Decyzja 2005/103/WE określająca mechanizm przyznawania producentom i importerom kontyngentów na wodorochlorofluorowęglowodory na lata 2003-2009 na mocy rozporządzenia (WE) nr 2037/2000 Parlamentu Europejskiego i Rady

DECYZJA KOMISJI
z dnia 31 stycznia 2005 r.
określająca mechanizm przyznawania producentom i importerom kontyngentów na wodorochlorofluorowęglowodory na lata 2003-2009 na mocy rozporządzenia (WE) nr 2037/2000 Parlamentu Europejskiego i Rady

(notyfikowana jako dokument nr K(2005) 134)

(Jedynie teksty w językach niderlandzkim, angielskim, estońskim, fińskim, francuskim, niemieckim, greckim, włoskim, litewskim, polskim, słoweńskim, hiszpańskim i szwedzkim są autentyczne)

(2005/103/WE)

(Dz.U.UE L z dnia 5 lutego 2005 r.)

KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,

uwzględniając Traktat ustanawiający Europejską Wspólnotę Gospodarczą,

uwzględniając rozporządzenie (WE) nr 2037/2000 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 29 czerwca 2000 r. w sprawie substancji zubażających warstwę ozonową(1), w szczególności art. 4 ust. 3 pkt ii),

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Środki wspólnotowe, w szczególności środki przewidziane w rozporządzeniu Rady (WE) nr 3093/94 z dnia 15 grudnia 1994 r. w sprawie substancji zubażających warstwę ozonową(2), które zostało zastąpione rozporządzeniem (WE) nr 2037/2000, w ciągu kilku lat doprowadziły do zmniejszenia ogólnego zużycia wodorochlorofluorowęglowodorów (HCFC).

(2) W związku ze zmniejszeniem zużycia HCFC kontyngenty dla poszczególnych producentów i importerów zostały ustalone na podstawie ich wcześniejszych udziałów rynkowych i obliczone w odniesieniu do potencjału zubażania ozonu tych substancji.

(3) Od 1997 r. rynek tych substancji był stabilny w odniesieniu do ich różnorodnych zastosowań. Do czasu wprowadzenia zakazu stosowania HCFC dnia 1 stycznia 2003 r. prawie dwie trzecie HCFC było wykorzystywane do produkcji pianek.

(4) Aby użytkownicy HCFC, wytwarzający produkty inne niż pianki, od dnia 1 stycznia 2003 r. nie ponosili szkody, co nastąpiłoby w przypadku oparcia systemu podziału na wcześniejszym udziale rynkowym w stosowaniu HCFC w produkcji pianek, należy dla okresu po tym terminie ustanowić nowy mechanizm przyznawania kontyngentów na stosowanie HCFC przy wytwarzaniu produktów innych niż pianki. W latach 2004-2009 za najbardziej odpowiedni uznano system podziału oparty jedynie na średnim, wcześniejszym udziale rynkowym HCFC wykorzystywanym do produktów innych niż pianki.

(5) Uznaje się za właściwe ograniczenie kontyngentów dostępnych dla importerów w zależności do ich procentowego udziału rynkowego w 1999 r., przy czym należy również ustanowić przepisy dotyczące podziału pomiędzy licencjonowanych importerów HCFC wszelkich kontyngentów importowych, o które się nie ubiegano i które nie zostały przyznane w danym roku.

(6) Decyzja Komisji 654/2002/WE(3) z dnia 12 sierpnia 2002 r. określająca mechanizm przyznawania kontyngentów producentom i importerom na wodorochlorofluorowęglowodory na lata 2003-2009 na mocy rozporządzenia (WE) nr 2037/2000 powinna zostać zmieniona w celu uwzględnienia zwiększonych kontyngentów na wodorochlorofluorowęglowodory (grupa VIII) w załączniku III do rozporządzenia (WE) nr 2037/2000, zmienionego Aktem Przystąpienia z 2003 r., oraz wcześniejszego udziału rynkowego przedsiębiorstw w Państwach Członkowskich, które przystąpiły do UE dnia 1 maja 2004 r.

