uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,
uwzględniając rozporządzenie (WE) nr 3448/93 z dnia 6 grudnia 1993 r. ustanawiające zasady handlu mające zastosowanie do niektórych towarów pochodzących z przetwórstwa produktów rolnych(1), w szczególności jego art. 8 ust. 3 akapit pierwszy,
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) Jak przewidziano w art. 19 rozporządzenia Komisji (WE) nr 1520/2000(2), rozporządzenie to ma być dostosowane zgodnie ze zmianami w Nomenklaturze Scalonej, a załącznik B ma być dostosowany tak, aby utrzymać równoważność ze stosownymi załącznikami do rozporządzeń określonych w art. 1 ust. 1.
(2) Rozporządzenie Komisji (WE) nr 1789/2003 z dnia 11 września 2003 r. zmieniające załącznik I do rozporządzenia Rady (EWG) nr 2658/87 w sprawie nomenklatury taryfowej i statystycznej oraz w sprawie Wspólnej Taryfy Celnej(3), wprowadza zmiany w Nomenklaturze Scalonej w odniesieniu do niektórych towarów. Ponadto, załącznik V do rozporządzenia Rady (WE) nr 1260/2001 z dnia 19 czerwca 2001 r. w sprawie wspólnej organizacji rynków w sektorze cukru(4) przewiduje, że od dnia 1 lutego 2004 r. żadne refundacje wywozowe nie mogą być wypłacane w odniesieniu do cukru drożdży aktywnych.
(3) Należy uaktualnić rozporządzenie (WE) nr 1520/2000 w celu uwzględnienia tych zmian.
(4) Z dniem wejście w życie niniejszego rozporządzenia, cukier dodany drożdży aktywnych, w odniesieniu do którego podmioty gospodarcze mogą wnioskować o świadectwa refundacji zgodnie z rozporządzeniem (WE) nr 1520/2000, nie będzie dłużej kwalifikował się do refundacji, w przypadku gdy drożdże te będą wywożone do państw trzecich.
(5) Ograniczenie świdectw refundacji oraz proporcjonalne uwolnienie odpowiedniego zabezpieczenia powinno być umożliwione, w przypadku gdy podmioty gospodarcze mogą wykazać zgodnie z wymogami właściwego organu krajowego, że ich roszczenia o refundacje zostały naruszone przez wejście w życie niniejszego rozporządzenia.
(6) Przy ocenie wniosków o ograniczenie ilości świadectw refundacji oraz proporcjonalne uwolnienie odpowiedniego zabezpieczenia, właściwy organ krajowy powinien, w razie wątpliwości, uwzględnić w szczególności dokumenty określone w art. 1 ust. 2 rozporządzenia Rady nr 4045/89/EWG z dnia 21 grudnia 1989 r. w sprawie kontroli przez Państwa Członkowskie transakcji stanowiących część systemu finansowania przez Sekcję Gwarancji Europejskiego Funduszu Orientacji i Gwarancji Rolnej i uchylającego dyrektywę 77/435/EWG(5) bez uszczerbku dla stosowania innych przepisów tego rozporządzenia.
(7) Ze względów administracyjnych właściwe jest zapewnienie aby składanie wniosków o ograniczenie ilości świadectw refundacji oraz proporcjonalne uwolnienie odpowiedniego zabezpieczenia były dokonywane w krótkim terminie oraz aby ilości, w odniesieniu do których zatwierdzono ograniczenia były zgłaszane Komisji w terminie umożliwiającym ich uwzględnienie w określeniu ilości, w odniesieniu do których świadectwa refundacji, do wykorzystania od dnia 1 kwietnia 2004 r., mają być wydane na podstawie rozporządzenia (WE) nr 1520/2000.
(8) Ze względu na to, że zmiany w Nomenklaturze Scalonej wprowadzone na mocy rozporządzenia (WE) nr 1789/2003 oraz zmiany wprowadzone na mocy rozporządzenia (WE) nr 39/2004 mają zastosowanie od dnia 1 stycznia 2004 r i dnia 1 lutego 2004 r. odpowiednio, zmiany przewidziane w niniejszym rozporządzeniu powinny mieć zastosowanie od tych samych dni.
(9) Środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią Komitetu Zarządzający ds. Zagadnień Horyzontalnych dotyczących Handlu Produktami Rolnymi Przetworzonymi, niewymienionymi w załączniku I do Traktatu,
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
Sporządzono w Brukseli, dnia 20 lutego 2004 r.
W imieniu Komisji | |
Erkki LIIKANEN | |
Członek Komisji |
______
(1) Dz.U. L 318 z 20.12.1993, str. 18. Rozporządzenie ostatnio zmienione rozporządzeniem (WE) nr 2580/2000 (Dz.U. L 298 z 25.11.2000, str. 5).
