(Dz.U.UE L z dnia 18 lutego 2006 r.)
RADA MINISTRÓW AKP-WE,
uwzględniając Umowę o Partnerstwie AKP-WE podpisaną w Kotonu 23 czerwca 2000 r., w szczególności jej ust. 8 załącznik I,
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) Zgodnie z deklaracją XVIII do Umowy o Partnerstwie AKP-WE z całkowitej kwoty 13,5 miliarda EUR, przypadającej w ramach dziewiątego EFR na państwa AKP, jedynie 12,5 miliarda EUR zostało oddane do dyspozycji z dniem wejścia w życie protokołu finansowego w dniu 1 kwietnia 2003 r.
(2) Rada zdecydowała, że w świetle wyników przeglądów śródokresowych strategii krajowych oraz przeglądu wyników EFR podejmie do końca roku 2005 decyzję o uruchomieniu drugiej transzy w wysokości 250 milionów EUR na fundusz wodny i o wykorzystaniu pozostałych 500 milionów EUR z kwoty warunkowej 1 miliarda EUR na cele podlegające uzgodnieniu.
(3) Dziewiąty EFR, wraz saldami przeniesionymi z poprzednich EFR, zostanie w pełni wydatkowany do końca 2007 r., nie pozwalając Wspólnocie na całkowite wypełnienie jej zobowiązań międzynarodowych i na odpowiedź na nowe inicjatywy międzynarodowe.
(4) Na podstawie zobowiązań wynikających z Umowy o Partnerstwie AKP-WE i na podstawie dotychczas niewypełnionych wspólnych zobowiązań AKP-WE na arenie międzynarodowej dokonano selekcji wniosków na całkowitą kwotę 482 milionów EUR, biorąc pod uwagę kryteria pilności i ubóstwa, koncentrację pomocy i zdolność absorpcji.
(5) Na mocy istniejących zasad wdrożenia Centrum Rozwoju Przedsiębiorczości (CRP) oraz Technicznego Centrum Współpracy Rolnej i Rolniczej (CTA) roczne potrzeby budżetowe ocenia się na, odpowiednio, 18 milionów EUR i 14 milionów EUR. Proponuje się więc przeznaczyć 32 miliony EUR z puli rozwoju długoterminowego, uruchomione z pozostałej warunkowej kwoty miliarda EUR na pokrycie środków funkcjonowania CRP i CTA w roku 2006, zgodnie z załącznikami I i III do Umowy o partnerstwie AKP-WE.
(6) Mając na uwadze duże oczekiwania, jakie powstaną w związku z rozpoczęciem Inicjatywy Energetycznej UE, istotny wkład, jaki stanowi energia dla osiągnięcia MDG oraz znaczenie polityczne, jakie dla ubogiej ludności ma dostęp do przystępnych cenowo i trwałych usług energetycznych, sugeruje się sfinansowanie proponowanego Instrumentu Energetycznego AKP/EU orientacyjną kwotą 220 milionów EUR z sald warunkowych i przekazanie całości tej kwoty do puli wewnętrznej AKP przeznaczonej na ten cel.
(7) W celu zmniejszenia podatności krajów beneficjentów AKP na wstrząsy na rynku towarowym proponuje się przeznaczyć orientacyjną kwotę nie większą niż 25 milionów EUR z pozostałego salda warunkowego 1 miliarda EUR na rzecz międzynarodowego instrumentu finansowania zarządzania ryzykiem towarowym zgodnie z art. 68 ust. 5 Umowy o Partnerstwie AKP-WE i przekazać w tym celu wspomnianą kwotę do puli wewnętrznej AKP.
(8) Proponuje się odłożenie orientacyjnej kwoty 30 milionów EUR z pozostałego salda warunkowego 1 miliarda EUR dla wsparcia początkowego etapu programu budowania potencjału, aby pomóc AKP w dostosowaniu się do nowych zasad sanitarnych i fitosanitarnych UE i przekazać na ten cel całą kwotę do puli wewnętrznej AKP.
(9) Aby wnieść wkład w panafrykański program pomocy, proponuje się przeznaczyć orientacyjną kwotę w wysokości do 50 milionów EUR z pozostałego salda warunkowego 1 miliarda EUR i przekazać ją do puli wewnętrznej AKP.
(10) Inicjatywa przyspieszonego finansowania "Edukacja dla wszystkich" opiera się w głównej mierze na istniejących mechanizmach finansowania w krajach partnerskich. W związku z tym, że udzielanie systematycznego wsparcia okazało się podczas przeglądu śródokresowego w 2004 r. niemożliwe, proponuje się przeznaczenie orientacyjnej kwoty w wysokości 63 milionów EUR na inicjatywę przyspieszonego finansowania z pozostałych sald warunkowego 1 miliarda EUR i przekazanie jej do puli wewnętrznej AKP.
