uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,
uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 1782/2003 z dnia 29 września 2003 r. ustanawiające wspólne zasady dla systemów wsparcia bezpośredniego w ramach wspólnej polityki rolnej i ustanawiające określone systemy wsparcia dla rolników oraz zmieniające rozporządzenia (EWG) nr 2019/93, (WE) nr 1452/2001, (WE) nr 1453/2001, (WE) nr 1454/2001, (WE) nr 1868/94, (WE) nr 1251/1999, (WE) nr 1254/1999, (WE) nr 1673/2000, (EWG) nr 2358/71 oraz (WE) nr 2529/2001(1), w szczególności jego art. 41 ust. 1 i 1a, art. 64 ust. 2, art. 70 ust. 2, art. 71 ust. 2, art. 110i ust. 3 i 4, art. 110l ust. 1, art. 143b ust. 3 i art. 145 lit. i) oraz art. 155,
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) W przypadku państw członkowskich korzystających z możliwości przewidzianej w art. 62 rozporządzenia (WE) nr 1782/2003 oraz w zależności od przekazanych informacji określonych w art. 145 lit. i) tego rozporządzenia należy zmienić pułapy krajowe wyszczególnione w załączniku VIII do wspomnianego rozporządzenia.
(2) Artykuł 23 rozporządzenia Rady (WE) nr 247/2006 z dnia 30 stycznia 2006 r. w sprawie szczególnych działań w dziedzinie rolnictwa na rzecz regionów peryferyjnych Unii Europejskiej przewiduje począwszy od 2006 r. wkład Wspólnoty w finansowanie programów wspierania szczególnych środków na rzecz produkcji zwierzęcej w regionach peryferyjnych(2). W związku z tym należy, w odniesieniu do danych państw członkowskich, dokonać odliczenia od pułapów krajowych określonych w załączniku VIII do rozporządzenia (WE) nr 1782/2003 kwot wspomnianego wkładu odpowiadających szczególnym środkom początkowo ujętym we wspomnianym załączniku VIII.
(3) Należy dostosować pułapy krajowe określone w pkt 2 lit. K załącznikaVIIdorozporządzenia(WE)nr1782/2003,biorąc poduwagęnajnowszedanedotyczącecykorii,izmienićodpowiedniopułapykrajoweustalonewzałącznikuVIIIdowspomnianego rozporządzenia, nie zmieniając jednak kwoty całkowitej.
(4) Należy również dostosować pułapy krajowe ustalone w pkt 2 lit. K załącznika VII do rozporządzenia (WE) nr 1782/2003, biorąc pod uwagę zawarte w kwocie cukru i kwocie syropu inulinowego ilości, które zostały wyprodukowane w państwie członkowskim z buraków cukrowych i cykorii uprawianych w innym państwie członkowskim w latach gospodarczych 2000/2001- 2005/2006. Należy zatem dostosować pułapy krajowe ustalone w załącznikach VIII i VIIIa do wspomnianego rozporządzenia.
(5) W przypadku państw członkowskich wdrażających w 2006 r. system płatności jednolitych przewidziany w tytule III rozporządzenia (WE) nr 1782/2003, należy ustalić pułapy budżetowe na 2006 r. w odniesieniu do każdej płatności określonej w art. 66-69 do wymienionego rozporządzenia, na warunkach ustalonych w sekcji 2 wspomnianegotytułu.
(6) W przypadku państw członkowskich korzystających w 2006 r. z możliwości przewidzianej w art. 70 rozporządzenia (WE) nr 1782/2003 należy ustalić na rok 2006 pułapy budżetowe mające zastosowanie do płatności bezpośrednich wykluczonych z systemu płatności jednolitych.
(7) W przypadku państw członkowskich korzystających z okresu przejściowego określonego w art. 71 rozporządzenia (WE) nr 1782/2003 należy ustalić na rok 2006 pułapy budżetowe mające zastosowanie do płatności bezpośrednich wymienionych w załączniku VI do wymienionego rozporządzenia.
(8) Należy ustalić maksymalną kwotę pomocy w odniesieniu do gajów oliwnych, określoną w art. 110i ust. 3 rozporządzenia (WE) nr 1782/2003 na podstawie wartości współczynnika określonego w załączniku VII lit. H do tego rozporządzenia, jak również odliczenia dokonanego zgodnie z ust. 4 wymienionego artykułu, zgłoszoną przez dane państwa członkowskie i odpowiednio dostosować pułapy krajowe ustalone w załączniku VIII. W przypadku państw członkowskich, które zdecydowały ustalić współczynnik określony w załączniku VII lit. H na poziomie 1, nie ustala się żadnych kwot.
(9) Należy ustalić maksymalną kwotę wkładu Wspólnoty w finansowanie programów prac przygotowanych przez zatwierdzone organizacje podmiotów gospodarczych w sektorze oleju z oliwek na podstawie współczynnika w art. 110i ust. 4 rozporządzenia (WE) nr 1782/2003 zgłoszonego przez dane państwa członkowskie.
(10) Należy ustalić maksymalną kwotę całkowitej pomocy z tytułu tytoniu określoną w art. 110l ust. 1 rozporządzenia (WE) nr 1782/2003 na podstawie wartości współczynnika określonego w załączniku VII lit. I zgłoszoną przez dane państwa członkowskie i odpowiednio dostosować pułapy krajowe ustalone w załączniku VIII do wspomnianego rozporządzenia. W przypadku państw członkowskich, które zdecydowały ustalić współczynnik określony w załączniku VII lit. I na poziomie 1, nie należy ustalać żadnych kwot.
