uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,
uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 384/96 z 22 grudnia 1995 r. w sprawie ochrony przed dumpingowym przywozem z krajów niebędących członkami Wspólnoty Europejskiej(1) ("rozporządzenie podstawowe"),
uwzględniając wniosek przedłożony przez Komisję po konsultacji z Komitetem Doradczym,
a także mając na uwadze, co następuje:
A. POPRZEDNIE PROCEDURY
(1) Rada, na mocy rozporządzenia (WE) nr 1015/94(2), nałożyła ostateczne cło antydumpingowe na przywóz systemów kamer telewizyjnych ("SKT") pochodzących z Japonii.
(2) W art. 1 ust. 3 lit. e) rozporządzenia nr 1015/94 Rada w szczególności wyłączyła z zakresu cła antydumpingowego systemy kamer wymienione w Załączniku do tego rozporządzenia ("Załącznik"), które są profesjonalnymi systemami kamer o najwyższej jakości z technicznego punktu widzenia, objętymi definicją produktu z art. 1 ust. 2 rozporządzenia (WE) nr 1015/94, ale których nie można traktować jako systemy kamer telewizyjnych.
(3) W październiku 1995 r. rozporządzeniem (WE) nr 2474/95(3) Rada zmieniła rozporządzenie (WE) nr 1015/94, w szczególności w odniesieniu do definicji podobnego produktu i niektórych modeli profesjonalnych systemów kamer, które zostały zwolnione w wyraźny sposób z ostatecznego cła antydumpingowego.
(4) W październiku 1997 r. rozporządzeniem (WE) nr 1952/97(4) Rada zmieniła stawki ostatecznego cła antydumpingowego dla dwóch zainteresowanych przedsiębiorstw, a mianowicie Sony Corporation i Ikegami Tsushinki Co. Ltd zgodnie z art. 12 rozporządzenia podstawowego. Ponadto Rada wyłączyła z zakresu cła antydumpingowego w szczególności niektóre nowe modele profesjonalnych systemów kamer, dodając je do Załącznika.
(5) W styczniu 1999 r. oraz w styczniu 2000 r. rozporządzeniami (WE) nr 193/1999 (5) oraz (WE) nr 176/2000 (6) Rada zmieniła rozporządzenie (WE) nr 1015/94, dodając niektóre nowsze wersje modeli profesjonalnych systemów kamer do Załącznika i w ten sposób wyłączając je z zastosowania ostatecznego cła antydumpingowego.
(6) We wrześniu 2000 r. rozporządzeniem (WE) nr 2042/2000(7) Rada potwierdziła ostateczne cła antydumpingowe nałożone rozporządzeniem (WE) nr 1015/94 zgodnie z art. 11 ust. 2 rozporządzenia podstawowego.
(7) W styczniu 2001 r. oraz w maju 2001 r. rozporządzeniami (WE) nr 198/2001 (8) oraz (WE) nr 951/2000 (9) Rada zmieniła rozporządzenie (WE) nr 2042/2000, dodając niektóre nowe modele profesjonalnych systemów kamer do Załącznika do rozporządzenia (WE) nr 2042/2000 i w ten sposób wyłączając je z zastosowania ostatecznego cła antydumpingowego.
(8) We wrześniu 2001 r. w wyniku przeglądu okresowego zgodnie z art. 11 ust. 3 rozporządzenia podstawowego Rada, rozporządzeniem (WE) nr 1900/2001(10), potwierdziła poziom ostatecznego cła antydumpingowego nałożonego rozporządzeniem (WE) nr 2042/2000 na przywóz SKT przez producenta eksportującego Hitachi Denshi Ltd.
(9) We wrześniu 2002 r. oraz w kwietniu 2004 r. rozporządzeniami (WE) nr 1696/2002 (11) oraz (WE) nr 825/2004 (12) Rada zmieniła rozporządzenie (WE) nr 2042/2000, dodając niektóre nowsze wersje modeli profesjonalnych systemów kamer do Załącznika do rozporządzenia (WE) nr 2042/2000 i w ten sposób wyłączając je z zastosowania ostatecznego cła antydumpingowego.
