(Tekst mający znaczenie dla EOG)
(2004/453/WE)
(Dz.U.UE L z dnia 30 kwietnia 2004 r.)
KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,
uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,
uwzględniając dyrektywę Rady 91/67/EWG z dnia 28 stycznia 1991 r. dotyczącą warunków zdrowotnych zwierząt, obowiązujących przy wprowadzaniu na rynek zwierząt i produktów akwakultury(1), w szczególności jej art. 12 ust. 2, art. 13 ust. 1 akapit drugi i art. 13 ust. 2,
uwzględniając dyrektywę Rady 90/425/EWG z dnia 26 czerwca 1990 r. dotyczącą kontroli weterynaryjnych i zootechnicznych mających zastosowanie w handlu wewnątrzwspólnotowym niektórymi żywymi zwierzętami i produktami w perspektywie wprowadzenia rynku wewnętrznego(2), w szczególności jej art. 10,
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) Państwo Członkowskie, które uznaje, że jego terytorium lub część jego terytorium jest wolna od chorób wymienionych w załączniku A wykaz III kolumna I do dyrektywy 91/67/EWG może zgodnie z art. 13 tej dyrektywy przedłożyć Komisji uzasadnienie tego twierdzenia w celu uzyskania statusu terytorium wolnego od choroby. Dania, Finlandia, Irlandia, Szwecja i Zjednoczone Królestwo przedłożyły Komisji takie uzasadnienia.
(2) Państwo Członkowskie, które przygotowuje program kontroli w celu zwalczenia jednej lub kilku chorób, określonych w załączniku A wykaz III kolumna I do dyrektywy 91/67/EWG może zgodnie z art. 12 tej dyrektywy przedłożyć Komisji program w celu zatwierdzenia. Finlandia, Irlandia, Szwecja i Zjednoczone Królestwo przedłożyły Komisji takie programy.
(3) Rozporządzenie Rady (EWG) nr 706/73 z dnia 12 marca 1973 r. dotyczące uzgodnień wspólnotowych mających zastosowanie do Wysp Normandzkich oraz Wyspy Man w zakresie handlu produktami rolnymi(3) ustanawia przepisy wspólnotowe, które mają zastosowanie do tych wysp na takich samych warunkach jak w Zjednoczonym Królestwie w odniesieniu do produktów przywożonych lub wywożonych z tych wysp do Wspólnoty.
(4) Niezbędne jest ustanowienie wymogów, które muszą spełnić Państwa Członkowskie w celu uznania je za wolne od choroby oraz ustanowienie kryteriów, które Państwa Członkowskie mają stosować w ramach programów kontroli i zwalczania. Konieczne jest także określenie dodatkowych gwarancji wymaganych w celu wprowadzenia niektórych gatunków ryb do stref wolnych od choroby oraz do stref objętych programami kontroli i zwalczania. W tym celu należy uwzględnić zalecenia Światowej Organizacji Zdrowia Zwierząt (OIE).
(5) Dania przedłożyła uzasadnienie, że jest wolna od wiosennej wiremii u karpi (SVC) i dlatego powinna zostać uznana za terytorium wolne od tej choroby.
(6) Finlandia przedłożyła uzasadnienie, że całe jej terytorium jest wolne od SVC oraz że część jej terytorium jest wolna od Gyrodactylus salaris i zakaźnej martwicy trzustki ryb łososiowatych (IPN). W związku z tym terytoria te powinny zostać uznane za wolne od tych chorób. Finlandia przedłożyła również program kontroli i zwalczania bakteryjnej choroby nerek (BKD), który będzie stosowany na kontynentalnej części jej terytorium. Program ten powinien zostać zatwierdzony z uwagi na zwalczenie choroby i uzyskanie statusu terytorium wolnego od choroby.
(7) Irlandia przedłożyła uzasadnienie, że całe jej terytorium jest wolne od SVC, BKD i Gyrodactylus salaris i dlatego powinna zostać uznana za terytorium wolne od tej choroby.
