(notyfikowana jako dokument nr C(2006) 2383)(2006/428/WE)
(Dz.U.UE L z dnia 24 czerwca 2006 r.)
KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,
uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,
uwzględniając dyrektywę Rady 95/60/WE z dnia 27 listopada 1995 r. w sprawie banderolowania olejów napędowych i nafty(1), w szczególności jej art. 2 ust. 2,
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) Dla zapewnienia prawidłowego funkcjonowania rynku wewnętrznego, w szczególności w celu zapobiegania praktykom uchylania się od zobowiązań podatkowych, dyrektywa 95/60/WE przewiduje wspólny system znakowania umożliwiający identyfikację olejów napędowych, objętych kodem CN 2710 00 69, oraz nafty, objętej kodem CN 2710 00 55, dopuszczonych do obrotu ze zwolnieniem z podatku akcyzowego lub podlegających obniżonej stawce podatku akcyzowego. Począwszy od 2002 r. pierwszy kod został podzielony na kody CN 2710 19 41, 2710 19 45 i 2710 19 49, w celu uwzględnienia zawartości siarki w olejach napędowych do silników, a drugi kod transponowany jako kod CN 2710 19 25.
(2) Decyzja Komisji 2001/574/WE(2) ustanawia produkt kreślony nazwą naukową N-etylo-N-[2-(1-izobutoxyetoxy) etyl[o]azobenzeno-4-amina (Solvent Yellow 124) wpólnym znacznikiem skarbowym, przewidzianym dyrektywą 95/60/WE, do znakowania olejów napędowych i nafty, od których nie jest pobierany podatek w pełnym wymiarze stawki stosowanej do takich olejów mineralnych wykorzystywanych jako materiał pędny.
(3) Artykuł 2 decyzji 2001/574/WE zawiera wymóg, aby decyzja ta została przejrzana do dnia 31 grudnia 2006 r., w świetle postępu technicznego w dziedzinie systemów znakowania i z uwzględnieniem konieczności przeciwdziałania oszukańczemu wykorzystywaniu olejów mineralnych zwolnionych z podatku akcyzowego lub podlegających obniżonej stawce podatku akcyzowego.
(4) W ramach procesu przeglądu przeprowadzono konsultacje z państwami członkowskimi. Państwa członkowskie są ogólnie zadowolone z tego, że Solvent Yellow 124 spełnia swój cel przeciwdziałania oszukańczemu wykorzystywaniu olejów mineralnych zwolnionych z podatku akcyzowego lub podlegających obniżonej stawce podatku akcyzowego.
(5) Nie zostały zgłoszone żadne problemy dla zdrowia lub środowiska naturalnego związane z Solvent Yellow 124.
(6) Dotychczas nie przedstawiono lub nie poparto odpowiednimi informacjami naukowymi żadnego produktu jako potencjalnego produktu zamiennego dla Solvent Yellow 124, który spełniałby wszystkie kryteria, na podstawie których Solvent Yellow 124 został wybrany wspólnym znacznikiem skarbowym.
(7) W związku z tym Solvent Yellow 124 nadal powinien być stosowany jako wspólny znacznik skarbowy w rozumieniu dyrektywy 95/60/WE i z zastrzeżeniem warunków wymienionych w tej dyrektywie.
(8) Niniejsza decyzja nie zwalnia żadnego przedsiębiorstwa ze zobowiązań wynikających z artykułu 82 traktatu.
(9) Należy uwzględnić możliwości, jakie stwarza rozwój nauki i w tym celu wyznaczyć termin przeglądu niniejszej decyzji.
(10) Jednakże przegląd niniejszej decyzji nastąpi we wcześniejszym terminie, w przypadku gdy okaże się, że Solvent Yellow 124 powoduje dodatkowe szkody dla zdrowia lub środowiska naturalnego.
(11) Do celów jasności i przejrzystości decyzja 2001/574/WE powinna zatem zostać zmieniona.
(12) Środki przewidziane w niniejszej decyzji są zgodne z opinią Komitetu ds. Podatku Akcyzowego,
PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:
Sporządzono w Brukseli, dnia 22 czerwca 2006 r.
|
W imieniu Komisji |
|
László KOVÁCS |
|
Członek Komisji |
______
(1) Dz. U. L 291 z 6.12.1995, str. 46.
(2) Dz. U. L 203 z 28.7.2001, str. 20. Decyzja ostatnio zmieniona decyzją 2003/900/WE (Dz.U. L 336 z 23.12.2003, str. 107).