(10) W styczniu 2005 r. rozporządzeniem (WE) nr 84/2005 Rada zmieniła rozporządzenie (WE) nr 2042/2000, dodając dwa modele profesjonalnych systemów kamer do Załącznika do rozporządzenia (WE) nr 2042/2000 i w ten sposób wyłączając je z zastosowania ostatecznego cła antydumpingowego.
B. DOCHODZENIE DOTYCZĄCE NOWYCH MODELI PROFESJONALNYCH SYSTEMÓW KAMER
1. Procedura
(11) Trzech japońskich producentów eksportujących, a mianowicie Ikegami Tsushinki Co., Ltd ("Ikegami"), Hitachi Denshi (Europa) GmbH ("Hitachi") oraz Matsushita poinformowało Komisję, że zamierzają wprowadzić na rynek Wspólnoty nowe modele profesjonalnych systemów kamer i złożyło wniosek do Komisji o dodanie tych nowych modeli, łącznie z akcesoriami do nich, do Załącznika do rozporządzenia (WE) nr 2042/2000, wyłączając je w ten sposób z zakresu ceł antydumpingowych.
(12) Komisja odpowiednio poinformowała przemysł wspólnotowy i rozpoczęła dochodzenie ograniczone do określenia, czy rozpatrywane produkty są objęte cłami antydumpingowymi i czy normatywna część rozporządzenia (WE) nr 2042/2000 powinna zostać odpowiednio zmieniona.
2. Modele objęte dochodzeniem
(13) Otrzymano wnioski o zwolnienie z cła następujących modeli systemów kamer, do których dołączono odpowiednią informację techniczną:
i) Ikegami:
- głowice kamery HC-500 i HC-500W;
ii) Hitachi:
- głowica kamery V-35,
- zespół sterujący kamery RU-Z35,
- adapter kamery CA-Z35,
- adapter kamery EA-Z35;
iii) Matsushita:
- głowica kamery AW-E860L.
Wszystkie modele przedstawiono jako nowsze wersje modeli wcześniej wyłączonych z zakresu obowiązujących środków antydumpingowych.
3. Ustalenia
i) głowice kamery HC-500 i HC-500W
(14) Stwierdzono, że głowice kamery HC-500 i HC-500W wchodzą w zakres opisu produktu z art. 1 ust. 2 lit. a) rozporządzenia (WE) nr 2042/2000. Modele te są jednak używane przede wszystkim w urządzeniach profesjonalnych. Przemysł wspólnotowy twierdził, że te głowice kamery mogą być użyte do celów nadawania wraz z odpowiednim systemem triax lub adapterem triax. Jednakże na podstawie dostępnych informacji i w odniesieniu do wcześniejszych modeli stwierdzono, że głowice kamery HC-500 i HC-500W nie są sprzedawane z odpowiednim systemem typu triax lub adapterem triax na rynku Wspólnoty. W związku z powyższym na rynku tym modele te nie były używane jako kamery nadawcze w rozumieniu rozporządzenia (WE) nr 2042/2000. Dlatego też zgodnie z wcześniejszą praktyką instytucji Wspólnoty stwierdzono, że wymienione kamery powinny być uznane za profesjonalne systemy kamer, objęte definicją określoną w art. 1 ust. 3 lit. e) rozporządzenia (WE) nr 2042/2000. W rezultacie modele te powinny być wyłączone z zakresu obowiązujących środków antydumpingowych i dodane do Załącznika do rozporządzenia (WE) nr 2042/2000.
(15) Zgodnie z ustaloną praktyką instytucji Wspólnoty modele te powinny zostać zwolnione z cła antydumpingowego z dniem otrzymania przez służby Komisji odpowiedniego wniosku o zwolnienie. W związku z tym, począwszy od dnia 28 października 2004 r., cały przywóz następujących kamer powinien zostać zwolniony z cła antydumpingowego:
Ikegami - głowice kamery HC-500 i HC-500W;
ii) głowica kamery V-35, zespół sterujący kamery RU-Z35 oraz adaptery kamer CA-Z35 i EA-Z35
(16) Stwierdzono, że głowica kamery V-35, stacja bazowa kamery RU-Z35 oraz adaptery kamer CA-Z35 i EAZ35 wchodzą w zakres opisu produktu z art. 1 ust. 2 lit. a) rozporządzenia (WE) nr 2042/2000. Modele te są jednak używane przede wszystkim w urządzeniach profesjonalnych i nie są sprzedawane z odpowiednim systemem triax lub adapterem triax na rynku Wspólnoty. Dlatego też stwierdzono, że powinny one być uznane za profesjonalny system kamer, objęty definicją z art. 1 ust. 3 lit. e) rozporządzenia (WE) nr 2042/2000. W rezultacie system ten (głowica, stacja bazowa i adaptery) oraz akcesoria do niego powinny być wyłączone z zakresu obowiązujących środków antydumpingowych i dodane do Załącznika do rozporządzenia (WE) nr 2042/2000.