(11) W trosce o przejrzystość należy opublikować pułapy budżetowe systemu płatności jednolitej na 2006 r. po dokonaniu odliczeń od pułapów płatności określonej w art. 66-70 do rozporządzenia (WE) nr 1782/2003 uaktualnionych pułapów z załącznika VIII do wspomnianego rozporządzenia.
(12) Należy ustalić maksymalne kwoty funduszy udostępnionych państwom członkowskim, które przystąpiły do Unii Europejskiej w 2004 r. i które zastosują jednolity system płatności obszarowej w celu przyznania oddzielnych płatności z tytułu cukru zgodnie z art. 143ba na podstawie przekazanych przez nie informacji.
(13) Należy ustalić roczne koperty finansowe na rok 2006 zgodnie z art. 143b ust. 3 rozporządzenia (WE) nr 1782/2003 dla państw członkowskich, które przystąpiły do Unii Europejskiej w 2004 r. i które wprowadzą w roku 2006 system jednolitych płatności obszarowych przewidziany w tytule IVa wspomnianego rozporządzenia.
(14) Należy zatem zmienić rozporządzenie (WE) nr 1782/2003.
(15) Środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią Komitetu Zarządzającego ds. Dopłat Bezpośrednich,
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
Sporządzono w Brukseli, dnia 28 lipca 2006 r.
W imieniu Komisji | |
Mariann FISCHER BOEL | |
Członek Komisji |
______
(1) Dz.U. L 270 z 21.10.2003, str. 1. Rozporządzenie ostatnio zmienione rozporządzeniem (WE) nr 319/2006 (Dz.U. L 58 z 28.2.2006, str. 32).
(2) Dz.U. L 42 z 14.2.2006, str. 1. Rozporządzenie zmienione rozporządzeniem (WE) nr 318/2006 (Dz.U. L 58 z 28.2.2006, str. 1).
ZAŁĄCZNIKI
Podczas ostatniego posiedzenia Sejmu, ku zaskoczeniu zarówno przedsiębiorców, jak i części posłów koalicji rządzącej, Lewica w ostatniej chwili „dorzuciła” do ustawy o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom poprawki zaostrzające kary za naruszanie przepisów prawa pracy - m.in. umożliwiające orzeczenie kary ograniczenia wolności. Jednocześnie zignorowano postulaty organizacji pracodawców, mimo wcześniejszych zapewnień rządu o ich poparciu.
27.02.2025Już nie 30 tys. zł, a 50 tys. zł ma grozić maksymalnie pracodawcy, który zawrze umowę cywilnoprawną, choć powinien - umowę o pracę. Podobnie temu, który nie wypłaca w terminie wynagrodzenia za pracę lub innego świadczenia przysługującego pracownikowi albo uprawnionemu do tego świadczenia członkowi jego rodziny. A jeśli nie wypłaca przez okres co najmniej 3 miesięcy, to kara ma wynieść nawet 60 tys. złotych - zdecydował Sejm, przyjmując poprawkę Lewicy, zmieniającą Kodeks pracy w... ustawie dotyczącej cudzoziemców.
25.02.2025500 zł zarobi członek obwodowej komisji wyborczej w wyborach Prezydenta RP, 600 zł - zastępca przewodniczącego, a 700 zł przewodniczący komisji wyborczej – wynika z uchwały Państwowej Komisji Wyborczej. Jeżeli odbędzie się ponownie głosowanie, zryczałtowana dieta wyniesie 75 proc. wysokości diety w pierwszej turze. Termin zgłaszania kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych mija 18 kwietnia
20.01.20251 stycznia 2025 r. weszły w życie liczne zmiany podatkowe, m.in. nowe definicje budynku i budowli w podatku od nieruchomości, JPK CIT, globalny podatek wyrównawczy, PIT kasowy, zwolnienie z VAT dla małych firm w innych krajach UE. Dla przedsiębiorców oznacza to często nowe obowiązki sprawozdawcze i zmiany w systemach finansowo-księgowych. Firmy muszą też co do zasady przeprowadzić weryfikację nieruchomości pod kątem nowych przepisów.
02.01.2025W 2025 roku minimalne wynagrodzenie za pracę wzrośnie tylko raz. Obniżeniu ulegnie natomiast minimalna podstawa wymiaru składki zdrowotnej płaconej przez przedsiębiorców. Grozi nam za to podwyżka podatku od nieruchomości. Wzrosną wynagrodzenia nauczycieli, a prawnicy zaczną lepiej zarabiać na urzędówkach. Wchodzą w życie zmiany dotyczące segregacji odpadów i e-doręczeń. To jednak nie koniec zmian, jakie czekają nas w Nowym Roku.
31.12.20241 stycznia 2025 r. zacznie obowiązywać nowa Polska Klasyfikacja Działalności – PKD 2025. Jej ostateczny kształt poznaliśmy dopiero w tygodniu przedświątecznym, gdy opracowywany od miesięcy projekt został przekazany do podpisu premiera. Chociaż jeszcze przez dwa lata równolegle obowiązywać będzie stara PKD 2007, niektórzy już dziś powinni zainteresować się zmianami.
31.12.2024Identyfikator: | Dz.U.UE.L.2006.208.3 |
Rodzaj: | Rozporządzenie |
Tytuł: | Rozporządzenie 1156/2006 ustanawiające pułapy budżetowe na rok 2006 dla częściowo lub fakultatywnie wdrożonego systemu jednolitej płatności, rocznych kopert finansowych dla systemu jednolitej płatności obszarowej oraz kwot maksymalnych na osobne płatności z tytułu cukru, przewidziane w rozporządzeniu Rady (WE) nr 1782/2003 i zmieniające to rozporządzenie |
Data aktu: | 28/07/2006 |
Data ogłoszenia: | 29/07/2006 |
Data wejścia w życie: | 05/08/2006 |