Decyzja 2004/930/WE w sprawie wkładu finansowego Wspólnoty w działania planowane przez Państwa Członkowskie w celu wdrożenia programów kontroli, inspekcji oraz nadzoru w 2004 r. (druga rata)

DECYZJA KOMISJI
z dnia 28 grudnia 2004 r.
w sprawie wkładu finansowego Wspólnoty w działania planowane przez Państwa Członkowskie w celu wdrożenia programów kontroli, inspekcji oraz nadzoru w 2004 r. (druga rata)

(notyfikowana jako dokument nr K(2004) 5310)

(2004/930/WE)

(Dz.U.UE L z dnia 31 grudnia 2004 r.)

KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,

uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,

uwzględniając Decyzję Rady 2004/465/WE z dnia 29 kwietnia 2004 r. w sprawie wkładu finansowego Wspólnoty w programy kontroli rybołówstwa Państw Członkowskich(1), w szczególności jej art. 6 ust. 1,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Państwa Członkowskie przedłożyły Komisji swoje programy kontroli rybołówstwa na okres od 1 stycznia 2004 r. do 31 grudnia 2004 r. wraz z wnioskami o wkład finansowy Wspólnoty w wydatki związane z realizacją takich programów.

(2) Wnioski dotyczące działań wymienionych w art. 4 decyzji Rady (WE) nr 2004/465 mogą kwalifikować się do finansowania przez Wspólnotę.

(3) Właściwym jest ustalenie maksymalnej wysokości wkładu Wspólnoty w kwalifikowalne wydatki każdego Państwa Członkowskiego w roku 2004 w ramach pomocy przewidzianej na działania określone w art. 4 decyzji Rady (WE) nr 2004/465, jak również ustalenie poziomu wkładu Wspólnoty w takie działania oraz warunki, na jakich ma nastąpić zwrot wydatków krajowych przez Wspólnotę.

(4) Zgodnie z art. 8 decyzji Rady (WE) nr 2004/465 Państwa Członkowskie zobowiązane są asygnować wydatki w okresie 12 miesięcy od końca roku, w którym zostały zawiadomione o niniejszej decyzji. Państwa Członkowskie zobowiązane są również do przestrzegania przepisów powyższej decyzji w odniesieniu do rozpoczęcia projektów oraz przedkładania wniosków o refundację.

(5) Środki przewidziane w niniejszej decyzji są zgodne z opinią Komitetu Zarządzającego ds. Rybołówstwa i Sektora Akwakultury,

PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:

Artykuł  1

Przedmiot decyzji

Niniejsza decyzja ustanawia wysokość wkładu finansowego Wspólnoty dla każdego Państwa Członkowskiego, poziom wkładu finansowego Wspólnoty oraz warunki przyznawania pomocy na działania, o których mowa w art. 4 decyzji Rady (WE) nr 2004/465.

Artykuł  2

Elektroniczne urządzenia lokalizacyjne

1.
Wydatki poniesione w związku z zakupem i zamontowaniem na pokładzie statków rybackich elektronicznych urządzeń lokalizacyjnych umożliwiających ośrodkom monitorowania rybołówstwa monitorowanie statków na odległość za pośrednictwem systemu monitorowania statków (VMS) kwalifikują się do uzyskania maksymalnego wkładu finansowego w wysokości 4.500 EUR na jeden statek w granicach określonych w załączniku I.
2.
W ramach limitu 4.500 EUR przewidzianego w ust. 1 wkład finansowy Wspólnoty dla pierwszego 1.500 EUR kwalifikowalnych wydatków wynosi 100 %.
3.
Wkład finansowy Wspólnoty dla kwalifikowalnych wydatków zawierających się w kwocie 1.500-4.500 EUR na jeden statek stanowi maksymalnie 50 % takich wydatków.
4.
Elektroniczne urządzenia lokalizacyjne powinny spełniać wymogi określone w rozporządzeniu Komisji (WE) nr 2244/2003 z dnia 18 grudnia 2003 r. ustanawiającym szczegółowe przepisy dotyczące satelitarnych systemów monitorowania statków(2).
Artykuł  3

