(Tekst mający znaczenie dla EOG)
(2004/436/WE)
(Dz.U.UE L z dnia 30 kwietnia 2004 r.)
KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,
uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,
uwzględniając dyrektywę Rady 2002/99/WE z dnia 16 grudnia 2002 r. ustanawiającą zasady zdrowia zwierząt regulujące produkcję, przetwarzanie, dystrybucję i wprowadzanie do obrotu produktów pochodzenia zwierzęcego przeznaczonych do spożycia przez ludzi(1), w szczególności jej art. 8 ust. 5 akapit trzeci oraz art. 9 ust. 2 lit. b) i ust. 4 lit. c),
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) Dyrektywa Rady 91/494/EWG z dnia 26 czerwca 1991 r. w sprawie warunków zdrowotnych zwierząt regulujących handel wewnątrzwspólnotowy oraz przywóz świeżego mięsa drobiowego z państw trzecich(2) ustanawia ogólne warunki zdrowotne zwierząt dla przywozu z państw trzecich do Wspólnoty.
(2) Decyzja Komisji 94/984/WE(3) ustanawia warunki zdrowotne zwierząt i świadectwa weterynaryjne dla przywozu świeżego mięsa drobiowego z niektórych państw trzecich.
(3) Dyrektywa Rady 97/78/WE(4) ustanawia zasady regulujące organizację kontroli weterynaryjnej produktów wprowadzanych do Wspólnoty z państw trzecich(5); jej art. 11 przewiduje niektóre przepisy dotyczące tranzytu, takie jak stosowanie systemu wymiany informacji ANIMO oraz wspólnego dokumentu weterynaryjnego wprowadzenia.
(4) Jednakże w celu utrzymania stanu zdrowotnego we Wspólnocie, niezbędne jest, aby przesyłki ze świeżym mięsem drobiowym znajdujące się w tranzycie przez Wspólnotę spełniały warunki zdrowotne zwierząt stosowane w państwach, z których zezwala się na przywóz danych gatunków.
(5) Decyzja Rady 79/542/EWG z dnia 21 grudnia 1979 r. ustalająca wykaz państw trzecich lub części państw trzecich oraz ustanawiająca warunki zdrowotne zwierząt i zdrowia publicznego oraz świadectwa weterynaryjne przy przywozie do Wspólnoty niektórych żywych zwierząt i ich świeżego mięsa(6) została niedawno zmieniona w celu włączenia warunków odnoszących się do tranzytu i odstępstwa w odniesieniu do tranzytu między Rosją oraz wskazania w tym celu punktów kontroli granicznej.
(6) Doświadczenie pokazuje, iż przedstawienie w punkcie kontroli granicznej, zgodnie z art. 7 dyrektywy 97/78/WE, oryginalnych dokumentów weterynaryjnych sporządzonych w eksportującym państwie trzecim do spełnienia wymogów normatywnych państwa trzeciego przeznaczenia, nie gwarantuje w dostateczny sposób, że warunki zdrowotne zwierząt regulujące bezpieczne wprowadzenie na terytorium Wspólnoty danych produktów, są skutecznie wypełniane. Należy zatem ustalić specjalny wzór świadectwa zdrowia zwierząt przeznaczony w razie tranzytu danych produktów.
(7) Należy również wyjaśnić sposoby wdrażania warunku ustanowionego w art. 11 dyrektywy 97/78/WE, według którego zezwala się na tranzyt przesyłek tylko z państwa trzeciego, z którego nie zostało zakazane wprowadzanie produktów na terytoria Wspólnoty wymieniając wykaz państw załączonych do decyzji 93/984/WE.
(8) Jednakże należy przewidzieć szczególne warunki dla tranzytu przez Wspólnotę przesyłek przeznaczonych do i pochodzących z Rosji w związku z położeniem geograficznym Królewca (Kaliningradu) i warunkami klimatycznymi, które utrudniają skorzystanie z niektórych portów w niektórych porach roku.
(9) Decyzja Komisji 2001/881/WE ustala wykaz punktów kontroli granicznej zatwierdzonych do celów przeprowadzania kontroli weterynaryjnych zwierząt i produktów odzwierzęcych sprowadzanych z państw trzecich i należy określić punkty kontroli granicznej przeznaczone do kontroli takiego tranzytu uwzględniając tę decyzję.
(10) Decyzja 94/984 powinna zostać odpowiednio zmieniona.
(11) Środki przewidziane w niniejszej decyzji są zgodne z opinią Stałego Komitetu ds. Łańcucha Pokarmowego i Zdrowia Zwierząt,
PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:
Sporządzono w Brukseli, dnia 29 kwietnia 2004 r.
W imieniu Komisji | |
David BYRNE | |
Członek Komisji |
______
(1) Dz.U. L 18 z 23.1.2002, str. 11.
(2) Dz.U. L 268 z 24.9.1991, str. 35. Dyrektywa ostatnio zmieniona dyrektywą 1999/89/WE (Dz.U. L 300 z 23.11.1999, str. 17).
