Decyzja 2006/765/WE uchylająca niektóre akty wykonawcze dotyczące higieny środków spożywczych i zasad sanitarnych regulujących produkcję i wprowadzanie do obrotu niektórych produktów pochodzenia zwierzęcego przeznaczonych do spożycia przez ludzi

DECYZJA KOMISJI
z dnia 6 listopada 2006 r.
uchylająca niektóre akty wykonawcze dotyczące higieny środków spożywczych i zasad sanitarnych regulujących produkcję i wprowadzanie do obrotu niektórych produktów pochodzenia zwierzęcego przeznaczonych do spożycia przez ludzi

(notyfikowana jako dokument nr C(2006) 5175)

(Tekst mający znaczenie dla EOG)

(2006/765/WE)

(Dz.U.UE L z dnia 18 listopada 2006 r.)

KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,

uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,

uwzględniając rozporządzenie (WE) nr 853/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 29 kwietnia 2004 r. ustanawiające szczególne przepisy dotyczące higieny w odniesieniu do żywności pochodzenia zwierzęcego(1), w szczególności jego art. 9,

uwzględniając rozporządzenie (WE) nr 854/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 29 kwietnia 2004 r. ustanawiające szczególne przepisy dotyczące organizacji urzędowych kontroli w odniesieniu do produktów pochodzenia zwierzęcego przeznaczonych do spożycia przez ludzi(2), w szczególności jego art. 16,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Zasady sanitarne i polityka sanitarna regulująca produkcję i wprowadzanie do obrotu produktów pochodzenia zwierzęcego zostały ustanowione w rozporządzeniach (WE) nr 852/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 29 kwietnia 2004 r. w sprawie higieny środków spożywczych(3), (WE) nr 853/2004 oraz (WE) nr 854/2004.

(2) Dyrektywa 2004/41/WE Parlamentu Europejskiego i Rady(4) uchyliła niektóre dyrektywy dotyczące higieny środków spożywczych i zasad sanitarnych regulujących produkcję i wprowadzanie do obrotu niektórych produktów pochodzenia zwierzęcego przeznaczonych do spożycia przez ludzi, a ponadto określiła, że środki wykonawcze przyjęte na podstawie wymienionych tekstów zostają utrzymane do czasu ich zastąpienia. Ze względu na bezpieczeństwo prawne należy formalnie uchylić środki, które zostały zastąpione w szczególności przez następujące akty:

rozporządzenie Komisji (WE) nr 2073/2005 z dnia 15 listopada 2005 r. w sprawie kryteriów mikrobiologicznych dotyczących środków spożywczych(5),

rozporządzenie Komisji WE nr 2074/2005 z dnia 5 grudnia 2005 r. ustanawiające środki wykonawcze w odniesieniu do niektórych produktów objętych rozporządzeniem (WE) nr 853/2004 i do organizacji urzędowych kontroli na mocy rozporządzeń (WE) nr 854/2004 oraz (WE) nr 882/2004, ustanawiające odstępstwa od rozporządzenia (WE) nr 852/2004 i zmieniające rozporządzenia (WE) nr 853/2004 oraz (WE) nr 854/2004(6),

rozporządzenie Komisji (WE) nr 2075/2005 dnia 5 grudnia 2005 r. ustanawiające szczególne przepisy dotyczące urzędowych kontroli w odniesieniu do włosieni (Trichinella) w mięsie(7).

(3) Wymienione powyżej rozporządzenia weszły w życie w dniu 11 stycznia 2006 r.

(4) Decyzja Rady 94/371/EWG z dnia 20 czerwca 1994 r. ustanawiająca szczególne warunki zdrowia publicznego przy wprowadzaniu do obrotu niektórych rodzajów jaj(8) została przyjęta przez Radę w wyniku negatywnej opinii Stałego Komitetu Weterynaryjnego. Komisja zachowuje jednak uprawnienia wykonawcze.

