uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską, w szczególności jego art. 80 ust. 2,
uwzględniając wniosek Komisji,
uwzględniając opinię Europejskiego Komitetu Ekonomiczno-Społecznego(1),
po konsultacji z Komitetem Regionów,
stanowiąc zgodnie z procedurą określoną w art. 251 Traktatu(2),
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) Rozporządzenie (WE) nr 417/2002(3) przewiduje przyspieszone wprowadzanie konstrukcji podwójnokadłubowej lub równoważnego rozwiązania wymaganych Międzynarodową konwencją o zapobieganiu zanieczyszczaniu morza przez statki z 1973 r. zmienioną Protokołem uzupełniającym z 1978 r. (zwaną dalej "MARPOL 73/78") dla tankowców pojedynczokadłubowych w celu zmniejszenia ryzyka przypadkowego zanieczyszczenia ropą naftową na wodach europejskich.
(2) Rozporządzenie (WE) nr 417/2002 wprowadziło przepisy zakazujące transportu ciężkich produktów naftowych przez tankowce pojedynczokadłubowe wpływające do lub wypływające z portów państw członkowskich Unii Europejskiej.
(3) W wyniku działań państw członkowskich i Komisji w ramach Międzynarodowej Organizacji Morskiej (IMO) zakaz ten został przyjęty na poziomie światowym poprzez zmianę załącznika I do MARPOL 73/78.
(4) Ustępy 5, 6 i 7 reguły 13H załącznika I do MARPOL 73/78, odnoszącej się do zakazu transportu ciężkich produktów naftowych przez tankowce pojedynczokadłubowe, przewidują możliwość zwolnień ze stosowania niektórych postanowień reguły 13H. Oświadczenie włoskiej Prezydencji Rady Europejskiej złożone w imieniu Unii Europejskiej, zapisane w oficjalnym sprawozdaniu Komitetu Ochrony Środowiska Morskiego IMO (MEPC 50), wyraża polityczne zobowiązanie do niestosowania tych zwolnień.
(5) Zgodnie z rozporządzeniem (WE) nr 417/2002 statek pływający pod banderą państwa członkowskiego mógłby korzystać ze zwolnień ze stosowania reguły 13H pod warunkiem pracy poza portami lub terminalami na wodach przybrzeżnych znajdujących się pod jurysdykcją państwa członkowskiego i dalszego przestrzegania rozporządzenia (WE) nr 417/2002.
(6) Rozporządzenie (WE) nr 417/2002 powinno zatem zostać odpowiednio zmienione,
PRZYJMUJĄ NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
Sporządzono w Strasburgu, dnia 25 kwietnia 2007 r.
W imieniu Parlamentu Europejskiego | W imieniu Rady |
H.-G. PÖTTERING | G. GLOSER |
Przewodniczący | Przewodniczący |
______
(1) Dz.U. C 318 z 23.12.2006, str. 229.
(2) Opinia Parlamentu Europejskiego z dnia 14 grudnia 2006 r. (dotychczas nieopublikowana w Dzienniku Urzędowym) i decyzja Rady z dnia 22 marca 2007 r.
(3) Dz.U. L 64 z 7.3.2002, str. 1. Rozporządzenie ostatnio zmienione rozporządzeniem Komisji (WE) nr 2172/2004 (Dz.U. L 371 z 18.12.2004, str. 26).
Senat nie zgodził się w czwartek na zniesienie obowiązku zawierania umów o pracę z cudzoziemcami będącymi pracownikami tymczasowymi przez agencje pracy tymczasowej, ale umożliwił agencjom zawieranie umów cywilnoprawnych. Senatorowie zdecydowali natomiast o skreśleniu przepisu podnoszącego kary grzywny dla pracodawców przewidziane w kodeksie pracy. W głosowaniu przepadła też poprawka Lewicy podnosząca z 2 tys. zł do 10 tys. zł kary grzywny, jakie w postępowaniu mandatowym może nałożyć Państwowa Inspekcja Pracy.
13.03.2025Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej nie zgodziło się na usunięcie z ustawy o zatrudnianiu cudzoziemców przepisu podnoszącego w kodeksie pracy kary dla pracodawców. Senacka Komisja Rodziny, Polityki Senioralnej i Społecznej zaakceptowała we wtorek jedynie poprawki Biura Legislacyjnego Senatu do tej ustawy. Nie można jednak wykluczyć, że na posiedzeniu Senatu inni senatorowie przejmą poprawki zgłaszane przez stronę pracodawców.
11.03.2025Podczas ostatniego posiedzenia Sejmu, ku zaskoczeniu zarówno przedsiębiorców, jak i części posłów koalicji rządzącej, Lewica w ostatniej chwili „dorzuciła” do ustawy o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom poprawki zaostrzające kary za naruszanie przepisów prawa pracy - m.in. umożliwiające orzeczenie kary ograniczenia wolności. Jednocześnie zignorowano postulaty organizacji pracodawców, mimo wcześniejszych zapewnień rządu o ich poparciu.
27.02.2025Już nie 30 tys. zł, a 50 tys. zł ma grozić maksymalnie pracodawcy, który zawrze umowę cywilnoprawną, choć powinien - umowę o pracę. Podobnie temu, który nie wypłaca w terminie wynagrodzenia za pracę lub innego świadczenia przysługującego pracownikowi albo uprawnionemu do tego świadczenia członkowi jego rodziny. A jeśli nie wypłaca przez okres co najmniej 3 miesięcy, to kara ma wynieść nawet 60 tys. złotych - zdecydował Sejm, przyjmując poprawkę Lewicy, zmieniającą Kodeks pracy w... ustawie dotyczącej cudzoziemców.
25.02.2025500 zł zarobi członek obwodowej komisji wyborczej w wyborach Prezydenta RP, 600 zł - zastępca przewodniczącego, a 700 zł przewodniczący komisji wyborczej – wynika z uchwały Państwowej Komisji Wyborczej. Jeżeli odbędzie się ponownie głosowanie, zryczałtowana dieta wyniesie 75 proc. wysokości diety w pierwszej turze. Termin zgłaszania kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych mija 18 kwietnia
20.01.20251 stycznia 2025 r. weszły w życie liczne zmiany podatkowe, m.in. nowe definicje budynku i budowli w podatku od nieruchomości, JPK CIT, globalny podatek wyrównawczy, PIT kasowy, zwolnienie z VAT dla małych firm w innych krajach UE. Dla przedsiębiorców oznacza to często nowe obowiązki sprawozdawcze i zmiany w systemach finansowo-księgowych. Firmy muszą też co do zasady przeprowadzić weryfikację nieruchomości pod kątem nowych przepisów.
02.01.2025Identyfikator: | Dz.U.UE.L.2007.113.1 |
Rodzaj: | Rozporządzenie |
Tytuł: | Rozporządzenie 457/2007 zmieniające rozporządzenie (WE) nr 417/2002 w sprawie przyspieszonego wprowadzania konstrukcji podwójnokadłubowej lub równoważnego rozwiązania w odniesieniu do tankowców pojedynczokadłubowych |
Data aktu: | 25/04/2007 |
Data ogłoszenia: | 30/04/2007 |
Data wejścia w życie: | 20/05/2007 |