KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,
uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 2826/2000 z dnia 19 grudnia 2000 r. w sprawie działań informacyjnych i promocyjnych dotyczących produktów rolnych na rynku wewnętrznym(1), w szczególności jego art. 12,
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) Doświadczenie wykazało, że potrzebna jest dalsza poprawa wdrażania zasad informacji i promocji na rynku wewnętrzny, zgodnie z rozporządzeniem Komisji (WE) nr 94/2002(2).
(2) Załącznik II do rozporządzenia (WE) nr 94/2002 podaje spis władz krajowych odpowiednich do wdrażania tego rozporządzenia. Istnieje potrzeba opracowania bardziej elastycznego sposobu spisywania wyznaczonych przez każde Państwo Członkowskie odpowiednich organów lub organu, tak aby zapewnić dostępność i ciągłe uaktualnianie spisu udostępnianego wszystkim zainteresowanym stronom za pośrednictwem Internetu.
(3) W celu oceny i porównania programów działań informacyjnych i promocyjnych wnioski te należy składać w takim samym formacie we wszystkich Państwach Członkowskich.
(4) Aby uniknąć ryzyka podwójnego finansowania, działania informacyjne i promocyjne otrzymujące wsparcie zgodnie z rozporządzeniem Rady (WE) nr 1257/1999 z dnia 17 maja 1999 r. w sprawie wsparcia rozwoju obszarów wiejskich z Europejskiego Funduszu Orientacji i Gwarancji Rolnej (EFOGR), zmieniające i uchylające niektóre rozporządzenia(3) nie kwalifikują się do wsparcia zgodnie z rozporządzeniem (WE) nr 2826/2000.
(5) Doświadczenie wykazało, że terminy, w których Państwa Członkowskie mają zawrzeć umowy z wybranymi organizacjami zawodowymi lub wielozawodowymi, są zbyt krótkie, zwłaszcza w przypadkach zaangażowania kilku takich organizacji w więcej niż jednym Państwie Członkowskim. Terminy te należy zatem przedłużyć.
(6) Stosowanie modeli umów zapewnia przeprowadzanie wybranych programów na takich samych warunkach we wszystkich Państwach Członkowskich. W razie potrzeby należy jednak zezwolić Państwom Członkowskim na zróżnicowanie niektórych warunków umów w taki sposób, aby uwzględnić przepisy krajowe.
(7) Należy wyjaśnić, że dla programów wieloletnich trzeba przedkładać sprawozdanie wewnętrzne po zakończeniu każdej fazy rocznej, także w przypadkach niewnoszenia wniosku o płatności.
(8) Doświadczenie wykazało, że obecne wymagania przesyłania między Państwami Członkowskimi a Komisją sprawozdań kwartalnych cztery razy w roku są zbyt kłopotliwe. Państwa Członkowskie powinny być zobowiązane do przesyłania tych sprawozdań tylko dwa razy w roku.
(9) Odsetki, które ma zapłacić beneficjent nienależnych płatności, powinny być dostosowane do odsetek za należności niezwrócone w terminie ustanowionych w art. 86 rozporządzenia Komisji (WE, Euratom) nr 2342/2002 z dnia 23 grudnia 2002 r. ustanawiającego szczegółowe zasady wykonania rozporządzenia Rady (WE, Euratom) nr 1605/2002 w sprawie rozporządzenia finansowego stosowanego do budżetu ogólnego Wspólnot Europejskich(4).
(10) Należy odpowiednio zmienić rozporządzenie (WE) nr 94/2002.
(11) Środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią wyrażoną na wspólnym posiedzeniu komitetów zarządzających w sprawie promocji produktów rolnych,
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich Państwach Członkowskich.Sporządzono w Brukseli, dnia 15 października 2004 r.
|
W imieniu Komisji |
|
Franz FISCHLER |
|
Członek Komisji |
______
(1) Dz.U. L 328 z 23.12.2000, str. 2.
(2) Dz.U. L 17 z 19.1.2002, str. 20. Rozporządzenie ostatnio zmienione rozporządzeniem (WE) nr 185/2004 (Dz.U. L 29 z 3.2.2004, str. 4).
(3) Dz.U. L 160 z 26.6.1999, str. 80. Rozporządzenie ostatnio zmienione rozporządzeniem (WE) nr 583/2004 (Dz.U. L 91 z 30.3.2004, str. 1).
(4) Dz.U. L 357 z 31.12.2002, str. 1.