Decyzja 2006/441/WE przyjmująca zobowiązania złożone w związku z postępowaniem antydumpingowym dotyczącym przywozu niektórych rur i przewodów bez szwu z żelaza lub stali pochodzących między innymi z Rumunii

DECYZJA KOMISJI
z dnia 23 czerwca 2006 r.
przyjmująca zobowiązania złożone w związku z postępowaniem antydumpingowym dotyczącym przywozu niektórych rur i przewodów bez szwu z żelaza lub stali pochodzących między innymi z Rumunii

(2006/441/WE)

(Dz.U.UE L z dnia 29 czerwca 2006 r.)

KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,

uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,

uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 384/96 z dnia 22 grudnia 1995 r. w sprawie ochrony przed dumpingowym przywozem z krajów niebędących członkami Wspólnoty Europejskiej(1), w szczególności jego art. 8 ust. 1,

po konsultacji z Komitetem Doradczym,

a także mając na uwadze, co następuje:

A. POSTĘPOWANIE

(1) W dniu 31 marca 2005 r. w drodze zawiadomienia opublikowanego w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej(2) Komisja ogłosiła wszczęcie między innymi postępowania antydumpingowego dotyczącego przywozu na terytorium Wspólnoty niektórych rur i przewodów bez szwu z żelaza lub stali pochodzących z Chorwacji, Rumunii, Rosji i Ukrainy.

(2) Ostateczne ustalenia oraz wnioski z postępowania zostały przedstawione w rozporządzeniu Rady (WE) nr 954/2006(3), nakładającym między innymi ostateczne cła antydumpingowe na przywóz niektórych rur i przewodów bez szwu z żelaza i stali pochodzących z Chorwacji, Rumunii, Rosji i Ukrainy.

B. ZOBOWIĄZANIE

(3) 1 Przed zastosowaniem ostatecznych środków antydumpingowych następujący producenci eksportujący w Rumunii ("producenci eksportujący") złożyli zobowiązania cenowe zgodne z artykułem 8 ust. 1 rozporządzenia Rady (WE) nr 384/96 ("rozporządzenie podstawowe"):

- S.C. Artrom S.A.,

- S.C. Silcotub S.A.,

- S.C. Mittal Steel Roman S.A,

(4) Wymienieni producenci zobowiązali się do sprzedaży ograniczonej liczby typów produktu objętego postępowaniem zgodnie z jego definicją zawartą w rozporządzeniu (WE) nr 954/2006 w ramach pułapu ilościowego po cenie równej lub wyższej niż poziomy cenowe znoszące szkodliwe skutki dumpingu. Przywóz powyżej pułapu ilościowego będzie podlegał odpowiedniemu cłu antydumpingowemu. Biorąc pod uwagę ograniczenia monitorowania tych zobowiązań, liczba rodzajów produktów objętych zobowiązaniem w każdym przypadku nie przekracza sześciu, zważywszy że rodzaje te stanowią około 75 % całkowitej sprzedaży producentów eksportujących na rynek Wspólnoty. Producenci eksportujący zobowiązują się również do przestrzegania poszczególnych minimalnych cen importowych dla każdego rodzaju produktu objętego zobowiązaniem. Jeżeli chodzi o inne rodzaje produktu objętego postępowaniem, wywożone na teren Wspólnoty przez producentów eksportujących, będą one podlegały odpowiedniemu cłu antydumpingowemu.

(5) Należy zauważyć, że w ciągu ostatnich lat produkt objęty postępowaniem oraz główne surowce, z których jest on wytwarzany, charakteryzowały się znaczącymi wahaniami cen. Indeksacja minimalnej ceny importowej nie rozwiązuje takiej sytuacji. Przyjęcie zobowiązań z określeniem limitu czasowego może zmniejszyć jednakże ryzyko znaczących zmian cen. W każdym razie zbliżające się przystąpienie Rumunii do Wspólnoty Europejskiej oraz wynikające z tego natychmiastowe zniesienie w dniu przystąpienia środków antydumpingowych nałożonych rozporządzeniem (WE) nr 954/2006 na producentów eksportujących ograniczy czas trwania tychże zobowiązań.

(6) Producenci eksportujący będą również dostarczać Komisji okresowo szczegółowe informacje dotyczące dokonywanego wywozu do Wspólnoty, co pozwoli Komisji skutecznie monitorować ich zobowiązania. Ponadto struktura sprzedaży tych przedsiębiorstw pozwala Komisji uznać, że ryzyko obejścia ustalonych zobowiązań jest ograniczone.

