(Tekst mający znaczenie dla EOG)
(2004/449/WE)
(Dz.U.UE L z dnia 30 kwietnia 2004 r.)
KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,
uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,
uwzględniając Traktat o Przystąpieniu Republiki Czeskiej, Estonii, Cypru, Łotwy, Litwy, Węgier, Malty, Polski, Słowenii i Słowacji, w szczególności jego art. 2 ust. 3,
uwzględniając Akt Przystąpienia Republiki Czeskiej, Estonii, Cypru, Łotwy, Litwy, Węgier, Malty, Polski, Słowenii i Słowacji, w szczególności jego art. 57,
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) Dyrektywa Rady 96/23/WE z dnia 29 kwietnia 1996 r.(1) ustanawia środki monitorowania niektórych substancji i ich pozostałości u żywych zwierząt i w produktach pochodzenia zwierzęcego oraz przewiduje, aby Państwa Członkowskie przekazały Komisji plany monitorowania pozostałości w celu ich zatwierdzenia.
(2) Wykaz ustanawiający obowiązki informacyjne w dziedzinie weterynarii, przewidziany w ostatnim ustępie Aktu Końcowego do Traktatu o Przystąpieniu(2) wymaga od nowych Państw Członkowskich przekazania Komisji wszelkich niezbędnych informacji co najmniej sześć miesięcy wcześniej, w celu umożliwienia stosowania Aktu od dnia przystąpienia, w tym plany monitorowania pozostałości określone w rozdziale III sekcja 2 niniejszej listy, aby zapewnić gotowość nowych Państw Członkowskich do monitorowania niektórych substancji i ich pozostałości u żywych zwierząt i w produktach pochodzenia zwierzęcego zgodnie z dyrektywą 96/23.
(3) Nowe Państwa Członkowskie zostały poinformowane, na podstawie listu z dnia 2 września 2003 r., o konieczności przekazania Komisji planów monitorowania pozostałości, o których mowa.
(4) Republika Czeska przekazała Komisji w dokumencie z dnia 24 października 2003 r. plan określający środki krajowe, które należy wdrożyć w 2004 r. w celu wykrywania niektórych substancji i ich pozostałości u żywych zwierząt i w produktach pochodzenia zwierzęcego. Plan ten został zmieniony dwoma dokumentami z dnia 16 stycznia i 20 lutego 2004 r., zgodnie z wnioskiem Komisji, w celu dostosowania go do wymogów dyrektywy 96/23/WE.
(5) Estonia przekazała Komisji w dokumencie z dnia 29 października 2003 r. plan określający środki krajowe, które należy wdrożyć w 2004 r., w celu wykrywania niektórych substancji i ich pozostałości u żywych zwierząt i w produktach pochodzenia zwierzęcego. Plan ten został zmieniony dwoma dokumentami z dnia 16 grudnia 2003 r. i 1 marca 2004 r., zgodnie z wnioskiem Komisji, w celu dostosowania go do wymogów dyrektywy 96/23/WE.
(6) Cypr przekazał Komisji w dokumencie z dnia 27 października 2003 r. plan określający środki krajowe, które należy wdrożyć w 2004 r., w celu wykrywania niektórych substancji i ich pozostałości u żywych zwierząt i w produktach pochodzenia zwierzęcego. Plan ten został zmieniony dwoma dokumentami z dnia 4 lutego i 14 marca 2004 r., zgodnie z wnioskiem Komisji, w celu dostosowania go do wymogów dyrektywy 96/23/WE; ponadto, Cypr dostarczył w dniu 23 marca 2004 r. dodatkowe gwarancje dotyczące zdolności laboratoryjnej.
(7) Łotwa przekazała Komisji w dokumencie z dnia 1 listopada 2003 r. plan określający środki krajowe, które należy wdrożyć w 2004 r., w celu wykrywania niektórych substancji i ich pozostałości u żywych zwierząt i w produktach pochodzenia zwierzęcego. Plan ten został zmieniony dwoma dokumentami z dnia 10 stycznia i 2 marca 2004 r., zgodnie z wnioskiem Komisji, w celu dostosowania go do wymogów dyrektywy 96/23/WE.
