MAJĄC NA UWADZE:- rozwój transportu kolejowego, który wymaga modernizacji systemu oraz rozwoju przewozów transeuropejskich, a zatem usług interoperacyjnych,
- konieczność rozwoju bezpiecznego ruchu transgranicznego oraz ochrony zdrowia i bezpieczeństwa pracowników wykonujących pracę w trasie uczestniczących w świadczeniu interoperacyjnych usług transgranicznych,
- istotne znaczenie unikania konkurencji opartej jedynie na różnicach w warunkach pracy,
- istotne znaczenie rozwoju transportu kolejowego na obszarze Unii Europejskiej,
- przekonanie, że powyższe cele zostaną osiągnięte przez opracowanie wspólnych zasad dotyczących standardowych minimalnych warunków pracy dla pracowników wykonujących pracę w trasie uczestniczących w świadczeniu interoperacyjnych usług transgranicznych,
- przekonanie, że liczba pracowników, o których mowa, będzie wzrastać w ciągu najbliższych lat,
- Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską, w szczególności jego art. 138 i art. 139 ust. 2,
- dyrektywę 93/104/WE (zmienioną dyrektywą 2000/34/WE), w szczególności jej art. 14 i 17,
- Konwencję Rzymską o prawie właściwym dla zobowiązań umownych z dnia 19 czerwca 1980 r.,
- artykuł 139 ust. 2 Traktatu stanowi, iż wykonywanie umów zbiorowych zawartych na poziomie wspólnotowym odbywa się na wspólne żądanie stron-sygnatariuszy, w drodze decyzji Rady na wniosek Komisji,
- strony-sygnatariusze niniejszym składają takie żądanie,
STRONY-SYGNATARIUSZE UZGODNIŁY, CO NASTĘPUJE:
Bruksela, dnia 27 stycznia 2004 r.
W imieniu CER |
W imieniu ETF |
Giancarlo CIMOLI |
Norbert HANSEN |
Prezes |
Przewodniczący Sekcji Kolei |
Johannes LUDEWIG |
Jean-Louis BRASSEUR |
Dyrektor Wykonawczy |
Wiceprzewodniczący Sekcji Kolei |
Francesco FORLENZA |
Doro ZINKE |
Przewodniczący Grupy Dyrektorów ds. Zasobów Ludzkich |
Sekretarz Generalny |
Jean-Paul PREUMONT |
Sabine TRIER |
Doradca ds. Spraw Społecznych |
Sekretarz Polityczny |
______
(1) Strony są zgodne co do tego, że negocjacje dotyczące kolejnego okresu odpoczynku poza miejscem zamieszkania, jak również rekompensat za odpoczynek poza miejscem zamieszkania mogą mieć miejsce odpowiednio między partnerami społecznymi na poziomie przedsiębiorstw kolejowych lub na szczeblu krajowym. Na szczeblu europejskim kwestia liczby następujących po sobie okresów odpoczynku poza miejscem zamieszkania, jak również rekompensat za nie, będzie renegocjowana po dwóch latach od podpisania niniejszej umowy.