uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,
uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 384/96 w sprawie ochrony przed dumpingowym przywozem z krajów niebedących członkami Wspólnoty Europejskiej (1) (zwane dalej "rozporządzeniem podstawowym"), w szczególności jego art. 9 ust. 5,
uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 963/2002 z dnia 3 czerwca 2002 r. ustanawiające przepisy przejściowe dotyczące środków antydumpingowych i antysubsydyjnych przyjętych na podstawie decyzji Komisji nr 2277/96/EWWiS i nr 1889/98/EWWiS oraz toczących się dochodzeń antydumpingowych i antysubsydyjnych, skarg i wniosków opartych na tych decyzjach (2),
uwzględniając wniosek przedstawiony przez Komisję po konsultacjach z Komitetem Doradczym,
a także mając na uwadze, co następuje:
1. PODSTAWA PRAWNA
(1) Traktat ustanawiający Europejską Wspólnotę Węgla i Stali (zwany dalej "Traktatem EWWiS") utracił moc z dniem 23 lipca 2002 r. Produkty, które były uprzednio objęte Traktatem EWWiS, podlegają Traktatowi ustanawiającemu Wspólnotę Europejską od dnia 24 lipca 2002 r. Zgodnie z rozporządzeniem (WE) nr 963/2002, wszystkie dochodzenia antydumpingowe będące w toku w tym terminie są aktualnie regulowane rozporządzeniem podstawowym.
2. OBOWIĄZUJĄCE ŚRODKI
(2) W lutym 2000 r., decyzją Komisji nr 283/2000/EWWiS (3), Komisja nałożyła ostateczne cła antydumpingowe na przywóz określonych wyrobów walcowanych płaskich wykonanych z żelaza lub stali węglowej, o szerokości 600 mm lub większej, nieplaterowanych, platerowanych lub pokrytych innym materiałem, w zwojach, niepoddanych dalszej obróbce niż walcowanie na gorąco (zwanych dalej "blachą w zwojach walcowaną na gorąco"), pochodzących z Bułgarii, Indii, Tajwanu, Republiki Południowej Afryki oraz Serbii i Czarnogóry.
3. ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
(3) Zgodnie z art. 5 decyzji nr 2277/96/EWWiS (4) (zwanej dalej "decyzją EWWiS"), w dniu 20 grudnia 2001 r. Komisja ogłosiła na drodze zawiadomienia opublikowanego w Dzienniku Urzędowym Wspólnot Europejskich (5) wszczęcie postępowania antydumpingowego dotyczącego przywozu na obszar Wspólnoty blachy w zwojach walcowanej na gorąco pochodzącej z Egiptu, Iranu, Libii, Słowacji, Turcji i Węgier.
(4) Zgodnie z art. 11 ust. 3 decyzji EWWiS, w dniu 20 grudnia 2001 r. Komisja ogłosiła na drodze zawiadomienia opublikowanego w Dzienniku Urzędowym Wspólnot Europejskich (6) wszczęcie przeglądu ostatecznych ceł antydumpingowych oraz zobowiązań nałożonych na mocy decyzji nr 283/2000/EWWiS, zgodnie z poprawkami zawartymi w decyzji Komisji nr 1043/2002/EWWiS (7) w sprawie przywozu blachy w zwojach walcowanej na gorąco pochodzącej z Bułgarii i Republiki Południowej Afryki.
(5) Po przeprowadzeniu dochodzenia Komisja przedłożyła Radzie wniosek nałożenia ostatecznych środków antydumpingowych na przywóz blachy w zwojach walcowanej na gorąco pochodzącej z Egiptu, Słowacji i Turcji. Rada jednak nie przyjęła wniosku w terminach określonych w rozporządzeniu podstawowym. W rezultacie nie nałożono ostatecznych środków na przywóz produktów z Egiptu, Słowacji i Turcji.
