uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,
uwzględniając dyrektywę 2004/17/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 31 marca 2004 r. koordynującą procedury udzielania zamówień publicznych przez podmioty działające w sektorach gospodarki wodnej, energetyki, transportu i usług pocztowych(1), w szczególności jej art. 44 ust. 1 i art. 63 ust. 1,
uwzględniając dyrektywę Rady 89/665/EWG z dnia 21 grudnia 1989 r. w sprawie koordynacji przepisów ustawowych, wykonawczych i administracyjnych odnoszących się do stosowania procedur odwoławczych w zakresie udzielania zamówień publicznych na dostawy i roboty budowlane(2), w szczególności jej art. 3a, 2
uwzględniając dyrektywę Rady 92/13/EWG z dnia 25 lutego 1992 r. koordynującą przepisy ustawowe, wykonawcze i administracyjne odnoszące się do stosowania przepisów wspólnotowych w procedurach zamówień publicznych podmiotów działających w sektorach gospodarki wodnej, energetyki, transportu i telekomunikacji(3), w szczególności jej art. 3a, 3
uwzględniając dyrektywę 2004/18/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 31 marca 2004 r. w sprawie koordynacji procedur udzielania zamówień publicznych na roboty budowlane, dostawy i usługi(4), w szczególności jej art. 36 ust. 1, art. 58 ust. 2, art. 64 ust. 2 i art. 70 ust. 1,
po konsultacji z Komitetem Doradczym ds. Zamówień Publicznych,
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) Dyrektywa 2004/17/WE przewiduje, że umowy, do których się ona stosuje, mają być ogłoszone w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej. Ogłoszenia do publikacji muszą zawierać informacje określone w tej dyrektywie, w szczególności w jej załącznikach XIII, XIV, XV A, XV B, XVI, XVIII i XIX.
(2) Dyrektywa 2004/18/WE przewiduje, że umowy, do których się ona stosuje, mają być ogłoszone w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej. Ogłoszenia do publikacji muszą zawierać informacje określone w tej dyrektywie, w szczególności w jej załączniku VII.
(3) Dyrektywy Rady: 92/50/EWG z dnia 18 czerwca 1992 r. odnosząca się do koordynacji procedur udzielania zamówień publicznych na usługi(5), 93/36/EWG z dnia 14 czerwca 1993 r. koordynująca procedury udzielania zamówień publicznych na dostawy(6), 93/37/EWG z dnia 14 czerwca 1993 r. dotycząca koordynacji procedur udzielania zamówień publicznych na roboty budowlane(7) i 93/38/EWG koordynująca procedury udzielania zamówień publicznych przez podmioty działające w sektorach gospodarki wodnej, energetyki, transportu i telekomunikacji(8), zmienione dyrektywą Komisji 2001/78/WE(9), określały formularze standardowe do publikacji takich ogłoszeń.
(4) W związku z tym, że dyrektywy 92/50/EWG, 93/36/EWG i 93/37/EWG zostały zastąpione dyrektywą 2004/18/WE, a dyrektywa 93/38/EWG została zastąpiona dyrektywą 2004/17/WE, należy ustanowić jeden zestaw uaktualnionych formularzy standardowych uwzględniających informacje wymagane tymi dyrektywami i wprowadzić formaty obsługiwane elektronicznie.
(5) Państwa Członkowskie muszą przetransponować dyrektywy 2004/17/WE i 2004/18/WE do prawa krajowego najpóźniej do dnia 31 stycznia 2006 r. Niektóre Państwa Członkowskie mogą jednak przetransponować te dyrektywy wcześniej. Dlatego właściwe jest, aby jednostki zamawiające w znaczeniu dyrektywy 2004/17/WE oraz instytucje zamawiające w znaczeniu dyrektywy 2004/18/WE, w Państwach Członkowskich, w których krajowe środki transponujące wchodzą w życie przed upływem terminu określonego w tych dyrektywach, stosowały formularze standardowe określone w niniejszym rozporządzeniu od daty wejścia w życie tych środków krajowych,
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
Sporządzono w Brukseli, dnia 7 września 2005 r.
W imieniu Komisji | |
Charlie McCREEVY | |
Członek Komisji |
______
(1) Dz.U. L 134 z 30.4.2004, str. 1. Dyrektywa ostatnio zmieniona rozporządzeniem Komisji (WE) nr 1874/2004 (Dz.U. L 326, z 29.10.2004, str. 17).
(2) Dz.U. L 395 z 30.12.1989, s. 33.
(3) Dz.U. L 76 z 23.3.1992, s. 14.
(4) Dz.U. L 134 z 30.4.2004, str. 114. Dyrektywa ostatnio zmieniona rozporządzeniem (WE) nr 1874/2004.