(7) Dla celów jasności i przejrzystości prawa decyzja 654/2002/WE powinna zatem zostać zmieniona.

(8) Środki przewidziane w niniejszej decyzji są zgodne z opinią Komitetu ustanowionego na mocy art. 18 ust. 1 rozporządzenia (WE) 2037/2000,

PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:

Artykuł  1

Definicje

Do celów niniejszej decyzji, mają zastosowanie następujące definicje:

a) "udział rynkowy w kategorii urządzenia chłodnicze" oznacza średni udział rynkowy danego producenta w sprzedaży w wodorochlorofluorowęglowodorów w celu zastosowania w urządzeniach chłodniczych w latach 1997, 1998, 1999, jako odsetek całego rynku w kategorii urządzeń chłodniczych;

b) "udział rynkowy w kategorii produkcja pianek" oznacza średni udział rynkowy danego producenta w sprzedaży wodorochlorofluorowęglowodorów do produkcji pianek w latach 1997, 1998, i 1999, jako odsetek całego rynku w kategorii produkcja pianek; oraz

c) "udział rynkowy w kategorii rozpuszczalniki" oznacza średni udział rynkowy danego producenta w sprzedaży wodorochlorofluorowęglowodrów do zastosowania w kategorii rozpuszczalniki w latach 1997, 1998 i 1999, jako odsetek całego rynku zastosowań jako rozpuszczalników.

Artykuł  2

Podstawa obliczenia kontyngentów

Orientacyjne ilości przyznane na zużycie wodorochlorofluorowęglowodrów w urządzeniach chłodniczych oraz do produkcji pianek i rozpuszczalników w ramach udziału producentów w obliczonych poziomach określonych w art. 4 ust. 3 pkt i lit. d) i e) rozporządzenia (WE) nr 2037/2000 są określone w załączniku I do niniejszej decyzji.

Udziały rynkowe poszczególnych producentów w odnośnych rynkach są określone w załączniku II(4).

Artykuł  3

Kontyngenty dla producentów

1.
W latach 2004-2007 kontyngent obliczonego poziomu wodorochlorofluorowęglowodorów dla każdego producenta, ustalony w art. 4 ust. 3 pkt i) lit. e) rozporządzenia (WE) nr 2037/2000, wprowadzającego je do obrotu lub stosującego do celów własnych, nie przekracza sumy następujących wartości:

a) udział rynkowy producenta w kategorii urządzenia chłodnicze w ramach ogólnej orientacyjnej ilości przyznanej na kategorię urządzenia chłodnicze w 2004 r.;

b) udział rynkowy producenta w kategorii rozpuszczalniki w ramach ogólnej orientacyjnej ilości przyznanej na kategorię rozpuszczalniki na 2004 r.

2.
W latach 2008-2009 kontyngent obliczonego poziomu wodorochlorofluorowęglowodorów określony w art. 4 ust. 3 lit. i), f) rozporządzenia (WE) nr 2037/2000 dla każdego producenta wprowadzającego je do obrotu lub stosującego do celów własnych, ustalony na zasadzie proporcjonalności, nie przekracza sumy następujących wartości:

a) udział rynkowy producenta w kategorii urządzenia chłodnicze w ramach ogólnej orientacyjnej ilości przyznanej na kategorię urządzenia chłodnicze w 2004 r.;

b) udział rynkowy producenta w kategorii rozpuszczalniki w ramach ogólnej orientacyjnej ilości przyznanej na kategorię rozpuszczalniki w 2004 r.

Artykuł  4

Kontyngenty dla importerów

Obliczony poziom wodorochlorofluorowęglowodorów wprowadzanych do obrotu lub używanych do celów własnych przez każdego importera wyrażony jako odsetek obliczonego poziomu określonego w art. 4 ust. 3 pkt i) lit. d), e) i f) rozporządzenia (WE) nr 2037/2000 nie przekracza procentowego udziału przyznanego mu w 1999 r.