Nowe technologie i sieci informatyczne

Wydatki na zakup, instalację oraz pomoc techniczną, jak również wydatki na technologie komputerowe oraz zakładanie sieci informatycznych w celu zapewnienia skutecznej i bezpiecznej wymiany danych w ramach monitorowania, kontroli i nadzoru działalności w zakresie rybołówstwa kwalifikują się do wkładu finansowego stanowiącego 50% kwalifikowalnych wydatków w granicach określonych w załączniku II. Jednakże inwestycje dotyczące stacji na wyspach Kergulena związane z odbiorem i przetwarzaniem radarowych danych satelitarnych kwalifikują się do wkładu finansowego stanowiącego 40% kwalifikowalnych wydatków w granicach określonych w załączniku II.

Artykuł  4

Projekty pilotażowe dotyczące nowych technologii

1.
Wydatki poniesione w ramach projektów pilotażowych dotyczących wdrożenia nowych technologii, mających na celu poprawę monitorowania działalności w zakresie rybołówstwa kwalifikują się do wkładu finansowego stanowiącego 50 % kwalifikowalnych wydatków w granicach określonych w załączniku III.
2.
Projekty pilotażowe powinny spełniać wymogi określone w rozporządzeniu Komisji (WE) nr 1461/2003 z dnia 18 sierpnia 2003 r. ustanawiającego warunki projektów pilotażowych w odniesieniu do elektronicznego przekazu informacji w sprawie działalności połowowej oraz w odniesieniu do teledetekcji(3).
Artykuł  5

Szkolenia

Wydatki poniesione na programy szkoleń i wymiany urzędników służby cywilnej odpowiedzialnych za monitorowanie, kontrolę i nadzór rybołówstwa kwalifikują się do wkładu finansowego stanowiącego 50 % kwalifikowalnych wydatków w granicach określonych w załączniku IV.

Artykuł  6

Programy pilotażowe dotyczące inspekcji i obserwacji

1.
Wydatki poniesione na programy pilotażowe dotyczące inspekcji i obserwacji kwalifikują się do wkładu finansowego stanowiącego 50 % kwalifikowalnych wydatków w granicach określonych w załączniku V.
2.
Programy takie powinny w szczególności spełniać wymogi określone w rozporządzeniu Rady (WE) nr 812/2004 z dnia 26 kwietnia 2004 r. ustanawiającego środki dotyczące przypadkowych połowów waleni w rybołówstwie oraz zmieniającego rozporządzenie (WE) nr 88/98(4).
Artykuł  7

Ocena wydatków

Wydatki poniesione w związku z wdrażaniem systemu oceny wydatków poniesionych w związku z kontrolą wspólnej polityki rybołówstwa kwalifikują się do wkładu finansowego stanowiącego 50 % kwalifikowalnych wydatków w granicach określonych w załączniku VI.

Artykuł  8

Seminaria i narzędzia medialne

Wydatki poniesione w związku z inicjatywami obejmującymi seminaria i narzędzia medialne, mającymi na celu poprawę poziomu świadomości rybaków i innych zaangażowanych osób, w tym inspektorów, prokuratorów i sędziów, jak również wśród ogółu społeczeństwa odnośnie potrzeby zwalczania nieodpowiedzialnych i nielegalnych połowów oraz wdrożenia zasad wspólnej polityki rybołówstwa kwalifikują się do wkładu finansowego stanowiącego 75 % kwalifikowalnych wydatków w granicach określonych w załączniku VII.

Artykuł  9

Statki i samoloty patrolowe w rybołówstwie

Wydatki związane z zakupem i modernizacją statków i samolotów używanych do inspekcji i nadzoru działalności w zakresie rybołówstwa przez właściwe władze Państwa Członkowskiego kwalifikują się w granicach określonych w załączniku VIII do wkładu finansowego stanowiącego:

– 50 % kwalifikowalnych wydatków poniesionych przez Państwo Członkowskie przystępujące do Wspólnoty dnia 1 maja 2004 r.,

– 25 % kwalifikowalnych wydatków poniesionych przez pozostałe Państwa Członkowskie.

