(notyfikowana jako dokument nr C(2004) 1732)(Tekst mający znaczenie dla EOG)
(2004/475/WE)
(Dz.U.UE L z dnia 30 kwietnia 2004 r.)
KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,
uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,
uwzględniając Traktat o Przystąpieniu Republiki Czeskiej, Estonii, Cypru, Łotwy, Litwy, Węgier, Malty, Polski, Słowenii i Słowacji(1), w szczególności jego art. 2 ust. 3,
uwzględniając Akt Przystąpienia Republiki Czeskiej, Estonii, Cypru, Łotwy, Litwy, Węgier, Malty, Polski, Słowenii i Słowacji(2), w szczególności jego artykuł 42,
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) W Słowenii, cztery duże zakłady przetwórstwa mięsnego i jeden duży zakład przetwórstwa mlecznego mają trudności w dostosowaniu się od dnia 1 maja 2004 r. do odpowiednich wymogów strukturalnych ustanowionych w załączniku I do dyrektywy Rady 64/433/EWG z dnia 26 czerwca 1964 r. w sprawie warunków zdrowotnych przy produkcji i wprowadzania do obrotu świeżego mięsa(3), w załącznikach A i B do dyrektywy Rady 77/99/EWG z dnia 21 grudnia 1976 r. w sprawie problemów zdrowotnych wpływających na produkcję i wprowadzanie do obrotu produktów mięsnych oraz niektórych produktów pochodzenia zwierzęcego(4)oraz w załączniku B do dyrektywy Rady 92/46/EWG z dnia 16 czerwca 1992 r. ustanawiającej przepisy zdrowotne dla produkcji i wprowadzania do obrotu surowego mleka, mleka poddanego obróbce termicznej i produktów na bazie mleka(5).
(2) Z tego względu, powyższe pięć zakładów potrzebuje czasu, aby zakończyć ich proces modernizacji dla osiągnięcia pełnej zgodności z odpowiednimi wymogami strukturalnymi ustanowionymi w dyrektywach 64/433/EWG, 77/99/EWG i 92/46/EWG.
(3) Powyższych pięć zakładów, których modernizacja znajduje się obecnie w zaawansowanym stadium, lub które zobowiązały się wprowadzić nowe usprawnienia, dostarczyło wiarygodne gwarancje, że posiadają niezbędne fundusze dla usunięcia istniejących usterek w odpowiednim terminie oraz otrzymały pozytywną opinię Urzędu Weterynaryjnego Republiki Słowenii w zakresie zakończenia procesu modernizacyjnego.
(4) Szczegółowa informacja dotycząca usterek każdego z tych zakładów jest dostępna dla Słowenii.
(5) W celu ułatwienia przejścia z istniejącego systemu obowiązującego w Słowenii do systemu wynikającego ze stosowania prawodawstwa wspólnotowego w dziedzinie weterynarii, uzasadnione jest, na wniosek Słowenii, przyznanie tym pięciu zakładom okresu przejściowego, jako nadzwyczajnego środka przejściowego.
(6) Ze względu na wyjątkowy charakter tego przejściowego odstępstwa, który nie był przewidziany podczas negocjacji w sprawie przystąpienia, dalsze wnioski Słowenii o środki przejściowe dotyczące strukturalnych wymogów dla zakładów wytwarzających produkty pochodzenia zwierzęcego lub mleko i produkty mleczne, nie powinny być uwzględniane po przyjęciu niniejszej decyzji.
(7) Biorąc pod uwagę stan zaawansowania modernizacji oraz wyjątkowy charakter środka przejściowego, okres przejściowy powinien być ograniczony do dnia 31 grudnia 2004 r. i nie powinien być przedłużany po tej dacie.
(8) W okresie przejściowym, zakłady objęte niniejszą decyzją należy poddać tym samym regulacjom, które mają zastosowanie do produktów pochodzących z zakładów, którym przyznano okres przejściowy dla wymogów strukturalnych zgodnie z procedurą przewidzianą w odpowiednich załącznikach do Aktu Przystąpienia.
(9) Środki przewidziane w niniejszej decyzji są zgodne z opinią Stałego Komitetu ds. Łańcucha Pokarmowego i Zdrowia Zwierząt,
PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:
Sporządzono w Brukseli, dnia 29 kwietnia 2004 r.
|
W imieniu Komisji |
|
David BYRNE |
|
Członek Komisji |
______
(1) Dz.U. L 236 z 23.9.2003, str. 17.
(2) Dz.U. L 236 z 23.9.2003, str. 33.
(3) Dz.U. 121 z 29.7.1964, str. 2012. Dyrektywa ostatnio zmieniona Aktem Przystąpienia z 2003 r.
(4) Dz.U. L 26 z 31.1.1977, str. 85. Dyrektywa ostatnio zmieniona rozporządzeniem (WE) nr 807/2003.
(5) Dz.U. L 268 z 14.9.1992, str. 1. Dyrektywa ostatnio zmieniona rozporządzeniem (WE) nr 806/2003.