(17) Zgodnie z ustaloną praktyką instytucji Wspólnoty wymieniony system kamer telewizyjnych powinien zostać zwolniony z cła antydumpingowego z dniem otrzymania przez służby Komisji odpowiedniego wniosku o zwolnienie. W związku z tym, począwszy od dnia 27 stycznia 2005 r., cały przywóz następujących kamer i akcesoriów do nich powinien zostać zwolniony z cła antydumpingowego:
Hitachi - głowica kamery kolorowej V-35,
zespół sterujący kamery RU-Z35,
adaptery kamer CA-Z35 i EA-Z35;
iii) głowica kamery AW-E860L
(18) Stwierdzono, że głowica kamery AW-E860L jest niemal identyczna z wcześniejszymi jej modelami uwzględnionymi w Załączniku do rozporządzenia (WE) nr 2042/2000. Nowy model był zaledwie techniczną aktualizacją związaną z nowymi wspólnotowymi wymaganiami dotyczącymi ochrony środowiska. Z tego względu stwierdzono, że model ten powinien być wyłączony z zakresu istniejących środków antydumpingowych.
(19) Zgodnie z ustaloną praktyką instytucji Wspólnoty wymieniony system kamer telewizyjnych powinien zostać zwolniony z cła antydumpingowego z dniem otrzymania przez służby Komisji odpowiedniego wniosku o zwolnienie. W związku z tym, począwszy od dnia 10 maja 2005 r., cały przywóz następujących kamer powinien zostać zwolniony z cła antydumpingowego:
Matsushita - głowica kamery AW-E860L.
4. Poinformowanie zainteresowanych stron oraz wnioski
(20) Komisja przekazała przemysłowi wspólnotowemu i eksporterom SKT informacje o swoich ustaleniach oraz stworzyła im możliwość przedstawienia swoich opinii. Żadna ze stron nie zgłosiła zastrzeżeń do ustaleń Komisji.
(21) W związku z powyższym rozporządzenie (WE) nr 2042/2000 powinno zostać odpowiednio zmienione,
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
Sporządzono w Brukseli, dnia 2 września 2005 r.
W imieniu Rady | |
J. STRAW | |
Przewodniczący |
______
(1) Dz.U. L 56 z 6.3.1996, str. 1. Rozporządzenie ostatnio zmienione rozporządzeniem (WE) nr 461/2004 (Dz.U. L 77 z 13.3.2004, str. 12).
(2) Dz.U. L 111 z 30.4.1994, str. 106. Rozporządzenie ostatnio zmienione rozporządzeniem (WE) nr 176/2000 (Dz.U. L 22 z 27.1.2000, str. 29).
(3) Dz.U. L 255 z 25.10.1995, str. 11.
(4) Dz.U. L 276 z 9.10.1997, str. 20.
(5) Dz.U. L 22 z 29.1.1999, str. 10.
(6) Dz.U. L 22 z 27.1.2000, str. 29. Rozporządzenie zmienione rozporządzeniem (WE) nr 1754/2004 (Dz.U. L 313 z 12.10.2004, str. 1).
(7) Dz.U. L 244 z 29.9.2000, str. 38. Rozporządzenie ostatnio zmienione rozporządzeniem (WE) nr 84/2005 (Dz.U. L 19 z 21.1.2005, str. 9).
(8) Dz.U. L 30 z 1.2.2001, str. 1.
(9) Dz.U. L 134 z 17.5.2001, str. 18.