(8) Szwecja przedłożyła uzasadnienie, że całe jej terytorium jest wolne od SVC i IPN i dlatego powinna zostać uznana za terytorium wolne od tej choroby. Szwecja przedłożyła również program kontroli i zwalczania BKD, który będzie stosowany na kontynentalnej części jej terytorium. Program ten powinien zostać zatwierdzony z uwagi na zwalczenie choroby i uzyskanie statusu terytorium wolnego od choroby.
(9) Zjednoczone Królestwo przedłożyło uzasadnienie, że całe jego terytorium jest wolne od Gyrodactylus salaris oraz że część jego terytorium jest wolna od IPN, BKD i SVC. W związku z tym dane terytoria powinny zostać uznane za wolne od tych chorób. Zjednoczone Królestwo przedłożyło również program kontroli i zwalczania SVC i BKD, który będzie stosowany na innych częściach jego terytorium. Programy te powinny zostać zatwierdzone z uwagi na zwalczenie choroby i uzyskanie statusu terytorium wolnego od choroby.
(10) Dodatkowe gwarancje określone w niniejszej dyrektywie powinny zostać ponownie rozpatrzone po upływie trzech lat, z uwzględnieniem doświadczenia zdobytego w zakresie kontroli i zwalczania chorób oraz rozwoju alternatywnych środków kontroli, takich jak szczepionki.
(11) Dodatkowe gwarancje dotyczące SVC dla niektórych gatunków ryb wysyłanych do Wielkiej Brytanii, Irlandii Północnej, na Wyspę Man i Guernsey zostały określone w decyzji Komisji 93/44/WE(4). Decyzja ta powinna zostać uchylona i zastąpiona niniejszą decyzją.
(12) Decyzja Komisji 2003/513/WE(5) jest decyzją ochronną, zabezpieczającą niektóre regiony Wspólnoty przed wprowadzeniem Gyrodactylus salaris. Środki te obowiązują od 1996 r. i z uwagi na swój charakter stanowią dodatkowe gwarancje a nie środki zabezpieczające. Z tego względu decyzja 2003/513/WE powinna zostać uchylona i zastąpiona niniejszą decyzją.
(13) Gwarancje ustanowione w decyzjach 93/44/WE i 2003/513/WE powinny zostać zaktualizowane z uwzględnieniem aktualnej wiedzy naukowej i bieżących zaleceń Światowej Organizacji Zdrowia Zwierząt (OIE).
(14) Środki przewidziane w niniejszej decyzji są zgodne z opinią Komitetu Naukowego ds. Łańcucha Pokarmowego i Zdrowia Zwierząt,
PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:
Sporządzono w Brukseli, dnia 29 kwietnia 2004 r.
W imieniu Komisji | |
David BYRNE | |
Członek Komisji |
______
(1) Dz.U. L 46 z 19.2.1991, str. 1. Dyrektywa ostatnio zmieniona rozporządzeniem (WE) nr 806/2003 (Dz.U. L 122 z 16.5.2003, str. 1).
(2) Dz.U. L 224 z 18.8.1990, str. 24. Dyrektywa ostatnio zmieniona dyrektywą 2002/33/WE Parlamentu Europejskiego i Rady (Dz.U. L 315 z 19.11.2002, str. 14).
(3) Dz.U. L 68 z 15.3.1973, str. 1. Rozporządzenie ostatnio zmienione rozporządzeniem (EWG) nr 1274/86 (Dz.U. L 107 z 24.4.1986, str. 1).
(4) Dz.U. L 16 z 25.1.1993, str. 53. Decyzja ostatnio zmieniona decyzją 94/865/WE (Dz.U. L 352 z 31.12.1994, str. 75).
(5) Dz.U. L 177 z 16.7.2003, str. 22.
