Decyzja 2006/410/WE ustalająca kwoty, które zgodnie z art. 10 ust. 2, 143d i 143e rozporządzenia Rady (WE) nr 1782/2003 udostępnia się EFRROW oraz kwoty dostępne na wydatki w ramach EFGR

DECYZJA KOMISJI
z dnia 24 maja 2006 r.
ustalająca kwoty, które zgodnie z art. 10 ust. 2, art. 143d i 143e rozporządzenia Rady (WE) nr 1782/2003, art. 4 ust. 1 rozporządzenia Rady (WE) nr 378/2007 i art. 23 ust. 2 rozporządzenia Rady (WE) nr 479/2008 udostępnia się EFRROW oraz kwoty dostępne na wydatki w ramach EFRG 1

(2006/410/WE)

(Dz.U.UE L z dnia 15 czerwca 2006 r.)

KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,

uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,

uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 1290/2005 z dnia 21 czerwca 2005 r. w sprawie finansowania wspólnej polityki rolnej(1), w szczególności jego art. 12 ust. 2 i 3,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Artykuł 10 rozporządzenia Rady (WE) nr 1782/2003 z dnia 29 września 2003 r. ustanawiającego wspólne zasady dla systemów wsparcia bezpośredniego w ramach wspólnej polityki rolnej i ustanawiającego określone systemy wsparcia dla rolników(2), określa metodę obliczania kwot netto otrzymanych w wyniku zastosowania modulacji, które mają zostać udostępnione Europejskiemu Funduszowi Rolnemu na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich (EFRROW). Artykuł 143d i 143e wymienionego rozporządzenia określają kwoty, które mają być udostępnione EFRROW na restrukturyzację w regionach upraw bawełny i tytoniu.

(2) Maksymalne roczne kwoty udostępnione na wydatki w ramach Europejskiego Funduszu Gwarancji Rolnej (EFGR) przed przesunięciem ich do EFRROW do roku 2013 są określone w załączniku I do porozumienia międzyinstytucjonalnego w sprawie ram finansowych na lata 2007-2013(3).

(3) Kwoty, które udostępnia się EFRROW oraz saldo netto, które ma być dostępne na wydatki w ramach EFGR, należy ustalić na podstawie wspomnianych maksymalnych rocznych kwot na lata budżetowe 2007-2013,

STANOWI, CO NASTĘPUJE:

Artykuł 2

Kwoty udostępnione na lata budżetowe 2007-2013 Europejskiemu Funduszowi Rolnemu na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich (EFRROW) zgodnie z art. 10 ust. 2, art. 143d i 143e rozporządzenia Rady (WE) nr 1782/2003, art. 4 ust. 1 rozporządzenia Rady (WE) nr 378/2007 i art. 23 ust. 2 rozporządzenia Rady (WE) nr 479/2008 oraz saldo netto udostępnione na wydatki w ramach Europejskiego Funduszu Rolnego Gwarancji (EFRG) określa załącznik do niniejszej decyzji.

Sporządzono w Brukseli, dnia 24 maja 2006 r.

W imieniu Komisji
Mariann FISCHER BOEL
Członek Komisji

______

(1) Dz.U. L 209 z 11.8.2005, str. 1. Rozporządzenie zmienione rozporządzeniem (WE) nr 320/2006 (Dz.U. L 58 z 28.2.2006, str. 42).

(2) Dz.U. L 270 z 21.10.2003, str. 1. Rozporządzenie ostatnio zmienione rozporządzeniem (WE) nr 319/2006 (Dz.U. L 58 z 28.2.2006, str. 32).

(3) Dotychczas nieopublikowane w Dzienniku Urzędowym.

ZAŁĄCZNIK  3

(mln EUR):
Rok budżetowy Kwoty udostępnione na rzecz EFRROW Saldo netto udostępnione na wydatki EFRG
Artykuł 10 ust. 2 rozporządzenia (WE) nr 1782/2003 Art. 143d rozporządzenia (WE) nr 1782/2003 Art. 143e rozporządzenia (WE) nr 1782/2003 Artykuł 4 ust. 1 rozporządzenia (WE) nr 378/2007 Artykuł 23 ust. 2 rozporządzenia (WE) nr 479/2008
2007 984 22 44.753
2008 1.241 22 362 44.592
2009 1.305,7 22 424 40,66 44.886,64
2010 1.310,8 22 506 82,11 45.225,09
2011 1.290,8 22 484 516,3 122,61 45.181,29
2012 1.292,3 22 484 522,4 122,61 45.649,69
2013 1.293 22 484 522,4 122,61 46.129,99
1 Tytuł zmieniony przez art. 1 pkt 1 decyzji nr 2008/787/WE z dnia 3 października 2008 r. (Dz.U.UE.L.08.271.41) zmieniającej nin. decyzję z dniem 3 października 2008 r.
2 Art.:

- zmieniony przez art. 1 pkt 1 decyzji nr 2007/680/WE z dnia 22 października 2007 r. (Dz.U.UE.L.07.280.27) zmieniającej nin. decyzję z dniem 1 stycznia 2008 r.

- zmieniony przez art. 1 pkt 2 decyzji nr 2008/787/WE z dnia 3 października 2008 r. (Dz.U.UE.L.08.271.41) zmieniającej nin. decyzję z dniem 3 października 2008 r.

