uwzględniając protokół nr 10 dotyczący Cypru, do Aktu Przystąpienia z 2003 r., a w szczególności jego art. 4,
uwzględniając wniosek Komisji,
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) Unia Europejska wielokrotnie zaznaczała swoją zdecydowaną preferencję w odniesieniu do przystąpienia do UE zjednoczonego Cypru. Jak dotąd nie osiągnięto kompleksowego rozwiązania problemu cypryjskiego i zjednoczenia wyspy.
(2) Zgodnie z art. 189 Traktatu ustanawiającego Wspólnotę Europejską, Parlament Europejski złożony jest z przedstawicieli narodów państw zgromadzonych we Wspólnocie. Wybór deputowanych do Parlamentu Europejskiego dokonywany jest w drodze powszechnych, bezpośrednich wyborów, zgodnie z art. 190 Traktatu ustanawiającego Wspólnotę Europejską, art. 108 Traktatu ustanawiającego Europejską Wspólnotę Energii Atomowej oraz z Aktem dotyczącym wyborów przedstawicieli do Parlamentu Europejskiego w powszechnych wyborach bezpośrednich, dołączonym do decyzji Rady 76/787/EWWiS, EWG, EURATOM (1), zmienionym decyzją Komisji nr 2002/772/WE, EURATOM (2) (zwanym dalej "Aktem z 1976 roku").
(3) Deputowani do Parlamentu Europejskiego na nadchodzącą kadencję, obejmującą lata 2004-2009, wybrani zostaną w wyborach, które odbędą się w dniach 10-13 czerwca 2004 r. Zgodnie z art. 11 Aktu Przystąpienia z 2003 r., liczba przedstawicieli wybranych na Cyprze i zasiadających w PE od początku kadencji 2004-2009 wynosi sześć. Wybory deputowanych kadencji 2004- 2009 nie będą jednak przeprowadzone w części Cypru, nad którymi Rząd Republiki Cypryjskiej nie sprawuje obecnie faktycznej kontroli.
(4) Celem zagwarantowania praw wyborczych oraz zapewnienia reprezentacji parlamentarnej wszystkim Cypryjczykom, jeżeli osiągnięte zostanie porozumienie, konieczne jest przewidzenie możliwości wcześniejszego zakończenia mandatu przedstawicieli narodu cypryjskiego do Parlamentu Europejskiego wybranych w czerwcu 2004 r. lub w późniejszych wyborach, jak również zorganizowania nadzwyczajnych wyborów na całym terytorium Cypru na pozostający okres kadencji Parlamentu Europejskiego,
PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:
W imieniu Rady | |
D. AHERN | |
Przewodniczący |
______
(1) Dz.U. L 278, z 8.10.1976, str. 1.
(2) Dz.U. L 283, z 21.10.2002, str.1.
Senat nie zgodził się w czwartek na zniesienie obowiązku zawierania umów o pracę z cudzoziemcami będącymi pracownikami tymczasowymi przez agencje pracy tymczasowej, ale umożliwił agencjom zawieranie umów cywilnoprawnych. Senatorowie zdecydowali natomiast o skreśleniu przepisu podnoszącego kary grzywny dla pracodawców przewidziane w kodeksie pracy. W głosowaniu przepadła też poprawka Lewicy podnosząca z 2 tys. zł do 10 tys. zł kary grzywny, jakie w postępowaniu mandatowym może nałożyć Państwowa Inspekcja Pracy.
13.03.2025Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej nie zgodziło się na usunięcie z ustawy o zatrudnianiu cudzoziemców przepisu podnoszącego w kodeksie pracy kary dla pracodawców. Senacka Komisja Rodziny, Polityki Senioralnej i Społecznej zaakceptowała we wtorek jedynie poprawki Biura Legislacyjnego Senatu do tej ustawy. Nie można jednak wykluczyć, że na posiedzeniu Senatu inni senatorowie przejmą poprawki zgłaszane przez stronę pracodawców.
11.03.2025Podczas ostatniego posiedzenia Sejmu, ku zaskoczeniu zarówno przedsiębiorców, jak i części posłów koalicji rządzącej, Lewica w ostatniej chwili „dorzuciła” do ustawy o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom poprawki zaostrzające kary za naruszanie przepisów prawa pracy - m.in. umożliwiające orzeczenie kary ograniczenia wolności. Jednocześnie zignorowano postulaty organizacji pracodawców, mimo wcześniejszych zapewnień rządu o ich poparciu.
27.02.2025Już nie 30 tys. zł, a 50 tys. zł ma grozić maksymalnie pracodawcy, który zawrze umowę cywilnoprawną, choć powinien - umowę o pracę. Podobnie temu, który nie wypłaca w terminie wynagrodzenia za pracę lub innego świadczenia przysługującego pracownikowi albo uprawnionemu do tego świadczenia członkowi jego rodziny. A jeśli nie wypłaca przez okres co najmniej 3 miesięcy, to kara ma wynieść nawet 60 tys. złotych - zdecydował Sejm, przyjmując poprawkę Lewicy, zmieniającą Kodeks pracy w... ustawie dotyczącej cudzoziemców.
25.02.2025500 zł zarobi członek obwodowej komisji wyborczej w wyborach Prezydenta RP, 600 zł - zastępca przewodniczącego, a 700 zł przewodniczący komisji wyborczej – wynika z uchwały Państwowej Komisji Wyborczej. Jeżeli odbędzie się ponownie głosowanie, zryczałtowana dieta wyniesie 75 proc. wysokości diety w pierwszej turze. Termin zgłaszania kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych mija 18 kwietnia
20.01.20251 stycznia 2025 r. weszły w życie liczne zmiany podatkowe, m.in. nowe definicje budynku i budowli w podatku od nieruchomości, JPK CIT, globalny podatek wyrównawczy, PIT kasowy, zwolnienie z VAT dla małych firm w innych krajach UE. Dla przedsiębiorców oznacza to często nowe obowiązki sprawozdawcze i zmiany w systemach finansowo-księgowych. Firmy muszą też co do zasady przeprowadzić weryfikację nieruchomości pod kątem nowych przepisów.
02.01.2025Identyfikator: | Dz.U.UE.L.2004.211.22 |
Rodzaj: | Decyzja |
Tytuł: | Decyzja 2004/511/WE w sprawie reprezentacji narodu cypryjskiego w Parlamencie Europejskim w przypadku osiągnięcia porozumienia odnośnie do problemu cypryjskiego |
Data aktu: | 10/06/2004 |
Data ogłoszenia: | 12/06/2004 |
Data wejścia w życie: | 13/06/2004 |