Decyzja 2004/632/WE w sprawie wykorzystania rezerwy przeznaczonej na rozwój długoterminowy oraz środków pochodzących z instrumentu inwestycyjnego 9 Europejskiego Funduszu Rozwoju do ustanowienia instrumentu AKP-WE na rzecz wody

DECYZJA NR 1/2004 RADY MINISTRÓW AKP-WE
z dnia 6 maja 2004 r.
w sprawie wykorzystania rezerwy przeznaczonej na rozwój długoterminowy oraz środków pochodzących z instrumentu inwestycyjnego 9 Europejskiego Funduszu Rozwoju do ustanowienia instrumentu AKP-WE na rzecz wody

(2004/632/WE)

(Dz.U.UE L z dnia 10 września 2004 r.)

RADA MINISTRÓW AKP-WE,

uwzględniając Umowę o Partnerstwie AKP-WE podpisaną w Kotonu dnia 23 czerwca 2000 r. (zwaną dalej "Umową") (1), w szczególności art. 8 załącznika I,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Na 2.571. posiedzeniu w dniu 22 marca 2004 r. Rada Ministrów UE zdecydowała o ustanowieniu instrumentu AKP na rzecz wody i przeznaczeniu na ten cel kwoty 500 mln EUR z warunkowej kwoty 1 mld EUR z 9 Europejskiego Funduszu Rozwoju (EFR). Rada zdecydowała również o uruchomieniu w trybie natychmiastowym pierwszej transzy w wysokości 250 mln EUR i o podjęciu decyzji do marca 2005 r. w sprawie mobilizacji drugiej transzy w wysokości 250 mln EUR oraz w sprawie wykorzystania pozostającej kwoty 500 mln EUR z warunkowej kwoty 1 mld EUR. Pierwsza transza w wysokości 250 mln EUR zostanie rozdzielona pomiędzy koperty określone w ust. 3 protokołu finansowego do 9 Europejskiego Funduszu Rozwoju w następujący sposób: 185 mln EUR na kopertę przeznaczoną na rozwój długoterminowy, 24 mln EUR na kopertę przeznaczoną na rozwój regionalny oraz 41 mln EUR na instrument inwestycyjny.

(2) Komisja poinformowała Radę Ministrów AKP o podwyższeniu o 24 mln EUR transzy wewnętrznej państw AKP z 9 EFR i zaproponowała przeznaczenie tych środków na ustanowienie instrumentu AKP-WE na rzecz wody.

(3) Aby zapewnić wsparcie dla realizacji Inicjatywy UE na rzecz Wody w państwach AKP, wskazane jest przydzielenie dodatkowych środków w wysokości 500 mln EUR, z których pierwsza transza w wysokości 250 mln EUR może zostać udostępniona na podstawie decyzji Rady Ministrów UE. Jednak środki z koperty przeznaczonej na współpracę i integrację regionalną określone w ust. 3 lit. b) załącznika I (protokół finansowy) Umowy zostały wykorzystane w całości. Dlatego też niezbędne środki powinny zostać przeniesione z niewykorzystanych środków z koperty z 9 EFR przeznaczonej na rozwój długoterminowy oraz z instrumentu inwestycyjnego, o których mowa w ust. 3 lit. b) i c) protokołu finansowego.

(4) Artykuł 15 Umowy uprawnia Radę Ministrów AKP-WE do podejmowania decyzji na mocy tej Umowy,

PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:

Artykuł  1

Ustanowienie instrumentu AKP-WE na rzecz wody

Kwota 226 mln EUR, złożona z 185 mln EUR rezerwy z koperty 9 EFR przeznaczonej na rozwój długoterminowy oraz 41 mln EUR z instrumentu inwestycyjnego 9 EFR, zostaje przekazana na transzę wewnętrzną państw AKP w ramach koperty przeznaczonej na współpracę i integrację regionalną i zostaje wykorzystana do ustanowienia instrumentu AKP-WE na rzecz wody. Wraz z kwotą 24 mln EUR, która już jest dostępna w ramach dotacji wewnątrz AKP, łączna kwota 250 mln EUR zostanie w ten sposób udostępniona w pierwszej transzy instrumentu AKP-WE na rzecz wody.

Artykuł 2

Druga transza

Po uruchomieniu przez Radę Ministrów UE drugiej transzy w wysokości 250 mln EUR z warunkowego 1 mld z 9 EFR, kwota ta zostanie wykorzystana na drugą transzę instrumentu AKPWE na rzecz wody.

Artykuł  3

Wniosek o finansowanie wsparcia

Zgodnie z art. 13 ust. 2 załącznika IV do Umowy, Rada Ministrów AKP zwraca się z wnioskiem do Komisji o finansowanie wsparcia otrzymanego dla instrumentu AKP-WE na rzecz wody na podstawie współpracy wewnątrz państw AKP w odniesieniu do kwot określonych w art. 1 i 2.

