Rozporządzenie 969/2004 ustalające refundacje wywozowe do ryżu i ryżu łamanego oraz zawieszające wydawanie pozwoleń na wywóz

ROZPORZĄDZENIE KOMISJ (WE) NR 969/2004
z dnia 13 maja 2004 r.
ustalające refundacje wywozowe do ryżu i ryżu łamanego oraz zawieszające wydawanie pozwoleń na wywóz

KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,

uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,

uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 3072/95 z dnia 22 grudnia 1995 r. w sprawie wspólnej organizacji rynku ryżu (1), w szczególności jego art. 13 ust. 3 akapit drugi oraz ust. 15,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Zgodnie z art. 13 rozporządzenia (WE) nr 3072/95 różnica między notowaniami lub cenami na rynku światowym produktów, o których mowa w art. 1 wymienionego rozporządzenia, a cenami we Wspólnocie może być pokryta przez refundacje wywozowe.

(2) Zgodnie z postanowieniami art. 13 ust. 4 rozporządzenia (WE) nr 3072/95 podczas ustalania refundacji należy uwzględnić istniejącą sytuację i przyszłe tendencje odnośnie do dostępności ryżu i ryżu łamanego i ich cen na rynku Wspólnoty oraz cen ryżu i ryżu łamanego na rynku światowym. Zgodnie z tym samym artykułem należy również zapewnić równowagę na rynku ryżu i naturalny rozwój cen i handlu, a ponadto wziąć pod uwagę gospodarczy aspekt proponowanego wywozu i znaczenie unikania zakłóceń na rynku Wspólnoty oraz ograniczenia wynikające z porozumień zawartych zgodnie z art. 300 Traktatu.

(3) Rozporządzenie Komisji (EWG) nr 1361/76 (2) ustaliło maksymalną ilość ryżu łamanego, którą może zawierać ryż, dla którego ustala się refundację wywozową, i określiło redukcję wyrażoną w procentach, którą należy zastosować w odniesieniu do refundacji, kiedy zawartość ryżu łamanego w wywożonym ryżu przekracza tę maksymalną ilość.

(4) Istnieją możliwości wywozu 1 800 ton ryżu do niektórych miejsc przeznaczenia. Zastosowanie procedury przewidzianej w art. 7 ust. 4 rozporządzenia Komisji (WE) nr 1162/95 (3), jest właściwe. Należy to uwzględnić przy ustalaniu refundacji.

(5) Rozporządzenie (WE) nr 3072/95 w art. 13 ust. 5 określa specyficzne kryteria, które należy uwzględnić przy wyliczaniu refundacji wywozowych do ryżu i ryżu łamanego.

(6) Sytuacja na rynku światowym lub specyficzne wymagania pewnych rynków mogą uczynić koniecznym zróżnicowanie refundacji do niektórych produktów w zależności od miejsca przeznaczenia.

(7) Aby uwzględnić istniejący popyt na długoziarnisty ryż pakowany na niektórych rynkach, należy przewidzieć ustalenie szczególnej refundacji dla tego produktu.

(8) Refundację należy ustalać przynajmniej raz w miesiącu. Można ją zmieniać w tym przedziale czasowym.

(9) Zastosowanie zasad określonych powyżej do aktualnej sytuacji na rynku ryżu i w szczególności do notowań i cen ryżu oraz ryżu łamanego we Wspólnocie i na rynku światowym prowadzi do ustalenia refundacji zgodnie z kwotami przedstawionymi w załączniku do niniejszego rozporządzenia.

(10) W ramach zarządzania ograniczeniami objętości wynikającymi z zobowiązań Wspólnoty w kontekście WTO należy zawiesić wydawanie pozwoleń na wywóz z refundacją.

(11) Środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią Komitetu Zarządzającego ds. Zbóż,

PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:

Artykuł  1

Refundacje wywozowe do produktów, o których mowa w art. 1 rozporządzenia (WE) nr 3072/95, wywożonych w stanie naturalnym, z wyjątkiem produktów, o których mowa w ust. 1 lit. c) wymienionego artykułu, ustala się według kwot przedstawionych w załączniku.

Artykuł 2

Z wyjątkiem ilości 1 800 ton, przewidzianej w załączniku, zawiesza się wydawanie pozwoleń na wywóz z wcześniejszym ustaleniem refundacji.

Artykuł  3

Niniejsze rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 14 maja 2004 r.

Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich Państwach Członkowskich.

Sporządzono w Brukseli, dnia 13 maja 2004 r.

W imieniu Komisji
Franz FISCHLER
Członek Komisji

______

(1) Dz.U. L 329 z 30.12.1995, str. 18. Rozporządzenie ostatnio zmienione rozporządzeniem Komisji (WE) nr 411/2002 (Dz.U. L 62 z 5.3.2002, str. 27).

(2) Dz.U. L 154 z 15.6.1976, str. 11.

