(Dz.U.UE L z dnia 8 lutego 2006 r.)
RADA UNII EUROPEJSKIEJ,
uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską, w szczególności jego art. 123 ust. 4 zdanie trzecie,
uwzględniając wniosek Komisji,
uwzględniając opinię Parlamentu Europejskiego(1),
uwzględniając opinię Europejskiego Banku Centralnego(2),
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) Zgodnie z art. 13 ust. 3 lit. a) decyzji Rady 2001/923/WE(3) Komisja ma przedłożyć Parlamentowi Europejskiemu i Radzie do dnia 30 czerwca 2005 r. sprawozdanie, które jest niezależne od zarządzającego programem, oceniające istotę, skuteczność i efektywność programu i komunikat w sprawie, czy niniejszy program powinien być kontynuowany i przyjęty, z dołączonym odpowiednim wnioskiem.
(2) Sprawozdanie z oceny, o którym mowa w art. 13 tej decyzji, zostało sporządzone w dniu 30 listopada 2004 r. Stwierdza się w nim, że program osiągnął ustanowione cele oraz zaleca się jego kontynuację.
(3) Finansowa kwota referencyjna, w rozumieniu pkt 34 Porozumienia międzyinstytucjonalnego z dnia 6 maja 1999 r. pomiędzy Parlamentem Europejskim, Radą oraz Komisją w sprawie dyscypliny budżetowej i poprawy procedury budżetowej(4), zostaje wskazana w decyzji na cały okres trwania programu, bez naruszenia kompetencji władzy budżetowej określonych w Traktacie.
(4) Kontynuacja programu odzwierciedla potrzebę dalszej czujności, szkoleń i pomocy technicznej koniecznej dla utrzymania ochrony euro przed fałszowaniem.
(5) Skuteczność programu w zakresie ochrony euro uległaby poprawie, gdyby wsparcie techniczne zostało rozszerzone tak, aby zapewnić również, przy udziale Europolu, wsparcie finansowe dla współpracy w zakresie operacji transgranicznych, a w odpowiednio uzasadnionych przypadkach sprzyjałaby jej również większa elastyczność w odniesieniu do części kosztów, które może ponosić Wspólnota oraz liczby projektów, które mogą zostać przedstawione przez jedno państwo członkowskie.
(6) Decyzja 2001/923/WE powinna zatem zostać odpowiednio zmieniona,
STANOWI, CO NASTĘPUJE:
Niniejszą decyzję stosuje się od dnia 1 stycznia 2006 r.
Sporządzono w Brukseli, dnia 30 stycznia 2006 r.
W imieniu Rady | |
U. PLASSNIK | |
Przewodniczący |
______
(1) Opinia z dnia 13 października 2005 r. wydana w wyniku nieobowiązkowych konsultacji (dotychczas nieopublikowana w Dzienniku Urzędowym).
(2) Dz.U. C 161 z 1.7.2005, str. 11.
(3) Dz.U. L 339 z 21.12.2001, str. 50.
(4) Dz.U. C 172 z 18.6.1999, str. 1.
(5) Dz.U. L 139 z 11.5.1998, str. 1. Rozporządzenie ostatnio zmienione rozporządzeniem (WE) nr 2169/2005 (Dz.U. L 346 z 29.12.2005, str. 1).
Senat nie zgodził się w czwartek na zniesienie obowiązku zawierania umów o pracę z cudzoziemcami będącymi pracownikami tymczasowymi przez agencje pracy tymczasowej, ale umożliwił agencjom zawieranie umów cywilnoprawnych. Senatorowie zdecydowali natomiast o skreśleniu przepisu podnoszącego kary grzywny dla pracodawców przewidziane w kodeksie pracy. W głosowaniu przepadła też poprawka Lewicy podnosząca z 2 tys. zł do 10 tys. zł kary grzywny, jakie w postępowaniu mandatowym może nałożyć Państwowa Inspekcja Pracy.
13.03.2025Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej nie zgodziło się na usunięcie z ustawy o zatrudnianiu cudzoziemców przepisu podnoszącego w kodeksie pracy kary dla pracodawców. Senacka Komisja Rodziny, Polityki Senioralnej i Społecznej zaakceptowała we wtorek jedynie poprawki Biura Legislacyjnego Senatu do tej ustawy. Nie można jednak wykluczyć, że na posiedzeniu Senatu inni senatorowie przejmą poprawki zgłaszane przez stronę pracodawców.
11.03.2025Podczas ostatniego posiedzenia Sejmu, ku zaskoczeniu zarówno przedsiębiorców, jak i części posłów koalicji rządzącej, Lewica w ostatniej chwili „dorzuciła” do ustawy o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom poprawki zaostrzające kary za naruszanie przepisów prawa pracy - m.in. umożliwiające orzeczenie kary ograniczenia wolności. Jednocześnie zignorowano postulaty organizacji pracodawców, mimo wcześniejszych zapewnień rządu o ich poparciu.
27.02.2025Już nie 30 tys. zł, a 50 tys. zł ma grozić maksymalnie pracodawcy, który zawrze umowę cywilnoprawną, choć powinien - umowę o pracę. Podobnie temu, który nie wypłaca w terminie wynagrodzenia za pracę lub innego świadczenia przysługującego pracownikowi albo uprawnionemu do tego świadczenia członkowi jego rodziny. A jeśli nie wypłaca przez okres co najmniej 3 miesięcy, to kara ma wynieść nawet 60 tys. złotych - zdecydował Sejm, przyjmując poprawkę Lewicy, zmieniającą Kodeks pracy w... ustawie dotyczącej cudzoziemców.
25.02.2025500 zł zarobi członek obwodowej komisji wyborczej w wyborach Prezydenta RP, 600 zł - zastępca przewodniczącego, a 700 zł przewodniczący komisji wyborczej – wynika z uchwały Państwowej Komisji Wyborczej. Jeżeli odbędzie się ponownie głosowanie, zryczałtowana dieta wyniesie 75 proc. wysokości diety w pierwszej turze. Termin zgłaszania kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych mija 18 kwietnia
20.01.20251 stycznia 2025 r. weszły w życie liczne zmiany podatkowe, m.in. nowe definicje budynku i budowli w podatku od nieruchomości, JPK CIT, globalny podatek wyrównawczy, PIT kasowy, zwolnienie z VAT dla małych firm w innych krajach UE. Dla przedsiębiorców oznacza to często nowe obowiązki sprawozdawcze i zmiany w systemach finansowo-księgowych. Firmy muszą też co do zasady przeprowadzić weryfikację nieruchomości pod kątem nowych przepisów.
02.01.2025Identyfikator: | Dz.U.UE.L.2006.36.40 |
Rodzaj: | Decyzja |
Tytuł: | Decyzja 2006/75/WE zmieniająca i rozszerzająca decyzję 2001/923/WE ustanawiającą program wymiany, pomocy i szkoleń dla ochrony euro przed fałszowaniem (program "Perykles") |
Data aktu: | 30/01/2006 |
Data ogłoszenia: | 08/02/2006 |
Data wejścia w życie: | 08/02/2006, 01/01/2006 |