(3) Dz.U. L 378 z 31.12.1994, str. 11. Decyzja ostatnio zmieniona decyzją 2004/118/WE (Dz.U. L 36 z 7.2.2004, str. 34).
(4) Dz.U. L 24 z 30.1.1998, str. 9. Dyrektywa Rady zmieniona Aktem dotyczącym warunków Przystąpienia (Dz.U. L 236 z 23.9.2003, str. 381).
(5) Dz.U. L 146 z 14.6.1979, str. 15. Decyzja ostatnio zmieniona decyzją 2004/372/WE (Dz.U. L 118 z 23.4.2004, str. 45).
(6) Dz.U. L 326 z 11.12.2001, str. 44. Decyzja ostatnio zmieniona decyzją Komisji 2004/273/WE (Dz.U. L 86 z 24.3.2004, str. 21).
Notka Wydawnictwa Prawniczego "Lex"
Grafiki zostały zamieszczone wyłącznie w Internecie. Obejrzenie grafik podczas pracy z programem Lex wymaga dostępu do Internetu.
.................................................
Senat nie zgodził się w czwartek na zniesienie obowiązku zawierania umów o pracę z cudzoziemcami będącymi pracownikami tymczasowymi przez agencje pracy tymczasowej, ale umożliwił agencjom zawieranie umów cywilnoprawnych. Senatorowie zdecydowali natomiast o skreśleniu przepisu podnoszącego kary grzywny dla pracodawców przewidziane w kodeksie pracy. W głosowaniu przepadła też poprawka Lewicy podnosząca z 2 tys. zł do 10 tys. zł kary grzywny, jakie w postępowaniu mandatowym może nałożyć Państwowa Inspekcja Pracy.
13.03.2025Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej nie zgodziło się na usunięcie z ustawy o zatrudnianiu cudzoziemców przepisu podnoszącego w kodeksie pracy kary dla pracodawców. Senacka Komisja Rodziny, Polityki Senioralnej i Społecznej zaakceptowała we wtorek jedynie poprawki Biura Legislacyjnego Senatu do tej ustawy. Nie można jednak wykluczyć, że na posiedzeniu Senatu inni senatorowie przejmą poprawki zgłaszane przez stronę pracodawców.
11.03.2025Podczas ostatniego posiedzenia Sejmu, ku zaskoczeniu zarówno przedsiębiorców, jak i części posłów koalicji rządzącej, Lewica w ostatniej chwili „dorzuciła” do ustawy o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom poprawki zaostrzające kary za naruszanie przepisów prawa pracy - m.in. umożliwiające orzeczenie kary ograniczenia wolności. Jednocześnie zignorowano postulaty organizacji pracodawców, mimo wcześniejszych zapewnień rządu o ich poparciu.
27.02.2025Już nie 30 tys. zł, a 50 tys. zł ma grozić maksymalnie pracodawcy, który zawrze umowę cywilnoprawną, choć powinien - umowę o pracę. Podobnie temu, który nie wypłaca w terminie wynagrodzenia za pracę lub innego świadczenia przysługującego pracownikowi albo uprawnionemu do tego świadczenia członkowi jego rodziny. A jeśli nie wypłaca przez okres co najmniej 3 miesięcy, to kara ma wynieść nawet 60 tys. złotych - zdecydował Sejm, przyjmując poprawkę Lewicy, zmieniającą Kodeks pracy w... ustawie dotyczącej cudzoziemców.
25.02.2025500 zł zarobi członek obwodowej komisji wyborczej w wyborach Prezydenta RP, 600 zł - zastępca przewodniczącego, a 700 zł przewodniczący komisji wyborczej – wynika z uchwały Państwowej Komisji Wyborczej. Jeżeli odbędzie się ponownie głosowanie, zryczałtowana dieta wyniesie 75 proc. wysokości diety w pierwszej turze. Termin zgłaszania kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych mija 18 kwietnia
20.01.20251 stycznia 2025 r. weszły w życie liczne zmiany podatkowe, m.in. nowe definicje budynku i budowli w podatku od nieruchomości, JPK CIT, globalny podatek wyrównawczy, PIT kasowy, zwolnienie z VAT dla małych firm w innych krajach UE. Dla przedsiębiorców oznacza to często nowe obowiązki sprawozdawcze i zmiany w systemach finansowo-księgowych. Firmy muszą też co do zasady przeprowadzić weryfikację nieruchomości pod kątem nowych przepisów.
02.01.2025Identyfikator: | Dz.U.UE.L.2004.154.60 |
Rodzaj: | Decyzja |
Tytuł: | Decyzja 2004/436/WE zmieniająca decyzję Komisji 94/984/WE w odniesieniu do warunków zdrowotnych zwierząt i świadectw weterynaryjnych dla świeżego mięsa drobiowego w tranzycie lub tymczasowo składowanego we Wspólnocie |
Data aktu: | 29/04/2004 |
Data ogłoszenia: | 30/04/2004 |
Data wejścia w życie: | 01/01/2005, 30/04/2004, 01/05/2004 |