(7) W związku z powyższym wymienione zobowiązania mogą zostać przyjęte. Przyjęcie zobowiązań jest jednak ograniczone do okresu dziewięciu miesięcy, co nie narusza normalnego okresu obowiązywania środków antydumpingowych nałożonych rozporządzeniem (WE) nr 954/2006 w związku z powodami przedstawionymi w motywie(5) powyżej. Ponadto Komisja zastrzega sobie możliwość ponownej oceny możliwości przyjęcia tych zobowiązań po konsultacjach z państwami członkowskimi w odpowiednim czasie.

(8) Przy przedłożeniu właściwemu organowi celnemu wniosku o dopuszczenie do swobodnego obrotu zgodnie ze zobowiązaniami, zwolnienie z cła będzie uzależnione od przedstawienia faktury zawierającej przynajmniej informacje wymienione w Załączniku do rozporządzenia (WE) nr 954/2006, tak, aby Komisja mogła skutecznie monitorować przestrzeganie zobowiązań przez producentów eksportujących. Taki poziom informacji jest również niezbędny, aby umożliwić organom celnym stwierdzenie z wystarczającą dokładnością, że przesyłka jest zgodna z dokumentami handlowymi. W przypadku braku takiej faktury lub jeśli nie zostaną spełnione inne warunki określone w rozporządzeniu Rady, nałożone zostanie cło antydumpingowe w odpowiedniej wysokości.

(9) W celu zapewnienia skutecznego przestrzegania zobowiązań, w wyżej wymienionym rozporządzeniu Rady poinformowano importerów o tym, że niespełnienie warunków określonych w rozporządzeniu lub wycofanie przyjęcia zobowiązań przez Komisję może prowadzić do powstania długu celnego z tytułu odpowiednich transakcji.

(10) W przypadku naruszenia zobowiązań lub wycofania się z nich lub w przypadku wycofania przyjęcia tych zobowiązań przez Komisję, cło antydumpingowe nałożone zgodnie z art. 9 ust. 4 rozporządzenia podstawowego jest automatycznie stosowane na mocy art. 8 ust. 9 rozporządzenia podstawowego.

C. ZMIANA NAZWY

(11) 2 Przedsiębiorstwo S.C. Artrom S.A. poinformowało Komisję, że w dniu 22 maja 2006 nazwa przedsiębiorstwa uległa zmianie i obecnie brzmi S.C. T.M.K. - Artrom S.A, co ma wskazywać, że przedsiębiorstwo należy do grupy spółek.

(12) 3 Po zbadaniu tej informacji Komisja ustaliła, że zmiana nazwy w żaden sposób nie wpływa na strukturę oraz formę prawną przedsiębiorstwa, a także na ustalenia Komisji. W związku z tym wszelkie odniesienia do przedsiębiorstwa S.C. Artrom S.A. powinny dotyczyć przedsiębiorstwa S.C. T.M.K. - Artrom S.A.

PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:

Artykuł  1 4

Zobowiązania złożone przez producentów eksportujących wymienionych poniżej w związku z postępowaniem antydumpingowym dotyczącym przywozu niektórych rur i przewodów bez szwu z żelaza lub stali pochodzących między innymi z Rumunii zostają niniejszym przyjęte.

Kraj

Przedsiębiorstwo

Dodatkowy kod Taric

Rumunia

S.C. T.M.K. - Artrom S.A.

Draganesti Street No 30

230119 Slatina

A738

S.C. Mittal Steel Roman S.A.

Stefan cel Mare Street No 246

611040 Roman

Neamt County

A739

S.C. Silcotub S.A.

93, Mihai Viteazu Bvd.

450131 Zalau

Salaj County

A740

Artykuł  2

Niniejsza decyzja wchodzi w życie następnego dnia po jej opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej i obowiązuje przez okres dziewięciu miesięcy.

Sporządzono w Brukseli, dnia 23 czerwca 2006 r.

W imieniu Komisji
Peter MANDELSON
Członek Komisji

______

(1) Dz.U. L 56 z 6.3.1996, str. 1. Rozporządzenie ostatnio zmienione rozporządzeniem (WE) nr 2117/2005 (Dz.U. L 340 z 23.12.2005, str. 17).

(2) Dz.U. C 77 z 31.3.2005, str. 2.

(3) Patrz: strona 4 aktualnego Dziennika Urzędowego.

1 Motyw (3) zmieniony przez sprostowanie z dnia 5 września 2006 r. (Dz.U.UE.L.06.242.5).
2 Motyw (11) zmieniony przez sprostowanie z dnia 5 września 2006 r. (Dz.U.UE.L.06.242.5).
3 Motyw (12) zmieniony przez sprostowanie z dnia 5 września 2006 r. (Dz.U.UE.L.06.242.5).
4 Art. 1 zmieniony przez sprostowanie z dnia 5 września 2006 r. (Dz.U.UE.L.06.242.5).

