uwzględniając Porozumienie o Europejskim Obszarze Gospodarczym, dostosowane Protokołem dostosowującym Porozumienie o Europejskim Obszarze Gospodarczym, zwane dalej Porozumieniem, w szczególności jego art. 98,
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) Załącznik II do Porozumienia został zmieniony na mocy decyzji Wspólnego Komitetu EOG nr 23/2004 z dnia 19 marca 2004(1).
(2) Dyrektywę Komisji 98/73/WE z dnia 18 września 1998 r. dostosowującą po raz dwudziesty czwarty do postępu technicznego dyrektywę Rady 67/548/EWG w sprawie zbliżenia przepisów ustawowych, wykonawczych i administracyjnych odnoszących się do klasyfikacji, pakowania i etykietowania substancji niebezpiecznych(2), sprostowaną w Dzienniku Urzędowym L 285 z dnia 8 listopada 1999 r., str. 1, należy włączyć do Porozumienia.
(3) Dyrektywę Komisji 98/98/WE z dnia 15 grudnia 1998 r. dostosowującą po raz dwudziesty piąty do postępu technicznego dyrektywę Rady 67/548/EWG w sprawie zbliżania przepisów ustawowych, wykonawczych i administracyjnych odnoszących się do klasyfikacji, pakowania i etykietowania substancji niebezpiecznych(3), sprostowaną w Dzienniku Urzędowym L 293 z dnia 15 listopada 1999 r., str. 1, należy włączyć do Porozumienia.
(4) Dyrektywę 1999/45/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 31 maja 1999 r odnosząca się do zbliżenia przepisów ustawowych, wykonawczych i administracyjnych Państw Członkowskich odnoszących się do klasyfikacji, pakowania i etykietowania preparatów niebezpiecznych(4), sprostowaną w Dzienniku Urzędowym L 6 z dnia 10 stycznia 2002 r., str. 70, należy włączyć do Porozumienia.
(5) Dyrektywę Komisji 2000/32/WE z dnia 19 maja 2000 r. dostosowującą po raz dwudziesty szósty do postępu technicznego dyrektywę Rady 67/548/EWG w sprawie zbliżenia przepisów ustawowych, wykonawczych i administracyjnych odnoszących się do klasyfikacji, pakowania i etykietowania substancji niebezpiecznych(5) należy włączyć do Porozumienia.
(6) Dyrektywę Komisji 2000/33/WE z dnia 25 kwietnia 2000 r. dostosowującą do postępu technicznego po raz dwudziesty siódmy dyrektywę Rady 67/548/EWG w sprawie zbliżenia przepisów ustawowych, wykonawczych i administracyjnych odnoszących się do klasyfikacji, pakowania i etykietowania substancji niebezpiecznych(6) należy włączyć do Porozumienia.
(7) Decyzję Komisji 2000/368/WE z dnia 19 maja 2000 r. zawierającą sprostowanie dyrektywy 98/98/WE dostosowującej po raz dwudziesty piąty do postępu technicznego dyrektywę Rady 67/548/EWG w sprawie zbliżania przepisów ustawowych, wykonawczych i administracyjnych odnoszących się do klasyfikacji, pakowania i etykietowania substancji niebezpiecznych(7) należy włączyć do Porozumienia.
(8) Dyrektywę Komisji 2001/58/WE z dnia 27 lipca 2001 r. zmieniającą po raz drugi dyrektywę 91/155/EWG określającą i ustanawiającą szczegółowe uzgodnienia dotyczące systemu szczególnych informacji o preparatach niebezpiecznych w związku z wykonaniem art. 14 dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 99/45/WE oraz odnosząca się do substancji niebezpiecznych w związku z wykonaniem art. 27 dyrektywy Rady 67/548/EWG (karty charakterystyki)(8) należy włączyć do Porozumienia.
(9) Dyrektywę Komisji 2001/59/WE z dnia 6 sierpnia 2001 r. dostosowującą do postępu technicznego po raz dwudziesty ósmy dyrektywę Rady 67/548/EWG w sprawie zbliżenia przepisów ustawowych, wykonawczych i administracyjnych dotyczących klasyfikacji, pakowania i etykietowania substancji niebezpiecznych(9) należy włączyć do Porozumienia.
(10) Dyrektywę Komisji 2001/60/WE z dnia 7 sierpnia 2001 r. dostosowującą do postępu technicznego dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady 1999/45/WE w sprawie zbliżenia przepisów ustawowych, wykonawczych i administracyjnych Państw Członkowskich odnoszących się klasyfikacji, pakowania i etykietowania preparatów niebezpiecznych(10) należy włączyć do Porozumienia.
(11) Dyrektywa 1999/45/WE uchyla dyrektywy 78/631/EWG(11), 88/379/EWG(12), 89/178/EWG(13), 90/35/EWG(14), 90/492/EWG(15), 91/442/EWG(16), 93/18/EWG(17) i 96/65/WE(18), włączone do Porozumienia i które w konsekwencji mają zostać skreślone z Porozumienia,
STANOWI, CO NASTĘPUJE:
W imieniu Wspólnego Komitetu EOG | |
P. WESTERLUND | |
Przewodniczący |
______
(1) Dz.U. L 127 z 29.4.2004, str. 128.