(8) Litwa przekazała Komisji w dokumencie z dnia 30 października 2003 r. plan określający środki krajowe, które należy wdrożyć w 2004 r., w celu wykrywania niektórych substancji i ich pozostałości u żywych zwierząt i w produktach pochodzenia zwierzęcego. Plan ten został zmieniony dwoma dokumentami z dnia 14 stycznia i 26 lutego 2004 r., zgodnie z wnioskiem Komisji, w celu dostosowania go do wymogów dyrektywy 96/23/WE.
(9) Węgry przekazały Komisji w dokumencie z dnia 1 listopada 2003 r. plan określający środki krajowe, które należy wdrożyć w 2004 r., w celu wykrywania niektórych substancji i ich pozostałości u żywych zwierząt i w produktach pochodzenia zwierzęcego. Plan ten został zmieniony dwoma dokumentami z dnia 19 stycznia i 1 marca 2004 r., zgodnie z wnioskiem Komisji, w celu dostosowania go do wymogów dyrektywy 96/23/WE.
(10) Malta przekazała Komisji w dokumencie z dnia 28 października 2003 r. plan określający środki krajowe, które należy wdrożyć w 2004 r., w celu wykrywania niektórych substancji i ich pozostałości u żywych zwierząt i w produktach pochodzenia zwierzęcego. Plan ten został zmieniony dwoma dokumentami z dnia 3 lutego i 1 marca 2004 r., zgodnie z wnioskiem Komisji, w celu dostosowania go do wymogów dyrektywy 96/23/WE.
(11) Polska przekazała Komisji w dokumencie z dnia 18 listopada 2003 r. plan określający środki krajowe, które należy wdrożyć w 2004 r., w celu wykrywania niektórych substancji i ich pozostałości u żywych zwierząt i w produktach pochodzenia zwierzęcego. Plan ten został zmieniony dwoma dokumentami z dnia 27 stycznia i 26 lutego 2004 r., zgodnie z wnioskiem Komisji, w celu dostosowania go do wymogów dyrektywy 96/23/WE.
(12) Słowenia przekazała Komisji w dokumencie z dnia 30 października 2003 r. plan określający środki krajowe, które należy wdrożyć w 2004 r., w celu wykrywania niektórych substancji i ich pozostałości u żywych zwierząt i w produktach pochodzenia zwierzęcego. Plan ten został zmieniony trzema dokumentami z dnia 9 stycznia, 30 stycznia i 29 lutego 2004 r., zgodnie z wnioskiem Komisji, w celu dostosowania go do wymogów dyrektywy 96/23/WE.
(13) Słowacja przekazała Komisji w dokumencie z dnia 31 października 2003 r. plan określający środki krajowe, które należy wdrożyć w 2004 r., w celu wykrywania niektórych substancji i ich pozostałości u żywych zwierząt i w produktach pochodzenia zwierzęcego. Plan ten został zmieniony dwoma dokumentami z dnia 7 stycznia i 27 lutego 2004 r., zgodnie z wnioskiem Komisji, w celu dostosowania go do wymogów dyrektywy 96/23/WE.
(14) Analiza tych planów wykazała, iż są one zgodne z przepisami dyrektywy 96/23/WE, w szczególności jej art. 5 i 7; należy je zatem zatwierdzić.
(15) Stały Komitet ds. Łańcucha Pokarmowego i Zdrowia Zwierząt został poinformowany o środkach przewidzianych w niniejszej decyzji,
PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:
Sporządzono w Brukseli, dnia 29 kwietnia 2004 r.
W imieniu Komisji | |
David BYRNE | |
Członek Komisji |
______
(1) Dz.U. L 125 z 29.4.1996.
(2) Dz.U. L 236 z 23.9.2003, str. 961.