Artykuł  10

Wnioski o zwrot kosztów

Wnioski o zwrot poniesionych wydatków oraz wypłatę zaliczek są zgodne z art. 12, 13 oraz z załącznikiem I, część C decyzji Rady (WE) nr 465/2004.

Artykuł  11

Niniejsza decyzja skierowana jest do Państw Członkowskich.

Sporządzono w Brukseli, dnia 28 grudnia 2004 r.

W imieniu Komisji
Joe BORG
Członek Komisji

______

(1) Dz.U. L 157 z 30.4.2004, str. 114; sprostowanie w Dz.U. L 195 z 2.6.2004, str. 36.

(2) Dz.U. L 333 z 20.12.2003, str. 17.

(3) Dz.U. L 208 z 19.8.2003, str. 14

(4) Dz.U. L 150 z 30.04.2004, str. 12.

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK  I

Elektroniczne urządzenia lokacyjne

(EUR)
Państwo Członkowskie Wydatki planowane w ramach krajowego programu kontroli rybołówstwa Wkład wspólnotowy
Belgia 0 0
Republika Czeska 0 0
Dania 0 0
Niemcy 0 0
Estonia 0 0
Grecja 0 0
Hiszpania 0 0
Francja 0 0
Irlandia 0 0
Włochy 0 0
Cypr 0 0
Łotwa 0 0
Litwa 0 0
Luksemburg 0 0
Węgry 0 0
Malta 0 0
Niderlandy 0 0
Austria 0 0
Polska 585.000 468.000
Portugalia 0 0
Słowenia 0 0
Słowacja 0 0
Finlandia 0 0
Szwecja 0 0
Zjednoczone Królestwo 0 0
Ogółem 585.000 468.000

ZAŁĄCZNIK  II

Nowe technologie i sieci informatyczne

(EUR)
Państwo Członkowskie Wydatki planowane w ramach krajowego programu kontroli rybołówstwa Wkład wspólnotowy
Belgia 0 0
Republika Czeska 0 0
Dania 271.000 135.500
Niemcy 235.000 117.500
Estonia 0 0
Grecja 0 0
Hiszpania 0 0
Francja 1.800.000 750.000
Irlandia 2.000.000 1.000.000
Włochy 1.755.953 877.977
Cypr 0 0
Łotwa 0 0
Litwa 110.000 55.000
Luksemburg 0 0
Węgry 0 0
Malta 96.763 48.381
Niderlandy 310.325 155.163
Austria 0 0
Polska 0 0
Portugalia 2.291.616 1.145.808
Słowenia 0 0
Słowacja 0 0
Finlandia 545.000 272.500
Szwecja 87.430 43.715
Zjednoczone Królestwo 179.134 89.567
Ogółem 9.682.221 4.691.111

ZAŁĄCZNIK  III

Projekty pilotażowe dotyczące nowych technologii

(EUR)
Państwo Członkowskie Wydatki planowane w ramach krajowego programu kontroli rybołówstwa Wkład wspólnotowy
Belgia 0 0
Republika Czeska 0 0
Dania 0 0
Niemcy 0 0
Estonia 0 0
Grecja 200.000 100.000
Hiszpania 0 0
Francja 0 0
Irlandia 0 0
Włochy 0 0
Cypr 0 0
Łotwa 0 0
Litwa 0 0
Luksemburg 0 0
Węgry 0 0
Malta 0 0
Niderlandy 0 0
Austria 0 0
Polska 0 0
Portugalia 586.000 293.000
Słowenia 0 0
Słowacja 0 0
Finlandia 0 0
Szwecja 0 0
Zjednoczone Królestwo 0 0
Ogółem 786.000 393.000

