uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,
uwzględniając rozporządzenie Rady (EWG) nr 3030/93 z dnia 12 października 1993 r. w sprawie wspólnych reguł przywozu niektórych wyrobów włókienniczych z państw trzecich(1), w szczególności jego art. 7,
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) Artykuł 5 Umowy między Europejską Wspólnotą Gospodarczą a Chińską Republiką Ludową w sprawie handlu wyrobami włókienniczymi parafowanej dnia 9 grudnia 1988 r. i zatwierdzonej na mocy decyzji Rady 90/647/EWG(2) oraz art. 8 Umowy między Wspólnotą Europejską a Chińską Republiką Ludową w sprawie handlu wyrobami włókienniczymi nieobjętymi dwustronną umową włókienniczą (MFA) parafowanej dnia 19 stycznia 1995 r. i zatwierdzonej na mocy decyzji Rady nr 95/155/WE(3), przy czym obie Umowy zmienione na mocy Porozumienia w formie wymiany listów parafowanego dnia 19 maja 2000 r. i zatwierdzonego na mocy decyzji Rady 2000/787/WE(4) stanowią, że można dokonywać przesunięć między latami kontyngentowymi. Te postanowienia dotyczące zasady elastyczności zostały notyfikowane Jednostce Monitorującej ds. Wyrobów Włókienniczych Światowej Organizacji Handlu w następstwie przystąpienia Chin do tej organizacji.
(2) Dnia 17 grudnia 2003 r. Chińska Republika Ludowa przedłożyła wniosek o dokonanie przesunięć ilości z roku kontyngentowego 2004 na rok kontyngentowy 2003.
(3) Wnioskowane przez Chińską Republikę Ludową przesunięcia mieszczą się w granicach przepisów dotyczących elastyczności, o których mowa w art. 5 Umowy między Europejską Wspólnotą Gospodarczą a Chińską Republiką Ludową w sprawie handlu wyrobami włókienniczymi oraz w art. 8 Umowy między Europejską Wspólnotą Gospodarczą a Chińską Republiką Ludową w sprawie handlu wyrobami włókienniczymi nieobjętymi dwustronną umową włókienniczą (MFA) i określonych w załączniku VIII do rozporządzenia Rady (EWG) nr 3030/93.
(4) Dlatego przychylenie się do wniosku jest właściwe.
(5) Pożądane jest, aby niniejsze rozporządzenie weszło w życie następnego dnia po jego opublikowaniu w celu umożliwienia podmiotom gospodarczym korzystania z niego najszybciej, jak to tylko możliwe.
(6) Środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią Komitetu Tekstylnego ustanowionego na mocy art. 17 rozporządzenia (EWG) nr 3030/93,
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
Sporządzono w Brukseli, dnia 16 lutego 2004 r.
W imieniu Komisji | |
Pascal LAMY | |
Członek Komisji |
______
(1) Dz.U. L 275 z 8.11.1993, str. 1; Rozporządzenie ostatnio zmienione rozporządzeniem (WE) nr 138/2003 (Dz.U. L 23 z 28.1.2003, str. 1).
(2) Dz.U. L 352 z 15.12.1990, str. 1.
(3) Dz.U. L 104 z 6.5.1995, str. 1.
(4) Dz.U. L 314 z 14.12.2000, str. 13.
Senat nie zgodził się w czwartek na zniesienie obowiązku zawierania umów o pracę z cudzoziemcami będącymi pracownikami tymczasowymi przez agencje pracy tymczasowej, ale umożliwił agencjom zawieranie umów cywilnoprawnych. Senatorowie zdecydowali natomiast o skreśleniu przepisu podnoszącego kary grzywny dla pracodawców przewidziane w kodeksie pracy. W głosowaniu przepadła też poprawka Lewicy podnosząca z 2 tys. zł do 10 tys. zł kary grzywny, jakie w postępowaniu mandatowym może nałożyć Państwowa Inspekcja Pracy.
13.03.2025Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej nie zgodziło się na usunięcie z ustawy o zatrudnianiu cudzoziemców przepisu podnoszącego w kodeksie pracy kary dla pracodawców. Senacka Komisja Rodziny, Polityki Senioralnej i Społecznej zaakceptowała we wtorek jedynie poprawki Biura Legislacyjnego Senatu do tej ustawy. Nie można jednak wykluczyć, że na posiedzeniu Senatu inni senatorowie przejmą poprawki zgłaszane przez stronę pracodawców.
11.03.2025Podczas ostatniego posiedzenia Sejmu, ku zaskoczeniu zarówno przedsiębiorców, jak i części posłów koalicji rządzącej, Lewica w ostatniej chwili „dorzuciła” do ustawy o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom poprawki zaostrzające kary za naruszanie przepisów prawa pracy - m.in. umożliwiające orzeczenie kary ograniczenia wolności. Jednocześnie zignorowano postulaty organizacji pracodawców, mimo wcześniejszych zapewnień rządu o ich poparciu.
27.02.2025Już nie 30 tys. zł, a 50 tys. zł ma grozić maksymalnie pracodawcy, który zawrze umowę cywilnoprawną, choć powinien - umowę o pracę. Podobnie temu, który nie wypłaca w terminie wynagrodzenia za pracę lub innego świadczenia przysługującego pracownikowi albo uprawnionemu do tego świadczenia członkowi jego rodziny. A jeśli nie wypłaca przez okres co najmniej 3 miesięcy, to kara ma wynieść nawet 60 tys. złotych - zdecydował Sejm, przyjmując poprawkę Lewicy, zmieniającą Kodeks pracy w... ustawie dotyczącej cudzoziemców.
25.02.2025500 zł zarobi członek obwodowej komisji wyborczej w wyborach Prezydenta RP, 600 zł - zastępca przewodniczącego, a 700 zł przewodniczący komisji wyborczej – wynika z uchwały Państwowej Komisji Wyborczej. Jeżeli odbędzie się ponownie głosowanie, zryczałtowana dieta wyniesie 75 proc. wysokości diety w pierwszej turze. Termin zgłaszania kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych mija 18 kwietnia
20.01.20251 stycznia 2025 r. weszły w życie liczne zmiany podatkowe, m.in. nowe definicje budynku i budowli w podatku od nieruchomości, JPK CIT, globalny podatek wyrównawczy, PIT kasowy, zwolnienie z VAT dla małych firm w innych krajach UE. Dla przedsiębiorców oznacza to często nowe obowiązki sprawozdawcze i zmiany w systemach finansowo-księgowych. Firmy muszą też co do zasady przeprowadzić weryfikację nieruchomości pod kątem nowych przepisów.
02.01.2025Identyfikator: | Dz.U.UE.L.2004.46.30 |
Rodzaj: | Rozporządzenie |
Tytuł: | Rozporządzenie 272/2004 zezwalające na przesunięcia między limitami ilościowymi na wyroby włókiennicze i odzieżowe pochodzące z Chińskiej Republiki Ludowej |
Data aktu: | 16/02/2004 |
Data ogłoszenia: | 17/02/2004 |
Data wejścia w życie: | 18/02/2004, 01/05/2004 |