uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,
uwzględniając Traktat o Przystąpieniu Republiki Czeskiej, Estonii, Cypru, Łotwy, Litwy, Węgier, Malty, Polski, Słowenii i Słowacji,
uwzględniając Akt Przystąpienia Republiki Czeskiej, Estonii, Cypru, Łotwy, Litwy, Węgier, Malty, Polski, Słowenii i Słowacji, w szczególności jego art. 41 akapit pierwszy,
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) Organizacje producentów w Republice Czeskiej, Estonii, na Cyprze, Łotwie, Litwie, Węgrzech, Malcie, w Polsce, Słowenii i na Słowacji (zwane dalej »nowymi Państwami Członkowskimi«) powinny korzystać z przepisów rozporządzenia Rady (WE) nr 2202/96 z dnia 28 października 1996 r. wprowadzającego wspólnotowy system pomocy dla producentów niektórych owoców cytrusowych(1).
(2) Wspólnotowy system pomocy dla producentów niektórych owoców cytrusowych jest oparty na umowach między uznanymi organizacjami producentów lub organizacjami, którym przyznano wstępne uznanie na mocy rozporządzenia Rady (WE) nr 2200/96 z dnia 28 października 1996 r. w sprawie wspólnej organizacji rynku owoców i warzyw(2) z jednej strony, a z przetwórcami z drugiej strony.
(3) Rozporządzenie Komisji (WE) nr 634/2004(3) ustanowiło środki przejściowe dotyczące zastosowania rozporządzenia (WE) nr 2202/96 oraz rozporządzenia Komisji (WE) nr 2111/2003 z dnia 1 grudnia 2003 r. ustanawiającego szczegółowe zasady stosowania rozporządzenia Rady (WE) nr 2202/96 wprowadzającego wspólnotowy system pomocy dla producentów niektórych owoców cytrusowych(4).
(4) Artykuł 13 rozporządzenia (WE) nr 2111/2003 stanowi, że organizacje producentów i przetwórcy, którzy zamierzają uczestniczyć w systemie pomocy, informują o tym właściwe organy Państwa Członkowskiego, w którym znajduje się ich siedziba zarządu, nie później niż 20 dni przed rozpoczęciem roku gospodarczego.
(5) Ze względu na różne ograniczenia administracyjne stosowane w nowych Państwach Członkowskich, niektóre organizacje producentów nie mogą być uznane lub wstępnie uznane na mocy rozporządzenia (WE) nr 2200/96 przez właściwe organy w takim czasie, aby móc je poinformować o zamiarze uczestniczenia w systemie pomocy w terminie określonym w art. 13 rozporządzenia (WE) nr 2111/2003.
(6) Aby umożliwić takim organizacjom producentów skorzystanie w możliwie największym stopniu z przepisów rozporządzenia Rady (WE) nr 2202/96, przy jednoczesnym zapewnieniu właściwego stosowania systemu pomocy, należy ustanowić przepisy na rok gospodarczy 2004/2005 w odniesieniu do terminów, w których organizacje producentów w nowych Państwach Członkowskich mogą informować właściwe organy o zamiarze uczestniczenia w systemie pomocy.
(7) Artykuł 10 ust. 1 rozporządzenia (WE) nr 2111/2003 stanowi, że Państwa Członkowskie mają możliwość decydowania, w określonym terminie ustalonym w tym artykule, o dacie lub datach, przed upływem których organizacje producentów, których siedziba zarządu umieszczona jest na ich terytorium, zawierają umowy krótkoterminowe. Jednakże jeżeli organizacje producentów w nowych Państwach Członkowskich są zobowiązane informować właściwe organy o zamiarze uczestniczenia w systemie pomocy w terminie późniejszym, termin zawierania umów krótkoterminowych obejmujących co najmniej osiem pełnych następujących po sobie miesięcy należy odpowiednio zmienić. Niemniej jednak wszelakie zmiany tego terminu nie powinny zagrozić niezbędnym kontrolom, które przeprowadzają właściwe organy zainteresowanego Państwa Członkowskiego.
(8) Dlatego rozporządzenie (WE) nr 634/2004 należy odpowiednio zmienić.
(9) Ponieważ rok gospodarczy 2004/2005 rozpoczął się dnia 1 października 2004 r., a umowy między organizacjami producentów a przetwórcami zostały już zawarte, zmiany powinny być stosowane od dnia 10 września 2004 r.
(10) Środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią Komitetu Zarządzającego ds. Świeżych Owoców i Warzyw,
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
Sporządzono w Brukseli, dnia 10 grudnia 2004 r.