ZAŁĄCZNIK  IV

Szkolenia

(EUR)
Państwo Członkowskie Wydatki planowane w ramach krajowego programu kontroli rybołówstwa Wkład wspólnotowy
Belgia 5.000 2.500
Republika Czeska 0 0
Dania 56.500 28.250
Niemcy 52.500 26.250
Estonia 9.590 4.795
Grecja 0 0
Hiszpania 183.703 91.852
Francja 130.000 65.000
Irlandia 0 0
Włochy 1.270.816 635.408
Cypr 20.000 10.000
Łotwa 0 0
Litwa 20.000 10.000
Luksemburg 0 0
Węgry 0 0
Malta 600.901 300.451
Niderlandy 139.674 69.837
Austria 0 0
Polska 0 0
Portugalia 102.967 51.484
Słowenia 0 0
Słowacja 0 0
Finlandia 30.000 15.000
Szwecja 132.790 66.395
Zjednoczone Królestwo 175.512 87.756
Ogółem 2.929.953 1.464.978

ZAŁĄCZNIK  V

Programy pilotażowe dotyczące inspekcji i obserwacji

(EUR)
Państwo Członkowskie Wydatki planowane w ramach krajowego programu kontroli rybołówstwa Wkład wspólnotowy
Belgia 0 0
Republika Czeska 0 0
Dania 0 0
Niemcy 0 0
Estonia 0 0
Grecja 0 0
Hiszpania 0 0
Francja 0 0
Irlandia 0 0
Włochy 0 0
Cypr 0 0
Łotwa 0 0
Litwa 0 0
Luksemburg 0 0
Węgry 0 0
Malta 0 0
Niderlandy 0 0
Austria 0 0
Polska 0 0
Portugalia 94.910 47.455
Słowenia 0 0
Słowacja 0 0
Finlandia 0 0
Szwecja 474.400 237.200
Zjednoczone Królestwo 0 0
Ogółem 569.310 284.655

ZAŁĄCZNIK  VI

Ocena wydatków

(EUR)
Państwo Członkowskie Wydatki planowane w ramach krajowego programu kontroli rybołówstwa Wkład wspólnotowy
Belgia 0 0
Republika Czeska 0 0
Dania 0 0
Niemcy 0 0
Estonia 0 0
Grecja 0 0
Hiszpania 0 0
Francja 0 0
Irlandia 0 0
Włochy 0 0
Cypr 0 0
Łotwa 0 0
Litwa 0 0
Luksemburg 0 0
Węgry 0 0
Malta 0 0
Niderlandy 0 0
Austria 0 0
Polska 0 0
Portugalia 50.000 25.000
Słowenia 0 0
Słowacja 0 0
Finlandia 0 0
Szwecja 0 0
Zjednoczone Królestw 0 0
Ogółem 50.000 25.000

ZAŁĄCZNIK  VII

Seminaria i narzędzia medialne

(EUR)
Państwo Członkowskie Wydatki planowane w ramach krajowego programu kontroli rybołówstwa Wkład wspólnotowy
Belgia 0 0
Republika Czeska 0 0
Dania 0 0
Niemcy 0 0
Estonia 0 0
Grecja 200.000 150.000
Hiszpania 6.000 4.500
Francja 0 0
Irlandia 0 0
Włochy 0 0
Cypr 30.000 22.500
Łotwa 0 0
Litwa 10.000 7.500
Luksemburg 0 0
Węgry 0 0
Malta 0 0
Niderlandy 0 0
Austria 0 0
Polska 0 0
Portugalia 0 0
Słowenia 0 0
Słowacja 0 0
Finlandia 0 0
Szwecja 230.000 172.500
Zjednoczone Królestwo 0 0
Ogółem 476.000 357.000

ZAŁĄCZNIK  VIII

Statki i samoloty patrolowe

(EUR)
Państwo Członkowskie Wydatki planowane w ramach krajowego programu kontroli rybołówstwa Wkład wspólnotowy
Belgia 0 0
Republika Czeska 0 0
Dania 0 0
Niemcy 77.798 19.449
Estonia 0 0
Grecja 1.050.000 262.500
Hiszpania 22.238.597 5.559.649
Francja 0 0
Irlandia 1.000.000 250.000
Włochy 0 0
Cypr 1.400.000 700.000
Łotwa 0 0
Litwa 0 0
Luksemburg 0 0
Węgry 0 0
Malta 600.000 300.000
Niderlandy 0 0
Austria 0 0
Polska 0 0
Portugalia 4.630.000 1.157.500
Słowenia 0 0
Słowacja 0 0
Finlandia 105.000 26.250
Szwecja 5.700.000 1.425.000
Zjednoczone Królestwo 13.758.956 3.439.739
Ogółem 50.560.351 13.140.087