Niemniej jednak, jeśli pewne ilości nie mogą być wprowadzone do obrotu, ponieważ uprawnieni importerzy nie ubiegali się o przyznanie kontyngentu importowego, należy je rozdysponować pomiędzy importerów, którym przyznano kontyngenty importowe.

Ilości, które nie zostały przyznane, należy podzielić pomiędzy wszystkich importerów i obliczyć na zasadzie proporcjonalności w odniesieniu do już ustalonych wielkości kontyngentów dla tych importerów.

Artykuł  5

Decyzja 2002/654/WE traci moc.

Odniesienia do uchylonej decyzji uważa się za odniesienia do niniejszej decyzji.

Artykuł  6

Niniejsza decyzja skierowana jest do następujących przedsiębiorstw:

Arkema SA Arkema Quimica SA

Cours Michelet - La Défense 10 Avenida de Burgos, 12 - planta 7

F-92091 Paris La Défense E-28036 Madrid

DuPont de Nemours (Nederland) BV Honeywell Fluorine Products Europe BV

Baanhoekweg 22 Kempenweg 90

3313 LA Dordrecht PO Box 264

Nederland 6000 AG Weert

Nederland

Ineos Fluor Ltd Phosphoric Fertilizers Industry SA

PO Box 13 Thessaloniki Plant

The Heath PO Box 10183

Runcorn Cheshire WA7 4QF GR-54110 Thessaloniki

United Kingdom

Rhodia Organique Fine Ltd Solvay Electrolyse France

PO Box 46 - St Andrews Road 12 Cours Albert 1er

Avonmouth, Bristol BS11 9YF F-75383 Paris

United Kingdom

Solvay Fluor GmbH Solvay Iberica SL

Hans-Böckler-Allee 20 Barcelona

D-30173 Hannover Calle Mallorca 269

E-08008 Barcelona

Solvay Solexis SpA

Viale Lombardia 20

I-20021 Bollate (MI)

AB Ninolab Advanced Chemical SA

P.O. Box 137 C/ Balmes, 69 Pral 3o

S-194 22 Upplands Väsby E-08007 Barcelona

Alcobre SA Asahi Glass Europe BV

C/Luis I, Nave 6-B World Trade Center

Poligono Industrial Vallecas Strawinskylaan 1525

E-28031 Madrid 1077 XX Amsterdam

Nederland

Avantec BaySystems Iberia S/A

Bld Henri Cahn C/ Pau Clarís 196

B.P. 27 E-08037 Barcelona

F-94363 Bry-sur-Marne Cedex

BOC Gazy Boucquillon NV

ul. Pory 59 Nijverheidslaan 38

PL-02-757 Warszawa B-8540 Deerlijk

Calorie Caraibes Froids SARL

503 Rue Hélène Boucher B.P. 6033

Z.I. Buc Ste Thérèse

B.P. 33 4,5 km Route du Lamentin

F-78534 Buc Cedex F-97219 Fort-de-France (Martinique)

Celotex Limited Efisol

Lady Lane Industrial Estate 14/24 Rue des Agglomérés

Hadleigh, Ipswich, Suffolk, F-92024 Nanterre Cédex

IP7 6BA

United Kingdom

Empor d.o.o. Etis d.o.o.

Trzaska 333 Leskoškova 9a

1000 Ljubljana 1000 Ljubljana

Slovenia Slovenia

Fibran SA Fiocco Trade SL

6th km Thessaloniki C/ Molina No 16, Pta 5

Oreokastro E-46006 Valencia

P.O. Box 40 306

GR-560 10 Thessaloniki

G.AL.Cycle-Air Ltd Galco SA

3, Sinopis Str., Strovolos Avenue Carton de Wiart 79

P.O. Box 28385 B-1090 Brussels

Nicosia, Cyprus

Galex SA Genys UAB

B.P. 128 Lazdiju 20

F-13321 Marseille Cedex 16 Kaunas

Lithuania

GU Thermo Technology Ltd Guido Tazzetti & Co.