Senat nie zgodził się w czwartek na zniesienie obowiązku zawierania umów o pracę z cudzoziemcami będącymi pracownikami tymczasowymi przez agencje pracy tymczasowej, ale umożliwił agencjom zawieranie umów cywilnoprawnych. Senatorowie zdecydowali natomiast o skreśleniu przepisu podnoszącego kary grzywny dla pracodawców przewidziane w kodeksie pracy. W głosowaniu przepadła też poprawka Lewicy podnosząca z 2 tys. zł do 10 tys. zł kary grzywny, jakie w postępowaniu mandatowym może nałożyć Państwowa Inspekcja Pracy.
13.03.2025Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej nie zgodziło się na usunięcie z ustawy o zatrudnianiu cudzoziemców przepisu podnoszącego w kodeksie pracy kary dla pracodawców. Senacka Komisja Rodziny, Polityki Senioralnej i Społecznej zaakceptowała we wtorek jedynie poprawki Biura Legislacyjnego Senatu do tej ustawy. Nie można jednak wykluczyć, że na posiedzeniu Senatu inni senatorowie przejmą poprawki zgłaszane przez stronę pracodawców.
11.03.2025Podczas ostatniego posiedzenia Sejmu, ku zaskoczeniu zarówno przedsiębiorców, jak i części posłów koalicji rządzącej, Lewica w ostatniej chwili „dorzuciła” do ustawy o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom poprawki zaostrzające kary za naruszanie przepisów prawa pracy - m.in. umożliwiające orzeczenie kary ograniczenia wolności. Jednocześnie zignorowano postulaty organizacji pracodawców, mimo wcześniejszych zapewnień rządu o ich poparciu.
27.02.2025Już nie 30 tys. zł, a 50 tys. zł ma grozić maksymalnie pracodawcy, który zawrze umowę cywilnoprawną, choć powinien - umowę o pracę. Podobnie temu, który nie wypłaca w terminie wynagrodzenia za pracę lub innego świadczenia przysługującego pracownikowi albo uprawnionemu do tego świadczenia członkowi jego rodziny. A jeśli nie wypłaca przez okres co najmniej 3 miesięcy, to kara ma wynieść nawet 60 tys. złotych - zdecydował Sejm, przyjmując poprawkę Lewicy, zmieniającą Kodeks pracy w... ustawie dotyczącej cudzoziemców.
25.02.2025500 zł zarobi członek obwodowej komisji wyborczej w wyborach Prezydenta RP, 600 zł - zastępca przewodniczącego, a 700 zł przewodniczący komisji wyborczej – wynika z uchwały Państwowej Komisji Wyborczej. Jeżeli odbędzie się ponownie głosowanie, zryczałtowana dieta wyniesie 75 proc. wysokości diety w pierwszej turze. Termin zgłaszania kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych mija 18 kwietnia
20.01.20251 stycznia 2025 r. weszły w życie liczne zmiany podatkowe, m.in. nowe definicje budynku i budowli w podatku od nieruchomości, JPK CIT, globalny podatek wyrównawczy, PIT kasowy, zwolnienie z VAT dla małych firm w innych krajach UE. Dla przedsiębiorców oznacza to często nowe obowiązki sprawozdawcze i zmiany w systemach finansowo-księgowych. Firmy muszą też co do zasady przeprowadzić weryfikację nieruchomości pod kątem nowych przepisów.
02.01.2025Identyfikator: | Dz.U.UE.L.2004.155.90 |
Rodzaj: | Decyzja |
Tytuł: | Decyzja 2004/449/WE zatwierdzająca plany monitorowania pozostałości przedłożone przez Republikę Czeską, Estonię, Cypr, Łotwę, Litwę, Węgry, Maltę, Polskę, Słowenię i Słowację zgodnie z dyrektywą Rady 96/23/WE |
Data aktu: | 29/04/2004 |
Data ogłoszenia: | 30/04/2004 |
Data wejścia w życie: | 30/04/2004, 01/05/2004 |