Zmiany w prawie

Bez kary za brak lekarza w karetce do połowy przyszłego roku

W ponad połowie specjalistycznych Zespołów Ratownictwa Medycznego brakuje lekarzy. Ministerstwo Zdrowia wydłuża więc po raz trzeci czas, kiedy Narodowy Fundusz Zdrowia nie będzie pobierał kar umownych w przypadku niezapewnienia lekarza w zespołach ratownictwa medycznego. Ostatnio termin wyznaczono na koniec tego roku, teraz ma to być czerwiec 2025 r.

Beata Dązbłaż 23.09.2024
Darowizny dla ofiar powodzi z zerową stawką VAT

Można już stosować zerową stawkę VAT na darowizny dla ofiar powodzi - rozporządzenie w tej sprawie obowiązuje od 18 września, ale z możliwością stosowania go do darowizn towarów i nieodpłatnych usług przekazanych począwszy od 12 września do 31 grudnia 2024 r. Stawka 0 proc. będzie stosowana do darowizn wszelkiego rodzaju towarów lub usług niezbędnych do wsparcia poszkodowanych.

Monika Sewastianowicz 18.09.2024
Lewiatan: Za reformę płacy minimalnej będą musieli zapłacić pracodawcy

Projekt ustawy o minimalnym wynagrodzeniu jest słaby legislacyjnie. Nie tylko nie realizuje celów zawartych w unijnej dyrektywie, ale może przyczynić się do pogłębienia problemów firm i spadku zatrudnienia. Nie poprawi też jakości pracy w naszym kraju. Utrwala zwiększanie presji płacowej – uważa Konfederacja Lewiatan.

Grażyna J. Leśniak 10.09.2024
Od dziś ważna zmiana dla niektórych kierowców

Nowe przepisy, które zaczną obowiązywać od wtorku, 10 września, zakładają automatyczny zwrot prawa jazdy, bez konieczności składania wniosku. Zmiana ma zapobiegać sytuacji, w której kierowcy, nieświadomi obowiązku, byli karani za prowadzenie pojazdu, mimo formalnego odzyskania uprawnień.

Robert Horbaczewski 09.09.2024
Będą zmiany w ustawie o działaniach antyterrorystycznych oraz w ustawie o ABW oraz AW

Rząd przyjął we wtorek projekt przepisów, który dostosowuje polskie prawo do przepisów Unii Europejskiej, które dotyczą przeciwdziałania rozpowszechnianiu w Internecie treści o charakterze terrorystycznym. Wprowadzony zostanie mechanizm wydawania i weryfikowania nakazów usunięcia lub uniemożliwienia dostępu do takich treści. Za egzekwowanie nowych przepisów odpowiedzialny będzie szef Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego. Od jego decyzji będzie się można odwołać do sądu.

Grażyna J. Leśniak 03.09.2024
Ustawa o rencie wdowiej niekonstytucyjna?

O zawetowanie ustawy o tzw. wdowich emeryturach jako aktu dyskryminującego część obywateli zwróciła się do prezydenta Andrzeja Dudy jedna z emerytek. W jej przekonaniu uchwalona 26 lipca 2024 r. ustawa narusza art. 32 Konstytucji, ponieważ wprowadza zasady dyskryminujące dużą część seniorów. Czy prezydent zdążył się z nią zapoznać – nie wiadomo. Bo petycja wpłynęła do Kancelarii Prezydenta 6 sierpnia, a już 9 sierpnia ustawa została podpisana.

Grażyna J. Leśniak 31.08.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.L.2004.396.51

Rodzaj: Decyzja
Tytuł: Decyzja 2004/930/WE w sprawie wkładu finansowego Wspólnoty w działania planowane przez Państwa Członkowskie w celu wdrożenia programów kontroli, inspekcji oraz nadzoru w 2004 r. (druga rata)
Data aktu: 28/12/2004
Data ogłoszenia: 31/12/2004
Data wejścia w życie: 31/12/2004, 01/01/2004