uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,
uwzględniając dyrektywę Rady 76/768/EWG z dnia 27 lipca 1976 r. w sprawie zbliżenia ustawodawstw Państw Członkowskich odnoszących się do produktów kosmetycznych(1), w szczególności jej art. 8 ust. 2,
po konsultacji z Naukowym Komitetem ds. Produktów Kosmetycznych i Produktów Nieżywnościowych Przeznaczonych dla Konsumentów,
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) Dyrektywa Komisji 2004/87/WE z dnia 7 września 2004 r. zmieniająca dyrektywę Rady 76/768/EWG dotyczącą produktów kosmetycznych, w celu dostosowania jej załącznika III do postępu technicznego, przedłużała do dnia 31 grudnia 2005 r. tymczasowe stosowanie sześćdziesięciu farb do włosów wymienionych w części 2 załącznika III do dyrektywy 76/768/EWG pod pozycjami od 1 do 60(2).
(2) Zgodnie z opublikowaną w Internecie strategią dotyczącą farb do włosów uzgodniono z Państwami Członkowskimi i zainteresowanymi stronami, że właściwym terminem przedstawienia dodatkowych informacji dotyczących wyżej wymienionych farb do włosów Komitetowi Naukowemu ds. Produktów Przeznaczonych dla Konsumentów (SCCP) byłby lipiec 2005 r.
(3) Przedstawiciele przemysłu przedłożyli dodatkowe informacje dotyczące trzydziestu ośmiu farb do włosów wymienionych w wykazie znajdującym się w części 2 załącznika III do dyrektywy 76/768/EWG. Informacje te musi ocenić SCCP. Ostateczne rozporządzenie dotyczące tych farb do włosów, na podstawie takich ocen, i jego wdrożenie do prawodawstwa Państw Członkowskich nie będzie możliwe przed dniem 31 grudnia 2006 r. Dlatego należy przedłużyć do dnia 31 grudnia 2006 r. ich tymczasowe stosowanie w produktach kosmetycznych objętych ograniczeniami i warunkami określonymi w części 2 załącznika III.
(4) W odniesieniu do dwudziestu dwóch farb do włosów wymienionych w wykazie znajdującym się w części 2 załącznika III do dyrektywy 76/768/EWG nie przedłożono dodatkowych informacji. Ostateczne rozporządzenie dotyczące tych farb do włosów zostanie rozpatrzone po przeprowadzeniu stosownych procedur. Opracowanie takiego ostatecznego rozporządzenia i jego wdrożenie do prawodawstwa Państw Członkowskich nie będzie możliwe przed dniem 31 sierpnia 2006 r. Dlatego należy przedłużyć do dnia 31 sierpnia 2006 r. ich tymczasowe stosowanie w produktach kosmetycznych objętych ograniczeniami i warunkami określonymi w części 2 załącznika III.
(5) Należy zatem odpowiednio zmienić dyrektywę 76/768/EWG.
(6) Środki przewidziane w niniejszej dyrektywie są zgodne z opinią Stałego Komitetu ds. Produktów Kosmetycznych,
PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DYREKTYWĘ:
W imieniu Komisji | |
Günter VERHEUGEN | |
Wiceprzewodniczący |
______
(1) Dz.U. L 262 z 27.9.1976, str. 169. Dyrektywa ostatnio zmieniona dyrektywą 2005/42/WE (Dz.U. L 158 z 20.6.2005, str. 17).
(2) Dz.U. L 287 z 8.9.2004, str. 4.
Senat nie zgodził się w czwartek na zniesienie obowiązku zawierania umów o pracę z cudzoziemcami będącymi pracownikami tymczasowymi przez agencje pracy tymczasowej, ale umożliwił agencjom zawieranie umów cywilnoprawnych. Senatorowie zdecydowali natomiast o skreśleniu przepisu podnoszącego kary grzywny dla pracodawców przewidziane w kodeksie pracy. W głosowaniu przepadła też poprawka Lewicy podnosząca z 2 tys. zł do 10 tys. zł kary grzywny, jakie w postępowaniu mandatowym może nałożyć Państwowa Inspekcja Pracy.
13.03.2025Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej nie zgodziło się na usunięcie z ustawy o zatrudnianiu cudzoziemców przepisu podnoszącego w kodeksie pracy kary dla pracodawców. Senacka Komisja Rodziny, Polityki Senioralnej i Społecznej zaakceptowała we wtorek jedynie poprawki Biura Legislacyjnego Senatu do tej ustawy. Nie można jednak wykluczyć, że na posiedzeniu Senatu inni senatorowie przejmą poprawki zgłaszane przez stronę pracodawców.
11.03.2025Podczas ostatniego posiedzenia Sejmu, ku zaskoczeniu zarówno przedsiębiorców, jak i części posłów koalicji rządzącej, Lewica w ostatniej chwili „dorzuciła” do ustawy o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom poprawki zaostrzające kary za naruszanie przepisów prawa pracy - m.in. umożliwiające orzeczenie kary ograniczenia wolności. Jednocześnie zignorowano postulaty organizacji pracodawców, mimo wcześniejszych zapewnień rządu o ich poparciu.
27.02.2025Już nie 30 tys. zł, a 50 tys. zł ma grozić maksymalnie pracodawcy, który zawrze umowę cywilnoprawną, choć powinien - umowę o pracę. Podobnie temu, który nie wypłaca w terminie wynagrodzenia za pracę lub innego świadczenia przysługującego pracownikowi albo uprawnionemu do tego świadczenia członkowi jego rodziny. A jeśli nie wypłaca przez okres co najmniej 3 miesięcy, to kara ma wynieść nawet 60 tys. złotych - zdecydował Sejm, przyjmując poprawkę Lewicy, zmieniającą Kodeks pracy w... ustawie dotyczącej cudzoziemców.
25.02.2025500 zł zarobi członek obwodowej komisji wyborczej w wyborach Prezydenta RP, 600 zł - zastępca przewodniczącego, a 700 zł przewodniczący komisji wyborczej – wynika z uchwały Państwowej Komisji Wyborczej. Jeżeli odbędzie się ponownie głosowanie, zryczałtowana dieta wyniesie 75 proc. wysokości diety w pierwszej turze. Termin zgłaszania kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych mija 18 kwietnia
20.01.20251 stycznia 2025 r. weszły w życie liczne zmiany podatkowe, m.in. nowe definicje budynku i budowli w podatku od nieruchomości, JPK CIT, globalny podatek wyrównawczy, PIT kasowy, zwolnienie z VAT dla małych firm w innych krajach UE. Dla przedsiębiorców oznacza to często nowe obowiązki sprawozdawcze i zmiany w systemach finansowo-księgowych. Firmy muszą też co do zasady przeprowadzić weryfikację nieruchomości pod kątem nowych przepisów.
02.01.2025Identyfikator: | Dz.U.UE.L.2005.234.9 |
Rodzaj: | Dyrektywa |
Tytuł: | Dyrektywa 2005/52/WE zmieniająca dyrektywę Rady 76/768/EWG dotyczącą produktów kosmetycznych, w celu dostosowania jej załącznika III do postępu technicznego |
Data aktu: | 09/09/2005 |
Data ogłoszenia: | 10/09/2005 |
Data wejścia w życie: | 13/09/2005 |