uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,
uwzględniając Traktat o Przystąpieniu Republiki Czeskiej, Estonii, Cypru, Łotwy, Litwy, Węgier, Malty, Polski, Słowenii i Słowacji, w szczególności jego art. 2 ust. 3,
uwzględniając Akt Przystąpienia Republiki Czeskiej, Estonii, Cypru, Łotwy, Litwy, Węgier, Malty, Polski, Słowenii i Słowacji, w szczególności jego art. 41 akapit pierwszy,
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) Konieczne jest ustanowienie środków przejściowych w celu umożliwienia Republice Czeskiej, Estonii, Cyprowi, Łotwie, Litwie, Węgrom, Malcie, Polsce, Słowenii i Słowacji (zwanym dalej "nowymi Państwami Członkowskimi") stosowania systemu opłat wyrównawczych ustanowionego w rozporządzeniu Rady (WE) nr 1788/2003 z 29 września 2003 r. ustanawiającym opłatę wyrównawczą w sektorze mleka i produktów mlecznych (1).
(2) Rozporządzenie Komisji (WE) nr 595/2004 z 30 marca 2004 ustanawiające szczegółowe zasady stosowania rozporządzenia Rady (WE) nr 1788/2003 ustanawiającego opłatę wyrównawczą w sektorze mleka i przetworów mlecznych (2) stanowi, że Państwa Członkowskie dostosowują indywidualną referencyjną zawartość tłuszczu w odniesieniu do poszczególnych producentów w przypadku przekroczenia krajowej referencyjnej zawartości tłuszczu. Właściwym jest ustanowienie zasady, zgodnie z którą nowe Państwa Członkowskie powinny dostosować indywidualne zawartości tłuszczu, dopiero począwszy od drugiego okresu dwunastomiesięcznego stosowania systemu opłat wyrównawczych w tych Państwach Członkowskich. Powinno to dać nowym Państwom Członkowskim wystarczający czas na wyliczenie występującego w nich przekroczenia krajowej referencyjnej zawartości tłuszczu.
(3) Zgodnie z art. 12 rozporządzenia (WE) nr 595/2004 względem produktów w obrocie innych niż mleko Państwa Członkowskie ustalają ilość mleka wykorzystaną do ich przetworzenia. W przypadkach, w których ustalenie tej ilości sprawia trudności na podstawie produktów w obrocie, Państwa Członkowskie mogą wyznaczyć ryczałtowo ilości ekwiwalentu mleka w odniesieniu do liczby krów mlecznych posiadanych przez producenta i średniej mleczności na reprezentatywną krowę dla danego stada. Jeżeli na początku wdrażania systemu opłat wyrównawczych wysoka liczba małych producentów będzie prowadziła do trudności administracyjnych, powinna istnieć możliwość upoważnienia Państw Członkowskich, na podstawie odpowiednio uzasadnionego wniosku, do posługiwania się krajową średnią mlecznością zamiast średnią mlecznością na krowę reprezentatywną dla danego stada przez ograniczony okres.
(4) Przydział indywidualnych ilości referencyjnych w odniesieniu do Polski i Słowenii będzie miał zastosowanie dopiero począwszy od okresu 2005/2006, zgodnie z postanowieniami Aktu Przystąpienia, z dostosowaniami zawartymi w decyzji Rady 2004/281/WE z dnia 22 marca 2004 r. dostosowującej Akt Przystąpienia Republiki Czeskiej, Republiki Estońskiej, Republiki Cypryjskiej, Republiki Łotewskiej, Republiki Litewskiej, Republiki Węgierskiej, Republiki Malty, Rzeczypospolitej Polskiej, Republiki Słowenii i Republiki Słowackiej oraz dostosowań w Traktatach stanowiących podstawę Unii Europejskiej, w następstwie reformy wspólnej polityki rolnej (3). W związku z tym termin złożenia sprawozdania na temat systemu administrowania krajowymi ilościami referencyjnymi, o którym mowa w rozporządzeniu (WE) nr 595/2004, powinien zostać przesunięty dla tych dwóch krajów do 1 września 2005 r.
(5) Zgodnie z postanowieniami Aktu Przystąpienia z dostosowaniami zawartymi w decyzji Rady 2004/281/WE podstawy indywidualnych ilości referencyjnych dla nowych Państw Członkowskich określono w tabeli f) załącznika I do rozporządzenia Rady (WE) nr 1788/2003. Nie jest zatem konieczne, aby nowe Państwa Członkowskie informowały Komisję o podziale pomiędzy dostawy a sprzedaż bezpośrednią, wynikającym z pierwszego przydziału indywidualnego, zgodnie z art. 25 ust. 1 rozporządzenia (WE) 595/2004.