Sporządzono w Gaborone, dnia 6 maja 2004 r.

W imieniu Rady Ministrów AKP-WE
P. MOUSSA
Przewodniczący

__________

(1) Dz.U. L 317 z 15.12.2000, str. 376.

Zmiany w prawie

Rząd zostawił przedsiębiorców na lodzie

Podczas ostatniego posiedzenia Sejmu, ku zaskoczeniu zarówno przedsiębiorców, jak i części posłów koalicji rządzącej, Lewica w ostatniej chwili „dorzuciła” do ustawy o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom poprawki zaostrzające kary za naruszanie przepisów prawa pracy - m.in. umożliwiające orzeczenie kary ograniczenia wolności. Jednocześnie zignorowano postulaty organizacji pracodawców, mimo wcześniejszych zapewnień rządu o ich poparciu.

Grażyna J. Leśniak 27.02.2025
Wyższe kary dla pracodawców - sejmowa wrzutka na ostatniej prostej

Już nie 30 tys. zł, a 50 tys. zł ma grozić maksymalnie pracodawcy, który zawrze umowę cywilnoprawną, choć powinien - umowę o pracę. Podobnie temu, który nie wypłaca w terminie wynagrodzenia za pracę lub innego świadczenia przysługującego pracownikowi albo uprawnionemu do tego świadczenia członkowi jego rodziny. A jeśli nie wypłaca przez okres co najmniej 3 miesięcy, to kara ma wynieść nawet 60 tys. złotych - zdecydował Sejm, przyjmując poprawkę Lewicy, zmieniającą Kodeks pracy w... ustawie dotyczącej cudzoziemców.

Grażyna J. Leśniak 25.02.2025
Jaka wysokość diety dla członków komisji wyborczych w wyborach Prezydenta

500 zł zarobi członek obwodowej komisji wyborczej w wyborach Prezydenta RP, 600 zł - zastępca przewodniczącego, a 700 zł przewodniczący komisji wyborczej – wynika z uchwały Państwowej Komisji Wyborczej. Jeżeli odbędzie się ponownie głosowanie, zryczałtowana dieta wyniesie 75 proc. wysokości diety w pierwszej turze. Termin zgłaszania kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych mija 18 kwietnia

Robert Horbaczewski 20.01.2025
Zmiany w podatkach 2025 - przybędzie obowiązków sprawozdawczych

1 stycznia 2025 r. weszły w życie liczne zmiany podatkowe, m.in. nowe definicje budynku i budowli w podatku od nieruchomości, JPK CIT, globalny podatek wyrównawczy, PIT kasowy, zwolnienie z VAT dla małych firm w innych krajach UE. Dla przedsiębiorców oznacza to często nowe obowiązki sprawozdawcze i zmiany w systemach finansowo-księgowych. Firmy muszą też co do zasady przeprowadzić weryfikację nieruchomości pod kątem nowych przepisów.

Monika Pogroszewska 02.01.2025
Nowy Rok - jakie zmiany czekają nas w prawie

W 2025 roku minimalne wynagrodzenie za pracę wzrośnie tylko raz. Obniżeniu ulegnie natomiast minimalna podstawa wymiaru składki zdrowotnej płaconej przez przedsiębiorców. Grozi nam za to podwyżka podatku od nieruchomości. Wzrosną wynagrodzenia nauczycieli, a prawnicy zaczną lepiej zarabiać na urzędówkach. Wchodzą w życie zmiany dotyczące segregacji odpadów i e-doręczeń. To jednak nie koniec zmian, jakie czekają nas w Nowym Roku.

Renata Krupa-Dąbrowska 31.12.2024
Zmiana kodów na PKD 2025 rodzi praktyczne pytania

1 stycznia 2025 r. zacznie obowiązywać nowa Polska Klasyfikacja Działalności – PKD 2025. Jej ostateczny kształt poznaliśmy dopiero w tygodniu przedświątecznym, gdy opracowywany od miesięcy projekt został przekazany do podpisu premiera. Chociaż jeszcze przez dwa lata równolegle obowiązywać będzie stara PKD 2007, niektórzy już dziś powinni zainteresować się zmianami.

Tomasz Ciechoński 31.12.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.L.2004.289.68

Rodzaj: Decyzja
Tytuł: Decyzja 2004/632/WE w sprawie wykorzystania rezerwy przeznaczonej na rozwój długoterminowy oraz środków pochodzących z instrumentu inwestycyjnego 9 Europejskiego Funduszu Rozwoju do ustanowienia instrumentu AKP-WE na rzecz wody
Data aktu: 06/05/2004
Data ogłoszenia: 10/09/2004
Data wejścia w życie: 06/05/2004