W imieniu Komisji | |
Mariann FISCHER BOEL | |
Członek Komisji |
______
(1) Dz.U. L 297 z 21.11.1996, str. 49. Rozporządzenie ostatnio zmienione Aktem Przystąpienia z 2003 r.
(2) Dz.U. L 297 z 21.11.1996, str. 1. Rozporządzenie ostatnio zmienione rozporządzeniem Komisji (WE) nr 47/2003 (Dz.U. L 7 z 11.1.2003, str. 64).
(3) Dz.U. L 100 z 6.4.2004, str. 19.
(4) Dz.U. L 317 z 2.12.2003, str. 5.
Senat nie zgodził się w czwartek na zniesienie obowiązku zawierania umów o pracę z cudzoziemcami będącymi pracownikami tymczasowymi przez agencje pracy tymczasowej, ale umożliwił agencjom zawieranie umów cywilnoprawnych. Senatorowie zdecydowali natomiast o skreśleniu przepisu podnoszącego kary grzywny dla pracodawców przewidziane w kodeksie pracy. W głosowaniu przepadła też poprawka Lewicy podnosząca z 2 tys. zł do 10 tys. zł kary grzywny, jakie w postępowaniu mandatowym może nałożyć Państwowa Inspekcja Pracy.
13.03.2025Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej nie zgodziło się na usunięcie z ustawy o zatrudnianiu cudzoziemców przepisu podnoszącego w kodeksie pracy kary dla pracodawców. Senacka Komisja Rodziny, Polityki Senioralnej i Społecznej zaakceptowała we wtorek jedynie poprawki Biura Legislacyjnego Senatu do tej ustawy. Nie można jednak wykluczyć, że na posiedzeniu Senatu inni senatorowie przejmą poprawki zgłaszane przez stronę pracodawców.
11.03.2025Podczas ostatniego posiedzenia Sejmu, ku zaskoczeniu zarówno przedsiębiorców, jak i części posłów koalicji rządzącej, Lewica w ostatniej chwili „dorzuciła” do ustawy o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom poprawki zaostrzające kary za naruszanie przepisów prawa pracy - m.in. umożliwiające orzeczenie kary ograniczenia wolności. Jednocześnie zignorowano postulaty organizacji pracodawców, mimo wcześniejszych zapewnień rządu o ich poparciu.
27.02.2025Już nie 30 tys. zł, a 50 tys. zł ma grozić maksymalnie pracodawcy, który zawrze umowę cywilnoprawną, choć powinien - umowę o pracę. Podobnie temu, który nie wypłaca w terminie wynagrodzenia za pracę lub innego świadczenia przysługującego pracownikowi albo uprawnionemu do tego świadczenia członkowi jego rodziny. A jeśli nie wypłaca przez okres co najmniej 3 miesięcy, to kara ma wynieść nawet 60 tys. złotych - zdecydował Sejm, przyjmując poprawkę Lewicy, zmieniającą Kodeks pracy w... ustawie dotyczącej cudzoziemców.
25.02.2025500 zł zarobi członek obwodowej komisji wyborczej w wyborach Prezydenta RP, 600 zł - zastępca przewodniczącego, a 700 zł przewodniczący komisji wyborczej – wynika z uchwały Państwowej Komisji Wyborczej. Jeżeli odbędzie się ponownie głosowanie, zryczałtowana dieta wyniesie 75 proc. wysokości diety w pierwszej turze. Termin zgłaszania kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych mija 18 kwietnia
20.01.20251 stycznia 2025 r. weszły w życie liczne zmiany podatkowe, m.in. nowe definicje budynku i budowli w podatku od nieruchomości, JPK CIT, globalny podatek wyrównawczy, PIT kasowy, zwolnienie z VAT dla małych firm w innych krajach UE. Dla przedsiębiorców oznacza to często nowe obowiązki sprawozdawcze i zmiany w systemach finansowo-księgowych. Firmy muszą też co do zasady przeprowadzić weryfikację nieruchomości pod kątem nowych przepisów.
02.01.2025Identyfikator: | Dz.U.UE.L.2004.366.8 |
Rodzaj: | Rozporządzenie |
Tytuł: | Rozporządzenie 2112/2004 zmieniające rozporządzenie (WE) nr 634/2004 ustanawiające środki przejściowe dla stosowania rozporządzenia Rady (WE) nr 2202/96 i rozporządzenia (WE) nr 2111/2003 ze względu na przystąpienie Republiki Czeskiej, Estonii, Cypru, Łotwy, Litwy, Węgier, Malty, Polski, Słowenii i Słowacji do Unii Europejskiej |
Data aktu: | 10/12/2004 |
Data ogłoszenia: | 11/12/2004 |
Data wejścia w życie: | 14/12/2004 |