Zmiany w prawie

Rząd zostawił przedsiębiorców na lodzie

Podczas ostatniego posiedzenia Sejmu, ku zaskoczeniu zarówno przedsiębiorców, jak i części posłów koalicji rządzącej, Lewica w ostatniej chwili „dorzuciła” do ustawy o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom poprawki zaostrzające kary za naruszanie przepisów prawa pracy - m.in. umożliwiające orzeczenie kary ograniczenia wolności. Jednocześnie zignorowano postulaty organizacji pracodawców, mimo wcześniejszych zapewnień rządu o ich poparciu.

Grażyna J. Leśniak 27.02.2025
Wyższe kary dla pracodawców - sejmowa wrzutka na ostatniej prostej

Już nie 30 tys. zł, a 50 tys. zł ma grozić maksymalnie pracodawcy, który zawrze umowę cywilnoprawną, choć powinien - umowę o pracę. Podobnie temu, który nie wypłaca w terminie wynagrodzenia za pracę lub innego świadczenia przysługującego pracownikowi albo uprawnionemu do tego świadczenia członkowi jego rodziny. A jeśli nie wypłaca przez okres co najmniej 3 miesięcy, to kara ma wynieść nawet 60 tys. złotych - zdecydował Sejm, przyjmując poprawkę Lewicy, zmieniającą Kodeks pracy w... ustawie dotyczącej cudzoziemców.

Grażyna J. Leśniak 25.02.2025
Jaka wysokość diety dla członków komisji wyborczych w wyborach Prezydenta

500 zł zarobi członek obwodowej komisji wyborczej w wyborach Prezydenta RP, 600 zł - zastępca przewodniczącego, a 700 zł przewodniczący komisji wyborczej – wynika z uchwały Państwowej Komisji Wyborczej. Jeżeli odbędzie się ponownie głosowanie, zryczałtowana dieta wyniesie 75 proc. wysokości diety w pierwszej turze. Termin zgłaszania kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych mija 18 kwietnia

Robert Horbaczewski 20.01.2025
Zmiany w podatkach 2025 - przybędzie obowiązków sprawozdawczych

1 stycznia 2025 r. weszły w życie liczne zmiany podatkowe, m.in. nowe definicje budynku i budowli w podatku od nieruchomości, JPK CIT, globalny podatek wyrównawczy, PIT kasowy, zwolnienie z VAT dla małych firm w innych krajach UE. Dla przedsiębiorców oznacza to często nowe obowiązki sprawozdawcze i zmiany w systemach finansowo-księgowych. Firmy muszą też co do zasady przeprowadzić weryfikację nieruchomości pod kątem nowych przepisów.

Monika Pogroszewska 02.01.2025
Nowy Rok - jakie zmiany czekają nas w prawie

W 2025 roku minimalne wynagrodzenie za pracę wzrośnie tylko raz. Obniżeniu ulegnie natomiast minimalna podstawa wymiaru składki zdrowotnej płaconej przez przedsiębiorców. Grozi nam za to podwyżka podatku od nieruchomości. Wzrosną wynagrodzenia nauczycieli, a prawnicy zaczną lepiej zarabiać na urzędówkach. Wchodzą w życie zmiany dotyczące segregacji odpadów i e-doręczeń. To jednak nie koniec zmian, jakie czekają nas w Nowym Roku.

Renata Krupa-Dąbrowska 31.12.2024
Zmiana kodów na PKD 2025 rodzi praktyczne pytania

1 stycznia 2025 r. zacznie obowiązywać nowa Polska Klasyfikacja Działalności – PKD 2025. Jej ostateczny kształt poznaliśmy dopiero w tygodniu przedświątecznym, gdy opracowywany od miesięcy projekt został przekazany do podpisu premiera. Chociaż jeszcze przez dwa lata równolegle obowiązywać będzie stara PKD 2007, niektórzy już dziś powinni zainteresować się zmianami.

Tomasz Ciechoński 31.12.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.L.2006.175.81

Rodzaj: Decyzja
Tytuł: Decyzja 2006/441/WE przyjmująca zobowiązania złożone w związku z postępowaniem antydumpingowym dotyczącym przywozu niektórych rur i przewodów bez szwu z żelaza lub stali pochodzących między innymi z Rumunii
Data aktu: 23/06/2006
Data ogłoszenia: 29/06/2006