(5) Środki przewidziane w niniejszej decyzji są zgodne z opinią Stałego Komitetu ds. Łańcucha Żywnościowego i Zdrowia Zwierząt,

PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:

Artykuł  1

Następujące dyrektywy i decyzje zostają uchylone z dniem 11 stycznia 2006 r.:

1. Dyrektywa Komisji 83/201/EWG z dnia 12 kwietnia 1983 r. ustanawiająca wyjątki od dyrektywy Rady 77/99/ EWG dotyczące niektórych produktów zawierających inne środki spożywcze i tylko niewielki procent mięsa lub produktu mięsnego(9).

2. Decyzja Komisji 84/371/EWG z dnia 3 lipca 1984 r. ustanawiająca cechy charakterystyczne specjalnego znaku świeżego mięsa określonego w art. 5 lit. a) dyrektywy 64/ 433/EWG(10).

3. Decyzja Komisji 87/260/EWG z dnia 28 kwietnia 1987 r. przyznająca derogację Niderlandom i ustalająca równoważne warunki zdrowotne, których należy przestrzegać w odniesieniu do rozbierania świeżego mięsa(11).

4. Decyzja Komisji 87/266/EWG z dnia 8 maja 1987 r. uznająca, że program kontrolnych badań lekarskich pracowników przedłożony przez Niderlandy zapewnia równoważne gwarancje(12).

5. Decyzja Komisji 87/562/EWG z dnia 24 listopada 1987 r. przyznająca odstępstwo Republice Federalnej Niemiec i ustalająca równoważne warunki zdrowotne, których należy przestrzegać w odniesieniu do rozbierania świeżego mięsa(13).

6. Decyzja Komisji 88/235/EWG z dnia 7 marca 1988 r. przyznająca odstępstwo Danii i ustalająca równoważne warunki zdrowotne, których należy przestrzegać w odniesieniu do rozbierania świeżego mięsa(14).

7. Decyzja Komisji 88/363/EWG z dnia 13 czerwca 1988 r. przyznająca odstępstwo Zjednoczonemu Królestwu i ustalająca równoważne warunki zdrowotne, których należy przestrzegać w odniesieniu do rozbierania świeżego mięsa(15).

8. Decyzja Komisji 90/30/EWG z dnia 10 stycznia 1990 r. przyznająca derogację Hiszpanii i ustalająca równoważne warunki zdrowotne, których należy przestrzegać w odniesieniu do rozbierania świeżego mięsa(16).

9. Decyzja Komisji 90/31/EWG z dnia 10 stycznia 1990 r. przyznająca odstępstwo Francji i ustalająca równoważne warunki zdrowotne, których należy przestrzegać w odniesieniu do rozbierania świeżego mięsa(17).

10. Decyzja Komisji 90/469/EWG z dnia 5 września 1990 r. przyznająca odstępstwo Włochom i ustalająca równoważne warunki zdrowotne, których należy przestrzegać w odniesieniu do rozbierania świeżego mięsa(18).

11. Decyzja Komisji 90/514/EWG z dnia 25 września 1990 r. uznająca, że system kontroli medycznej personelu przedłożony przez Danię oferuje równoważne gwarancje(19).

12. Decyzja Komisji 92/92/EWG z dnia 9 stycznia 1992 ustanawiająca wymogi, które mogą być przedmiotem odstępstwa, dotyczące sprzętu i struktury centrów wysyłki i oczyszczania żywych małży(20).

13. Decyzja Komisji 93/140/EWG z dnia 19 stycznia 1993 r. ustanawiająca szczegółowe zasady odnoszące się do kontroli wzrokowej w celu wykrywania pasożytów w produktach rybołówstwa(21).

14. Decyzja Komisji 94/14/WE z dnia 21 grudnia 1993 r. ustanawiająca wykaz wspólnotowych zakładów, którym przyznaje się czasowe i ograniczone odstępstwo od wspólnotowych szczególnych zasad sanitarnych dotyczących produkcji i wprowadzania do obrotu świeżego mięsa(22).