(3) Dz.U. L 189 z 29.7.2003, str. 12.

ZAŁĄCZNIK 

Kod produktu Miejsca przeznaczenia Jednostka miary Kwota refundacji (1)
1006 20 11 9000 R01 EUR/t 14
1006 20 13 9000 R01 EUR/t 14
1006 20 15 9000 R01 EUR/t 14
1006 20 17 9000 - EUR/t -
1006 20 92 9000 R01 EUR/t 14
1006 20 94 9000 R01 EUR/t 14
1006 20 96 9000 R01 EUR/t 14
1006 20 98 9000 - EUR/t -
1006 30 21 9000 R01 EUR/t 14
1006 30 23 9000 R01 EUR/t 14
1006 30 25 9000 R01 EUR/t 14
1006 30 27 9000 - EUR/t -
1006 30 42 9000 R01 EUR/t 14
1006 30 44 9000 R01 EUR/t 14
1006 30 46 9000 R01 EUR/t 14
1006 30 48 9000 - EUR/t -
1006 30 61 9100 R01 EUR/t 18
R02 EUR/t 25
R03 EUR/t 30
066 EUR/t 45
A97 EUR/t 25
021 i 023 EUR/t 25
1006 30 61 9900 R01 EUR/t 18
A97 EUR/t 25
066 EUR/t 45
1006 30 63 9100 R01 EUR/t 18
R02 EUR/t 25
R03 EUR/t 30
066 EUR/t 45
A97 EUR/t 25
021 i 023 EUR/t 25
1006 30 63 9900 R01 EUR/t 18
066 EUR/t 45
A97 EUR/t 25
1006 30 65 9100 R01 EUR/t 18
R02 EUR/t 25
R03 EUR/t 30
066 EUR/t 45
A97 EUR/t 25
021 i 023 EUR/t 25
1006 30 65 9900 R01 EUR/t 18
066 EUR/t 45
A97 EUR/t 25
1006 30 67 9100 021 i 023 EUR/t 25
066 EUR/t 45
1006 30 67 9900 066 EUR/t 45
1006 30 92 9100 R01 EUR/t 18
R02 EUR/t 25
R03 EUR/t 30
066 EUR/t 45
A97 EUR/t 25
021 i 023 EUR/t 25
1006 30 92 9900 R01 EUR/t 18
A97 EUR/t 25
066 EUR/t 45
1006 30 94 9100 R01 EUR/t 18
R02 EUR/t 25
R03 EUR/t 30
066 EUR/t 45
A97 EUR/t 25
021 i 023 EUR/t 25
1006 30 94 9900 R01 EUR/t 18
A97 EUR/t 25
066 EUR/t 45
1006 30 96 9100 R01 EUR/t 18
R02 EUR/t 25
R03 EUR/t 30
066 EUR/t 45
A97 EUR/t 25
021 i 023 EUR/t 25
1006 30 96 9900 R01 EUR/t 18
A97 EUR/t 25
066 EUR/t 45
1006 30 98 9100 021 i 023 EUR/t 25
1006 30 98 9900 - EUR/t -
1006 40 00 9000 - EUR/t -
(1) Procedurę ustanowioną w art. 7 ust. 4 rozporządzenia (WE) nr

1162/95 stosuje się do wnioskowanych pozwoleń w ramach

wymienionego rozporządzenia dla następujących ilości, w

zależności od miejsca przeznaczenia:

miejsce przeznaczenia R01: 500 t,
wszystkie miejsca przeznaczenia R02,

R03:

1 000 t,
miejsca przeznaczenia 021 i 023: 100 t,
miejsca przeznaczenia 066: 100 t,
miejsce przeznaczenia A97: 100 t.
Nb.: Kody produktów oraz kody miejsc przeznaczenia serii "A" są

określone w rozporządzeniu Komisji (WE) nr 3846/87 (Dz.U. L

366 z 23.12.1987, str. 1), zmienionym.

Kody cyfrowe miejsc przeznaczenia są określone w

rozporządzeniu (WE) nr 2081/2003 (Dz.U. L 313 z 28.11.2003,

str. 11).

Pozostałe miejsca przeznaczenia są określone następująco:
R01 Szwajcaria, Liechtenstein i terytoria Livigno i Campione

d’Italia,

R02 Maroko, Algieria, Tunezja, Egipt, Izrael, Liban, Libia,

Syria, była Sahara Hiszpańska, Jordania, Irak, Iran,

Jemen, Kuwejt, Zjednoczone Emiraty Arabskie, Oman,

Bahrajn, Katar, Arabia Saudyjska, Erytrea, Zachodni

Brzeg/Strefa Gazy, Norwegia, Wyspy Owcze, Islandia,

Rosja, Białoruś, Bośnia i Hercegowina, Chorwacja, Serbia

i Czarnogóra, Była Jugosłowiańska Republika Macedonii,

Albania, Bułgaria, Gruzja, Armenia, Azerbejdżan,

Mołdawia, Ukraina, Kazachstan, Turkmenistan, Uzbekistan,

Tadżykistan, Kirgizja.

