uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,
uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 517/94 z dnia 7 marca 1994 r. w sprawie wspólnych reguł dotyczących przywozu wyrobów włókienniczych z niektórych państw trzecich, nieobjętych umowami dwustronnymi, protokołami, innymi ustaleniami lub innymi szczegółowymi normami Wspólnoty dotyczącymi przywozu(1), w szczególności jego art. 5,
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) Rozporządzenie (WE) nr 517/94 ustanawia roczne limity ilościowe na niektóre wyroby włókiennicze pochodzące z Serbii i Czarnogóry(2).
(2) Serbia i Czarnogóra znajdują się obecnie w krytycznym momencie procesu reform. Na tym etapie ważne jest wspieranie przeprowadzanych w tym państwie reform politycznych i gospodarczych oraz kontynuacji procesu stabilizacji i stowarzyszenia z Unią Europejską.
(3) Poprawa możliwości handlowych Serbii i Czarnogóry w dziedzinach, w których państwo to posiada przewagę gospodarczą, ma istotne znaczenie przy wspieraniu reform politycznych i gospodarczych i jego dalszej integracji ze strukturami europejskimi.
(4) Proponowane zwiększenie kontyngentów stanowi część ogólnego procesu wspierania bliższych stosunków handlowych z Serbią i Czarnogórą, obejmującego negocjacje umowy dotyczącej wyrobów włókienniczych w celu osiągnięcia dwustronnej liberalizacji.
(5) W związku z tym, szczególnie w przypadku wyrobów włókienniczych, istotna jest poprawa dostępu do rynku i weryfikacja obecnie istniejących kontyngentów na przywóz wyrobów włókienniczych pochodzących z Serbii i Czarnogóry. Te kolejne pozytywne zmiany odzwierciedlają ogólny postęp osiągnięty w rozmowach technicznych, poprzedzających negocjację umowy dotyczącej wyrobów włókienniczych i w protokole uzgodnień podpisanym 15 czerwca 2004 r.
(6) Obecnie nie jest możliwy przywóz do UE pewnych kategorii wyrobów włókienniczych, ponieważ odnośne kontyngenty zostały wyczerpane. Serbia i Czarnogóra, jak również Państwa Członkowskie złożyły wniosek o zwiększenie kontyngentów.
(7) Należy zwiększyć wysokość kontyngentów dla Serbii i Czarnogóry, aby móc uwzględnić bieżące wnioski w sprawie przywozu w kategoriach 6, 7 i 15 i w kategorii 16, w której limity ilościowe są niemal wyczerpane.
(8) W związku z powyższym rozporządzenie (WE) nr 517/94 powinno zostać odpowiednio zmienione.
(9) Środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią Komitetu ds. Wyrobów Włókienniczych, jak określono w art. 25 rozporządzenia (WE) nr 517/94,
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
Sporządzono w Brukseli, dnia 28 października 2004 r.
W imieniu Komisji | |
Pascal LAMY | |
Członek Komisji |
______
(1) Dz.U. L 67 z 10.3.1994, str. 1. Rozporządzenie ostatnio zmienione rozporządzeniem Komisji (WE) nr 2309/2003 (Dz.U. L 342 z 30.12.2003, str. 21).
(2) Dawniej: Federalna Republika Jugosławii (FRY).
Senat nie zgodził się w czwartek na zniesienie obowiązku zawierania umów o pracę z cudzoziemcami będącymi pracownikami tymczasowymi przez agencje pracy tymczasowej, ale umożliwił agencjom zawieranie umów cywilnoprawnych. Senatorowie zdecydowali natomiast o skreśleniu przepisu podnoszącego kary grzywny dla pracodawców przewidziane w kodeksie pracy. W głosowaniu przepadła też poprawka Lewicy podnosząca z 2 tys. zł do 10 tys. zł kary grzywny, jakie w postępowaniu mandatowym może nałożyć Państwowa Inspekcja Pracy.
13.03.2025Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej nie zgodziło się na usunięcie z ustawy o zatrudnianiu cudzoziemców przepisu podnoszącego w kodeksie pracy kary dla pracodawców. Senacka Komisja Rodziny, Polityki Senioralnej i Społecznej zaakceptowała we wtorek jedynie poprawki Biura Legislacyjnego Senatu do tej ustawy. Nie można jednak wykluczyć, że na posiedzeniu Senatu inni senatorowie przejmą poprawki zgłaszane przez stronę pracodawców.
11.03.2025Podczas ostatniego posiedzenia Sejmu, ku zaskoczeniu zarówno przedsiębiorców, jak i części posłów koalicji rządzącej, Lewica w ostatniej chwili „dorzuciła” do ustawy o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom poprawki zaostrzające kary za naruszanie przepisów prawa pracy - m.in. umożliwiające orzeczenie kary ograniczenia wolności. Jednocześnie zignorowano postulaty organizacji pracodawców, mimo wcześniejszych zapewnień rządu o ich poparciu.
27.02.2025Już nie 30 tys. zł, a 50 tys. zł ma grozić maksymalnie pracodawcy, który zawrze umowę cywilnoprawną, choć powinien - umowę o pracę. Podobnie temu, który nie wypłaca w terminie wynagrodzenia za pracę lub innego świadczenia przysługującego pracownikowi albo uprawnionemu do tego świadczenia członkowi jego rodziny. A jeśli nie wypłaca przez okres co najmniej 3 miesięcy, to kara ma wynieść nawet 60 tys. złotych - zdecydował Sejm, przyjmując poprawkę Lewicy, zmieniającą Kodeks pracy w... ustawie dotyczącej cudzoziemców.
25.02.2025500 zł zarobi członek obwodowej komisji wyborczej w wyborach Prezydenta RP, 600 zł - zastępca przewodniczącego, a 700 zł przewodniczący komisji wyborczej – wynika z uchwały Państwowej Komisji Wyborczej. Jeżeli odbędzie się ponownie głosowanie, zryczałtowana dieta wyniesie 75 proc. wysokości diety w pierwszej turze. Termin zgłaszania kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych mija 18 kwietnia
20.01.20251 stycznia 2025 r. weszły w życie liczne zmiany podatkowe, m.in. nowe definicje budynku i budowli w podatku od nieruchomości, JPK CIT, globalny podatek wyrównawczy, PIT kasowy, zwolnienie z VAT dla małych firm w innych krajach UE. Dla przedsiębiorców oznacza to często nowe obowiązki sprawozdawcze i zmiany w systemach finansowo-księgowych. Firmy muszą też co do zasady przeprowadzić weryfikację nieruchomości pod kątem nowych przepisów.
02.01.2025Identyfikator: | Dz.U.UE.L.2004.326.25 |
Rodzaj: | Rozporządzenie |
Tytuł: | Rozporządzenie 1877/2004 zmieniające załącznik III B do rozporządzenia (WE) nr 517/94 w odniesieniu do kontyngentów dla Serbii i Czarnogóry |
Data aktu: | 28/10/2004 |
Data ogłoszenia: | 29/10/2004 |
Data wejścia w życie: | 30/10/2004 |