(10) Dz.U. L 261 z 29.9.2001, str. 3.
(11) Dz.U. L 259 z 27.9.2002, str. 1.
(12) Dz.U. L 127 z 29.4.2004, str. 12.
Senat nie zgodził się w czwartek na zniesienie obowiązku zawierania umów o pracę z cudzoziemcami będącymi pracownikami tymczasowymi przez agencje pracy tymczasowej, ale umożliwił agencjom zawieranie umów cywilnoprawnych. Senatorowie zdecydowali natomiast o skreśleniu przepisu podnoszącego kary grzywny dla pracodawców przewidziane w kodeksie pracy. W głosowaniu przepadła też poprawka Lewicy podnosząca z 2 tys. zł do 10 tys. zł kary grzywny, jakie w postępowaniu mandatowym może nałożyć Państwowa Inspekcja Pracy.
13.03.2025Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej nie zgodziło się na usunięcie z ustawy o zatrudnianiu cudzoziemców przepisu podnoszącego w kodeksie pracy kary dla pracodawców. Senacka Komisja Rodziny, Polityki Senioralnej i Społecznej zaakceptowała we wtorek jedynie poprawki Biura Legislacyjnego Senatu do tej ustawy. Nie można jednak wykluczyć, że na posiedzeniu Senatu inni senatorowie przejmą poprawki zgłaszane przez stronę pracodawców.
11.03.2025Podczas ostatniego posiedzenia Sejmu, ku zaskoczeniu zarówno przedsiębiorców, jak i części posłów koalicji rządzącej, Lewica w ostatniej chwili „dorzuciła” do ustawy o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom poprawki zaostrzające kary za naruszanie przepisów prawa pracy - m.in. umożliwiające orzeczenie kary ograniczenia wolności. Jednocześnie zignorowano postulaty organizacji pracodawców, mimo wcześniejszych zapewnień rządu o ich poparciu.
27.02.2025Już nie 30 tys. zł, a 50 tys. zł ma grozić maksymalnie pracodawcy, który zawrze umowę cywilnoprawną, choć powinien - umowę o pracę. Podobnie temu, który nie wypłaca w terminie wynagrodzenia za pracę lub innego świadczenia przysługującego pracownikowi albo uprawnionemu do tego świadczenia członkowi jego rodziny. A jeśli nie wypłaca przez okres co najmniej 3 miesięcy, to kara ma wynieść nawet 60 tys. złotych - zdecydował Sejm, przyjmując poprawkę Lewicy, zmieniającą Kodeks pracy w... ustawie dotyczącej cudzoziemców.
25.02.2025500 zł zarobi członek obwodowej komisji wyborczej w wyborach Prezydenta RP, 600 zł - zastępca przewodniczącego, a 700 zł przewodniczący komisji wyborczej – wynika z uchwały Państwowej Komisji Wyborczej. Jeżeli odbędzie się ponownie głosowanie, zryczałtowana dieta wyniesie 75 proc. wysokości diety w pierwszej turze. Termin zgłaszania kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych mija 18 kwietnia
20.01.20251 stycznia 2025 r. weszły w życie liczne zmiany podatkowe, m.in. nowe definicje budynku i budowli w podatku od nieruchomości, JPK CIT, globalny podatek wyrównawczy, PIT kasowy, zwolnienie z VAT dla małych firm w innych krajach UE. Dla przedsiębiorców oznacza to często nowe obowiązki sprawozdawcze i zmiany w systemach finansowo-księgowych. Firmy muszą też co do zasady przeprowadzić weryfikację nieruchomości pod kątem nowych przepisów.
02.01.2025Identyfikator: | Dz.U.UE.L.2005.231.1 |
Rodzaj: | Rozporządzenie |
Tytuł: | Rozporządzenie 1454/2005 zmieniające Załącznik do rozporządzenia (WE) nr 2042/2000 nakładającego ostateczne cło antydumpingowe na przywóz systemów kamer telewizyjnych pochodzących z Japonii |
Data aktu: | 02/09/2005 |
Data ogłoszenia: | 08/09/2005 |
Data wejścia w życie: | 09/09/2005, 28/10/2004, 27/01/2005, 10/05/2005 |