

Senatorowie nie zgodzili się na podniesienie kar grzywny dla pracodawców

Senat nie zgodził się w czwartek na zniesienie obowiązku zawierania umów o pracę z cudzoziemcami będącymi pracownikami tymczasowymi przez agencje pracy tymczasowej, ale umożliwił agencjom zawieranie umów cywilnoprawnych. Senatorowie zdecydowali natomiast o skreśleniu przepisu podnoszącego kary grzywny dla pracodawców przewidziane w kodeksie pracy. W głosowaniu przepadła też poprawka Lewicy podnosząca z 2 tys. zł do 10 tys. zł kary grzywny, jakie w postępowaniu mandatowym może nałożyć Państwowa Inspekcja Pracy.

Grażyna J. Leśniak 13.03.2025
Wyższe kary dla pracodawców zostaną – rząd przeciwny ich usuwaniu z ustawy o cudzoziemcach

Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej nie zgodziło się na usunięcie z ustawy o zatrudnianiu cudzoziemców przepisu podnoszącego w kodeksie pracy kary dla pracodawców. Senacka Komisja Rodziny, Polityki Senioralnej i Społecznej zaakceptowała we wtorek jedynie poprawki Biura Legislacyjnego Senatu do tej ustawy. Nie można jednak wykluczyć, że na posiedzeniu Senatu inni senatorowie przejmą poprawki zgłaszane przez stronę pracodawców.

Grażyna J. Leśniak 11.03.2025
Rząd zostawił przedsiębiorców na lodzie

Podczas ostatniego posiedzenia Sejmu, ku zaskoczeniu zarówno przedsiębiorców, jak i części posłów koalicji rządzącej, Lewica w ostatniej chwili „dorzuciła” do ustawy o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom poprawki zaostrzające kary za naruszanie przepisów prawa pracy - m.in. umożliwiające orzeczenie kary ograniczenia wolności. Jednocześnie zignorowano postulaty organizacji pracodawców, mimo wcześniejszych zapewnień rządu o ich poparciu.

Grażyna J. Leśniak 27.02.2025
Wyższe kary dla pracodawców - sejmowa wrzutka na ostatniej prostej

Już nie 30 tys. zł, a 50 tys. zł ma grozić maksymalnie pracodawcy, który zawrze umowę cywilnoprawną, choć powinien - umowę o pracę. Podobnie temu, który nie wypłaca w terminie wynagrodzenia za pracę lub innego świadczenia przysługującego pracownikowi albo uprawnionemu do tego świadczenia członkowi jego rodziny. A jeśli nie wypłaca przez okres co najmniej 3 miesięcy, to kara ma wynieść nawet 60 tys. złotych - zdecydował Sejm, przyjmując poprawkę Lewicy, zmieniającą Kodeks pracy w... ustawie dotyczącej cudzoziemców.

Grażyna J. Leśniak 25.02.2025
Jaka wysokość diety dla członków komisji wyborczych w wyborach Prezydenta

500 zł zarobi członek obwodowej komisji wyborczej w wyborach Prezydenta RP, 600 zł - zastępca przewodniczącego, a 700 zł przewodniczący komisji wyborczej – wynika z uchwały Państwowej Komisji Wyborczej. Jeżeli odbędzie się ponownie głosowanie, zryczałtowana dieta wyniesie 75 proc. wysokości diety w pierwszej turze. Termin zgłaszania kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych mija 18 kwietnia

Robert Horbaczewski 20.01.2025
Zmiany w podatkach 2025 - przybędzie obowiązków sprawozdawczych

1 stycznia 2025 r. weszły w życie liczne zmiany podatkowe, m.in. nowe definicje budynku i budowli w podatku od nieruchomości, JPK CIT, globalny podatek wyrównawczy, PIT kasowy, zwolnienie z VAT dla małych firm w innych krajach UE. Dla przedsiębiorców oznacza to często nowe obowiązki sprawozdawcze i zmiany w systemach finansowo-księgowych. Firmy muszą też co do zasady przeprowadzić weryfikację nieruchomości pod kątem nowych przepisów.

Monika Pogroszewska 02.01.2025
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.L.2007.215.4

Rodzaj: Rozporządzenie
Tytuł: Rozporządzenie 968/2007 w odniesieniu do wkładu Wspólnoty w koszty restrukturyzacji i przekształcenia przewidzianego w rozporządzeniu Rady (WE) nr 1493/1999 na rok winiarski 2007/2008
Data aktu: 17/08/2007
Data ogłoszenia: 18/08/2007
Data wejścia w życie: 21/08/2007, 01/08/2007