(11) Uwzględniając umowę w ramach Rady Ministrów AKP-WE z dnia 24 czerwca 2005 r., proponuje się wykorzystać kwotę 62 milionów EUR na Światowy fundusz walki z HIV/AIDS, gruźlicą i malarią,
STANOWI, CO NASTĘPUJE:
Sporządzono w Brukseli, 22 listopada 2005 r.
W imieniu Rady Ministrów AKP-WE | |
A. JOHNSON | |
Przewodniczący |
Senat nie zgodził się w czwartek na zniesienie obowiązku zawierania umów o pracę z cudzoziemcami będącymi pracownikami tymczasowymi przez agencje pracy tymczasowej, ale umożliwił agencjom zawieranie umów cywilnoprawnych. Senatorowie zdecydowali natomiast o skreśleniu przepisu podnoszącego kary grzywny dla pracodawców przewidziane w kodeksie pracy. W głosowaniu przepadła też poprawka Lewicy podnosząca z 2 tys. zł do 10 tys. zł kary grzywny, jakie w postępowaniu mandatowym może nałożyć Państwowa Inspekcja Pracy.
13.03.2025Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej nie zgodziło się na usunięcie z ustawy o zatrudnianiu cudzoziemców przepisu podnoszącego w kodeksie pracy kary dla pracodawców. Senacka Komisja Rodziny, Polityki Senioralnej i Społecznej zaakceptowała we wtorek jedynie poprawki Biura Legislacyjnego Senatu do tej ustawy. Nie można jednak wykluczyć, że na posiedzeniu Senatu inni senatorowie przejmą poprawki zgłaszane przez stronę pracodawców.
11.03.2025Podczas ostatniego posiedzenia Sejmu, ku zaskoczeniu zarówno przedsiębiorców, jak i części posłów koalicji rządzącej, Lewica w ostatniej chwili „dorzuciła” do ustawy o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom poprawki zaostrzające kary za naruszanie przepisów prawa pracy - m.in. umożliwiające orzeczenie kary ograniczenia wolności. Jednocześnie zignorowano postulaty organizacji pracodawców, mimo wcześniejszych zapewnień rządu o ich poparciu.
27.02.2025Już nie 30 tys. zł, a 50 tys. zł ma grozić maksymalnie pracodawcy, który zawrze umowę cywilnoprawną, choć powinien - umowę o pracę. Podobnie temu, który nie wypłaca w terminie wynagrodzenia za pracę lub innego świadczenia przysługującego pracownikowi albo uprawnionemu do tego świadczenia członkowi jego rodziny. A jeśli nie wypłaca przez okres co najmniej 3 miesięcy, to kara ma wynieść nawet 60 tys. złotych - zdecydował Sejm, przyjmując poprawkę Lewicy, zmieniającą Kodeks pracy w... ustawie dotyczącej cudzoziemców.
25.02.2025500 zł zarobi członek obwodowej komisji wyborczej w wyborach Prezydenta RP, 600 zł - zastępca przewodniczącego, a 700 zł przewodniczący komisji wyborczej – wynika z uchwały Państwowej Komisji Wyborczej. Jeżeli odbędzie się ponownie głosowanie, zryczałtowana dieta wyniesie 75 proc. wysokości diety w pierwszej turze. Termin zgłaszania kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych mija 18 kwietnia
20.01.20251 stycznia 2025 r. weszły w życie liczne zmiany podatkowe, m.in. nowe definicje budynku i budowli w podatku od nieruchomości, JPK CIT, globalny podatek wyrównawczy, PIT kasowy, zwolnienie z VAT dla małych firm w innych krajach UE. Dla przedsiębiorców oznacza to często nowe obowiązki sprawozdawcze i zmiany w systemach finansowo-księgowych. Firmy muszą też co do zasady przeprowadzić weryfikację nieruchomości pod kątem nowych przepisów.
02.01.2025Identyfikator: | Dz.U.UE.L.2006.48.19 |
Rodzaj: | Decyzja |
Tytuł: | Decyzja 2006/111/WE w sprawie wykorzystania 482 milionów EUR pozostałych z kwoty warunkowej 1 miliarda EUR z tytułu dziewiątego EFR dla współpracy z krajami AKP |
Data aktu: | 22/11/2005 |
Data ogłoszenia: | 18/02/2006 |
Data wejścia w życie: | 22/11/2005 |