Greencool Refrigerants Strada Settimo 266

Unit 12 I-10156 Torino

Park Gate Business Centre

Chandlers Way, Park Gate

Southampton SO31 1FQ

United Kingdom

Harp International H&H International Ltd.

Gellihirion Industrial Estate Richmond Bridge House

Rhondda Cynon Taff 419 Richmond Road

Pontypridd CF37 5SX Richmond TW1 2EX

United Kingdom United Kingdom

ICC Chemicals Ltd Kal y Sol

Northbridge Road P.I. Can Roca

Berkhamsted C/Carrerada s/n,

Hertfordshire E-08107 Martorelles (Barcelona)

HP4 1EF

United Kingdom

Linde Gaz Polska Sp. z o.o. Matero Ltd

ul. J. Lea 112 37 St. Kyriakides Ave.

PL-30-133 Kraków 3508 Limassol

Cyprus

Mebrom Nagase Europe Ltd

Assenedestraat 4 Berliner Allee 59

B-9940 Rieme - Ertvelde D-40212 Düsseldorf

OU A Sektor Plasfi SA

Kasteheina 6-9 Ctra Montblanc, s/n

EE-31024 Kohtla-Järve E-43420 Sta Coloma de Queralt

(Tarragona)

Prodex-system Sp. z o.o. PW Gaztech

ul. Artemidy 24 ul. Kopernika 5

PL-01-497 Warszawa PL-11-200 Bartoszyce

Quimidroga SA Refrigerant Products Ltd

Calle Tuset 26 N9 Central Park Estate

E-08006 Barcelona Westinghouse Road

Trafford Park

Manchester M17 1PG

United Kingdom

Resina Chemie BV Sigma Aldrich Chimie SARL

Korte Groningerweg 1A 80, rue de Luzais

9607 PS Foxhol L'isle d'abeau Chesnes

Nederland F-38297 St Quentin Fallavier

Sigma Aldrich Company Ltd SJB Chemical Products BV

The Old Brickyard Wellerondom 11

New Road 3230 AG Brelle

Gillingham SP8 4XT Nederland

United Kingdom

Solquimia Iberia SL Synthesia Espanola SA

C/Duque de Alba No 3, 1o Conde Borrell, 62

E-28012 Madrid E-08015 Barcelona

Termo-Schiessl Sp. z o.o. Universal Chemistry & Technology SpA

ul. Raszynska 13 Viale A. Filippetti 20

PL-05-500 Piaseczno I-20122 Milano

Vuoksi Yhtiö Oy Wigmors

Lappeentie 12 ul. Irysowa 5

FIN-55100 Imatra PL-51-117 Wrocław

Sporządzono w Brukseli, dnia 31 stycznia 2005 r.

W imieniu Komisji
Stavros DIMAS
Członek Komisji

______

(1) Dz.U. L 244 z 29.9.2000, str. 1. Rozporządzenie ostatnio rozporządzeniem Komisji (WE) nr 2077/2004 (Dz.U. L 359 z 4.12.2004, str. 28).

(2) Dz.U. L 333 z 22.12.1994, str. 1.

(3) Dz.U. L 220 z 15.8.2002, str. 59.

(4) Załącznik II nie został opublikowany, ponieważ zawiera poufne informacje handlowe.

ZAŁĄCZNIK  I

Orientacyjne kontyngenty przyznane na rok 2004 i 2005 w tonach/potencjał zubażania ozonu.

Rynek 2004 2005
Urządzenia chłodnicze 1.990,61 2.054,47
Produkcja pianek 0,00 0,00
Rozpuszczalniki 64,11 66,17
Ogółem 2.054,72 2.120,64

Zmiany w prawie

Stosunek prezydenta Dudy do wolnej Wigilii "uległ zawieszeniu"

Prezydent Andrzej Duda powiedział w czwartek, że ubolewa, że w sprawie ustawy o Wigilii wolnej od pracy nie przeprowadzono wcześniej konsultacji z prawdziwego zdarzenia. Jak dodał, jego stosunek do ustawy "uległ niejakiemu zawieszeniu". Wyraził ubolewanie nad tym, że pomimo wprowadzenia wolnej Wigilii, trzy niedziele poprzedzające święto mają być dniami pracującymi. Ustawa czeka na podpis prezydenta.

kk/pap 12.12.2024
ZUS: Renta wdowia - wnioski od stycznia 2025 r.