3 Załącznik:

-zmieniony przez art. 1 pkt 2 decyzji nr 2007/680/WE z dnia 22 października 2007 r. (Dz.U.UE.L.07.280.27) zmieniającej nin. decyzję z dniem 1 stycznia 2008 r.

- zmieniony przez art. 1 pkt 3 decyzji nr 2008/787/WE z dnia 3 października 2008 r. (Dz.U.UE.L.08.271.41) zmieniającej nin. decyzję z dniem 3 października 2008 r.

- zmieniony przez decyzję nr 2008/955/WE z dnia 16 grudnia 2008 r. (Dz.U.UE.L.08.338.67) zmieniającą nin. decyzję z dniem 16 grudnia 2008 r.

Zmiany w prawie

Senatorowie nie zgodzili się na podniesienie kar grzywny dla pracodawców

Senat nie zgodził się w czwartek na zniesienie obowiązku zawierania umów o pracę z cudzoziemcami będącymi pracownikami tymczasowymi przez agencje pracy tymczasowej, ale umożliwił agencjom zawieranie umów cywilnoprawnych. Senatorowie zdecydowali natomiast o skreśleniu przepisu podnoszącego kary grzywny dla pracodawców przewidziane w kodeksie pracy. W głosowaniu przepadła też poprawka Lewicy podnosząca z 2 tys. zł do 10 tys. zł kary grzywny, jakie w postępowaniu mandatowym może nałożyć Państwowa Inspekcja Pracy.

Grażyna J. Leśniak 13.03.2025
Wyższe kary dla pracodawców zostaną – rząd przeciwny ich usuwaniu z ustawy o cudzoziemcach

Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej nie zgodziło się na usunięcie z ustawy o zatrudnianiu cudzoziemców przepisu podnoszącego w kodeksie pracy kary dla pracodawców. Senacka Komisja Rodziny, Polityki Senioralnej i Społecznej zaakceptowała we wtorek jedynie poprawki Biura Legislacyjnego Senatu do tej ustawy. Nie można jednak wykluczyć, że na posiedzeniu Senatu inni senatorowie przejmą poprawki zgłaszane przez stronę pracodawców.

Grażyna J. Leśniak 11.03.2025
Rząd zostawił przedsiębiorców na lodzie

Podczas ostatniego posiedzenia Sejmu, ku zaskoczeniu zarówno przedsiębiorców, jak i części posłów koalicji rządzącej, Lewica w ostatniej chwili „dorzuciła” do ustawy o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom poprawki zaostrzające kary za naruszanie przepisów prawa pracy - m.in. umożliwiające orzeczenie kary ograniczenia wolności. Jednocześnie zignorowano postulaty organizacji pracodawców, mimo wcześniejszych zapewnień rządu o ich poparciu.

Grażyna J. Leśniak 27.02.2025
Wyższe kary dla pracodawców - sejmowa wrzutka na ostatniej prostej

Już nie 30 tys. zł, a 50 tys. zł ma grozić maksymalnie pracodawcy, który zawrze umowę cywilnoprawną, choć powinien - umowę o pracę. Podobnie temu, który nie wypłaca w terminie wynagrodzenia za pracę lub innego świadczenia przysługującego pracownikowi albo uprawnionemu do tego świadczenia członkowi jego rodziny. A jeśli nie wypłaca przez okres co najmniej 3 miesięcy, to kara ma wynieść nawet 60 tys. złotych - zdecydował Sejm, przyjmując poprawkę Lewicy, zmieniającą Kodeks pracy w... ustawie dotyczącej cudzoziemców.

Grażyna J. Leśniak 25.02.2025
Jaka wysokość diety dla członków komisji wyborczych w wyborach Prezydenta

500 zł zarobi członek obwodowej komisji wyborczej w wyborach Prezydenta RP, 600 zł - zastępca przewodniczącego, a 700 zł przewodniczący komisji wyborczej – wynika z uchwały Państwowej Komisji Wyborczej. Jeżeli odbędzie się ponownie głosowanie, zryczałtowana dieta wyniesie 75 proc. wysokości diety w pierwszej turze. Termin zgłaszania kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych mija 18 kwietnia

Robert Horbaczewski 20.01.2025
Zmiany w podatkach 2025 - przybędzie obowiązków sprawozdawczych

1 stycznia 2025 r. weszły w życie liczne zmiany podatkowe, m.in. nowe definicje budynku i budowli w podatku od nieruchomości, JPK CIT, globalny podatek wyrównawczy, PIT kasowy, zwolnienie z VAT dla małych firm w innych krajach UE. Dla przedsiębiorców oznacza to często nowe obowiązki sprawozdawcze i zmiany w systemach finansowo-księgowych. Firmy muszą też co do zasady przeprowadzić weryfikację nieruchomości pod kątem nowych przepisów.

Monika Pogroszewska 02.01.2025
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.L.2006.163.10

Rodzaj: Decyzja
Tytuł: Decyzja 2006/410/WE ustalająca kwoty, które zgodnie z art. 10 ust. 2, 143d i 143e rozporządzenia Rady (WE) nr 1782/2003 udostępnia się EFRROW oraz kwoty dostępne na wydatki w ramach EFGR
Data aktu: 24/05/2006
Data ogłoszenia: 15/06/2006
Data wejścia w życie: 01/01/2007