(2) Dz.U. L 305 z 16.11.1998, str. 1.
(3) Dz.U. L 355 z 30.12.1998, str. 1.
(4) Dz.U. L 200 z 30.7.1999, str. 1.
(5) Dz.U. L 136 z 8.6.2000, str. 1.
(6) Dz.U. L 136 z 8.6.2000, str. 90.
(7) Dz.U. L 136 z 8.6.2000, str. 108.
(8) Dz.U. L 212 z 7.8.2001, str. 24.
(9) Dz.U. L 225 z 21.8.2001, str. 1.
(10) Dz.U. L 226 z 22.8.2001, str. 5.
(11) Dz.U. L 206 z 29.7.1978, str. 13.
(12) Dz.U. L 187 z 16.7.1988, str. 14.
(13) Dz.U. L 64 z 8.3.1989, str. 18.
(14) Dz.U. L 19 z 24.1.1990, str. 14.
(15) Dz.U. L 275 z 5.10.1990, str. 35.
(16) Dz.U. L 238 z 27.8.1991, str. 25.
(17) Dz.U. L 104 z 29.4.1993, str. 46.
(18) Dz.U. L 265 z 18.10.1996, str. 15.
(*) Nie wskazano wymogów konstytucyjnych.
ZAŁĄCZNIKI
Senat nie zgodził się w czwartek na zniesienie obowiązku zawierania umów o pracę z cudzoziemcami będącymi pracownikami tymczasowymi przez agencje pracy tymczasowej, ale umożliwił agencjom zawieranie umów cywilnoprawnych. Senatorowie zdecydowali natomiast o skreśleniu przepisu podnoszącego kary grzywny dla pracodawców przewidziane w kodeksie pracy. W głosowaniu przepadła też poprawka Lewicy podnosząca z 2 tys. zł do 10 tys. zł kary grzywny, jakie w postępowaniu mandatowym może nałożyć Państwowa Inspekcja Pracy.
13.03.2025Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej nie zgodziło się na usunięcie z ustawy o zatrudnianiu cudzoziemców przepisu podnoszącego w kodeksie pracy kary dla pracodawców. Senacka Komisja Rodziny, Polityki Senioralnej i Społecznej zaakceptowała we wtorek jedynie poprawki Biura Legislacyjnego Senatu do tej ustawy. Nie można jednak wykluczyć, że na posiedzeniu Senatu inni senatorowie przejmą poprawki zgłaszane przez stronę pracodawców.
11.03.2025Podczas ostatniego posiedzenia Sejmu, ku zaskoczeniu zarówno przedsiębiorców, jak i części posłów koalicji rządzącej, Lewica w ostatniej chwili „dorzuciła” do ustawy o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom poprawki zaostrzające kary za naruszanie przepisów prawa pracy - m.in. umożliwiające orzeczenie kary ograniczenia wolności. Jednocześnie zignorowano postulaty organizacji pracodawców, mimo wcześniejszych zapewnień rządu o ich poparciu.
27.02.2025Już nie 30 tys. zł, a 50 tys. zł ma grozić maksymalnie pracodawcy, który zawrze umowę cywilnoprawną, choć powinien - umowę o pracę. Podobnie temu, który nie wypłaca w terminie wynagrodzenia za pracę lub innego świadczenia przysługującego pracownikowi albo uprawnionemu do tego świadczenia członkowi jego rodziny. A jeśli nie wypłaca przez okres co najmniej 3 miesięcy, to kara ma wynieść nawet 60 tys. złotych - zdecydował Sejm, przyjmując poprawkę Lewicy, zmieniającą Kodeks pracy w... ustawie dotyczącej cudzoziemców.
25.02.2025500 zł zarobi członek obwodowej komisji wyborczej w wyborach Prezydenta RP, 600 zł - zastępca przewodniczącego, a 700 zł przewodniczący komisji wyborczej – wynika z uchwały Państwowej Komisji Wyborczej. Jeżeli odbędzie się ponownie głosowanie, zryczałtowana dieta wyniesie 75 proc. wysokości diety w pierwszej turze. Termin zgłaszania kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych mija 18 kwietnia
20.01.20251 stycznia 2025 r. weszły w życie liczne zmiany podatkowe, m.in. nowe definicje budynku i budowli w podatku od nieruchomości, JPK CIT, globalny podatek wyrównawczy, PIT kasowy, zwolnienie z VAT dla małych firm w innych krajach UE. Dla przedsiębiorców oznacza to często nowe obowiązki sprawozdawcze i zmiany w systemach finansowo-księgowych. Firmy muszą też co do zasady przeprowadzić weryfikację nieruchomości pod kątem nowych przepisów.
02.01.2025Identyfikator: | Dz.U.UE.L.2004.277.30 |
Rodzaj: | Decyzja |
Tytuł: | Decyzja 2004/59 zmieniająca załącznik II (Przepisy techniczne, normy, badanie i certyfikacja) do Porozumienia EOG |
Data aktu: | 26/04/2004 |
Data ogłoszenia: | 26/08/2004 |
Data wejścia w życie: | 01/05/2004, 27/04/2004 |