(Tekst mający znaczenie dla EOG)
(2004/102/WE)
(Dz.U.UE L z dnia 4 lutego 2004 r.)
KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,
uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,
uwzględniając dyrektywę Rady 92/40/EWG z dnia 19 maja 1992 r. wprowadzającą wspólnotowe środki zwalczania influenzy drobiu(1), ostatnio zmienioną rozporządzeniem (WE) nr 806/2003(2), w szczególności jej art. 17 ust. 4,
uwzględniając dyrektywę Rady 92/66/EWG z dnia 14 lipca 1992 r. wprowadzającą wspólnotowe środki zwalczania rzekomego pomoru drobiu(3), ostatnio zmienioną rozporządzeniem (WE) nr 806/2003, w szczególności jej art. 21 ust. 4,
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) Decyzja Komisji 2000/680/WE z dnia 30 października 2000 r. zatwierdzająca plany kryzysowe w zakresie zwalczania influenzy drobiu i rzekomego pomoru drobiu(4) została w znacznym stopniu zmieniona(5). Dla jasności i ze względów praktycznych wspomniana decyzja powinna zostać skodyfikowana.
(2) Influenza drobiu i rzekomy pomór drobiu są chorobami występującymi u zwierząt z gatunków drobiu.
(3) Kryteria, które należy stosować przy sporządzaniu planów kryzysowych w zakresie zwalczania influenzy drobiu oraz rzekomego pomoru drobiu są ustanowione odpowiednio w załączniku VI do dyrektywy 92/40/EWG i w załączniku VII do dyrektywy 92/66/EWG.
(4) Wymienione w dwóch wspomnianych załącznikach kryteria dotyczące planów kryzysowych są identyczne.
(5) Środki zwalczania chorób stosowane w przypadku ogniska influenzy drobiu oraz rzekomego pomoru drobiu oparte są na tych samych zasadach oraz dotyczą producentów drobiu, podmiotów gospodarczych zajmujących się ubojem i tuczem, lokalnych weterynarzy oraz laboratoriów diagnostycznych. W związku z powyższym, możliwe jest przygotowanie planów kryzysowych obejmujących jednocześnie influenzę drobiu i rzekomy pomór drobiu.
(6) Państwa Członkowskie przedłożyły do zatwierdzenia krajowe plany kryzysowe, które wymieniają i opisują środki, które należy podjąć w przypadku pojawienia się influenzy drobiu i rzekomego pomoru drobiu.
(7) Po zbadaniu, plany te spełniają ustanowione kryteria i pozwalają na osiągnięcie zamierzonego celu, pod warunkiem ich skutecznego wdrożenia.
(8) Państwa Członkowskie przeprowadzają analizę możliwego przebiegu wydarzeń oraz symulacje w celu zapewnienia skuteczności powyższych planów.
(9) Państwa Członkowskie są zobowiązane do regularnej aktualizacji tych panów.
(10) Środki przewidziane w niniejszej decyzji są zgodne z opinią Stałego Komitetu ds. Łańcucha Pokarmowego i Zdrowia Zwierząt,
PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:
Sporządzono w Brukseli, dnia 26 stycznia 2004 r.
W imieniu Komisji | |
David BYRNE | |
Członek Komisji |
______
(1) Dz.U. L 167 z 22.6.1992, str. 1.
(2) Dz.U. L 122 z 16.5.2003, str. 1.
(3) Dz.U. L 260 z 5.9.1992, str. 1.
(4) Dz.U. L 281 z 7.11.2000, str. 21.
(5) Patrz załącznik II do niniejszej decyzji.
ZAŁĄCZNIKI
Senat nie zgodził się w czwartek na zniesienie obowiązku zawierania umów o pracę z cudzoziemcami będącymi pracownikami tymczasowymi przez agencje pracy tymczasowej, ale umożliwił agencjom zawieranie umów cywilnoprawnych. Senatorowie zdecydowali natomiast o skreśleniu przepisu podnoszącego kary grzywny dla pracodawców przewidziane w kodeksie pracy. W głosowaniu przepadła też poprawka Lewicy podnosząca z 2 tys. zł do 10 tys. zł kary grzywny, jakie w postępowaniu mandatowym może nałożyć Państwowa Inspekcja Pracy.
13.03.2025Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej nie zgodziło się na usunięcie z ustawy o zatrudnianiu cudzoziemców przepisu podnoszącego w kodeksie pracy kary dla pracodawców. Senacka Komisja Rodziny, Polityki Senioralnej i Społecznej zaakceptowała we wtorek jedynie poprawki Biura Legislacyjnego Senatu do tej ustawy. Nie można jednak wykluczyć, że na posiedzeniu Senatu inni senatorowie przejmą poprawki zgłaszane przez stronę pracodawców.
11.03.2025Podczas ostatniego posiedzenia Sejmu, ku zaskoczeniu zarówno przedsiębiorców, jak i części posłów koalicji rządzącej, Lewica w ostatniej chwili „dorzuciła” do ustawy o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom poprawki zaostrzające kary za naruszanie przepisów prawa pracy - m.in. umożliwiające orzeczenie kary ograniczenia wolności. Jednocześnie zignorowano postulaty organizacji pracodawców, mimo wcześniejszych zapewnień rządu o ich poparciu.
27.02.2025Już nie 30 tys. zł, a 50 tys. zł ma grozić maksymalnie pracodawcy, który zawrze umowę cywilnoprawną, choć powinien - umowę o pracę. Podobnie temu, który nie wypłaca w terminie wynagrodzenia za pracę lub innego świadczenia przysługującego pracownikowi albo uprawnionemu do tego świadczenia członkowi jego rodziny. A jeśli nie wypłaca przez okres co najmniej 3 miesięcy, to kara ma wynieść nawet 60 tys. złotych - zdecydował Sejm, przyjmując poprawkę Lewicy, zmieniającą Kodeks pracy w... ustawie dotyczącej cudzoziemców.
25.02.2025500 zł zarobi członek obwodowej komisji wyborczej w wyborach Prezydenta RP, 600 zł - zastępca przewodniczącego, a 700 zł przewodniczący komisji wyborczej – wynika z uchwały Państwowej Komisji Wyborczej. Jeżeli odbędzie się ponownie głosowanie, zryczałtowana dieta wyniesie 75 proc. wysokości diety w pierwszej turze. Termin zgłaszania kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych mija 18 kwietnia
20.01.20251 stycznia 2025 r. weszły w życie liczne zmiany podatkowe, m.in. nowe definicje budynku i budowli w podatku od nieruchomości, JPK CIT, globalny podatek wyrównawczy, PIT kasowy, zwolnienie z VAT dla małych firm w innych krajach UE. Dla przedsiębiorców oznacza to często nowe obowiązki sprawozdawcze i zmiany w systemach finansowo-księgowych. Firmy muszą też co do zasady przeprowadzić weryfikację nieruchomości pod kątem nowych przepisów.
02.01.2025Identyfikator: | Dz.U.UE.L.2004.30.22 |
Rodzaj: | Decyzja |
Tytuł: | Decyzja 2004/102/WE zatwierdzająca plany kryzysowe w zakresie zwalczania influenzy drobiu i rzekomego pomoru drobiu |
Data aktu: | 26/01/2004 |
Data ogłoszenia: | 04/02/2004 |
Data wejścia w życie: | 04/02/2004 |