uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską, w szczególności jego art. 37 ust. 2 akapit trzeci,
uwzględniając wniosek Komisji,
uwzględniając opinię Parlamentu Europejskiego(1),
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) Środki dotyczące wspólnej organizacji rynku zbóż przyjęte na podstawie rozporządzenia (WE) nr 1784/2003(2) obejmują system interwencji na rynku wewnętrznym, którego celem jest przede wszystkim stabilizacja rynku i zapewnienie odpowiedniego poziomu życia ludności wiejskiej prowadzącej działalność w tym sektorze.
(2) Stosowanie tego systemu w ciągu ostatnich dwóch lat gospodarczych doprowadziło do stworzenia ogromnych zapasów kukurydzy, których zbyt na rynku wspólnotowym i międzynarodowym okazuje się być wyjątkowo trudny ze względu na ich umiejscowienie. Ponadto kukurydza jest zbożem, które ciężko się przechowuje i którego zbyt, ze względu na stopniowo obniżającą się wraz z czasem przechowywania jakość zboża, staje się trudniejszy, im dłużej się je przechowuje.
(3) Z końcem tego okresu zauważono również, że system interwencji, jaki zastosowano, nie pozwala osiągnąć postawionych mu celów, w szczególności w odniesieniu do sytuacji producentów kukurydzy w niektórych regionach Wspólnoty. W rzeczywistości w tych regionach system ten stał się alternatywą dla bezpośredniego zbytu produktów na rynku, mimo że cena jaką w rzeczywistości producenci otrzymywali za zebraną kukurydzę była niższa od ceny interwencyjnej.
(4) W takich okolicznościach system interwencji w odniesieniu do kukurydzy nie odgrywa roli, dla której został stworzony, oraz dodatkowo utrudnia zorientowanie produkcji na potrzeby rynku.
(5) Utrzymanie systemu interwencji w jego obecnym stanie może prowadzić do kolejnego wzrostu zapasów interwencyjnych kukurydzy, nie dając przy tym żadnych korzyści zainteresowanym producentom.
(6) Niezbędne jest zatem przyjęcie właściwych środków, aby zagwarantować prawidłowe funkcjonowanie wspólnotowego rynku zbóż. W tym celu najbardziej adekwatnym środkiem, biorąc pod uwagę wyżej wymienione kwestie oraz inne możliwości zbytu dostępne na rynku dla producentów, wydawałoby się ustalenie pułapu ilości kukurydzy kwalifikującej się do interwencji w maksymalnej ogólnej ilości wynoszącej dla Wspólnoty 1.500.000 ton w roku gospodarczym 2007/2008 i 700.000 ton 2008/2009 w roku gospodarczym oraz zmniejszenie tej ilości do 0 ton od roku gospodarczego 2009/2010.
(7) Rozporządzenie (WE) nr 1784/2003 powinno zatem zostać odpowiednio zmienione,
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
Sporządzono w Luksemburgu, dnia 11 czerwca 2007 r.
W imieniu Rady | |
H. SEEHOFER | |
Przewodniczący |
______
(1) Opinia z dnia 24 maja 2007 r. (dotychczas nieopublikowana w Dzienniku Urzędowym).
(2) Dz.U. L 270 z 21.10.2003, str. 78. Rozporządzenie ostatnio zmienione rozporządzeniem Komisji (WE) nr 1154/2005 (Dz.U. L 187 z 19.7.2005, str. 11).
Senat nie zgodził się w czwartek na zniesienie obowiązku zawierania umów o pracę z cudzoziemcami będącymi pracownikami tymczasowymi przez agencje pracy tymczasowej, ale umożliwił agencjom zawieranie umów cywilnoprawnych. Senatorowie zdecydowali natomiast o skreśleniu przepisu podnoszącego kary grzywny dla pracodawców przewidziane w kodeksie pracy. W głosowaniu przepadła też poprawka Lewicy podnosząca z 2 tys. zł do 10 tys. zł kary grzywny, jakie w postępowaniu mandatowym może nałożyć Państwowa Inspekcja Pracy.
13.03.2025Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej nie zgodziło się na usunięcie z ustawy o zatrudnianiu cudzoziemców przepisu podnoszącego w kodeksie pracy kary dla pracodawców. Senacka Komisja Rodziny, Polityki Senioralnej i Społecznej zaakceptowała we wtorek jedynie poprawki Biura Legislacyjnego Senatu do tej ustawy. Nie można jednak wykluczyć, że na posiedzeniu Senatu inni senatorowie przejmą poprawki zgłaszane przez stronę pracodawców.
11.03.2025Podczas ostatniego posiedzenia Sejmu, ku zaskoczeniu zarówno przedsiębiorców, jak i części posłów koalicji rządzącej, Lewica w ostatniej chwili „dorzuciła” do ustawy o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom poprawki zaostrzające kary za naruszanie przepisów prawa pracy - m.in. umożliwiające orzeczenie kary ograniczenia wolności. Jednocześnie zignorowano postulaty organizacji pracodawców, mimo wcześniejszych zapewnień rządu o ich poparciu.
27.02.2025Już nie 30 tys. zł, a 50 tys. zł ma grozić maksymalnie pracodawcy, który zawrze umowę cywilnoprawną, choć powinien - umowę o pracę. Podobnie temu, który nie wypłaca w terminie wynagrodzenia za pracę lub innego świadczenia przysługującego pracownikowi albo uprawnionemu do tego świadczenia członkowi jego rodziny. A jeśli nie wypłaca przez okres co najmniej 3 miesięcy, to kara ma wynieść nawet 60 tys. złotych - zdecydował Sejm, przyjmując poprawkę Lewicy, zmieniającą Kodeks pracy w... ustawie dotyczącej cudzoziemców.
25.02.2025500 zł zarobi członek obwodowej komisji wyborczej w wyborach Prezydenta RP, 600 zł - zastępca przewodniczącego, a 700 zł przewodniczący komisji wyborczej – wynika z uchwały Państwowej Komisji Wyborczej. Jeżeli odbędzie się ponownie głosowanie, zryczałtowana dieta wyniesie 75 proc. wysokości diety w pierwszej turze. Termin zgłaszania kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych mija 18 kwietnia
20.01.20251 stycznia 2025 r. weszły w życie liczne zmiany podatkowe, m.in. nowe definicje budynku i budowli w podatku od nieruchomości, JPK CIT, globalny podatek wyrównawczy, PIT kasowy, zwolnienie z VAT dla małych firm w innych krajach UE. Dla przedsiębiorców oznacza to często nowe obowiązki sprawozdawcze i zmiany w systemach finansowo-księgowych. Firmy muszą też co do zasady przeprowadzić weryfikację nieruchomości pod kątem nowych przepisów.
02.01.2025Identyfikator: | Dz.U.UE.L.2007.169.6 |
Rodzaj: | Rozporządzenie |
Tytuł: | Rozporządzenie Rady (WE) nr 735/2007 z dnia 11 czerwca 2007 zmieniające rozporządzenie (WE) nr 1784/2003 w sprawie wspólnej organizacji rynku zbóż |
Data aktu: | 11/06/2007 |
Data ogłoszenia: | 29/06/2007 |
Data wejścia w życie: | 02/07/2007, 01/07/2007 |