(2) Dz.U. L 177 z 15.7.2000, str. 1. Rozporządzenie ostatnio zmienione rozporządzeniem (WE) nr 740/2003 (Dz.U. L 106 z 29.4.2003, str. 12).
(3) Dz.U. L 281 z 30.10.2003, str. 1.
(4) Dz.U. L 178 z 30.6.2001, str. 1. Rozporządzenie ostatnio zmienione rozporządzeniem Komisji (WE) nr 39/2004 (Dz.U. L 6 z 10.1.2004, str. 16).
(5) Dz.U. L 388 z 30.12.1989, str. 18. Rozporządzenie ostatnio zmienione rozporządzeniem (WE) nr 2154/2002 (Dz.U. L 328 z 5.12.2002, str. 4).
Senat nie zgodził się w czwartek na zniesienie obowiązku zawierania umów o pracę z cudzoziemcami będącymi pracownikami tymczasowymi przez agencje pracy tymczasowej, ale umożliwił agencjom zawieranie umów cywilnoprawnych. Senatorowie zdecydowali natomiast o skreśleniu przepisu podnoszącego kary grzywny dla pracodawców przewidziane w kodeksie pracy. W głosowaniu przepadła też poprawka Lewicy podnosząca z 2 tys. zł do 10 tys. zł kary grzywny, jakie w postępowaniu mandatowym może nałożyć Państwowa Inspekcja Pracy.
13.03.2025Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej nie zgodziło się na usunięcie z ustawy o zatrudnianiu cudzoziemców przepisu podnoszącego w kodeksie pracy kary dla pracodawców. Senacka Komisja Rodziny, Polityki Senioralnej i Społecznej zaakceptowała we wtorek jedynie poprawki Biura Legislacyjnego Senatu do tej ustawy. Nie można jednak wykluczyć, że na posiedzeniu Senatu inni senatorowie przejmą poprawki zgłaszane przez stronę pracodawców.
11.03.2025Podczas ostatniego posiedzenia Sejmu, ku zaskoczeniu zarówno przedsiębiorców, jak i części posłów koalicji rządzącej, Lewica w ostatniej chwili „dorzuciła” do ustawy o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom poprawki zaostrzające kary za naruszanie przepisów prawa pracy - m.in. umożliwiające orzeczenie kary ograniczenia wolności. Jednocześnie zignorowano postulaty organizacji pracodawców, mimo wcześniejszych zapewnień rządu o ich poparciu.
27.02.2025Już nie 30 tys. zł, a 50 tys. zł ma grozić maksymalnie pracodawcy, który zawrze umowę cywilnoprawną, choć powinien - umowę o pracę. Podobnie temu, który nie wypłaca w terminie wynagrodzenia za pracę lub innego świadczenia przysługującego pracownikowi albo uprawnionemu do tego świadczenia członkowi jego rodziny. A jeśli nie wypłaca przez okres co najmniej 3 miesięcy, to kara ma wynieść nawet 60 tys. złotych - zdecydował Sejm, przyjmując poprawkę Lewicy, zmieniającą Kodeks pracy w... ustawie dotyczącej cudzoziemców.
25.02.2025500 zł zarobi członek obwodowej komisji wyborczej w wyborach Prezydenta RP, 600 zł - zastępca przewodniczącego, a 700 zł przewodniczący komisji wyborczej – wynika z uchwały Państwowej Komisji Wyborczej. Jeżeli odbędzie się ponownie głosowanie, zryczałtowana dieta wyniesie 75 proc. wysokości diety w pierwszej turze. Termin zgłaszania kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych mija 18 kwietnia
20.01.20251 stycznia 2025 r. weszły w życie liczne zmiany podatkowe, m.in. nowe definicje budynku i budowli w podatku od nieruchomości, JPK CIT, globalny podatek wyrównawczy, PIT kasowy, zwolnienie z VAT dla małych firm w innych krajach UE. Dla przedsiębiorców oznacza to często nowe obowiązki sprawozdawcze i zmiany w systemach finansowo-księgowych. Firmy muszą też co do zasady przeprowadzić weryfikację nieruchomości pod kątem nowych przepisów.
02.01.2025Identyfikator: | Dz.U.UE.L.2004.52.35 |
Rodzaj: | Rozporządzenie |
Tytuł: | Rozporządzenie 307/2004 zmieniające rozporządzenie (WE) nr 1520/2000 ustanawiające wspólne szczegółowe zasady stosowania systemu przyznawania refundacji wywozowych do niektórych produktów rolnych wywożonych jako towary nieobjęte załącznikiem I do Traktatu oraz kryteria dla ustalania wysokości sum takich refundacji i przewidujące specjalne środki w odniesieniu do niektórych świadectw refundacji |
Data aktu: | 20/02/2004 |
Data ogłoszenia: | 21/02/2004 |
Data wejścia w życie: | 01/05/2004, 22/02/2004, 01/01/2004 |