15. Decyzja Komisji 94/92/WE z dnia 17 lutego 1994 r. w sprawie wsparcia finansowego Wspólnoty dla działań wspólnotowego laboratorium referencyjnego badającego biotoksyny morskie (Laboratorio del Ministerio Sanidad y Consumo, Vigo, Hiszpania)(23).

16. Decyzja Komisji 94/356/WE z dnia 20 maja 1994 r. ustanawiająca szczegółowe zasady stosowania dyrektywy Rady 91/493/EWG dotyczące kontroli zdrowotnych przeprowadzanych we własnym zakresie w odniesieniu do produktów rybołówstwa(24).

17. Decyzja Rady z dnia 20 czerwca 1994 r. ustanawiająca szczególne warunki zdrowia publicznego przy wprowadzaniu do obrotu niektórych rodzajów jaj(25).

18. Decyzja Komisji 94/383/WE z dnia 3 czerwca 1994 r. w sprawie kryteriów stosowanych w odniesieniu do zakładów wytwarzających produkty mięsne, nieposiadających struktury przemysłowej ani przemysłowych zdolności produkcyjnych(26).

19. Decyzja Komisji 94/837/WE z dnia 16 grudnia 1994 r. ustanawiająca specjalne warunki dla zatwierdzania centrów przepakowywania, określonych w dyrektywie Rady 77/99/ EWG oraz zasady w odniesieniu do obrotu produktami z tych centrów(27).

20. Decyzja Komisji 95/149/WE z dnia 8 marca 1995 r. ustalająca dopuszczalne wartości całkowitego azotu lotnych zasad amonowych (N-LZA) dla niektórych kategorii produktów rybołówstwa oraz określająca metody analizy, które powinny być stosowane(28).

21. Decyzja Komisji 95/165/WE z dnia 4 maja 1995 r. ustanawiająca jednolite kryteria przyznawania odstępstw niektórym zakładom wytwarzającym produkty na bazie mleka(29).

22. Decyzja Komisji 96/536/WE z dnia 29 lipca 1996 r. ustanawiająca wykaz produktów na bazie mleka, odnośnie do których państwa członkowskie są upoważnione do udzielania indywidualnych lub ogólnych odstępstw zgodnie z art. 8 ust. 2 dyrektywy 92/46/EWG oraz charakter tych odstępstw stosowanych przy wytwarzaniu takich produktów(30).

23. Decyzja Komisji 96/658/WE z dnia 13 listopada 1996 r. ustanawiająca specjalne warunki zatwierdzania zakładów zlokalizowanych na rynkach hurtowych(31).

24. Decyzja Komisji 98/470/WE z dnia 9 lipca 1998 r. wykonująca dyrektywę Rady 89/662/EWG w odniesieniu do informacji w sprawie kontroli weterynaryjnych(32).

25. Decyzja Komisji 2001/471/WE z dnia 8 czerwca 2001 r. ustanawiająca przepisy dotyczące regularnych kontroli higieny ogólnej przeprowadzanych przez kierowników w zakładach, zgodnie z dyrektywą 64/433/EWG w sprawie problemów zdrowotnych dotyczących produkcji i wprowadzania do obrotu świeżego mięsa oraz z dyrektywą 71/118/ EWG w sprawie problemów zdrowotnych wpływających na produkcję i wprowadzanie do obrotu świeżego mięsa drobiowego(33).

26. Decyzja Komisji 2002/225/WE z dnia 15 marca 2002 r. ustanawiająca szczegółowe zasady wykonania dyrektywy Rady 91/492/EWG w zakresie najwyższego dopuszczalnego poziomu zawartości i metod analizy niektórych morskich biotoksyn w małżach, szkarłupniach, osłonicach i ślimakach morskich(34).

27. Decyzja Komisji 2002/477/WE z dnia 20 czerwca 2002 r. ustanawiająca wymagania dotyczące zdrowia publicznego dla świeżego mięsa i świeżego drobiu przywożonego z państw trzecich oraz zmieniająca decyzję 94/984/WE(35).