ZAŁĄCZNIKI
Senat nie zgodził się w czwartek na zniesienie obowiązku zawierania umów o pracę z cudzoziemcami będącymi pracownikami tymczasowymi przez agencje pracy tymczasowej, ale umożliwił agencjom zawieranie umów cywilnoprawnych. Senatorowie zdecydowali natomiast o skreśleniu przepisu podnoszącego kary grzywny dla pracodawców przewidziane w kodeksie pracy. W głosowaniu przepadła też poprawka Lewicy podnosząca z 2 tys. zł do 10 tys. zł kary grzywny, jakie w postępowaniu mandatowym może nałożyć Państwowa Inspekcja Pracy.
13.03.2025Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej nie zgodziło się na usunięcie z ustawy o zatrudnianiu cudzoziemców przepisu podnoszącego w kodeksie pracy kary dla pracodawców. Senacka Komisja Rodziny, Polityki Senioralnej i Społecznej zaakceptowała we wtorek jedynie poprawki Biura Legislacyjnego Senatu do tej ustawy. Nie można jednak wykluczyć, że na posiedzeniu Senatu inni senatorowie przejmą poprawki zgłaszane przez stronę pracodawców.
11.03.2025Podczas ostatniego posiedzenia Sejmu, ku zaskoczeniu zarówno przedsiębiorców, jak i części posłów koalicji rządzącej, Lewica w ostatniej chwili „dorzuciła” do ustawy o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom poprawki zaostrzające kary za naruszanie przepisów prawa pracy - m.in. umożliwiające orzeczenie kary ograniczenia wolności. Jednocześnie zignorowano postulaty organizacji pracodawców, mimo wcześniejszych zapewnień rządu o ich poparciu.
27.02.2025Już nie 30 tys. zł, a 50 tys. zł ma grozić maksymalnie pracodawcy, który zawrze umowę cywilnoprawną, choć powinien - umowę o pracę. Podobnie temu, który nie wypłaca w terminie wynagrodzenia za pracę lub innego świadczenia przysługującego pracownikowi albo uprawnionemu do tego świadczenia członkowi jego rodziny. A jeśli nie wypłaca przez okres co najmniej 3 miesięcy, to kara ma wynieść nawet 60 tys. złotych - zdecydował Sejm, przyjmując poprawkę Lewicy, zmieniającą Kodeks pracy w... ustawie dotyczącej cudzoziemców.
25.02.2025500 zł zarobi członek obwodowej komisji wyborczej w wyborach Prezydenta RP, 600 zł - zastępca przewodniczącego, a 700 zł przewodniczący komisji wyborczej – wynika z uchwały Państwowej Komisji Wyborczej. Jeżeli odbędzie się ponownie głosowanie, zryczałtowana dieta wyniesie 75 proc. wysokości diety w pierwszej turze. Termin zgłaszania kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych mija 18 kwietnia
20.01.20251 stycznia 2025 r. weszły w życie liczne zmiany podatkowe, m.in. nowe definicje budynku i budowli w podatku od nieruchomości, JPK CIT, globalny podatek wyrównawczy, PIT kasowy, zwolnienie z VAT dla małych firm w innych krajach UE. Dla przedsiębiorców oznacza to często nowe obowiązki sprawozdawcze i zmiany w systemach finansowo-księgowych. Firmy muszą też co do zasady przeprowadzić weryfikację nieruchomości pod kątem nowych przepisów.
02.01.2025Identyfikator: | Dz.U.UE.L.2004.156.5 |
Rodzaj: | Decyzja |
Tytuł: | Decyzja 2004/453/WE wykonująca dyrektywę Rady 91/67/EWG w odniesieniu do środków zwalczania niektórych chorób zwierząt akwakultury |
Data aktu: | 29/04/2004 |
Data ogłoszenia: | 30/04/2004 |
Data wejścia w życie: | 01/05/2004, 30/04/2004 |