R03 Kolumbia, Ekwador, Peru, Boliwia, Chile, Argentyna,

Urugwaj, Paragwaj, Brazylia, Wenezuela, Kanada, Meksyk,

Gwatemala, Honduras, Salwador, Nikaragua, Kostaryka, Panama,

Kuba, Bermudy, Republika Południowej Afryki, Australia, Nowa

Zelandia, Hongkong SAR, Singapur, A40 z wyjątkiem Antyli

Niderlandzkich, Aruby, wysp Turks i Caicos, A11 z wyjątkiem

Surinamu, Gujany i Madagaskaru.

Zmiany w prawie

Bez konsultacji społecznych nie będzie nowego prawa

Już od jutra rządowi trudniej będzie, przy tworzeniu nowego prawa, omijać proces konsultacji publicznych, wykorzystując w tym celu projekty poselskie. W czwartek, 31 października, wchodzą w życie zmienione przepisy regulaminu Sejmu, które nakazują marszałkowi Sejmu kierowanie projektów poselskich do konsultacji publicznych i wymagają sporządzenia do nich oceny skutków regulacji. Każdy obywatel będzie mógł odtąd zgłosić własne uwagi do projektów poselskich, korzystając z Systemu Informacyjnego Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 30.10.2024
Nowy urlop dla rodziców wcześniaków coraz bliżej - rząd przyjął projekt ustawy

Rada Ministrów przyjęła we wtorek przygotowany w Ministerstwie Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej projekt ustawy wprowadzający nowe uprawnienie – uzupełniający urlop macierzyński dla rodziców wcześniaków i rodziców dzieci urodzonych w terminie, ale wymagających dłuższej hospitalizacji po urodzeniu. Wymiar uzupełniającego urlopu macierzyńskiego będzie wynosił odpowiednio do 8 albo do 15 tygodni.

Grażyna J. Leśniak 29.10.2024
Na zwolnieniu w jednej pracy, w drugiej - w pełni sił i... płacy

Przebywanie na zwolnieniu lekarskim w jednej pracy nie wykluczy już możliwości wykonywania pracy i pobierania za nią wynagrodzenia w innej firmie czy firmach. Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej przygotowało właśnie projekt ustawy, który ma wprowadzić też m.in. definicję pracy zarobkowej - nie będzie nią podpisanie w czasie choroby firmowych dokumentów i nie spowoduje to utraty świadczeń. Zwolnienie lekarskie będzie mogło przewidywać miejsce pobytu w innym państwie. To rewolucyjne zmiany. Zdaniem prawników, te propozycje mają sens, nawet jeśli znajdą się tacy, którzy będą chcieli nadużywać nowych przepisów.

Beata Dązbłaż 29.10.2024
Bez kary za brak lekarza w karetce do połowy przyszłego roku

W ponad połowie specjalistycznych Zespołów Ratownictwa Medycznego brakuje lekarzy. Ministerstwo Zdrowia wydłuża więc po raz trzeci czas, kiedy Narodowy Fundusz Zdrowia nie będzie pobierał kar umownych w przypadku niezapewnienia lekarza w zespołach ratownictwa medycznego. Ostatnio termin wyznaczono na koniec tego roku, teraz ma to być czerwiec 2025 r.

Beata Dązbłaż 23.09.2024
Darowizny dla ofiar powodzi z zerową stawką VAT

Można już stosować zerową stawkę VAT na darowizny dla ofiar powodzi - rozporządzenie w tej sprawie obowiązuje od 18 września, ale z możliwością stosowania go do darowizn towarów i nieodpłatnych usług przekazanych począwszy od 12 września do 31 grudnia 2024 r. Stawka 0 proc. będzie stosowana do darowizn wszelkiego rodzaju towarów lub usług niezbędnych do wsparcia poszkodowanych.

Monika Sewastianowicz 18.09.2024
Lewiatan: Za reformę płacy minimalnej będą musieli zapłacić pracodawcy

Projekt ustawy o minimalnym wynagrodzeniu jest słaby legislacyjnie. Nie tylko nie realizuje celów zawartych w unijnej dyrektywie, ale może przyczynić się do pogłębienia problemów firm i spadku zatrudnienia. Nie poprawi też jakości pracy w naszym kraju. Utrwala zwiększanie presji płacowej – uważa Konfederacja Lewiatan.

Grażyna J. Leśniak 10.09.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.L.2004.179.9

Rodzaj: Rozporządzenie
Tytuł: Rozporządzenie 969/2004 ustalające refundacje wywozowe do ryżu i ryżu łamanego oraz zawieszające wydawanie pozwoleń na wywóz
Data aktu: 13/05/2004
Data ogłoszenia: 14/05/2004
Data wejścia w życie: 14/05/2004