28. Decyzja Komisji 2003/380/WE z dnia 22 maja 2003 r. przyznająca Szwecji odstępstwo od dyrektywy Rady 64/ 433/EWG i przyznająca równoważne warunki zdrowotne, których należy przestrzegać przy rozbiorze świeżego mięsa(36).

29. Decyzja Komisji 2003/774/WE z dnia 30 października 2003 r. zatwierdzająca niektóre działania mające na celu powstrzymanie rozwoju mikroorganizmów chorobotwórczych u małży i ślimaków morskich(37).

Artykuł  2

Niniejsza decyzja jest skierowana do państw członkowskich.

Sporządzono w Brukseli, dnia 6 listopada 2006 r.

W imieniu Komisji
Markos KYPRIANOU
Członek Komisji

______

(1) Dz.U. L 139 z 30.4.2004, str. 55. Rozporządzenie ostatnio zmienione rozporządzeniem Komisji (WE) nr 2076/2005 (Dz. U. L 338 z 22.12.2005, str. 83).

(2) Dz.U. L 139 z 30.4.2004, str. 206. Rozporządzenie ostatnio zmienione rozporządzeniem (WE) nr 2076/2005 (Dz.U. L 338 z 22.12.2005, str. 83).

(3) Dz.U. L 139 z 30.4.2004, str. 1.

(4) Dz.U. L 157 z 30.4.2004, str. 33.

(5) Dz.U. L 338 z 22.12.2005, str. 1.

(6) Dz.U. L 338 z 22.12.2005, str. 27.

(7) Dz.U. L 338 z 22.12.2005, str. 60.

(8) Dz.U. L 168 z 2.7.1994, str. 34.

(9) Dz.U. L 112 z 28.4.1983, str. 28.

(10) Dz.U. L 196 z 26.7.1984, str. 46.

(11) Dz.U. L 123 z 12.5.1987, str. 8.

(12) Dz.U. L 126 z 15.5.1987, str. 20.

(13) Dz.U. L 341 z 3.12.1987, str. 35.

(14) Dz.U. L 105 z 26.4.1988, str. 20.

(15) Dz.U. L 177 z 8.7.1988, str. 57.

(16) Dz.U. L 16 z 20.1.1990, str. 35.

(17) Dz.U. L 16 z 20.1.1990, str. 37.

(18) Dz.U. L 255 z 19.9.1990, str. 16.

(19) Dz.U. L 286 z 18.10.1990, str. 29.

(20) Dz.U. L 34 z 11.2.1992, str. 34.

(21) Dz.U. L 56 z 9.3.1993, str. 42.

(22) Dz.U. L 14 z 17.1.1994, str. 1.

(23) Dz.U. L 46 z 18.2.1994, str. 63.

(24) Dz.U. L 156 z 23.6.1994, str. 50.

(25) Dz.U. L 168 z 2.7.1994, str. 34.

(26) Dz.U. L 174 z 8.7.1994, str. 33.

(27) Dz.U. L 352 z 31.12.1994, str. 15.

(28) Dz.U. L 97 z 29.4.1995, str. 84.

(29) Dz.U. L 108 z 13.5.1995, str. 84.

(30) Dz.U. L 230 z 11.9.1996, str. 12.

(31) Dz.U. L 302 z 26.11.1996, str. 22.

(32) Dz.U. L 208 z 24.7.1998, str. 54.

(33) Dz.U. L 165 z 21.6.2001, str. 48.

(34) Dz.U. L 75 z 16.3.2002, str. 62.

(35) Dz.U. L 164 z 22.6.2002, str. 39.

(36) Dz.U. L 131 z 28.5.2003, str. 18.

(37) Dz.U. L 283 z 31.10.2003, str. 78.