Od Nowego Roku będzie można składać wnioski o tzw. rentę wdowią, która dotyczy ustalenia zbiegu świadczeń z rentą rodzinną. Renta wdowia jest przeznaczona dla wdów i wdowców, którzy mają prawo do co najmniej dwóch świadczeń emerytalno-rentowych, z których jedno stanowi renta rodzinna po zmarłym małżonku. Aby móc ją pobierać, należy jednak spełnić określone warunki.

Grażyna J. Leśniak 20.11.2024
Zmiany w składce zdrowotnej od 1 stycznia 2026 r. Rząd przedstawił założenia

Przedsiębiorcy rozliczający się według zasad ogólnych i skali podatkowej oraz liniowcy będą od 1 stycznia 2026 r. płacić składkę zdrowotną w wysokości 9 proc. od 75 proc. minimalnego wynagrodzenia, jeśli będą osiągali w danym miesiącu dochód do wysokości 1,5-krotności przeciętnego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw w czwartym kwartale roku poprzedniego, włącznie z wypłatami z zysku, ogłaszanego przez prezesa GUS. Będzie też dodatkowa składka w wysokości 4,9 proc. od nadwyżki ponad 1,5-krotność przeciętnego wynagrodzenia, a liniowcy stracą możliwość rozliczenia zapłaconych składek w podatku dochodowym.

Grażyna J. Leśniak 18.11.2024
Prezydent podpisał nowelę ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności

Usprawnienie i zwiększenie efektywności systemu wdrażania Rozwoju Lokalnego Kierowanego przez Społeczność (RLKS) przewiduje ustawa z dnia 11 października 2024 r. o zmianie ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności. Jak poinformowała w czwartek Kancelaria Prezydenta, Andrzej Duda podpisał ją w środę, 13 listopada. Ustawa wejdzie w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.

Grażyna J. Leśniak 14.11.2024
Do poprawki nie tylko emerytury czerwcowe, ale i wcześniejsze

Problem osób, które w latach 2009-2019 przeszły na emeryturę w czerwcu, przez co - na skutek niekorzystnych zasad waloryzacji - ich świadczenia były nawet o kilkaset złotych niższe od tych, jakie otrzymywały te, które przeszły na emeryturę w kwietniu lub w maju, w końcu zostanie rozwiązany. Emerytura lub renta rodzinna ma - na ich wniosek złożony do ZUS - podlegać ponownemu ustaleniu wysokości. Zdaniem prawników to dobra regulacja, ale równie ważna i paląca jest sprawa wcześniejszych emerytur. Obie powinny zostać załatwione.

Grażyna J. Leśniak 06.11.2024
Bez konsultacji społecznych nie będzie nowego prawa

Już od jutra rządowi trudniej będzie, przy tworzeniu nowego prawa, omijać proces konsultacji publicznych, wykorzystując w tym celu projekty poselskie. W czwartek, 31 października, wchodzą w życie zmienione przepisy regulaminu Sejmu, które nakazują marszałkowi Sejmu kierowanie projektów poselskich do konsultacji publicznych i wymagają sporządzenia do nich oceny skutków regulacji. Każdy obywatel będzie mógł odtąd zgłosić własne uwagi do projektów poselskich, korzystając z Systemu Informacyjnego Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 30.10.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.L.2005.33.65

Rodzaj: Decyzja
Tytuł: Decyzja 2005/103/WE określająca mechanizm przyznawania producentom i importerom kontyngentów na wodorochlorofluorowęglowodory na lata 2003-2009 na mocy rozporządzenia (WE) nr 2037/2000 Parlamentu Europejskiego i Rady
Data aktu: 31/01/2005
Data ogłoszenia: 05/02/2005
Data wejścia w życie: 05/02/2005