(6) Ogólną, fundamentalną zasadą prawa wspólnotowego jest traktowanie podobnych sytuacji w sposób niedyskryminacyjny. Zasadę tę odzwierciedla art. 9 ust. 5 rozporządzenia podstawowego, który stanowi, iż cła antydumpingowe należy nakładać w sposób niedyskryminujący, na towary przywożone ze wszystkich źródeł po cenach dumpingowych i powodujące szkody.
(7) Dlatego też stwierdzono, iż wobec braku środków na przywóz z Egiptu, Słowacji i Turcji, nałożenie jakichkolwiek środków na przywóz produktów pochodzących z Bułgarii i Republiki Południowej Afryki w wyniku przeglądu wymienionego w motywie 4 byłoby dyskryminacyjne względem tych dwóch państw.
(8) Rozporządzeniem (WE) nr 1616/2004 (8) Rada tym samym zakończyła przegląd wspomniany w motywie 4 bez nakładania jakichkolwiek środków na przywóz blach w zwojach walcowanych na gorąco pochodzących z Bułgarii i Republiki Południowej Afryki.
(9) Decyzja 283/2000/EWWiS nałożyła ostateczne cła antydumpingowe także na przywóz blachy w zwojach walcowanej na gorąco pochodzącej z Indii, Tajwanu oraz Serbii i Czarnogóry.
(10) W celu zapewnienia spójnego podejścia oraz przestrzegania wyżej wymienionej zasady niedyskryminacji określonej w art. 9 ust. 5 rozporządzenia podstawowego, niezbędne jest zakończenie toczącego się postępowania antydumpingowego dotyczącego przywozu blachy w zwojach walcowanej na gorąco pochodzącej z Tajwanu, Indii oraz Serbii i Czarnogóry.
(11) Dochodzenie dotyczące, między innymi, Egiptu, Słowacji oraz Turcji musiało zostać zakończone w dniu 20 marca 2003 r., poprzez nałożenie środków albo zakończenie postępowania. Biorąc pod uwagę fakt, iż należy tak samo traktować przywóz produktów pochodzących z Tajwanu, Serbii i Czarnogóry oraz Indii, postępowanie antydumpingowe dotyczące przywozu blachy w zwojach walcowanej na gorąco, pochodzącej z wyżej wymienionych trzech krajów, należy zakończyć z mocą wsteczną z dniem 20 marca 2003 r.,
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
Sporządzono w Brukseli, dnia 13 września 2004 r.
W imieniu Rady | |
B. R. BOT | |
Przewodniczący |
______
(1) Dz.U. L 56 z 6.3.1996, str. 1. Rozporządzenie ostatnio zmienione rozporządzeniem (WE) nr 461/2004 (Dz.U. L 77 z 13.3.2004, str. 12).
(2) Dz.U. L 149 z 7.6.2002, str. 3. Rozporządzenie ostatnio zmienione rozporządzeniem (WE) nr 1310/2002 (Dz.U. L 192 z 20.7.2002, str. 9).
(3) Dz.U. L 31 z 5.2.2000, str. 15. Decyzja ostatnio zmieniona rozporządzeniem Rady (WE) nr 778/2003 (Dz.U. L 114 z 8.5.2003, str. 1).
(4) Dz.U. L 308 z 29.11.1996, str. 11. Decyzja ostatnio zmieniona decyzją nr 435/2001/EWWiS (Dz.U. L 63 z 3.3.2001, str. 14).
(5) Dz.U. C 364 z 20.12.2001, str. 5.
(6) Dz.U. C 364 z 20.12.2001, str. 8.
(7) Dz.U. L 157 z 15.6.2002, str. 45.
(8) Zobacz str. 3 tego Dziennika Urzędowego.