Zmiany w prawie

Jaka wysokość diety dla członków komisji wyborczych w wyborach Prezydenta

500 zł zarobi członek obwodowej komisji wyborczej w wyborach Prezydenta RP, 600 zł - zastępca przewodniczącego, a 700 zł przewodniczący komisji wyborczej – wynika z uchwały Państwowej Komisji Wyborczej. Jeżeli odbędzie się ponownie głosowanie, zryczałtowana dieta wyniesie 75 proc. wysokości diety w pierwszej turze. Termin zgłaszania kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych mija 18 kwietnia

Robert Horbaczewski 20.01.2025
Zmiany w podatkach 2025 - przybędzie obowiązków sprawozdawczych

1 stycznia 2025 r. weszły w życie liczne zmiany podatkowe, m.in. nowe definicje budynku i budowli w podatku od nieruchomości, JPK CIT, globalny podatek wyrównawczy, PIT kasowy, zwolnienie z VAT dla małych firm w innych krajach UE. Dla przedsiębiorców oznacza to często nowe obowiązki sprawozdawcze i zmiany w systemach finansowo-księgowych. Firmy muszą też co do zasady przeprowadzić weryfikację nieruchomości pod kątem nowych przepisów.

Monika Pogroszewska 02.01.2025
Nowy Rok - jakie zmiany czekają nas w prawie

W 2025 roku minimalne wynagrodzenie za pracę wzrośnie tylko raz. Obniżeniu ulegnie natomiast minimalna podstawa wymiaru składki zdrowotnej płaconej przez przedsiębiorców. Grozi nam za to podwyżka podatku od nieruchomości. Wzrosną wynagrodzenia nauczycieli, a prawnicy zaczną lepiej zarabiać na urzędówkach. Wchodzą w życie zmiany dotyczące segregacji odpadów i e-doręczeń. To jednak nie koniec zmian, jakie czekają nas w Nowym Roku.

Renata Krupa-Dąbrowska 31.12.2024
Zmiana kodów na PKD 2025 rodzi praktyczne pytania

1 stycznia 2025 r. zacznie obowiązywać nowa Polska Klasyfikacja Działalności – PKD 2025. Jej ostateczny kształt poznaliśmy dopiero w tygodniu przedświątecznym, gdy opracowywany od miesięcy projekt został przekazany do podpisu premiera. Chociaż jeszcze przez dwa lata równolegle obowiązywać będzie stara PKD 2007, niektórzy już dziś powinni zainteresować się zmianami.

Tomasz Ciechoński 31.12.2024
Co się zmieni w prawie dla osób z niepełnosprawnościami w 2025 roku

Dodatek dopełniający do renty socjalnej dla niektórych osób z niepełnosprawnościami, nowa grupa uprawniona do świadczenia wspierającego i koniec przedłużonych orzeczeń o niepełnosprawności w marcu - to tylko niektóre ważniejsze zmiany w prawie, które czekają osoby z niepełnosprawnościami w 2025 roku. Drugą część zmian opublikowaliśmy 31 grudnia.

Beata Dązbłaż 28.12.2024
Stosunek prezydenta Dudy do wolnej Wigilii "uległ zawieszeniu"

Prezydent Andrzej Duda powiedział w czwartek, że ubolewa, że w sprawie ustawy o Wigilii wolnej od pracy nie przeprowadzono wcześniej konsultacji z prawdziwego zdarzenia. Jak dodał, jego stosunek do ustawy "uległ niejakiemu zawieszeniu". Wyraził ubolewanie nad tym, że pomimo wprowadzenia wolnej Wigilii, trzy niedziele poprzedzające święto mają być dniami pracującymi. Ustawa czeka na podpis prezydenta.

kk/pap 12.12.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.L.2006.320.50

Rodzaj: Decyzja
Tytuł: Decyzja 2006/765/WE uchylająca niektóre akty wykonawcze dotyczące higieny środków spożywczych i zasad sanitarnych regulujących produkcję i wprowadzanie do obrotu niektórych produktów pochodzenia zwierzęcego przeznaczonych do spożycia przez ludzi
Data aktu: 06/11/2006
Data ogłoszenia: 18/11/2006
Data wejścia w życie: 18/11/2006