uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,
uwzględniając dyrektywę Rady 70/524/WE z dnia 23 listopada 1970 r. dotyczącą dodatków paszowych(1), ostatnio zmienioną rozporządzeniem Rady (WE) nr 1756/2002(2), w szczególności jej art. 3 i 9e ust. 1,
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) Dyrektywa 70/524/EWG stanowi, aby nie wprowadzano do obrotu żadnego dodatku bez wydania zezwolenia Wspólnoty.
(2) W przypadku dodatków, określonych w części II załącznika C do dyrektywy 70/524/EWG, obejmujących drobnoustroje, tymczasowe zezwolenie na nowe zastosowanie dodatku paszowego już zatwierdzonego może zostać udzielone, jeśli spełnione zostaną warunki ustanowione we wspomnianej dyrektywie i jeśli w świetle dostępnych wyników można założyć, że przy wykorzystaniu w żywieniu zwierząt wymieniony dodatek daje skutki, określone w art. 2 lit. a) wspomnianej dyrektywy. W przypadku dodatków określonych w części II załącznika C do tej dyrektywy, tymczasowe zezwolenie może zostać udzielone na okres nieprzekraczający czterech lat.
(3) Po raz pierwszy tymczasowe zezwolenie na stosowanie preparatu Saccharomyces cerevisiae (MUCL 39885) udzielone zostało dla prosiąt i bydła opasowego na mocy rozporządzenia Komisji (WE) nr 1411/1999(3).
(4) Przedłożono nowe dane w celu poparcia wniosku o rozszerzenie zezwolenia na stosowanie tego dodatku dla krów mlecznych.
(5) Ocena wniosków o zezwolenie, przedłożonych w odniesieniu do nowego zastosowania tego dodatku wykazała, że warunki w zakresie tymczasowego zezwolenia określone w dyrektywie 70/524//EWG, zostały spełnione.
(6) Europejski Urząd ds. Bezpieczeństwa Żywności (Panel Naukowy ds. Dodatków i Produktów lub Substancji wykorzystywanych w Paszach dla Zwierząt) w dniu 27 stycznia 2004 r. wydał pozytywną opinię w sprawie bezpieczeństwa stosowania tego dodatku dla kategorii krowy mleczne, na warunkach ustalonych w załączniku do niniejszego rozporządzenia.
(7) Wymieniony dodatek, przy zastosowaniu dla krów mlecznych, powinien uzyskać tymczasowe zezwolenie na okres czterech lat.
(8) Ocena wniosku wskazuje, że należy zastosować odpowiednie procedury w celu ochrony pracowników przed narażeniem na działanie dodatku wymienionego w załączniku. Ochronę taką zapewnia stosowanie dyrektywy Rady 89/391/EWG z dnia 12 czerwca 1989 r. w sprawie wprowadzenia środków w celu poprawy bezpieczeństwa i zdrowia pracowników w miejscu pracy(4).
(9) Środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią Stałego Komitetu ds. Łańcucha Pokarmowego i Zdrowia Zwierząt,
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
Sporządzono w Brukseli, dnia 29 kwietnia 2004 r.
W imieniu Komisji | |
David BYRNE | |
Członek Komisji |
______
(1) Dz.U. L 270 z 14.12.1970, str. 1.
(2) Dz.U. L 265 z 3.10.2002, str. 1.
(3) Dz.U. L 164 z 30.6.1999, str. 56.
(4) Dz.U. L 183 z 29.6.1989, str. 1.
Senat nie zgodził się w czwartek na zniesienie obowiązku zawierania umów o pracę z cudzoziemcami będącymi pracownikami tymczasowymi przez agencje pracy tymczasowej, ale umożliwił agencjom zawieranie umów cywilnoprawnych. Senatorowie zdecydowali natomiast o skreśleniu przepisu podnoszącego kary grzywny dla pracodawców przewidziane w kodeksie pracy. W głosowaniu przepadła też poprawka Lewicy podnosząca z 2 tys. zł do 10 tys. zł kary grzywny, jakie w postępowaniu mandatowym może nałożyć Państwowa Inspekcja Pracy.
13.03.2025Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej nie zgodziło się na usunięcie z ustawy o zatrudnianiu cudzoziemców przepisu podnoszącego w kodeksie pracy kary dla pracodawców. Senacka Komisja Rodziny, Polityki Senioralnej i Społecznej zaakceptowała we wtorek jedynie poprawki Biura Legislacyjnego Senatu do tej ustawy. Nie można jednak wykluczyć, że na posiedzeniu Senatu inni senatorowie przejmą poprawki zgłaszane przez stronę pracodawców.
11.03.2025Podczas ostatniego posiedzenia Sejmu, ku zaskoczeniu zarówno przedsiębiorców, jak i części posłów koalicji rządzącej, Lewica w ostatniej chwili „dorzuciła” do ustawy o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom poprawki zaostrzające kary za naruszanie przepisów prawa pracy - m.in. umożliwiające orzeczenie kary ograniczenia wolności. Jednocześnie zignorowano postulaty organizacji pracodawców, mimo wcześniejszych zapewnień rządu o ich poparciu.
27.02.2025Już nie 30 tys. zł, a 50 tys. zł ma grozić maksymalnie pracodawcy, który zawrze umowę cywilnoprawną, choć powinien - umowę o pracę. Podobnie temu, który nie wypłaca w terminie wynagrodzenia za pracę lub innego świadczenia przysługującego pracownikowi albo uprawnionemu do tego świadczenia członkowi jego rodziny. A jeśli nie wypłaca przez okres co najmniej 3 miesięcy, to kara ma wynieść nawet 60 tys. złotych - zdecydował Sejm, przyjmując poprawkę Lewicy, zmieniającą Kodeks pracy w... ustawie dotyczącej cudzoziemców.
25.02.2025500 zł zarobi członek obwodowej komisji wyborczej w wyborach Prezydenta RP, 600 zł - zastępca przewodniczącego, a 700 zł przewodniczący komisji wyborczej – wynika z uchwały Państwowej Komisji Wyborczej. Jeżeli odbędzie się ponownie głosowanie, zryczałtowana dieta wyniesie 75 proc. wysokości diety w pierwszej turze. Termin zgłaszania kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych mija 18 kwietnia
20.01.20251 stycznia 2025 r. weszły w życie liczne zmiany podatkowe, m.in. nowe definicje budynku i budowli w podatku od nieruchomości, JPK CIT, globalny podatek wyrównawczy, PIT kasowy, zwolnienie z VAT dla małych firm w innych krajach UE. Dla przedsiębiorców oznacza to często nowe obowiązki sprawozdawcze i zmiany w systemach finansowo-księgowych. Firmy muszą też co do zasady przeprowadzić weryfikację nieruchomości pod kątem nowych przepisów.
02.01.2025Identyfikator: | Dz.U.UE.L.2004.162.65 |
Rodzaj: | Rozporządzenie |
Tytuł: | Rozporządzenie 879/2004 dotyczące tymczasowego zezwolenia na nowe zastosowanie już zatwierdzonego dodatku paszowego (Saccharomyces cerevisiae) |
Data aktu: | 29/04/2004 |
Data ogłoszenia: | 30/04/2004 |
Data wejścia w życie: | 03/05/2004 |