Senat nie zgodził się w czwartek na zniesienie obowiązku zawierania umów o pracę z cudzoziemcami będącymi pracownikami tymczasowymi przez agencje pracy tymczasowej, ale umożliwił agencjom zawieranie umów cywilnoprawnych. Senatorowie zdecydowali natomiast o skreśleniu przepisu podnoszącego kary grzywny dla pracodawców przewidziane w kodeksie pracy. W głosowaniu przepadła też poprawka Lewicy podnosząca z 2 tys. zł do 10 tys. zł kary grzywny, jakie w postępowaniu mandatowym może nałożyć Państwowa Inspekcja Pracy.
13.03.2025Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej nie zgodziło się na usunięcie z ustawy o zatrudnianiu cudzoziemców przepisu podnoszącego w kodeksie pracy kary dla pracodawców. Senacka Komisja Rodziny, Polityki Senioralnej i Społecznej zaakceptowała we wtorek jedynie poprawki Biura Legislacyjnego Senatu do tej ustawy. Nie można jednak wykluczyć, że na posiedzeniu Senatu inni senatorowie przejmą poprawki zgłaszane przez stronę pracodawców.
11.03.2025Podczas ostatniego posiedzenia Sejmu, ku zaskoczeniu zarówno przedsiębiorców, jak i części posłów koalicji rządzącej, Lewica w ostatniej chwili „dorzuciła” do ustawy o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom poprawki zaostrzające kary za naruszanie przepisów prawa pracy - m.in. umożliwiające orzeczenie kary ograniczenia wolności. Jednocześnie zignorowano postulaty organizacji pracodawców, mimo wcześniejszych zapewnień rządu o ich poparciu.
27.02.2025Już nie 30 tys. zł, a 50 tys. zł ma grozić maksymalnie pracodawcy, który zawrze umowę cywilnoprawną, choć powinien - umowę o pracę. Podobnie temu, który nie wypłaca w terminie wynagrodzenia za pracę lub innego świadczenia przysługującego pracownikowi albo uprawnionemu do tego świadczenia członkowi jego rodziny. A jeśli nie wypłaca przez okres co najmniej 3 miesięcy, to kara ma wynieść nawet 60 tys. złotych - zdecydował Sejm, przyjmując poprawkę Lewicy, zmieniającą Kodeks pracy w... ustawie dotyczącej cudzoziemców.
25.02.2025500 zł zarobi członek obwodowej komisji wyborczej w wyborach Prezydenta RP, 600 zł - zastępca przewodniczącego, a 700 zł przewodniczący komisji wyborczej – wynika z uchwały Państwowej Komisji Wyborczej. Jeżeli odbędzie się ponownie głosowanie, zryczałtowana dieta wyniesie 75 proc. wysokości diety w pierwszej turze. Termin zgłaszania kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych mija 18 kwietnia
20.01.20251 stycznia 2025 r. weszły w życie liczne zmiany podatkowe, m.in. nowe definicje budynku i budowli w podatku od nieruchomości, JPK CIT, globalny podatek wyrównawczy, PIT kasowy, zwolnienie z VAT dla małych firm w innych krajach UE. Dla przedsiębiorców oznacza to często nowe obowiązki sprawozdawcze i zmiany w systemach finansowo-księgowych. Firmy muszą też co do zasady przeprowadzić weryfikację nieruchomości pod kątem nowych przepisów.
02.01.2025Identyfikator: | Dz.U.UE.L.2004.294.1 |
Rodzaj: | Rozporządzenie |
Tytuł: | Rozporządzenie 1615/2004 kończące postępowanie antydumpingowe dotyczące przywozu określonych wyrobów walcowanych płaskich wykonanych z żelaza lub stali węglowej, o szerokości 600 mm lub większej, nieplaterowanych, platerowanych lub pokrytych innym materiałem, w zwojach, niepoddanych dalszej obróbce niż walcowanie na gorąco, pochodzących z Indii, Tajwanu oraz Serbii i Czarnogóry |
Data aktu: | 13/09/2004 |
Data ogłoszenia: | 17/09/2004 |