(6) Środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią Komitetu Zarządzającego ds. Mleka i Przetworów Mlecznych,
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
Sporządzono w Brukseli, dnia 2 lipca 2004 r.
W imieniu Komisji | |
Franz FISCHLER | |
Członek Komisji |
______
(1) Dz.U. L 270 z 21.10.2003, str. 123.
(2) Dz.U. L 94 z 31.3.2004, str. 22.
(3) Dz.U. L 93 z 30.3.2004, str. 1.
Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej nie zgodziło się na usunięcie z ustawy o zatrudnianiu cudzoziemców przepisu podnoszącego w kodeksie pracy kary dla pracodawców. Senacka Komisja Rodziny, Polityki Senioralnej i Społecznej zaakceptowała we wtorek jedynie poprawki Biura Legislacyjnego Senatu do tej ustawy. Nie można jednak wykluczyć, że na posiedzeniu Senatu inni senatorowie przejmą poprawki zgłaszane przez stronę pracodawców.
11.03.2025Podczas ostatniego posiedzenia Sejmu, ku zaskoczeniu zarówno przedsiębiorców, jak i części posłów koalicji rządzącej, Lewica w ostatniej chwili „dorzuciła” do ustawy o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom poprawki zaostrzające kary za naruszanie przepisów prawa pracy - m.in. umożliwiające orzeczenie kary ograniczenia wolności. Jednocześnie zignorowano postulaty organizacji pracodawców, mimo wcześniejszych zapewnień rządu o ich poparciu.
27.02.2025Już nie 30 tys. zł, a 50 tys. zł ma grozić maksymalnie pracodawcy, który zawrze umowę cywilnoprawną, choć powinien - umowę o pracę. Podobnie temu, który nie wypłaca w terminie wynagrodzenia za pracę lub innego świadczenia przysługującego pracownikowi albo uprawnionemu do tego świadczenia członkowi jego rodziny. A jeśli nie wypłaca przez okres co najmniej 3 miesięcy, to kara ma wynieść nawet 60 tys. złotych - zdecydował Sejm, przyjmując poprawkę Lewicy, zmieniającą Kodeks pracy w... ustawie dotyczącej cudzoziemców.
25.02.2025500 zł zarobi członek obwodowej komisji wyborczej w wyborach Prezydenta RP, 600 zł - zastępca przewodniczącego, a 700 zł przewodniczący komisji wyborczej – wynika z uchwały Państwowej Komisji Wyborczej. Jeżeli odbędzie się ponownie głosowanie, zryczałtowana dieta wyniesie 75 proc. wysokości diety w pierwszej turze. Termin zgłaszania kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych mija 18 kwietnia
20.01.20251 stycznia 2025 r. weszły w życie liczne zmiany podatkowe, m.in. nowe definicje budynku i budowli w podatku od nieruchomości, JPK CIT, globalny podatek wyrównawczy, PIT kasowy, zwolnienie z VAT dla małych firm w innych krajach UE. Dla przedsiębiorców oznacza to często nowe obowiązki sprawozdawcze i zmiany w systemach finansowo-księgowych. Firmy muszą też co do zasady przeprowadzić weryfikację nieruchomości pod kątem nowych przepisów.
02.01.2025W 2025 roku minimalne wynagrodzenie za pracę wzrośnie tylko raz. Obniżeniu ulegnie natomiast minimalna podstawa wymiaru składki zdrowotnej płaconej przez przedsiębiorców. Grozi nam za to podwyżka podatku od nieruchomości. Wzrosną wynagrodzenia nauczycieli, a prawnicy zaczną lepiej zarabiać na urzędówkach. Wchodzą w życie zmiany dotyczące segregacji odpadów i e-doręczeń. To jednak nie koniec zmian, jakie czekają nas w Nowym Roku.
31.12.2024Identyfikator: | Dz.U.UE.L.2004.234.7 |
Rodzaj: | Rozporządzenie |
Tytuł: | Rozporządzenie 1233/2004 ustanawiające środki przejściowe dla stosowania rozporządzenia (WE) nr 595/2004 w sprawie systemu opłat wyrównawczych w sektorze mleka i produktów mlecznych ze względu na przystąpienie Republiki Czeskiej, Estonii, Cypru, Łotwy, Litwy, Węgier, Malty, Polski, Słowenii i Słowacji do Unii Europejskiej |
Data aktu: | 02/07/2004 |
Data ogłoszenia: | 03/07/2004 |
Data wejścia w życie: | 06/07/2004 |