(5) Dz.U. L 209 z 24.7.1992, str. 1. Dyrektywa ostatnio zmieniona Aktem Przystąpienia z 2003 r.
(6) Dz.U. L 199 z 9.8.1993, str. 1. Dyrektywa ostatnio zmieniona Aktem Przystąpienia z 2003 r.
(7) Dz.U. L 199 z 9.8.1993, str. 54. Dyrektywa ostatnio zmieniona Aktem Przystąpienia z 2003 r.
(8) Dz.U. L 199 z 9.8.1993, str. 84. Dyrektywa ostatnio zmieniona Aktem Przystąpienia z 2003 r.
(9) Dz.U. L 285 z 29.10.2001, str. 1.
(10) Dz.U. L 335 z 20.12.2007, s. 31.
ZAŁĄCZNIKI
Notka Wydawnictwa Prawniczego "Lex"
Grafiki zostały zamieszczone wyłącznie w Internecie. Obejrzenie grafik podczas pracy z programem Lex wymaga dostępu do Internetu.
..................................................
Podczas ostatniego posiedzenia Sejmu, ku zaskoczeniu zarówno przedsiębiorców, jak i części posłów koalicji rządzącej, Lewica w ostatniej chwili „dorzuciła” do ustawy o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom poprawki zaostrzające kary za naruszanie przepisów prawa pracy - m.in. umożliwiające orzeczenie kary ograniczenia wolności. Jednocześnie zignorowano postulaty organizacji pracodawców, mimo wcześniejszych zapewnień rządu o ich poparciu.
27.02.2025Już nie 30 tys. zł, a 50 tys. zł ma grozić maksymalnie pracodawcy, który zawrze umowę cywilnoprawną, choć powinien - umowę o pracę. Podobnie temu, który nie wypłaca w terminie wynagrodzenia za pracę lub innego świadczenia przysługującego pracownikowi albo uprawnionemu do tego świadczenia członkowi jego rodziny. A jeśli nie wypłaca przez okres co najmniej 3 miesięcy, to kara ma wynieść nawet 60 tys. złotych - zdecydował Sejm, przyjmując poprawkę Lewicy, zmieniającą Kodeks pracy w... ustawie dotyczącej cudzoziemców.
25.02.2025500 zł zarobi członek obwodowej komisji wyborczej w wyborach Prezydenta RP, 600 zł - zastępca przewodniczącego, a 700 zł przewodniczący komisji wyborczej – wynika z uchwały Państwowej Komisji Wyborczej. Jeżeli odbędzie się ponownie głosowanie, zryczałtowana dieta wyniesie 75 proc. wysokości diety w pierwszej turze. Termin zgłaszania kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych mija 18 kwietnia
20.01.20251 stycznia 2025 r. weszły w życie liczne zmiany podatkowe, m.in. nowe definicje budynku i budowli w podatku od nieruchomości, JPK CIT, globalny podatek wyrównawczy, PIT kasowy, zwolnienie z VAT dla małych firm w innych krajach UE. Dla przedsiębiorców oznacza to często nowe obowiązki sprawozdawcze i zmiany w systemach finansowo-księgowych. Firmy muszą też co do zasady przeprowadzić weryfikację nieruchomości pod kątem nowych przepisów.
02.01.2025W 2025 roku minimalne wynagrodzenie za pracę wzrośnie tylko raz. Obniżeniu ulegnie natomiast minimalna podstawa wymiaru składki zdrowotnej płaconej przez przedsiębiorców. Grozi nam za to podwyżka podatku od nieruchomości. Wzrosną wynagrodzenia nauczycieli, a prawnicy zaczną lepiej zarabiać na urzędówkach. Wchodzą w życie zmiany dotyczące segregacji odpadów i e-doręczeń. To jednak nie koniec zmian, jakie czekają nas w Nowym Roku.
31.12.20241 stycznia 2025 r. zacznie obowiązywać nowa Polska Klasyfikacja Działalności – PKD 2025. Jej ostateczny kształt poznaliśmy dopiero w tygodniu przedświątecznym, gdy opracowywany od miesięcy projekt został przekazany do podpisu premiera. Chociaż jeszcze przez dwa lata równolegle obowiązywać będzie stara PKD 2007, niektórzy już dziś powinni zainteresować się zmianami.
31.12.2024Identyfikator: | Dz.U.UE.L.2005.257.1 |
Rodzaj: | Rozporządzenie |
Tytuł: | Rozporządzenie 1564/05 ustanawiające standardowe formularze do publikacji ogłoszeń w ramach procedur zamówień publicznych zgodnie z dyrektywami 2004/17/WE i 2004/18/WE Parlamentu Europejskiego i Rady |
Data aktu: | 07/09/2005 |
Data ogłoszenia: | 01/10/2005 |
Data wejścia w życie: | 21/10/2005 |