Rozporządzenie 816/2004 zmieniające rozporządzenie (WE) nr 2707/2000 ustanawiające szczegółowe zasady stosowania rozporządzenia Rady (WE) nr 1255/1999 w zakresie pomocy wspólnotowej w odniesieniu do dostarczania mleka i niektórych przetworów mlecznych dla uczniów w instytucjach edukacyjnych

ROZPORZĄDZENIE KOMISJI (WE) NR 816/2004
z dnia 29 kwietnia 2004 r.
zmieniające rozporządzenie (WE) nr 2707/2000 ustanawiające szczegółowe zasady stosowania rozporządzenia Rady (WE) nr 1255/1999 w zakresie pomocy wspólnotowej w odniesieniu do dostarczania mleka i niektórych przetworów mlecznych dla uczniów w instytucjach edukacyjnych

KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,

uwzględniając Traktat ustawiający Wspólnotę Europejską,

uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 1255/1999 z dnia 17 maja 1999 r. w sprawie wspólnej organizacji rynku mleka i przetworów mlecznych(1), w szczególności jego art. 15 i art. 47 tiret drugie,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) W trakcie pobytu na obozach letnich uczniowie nie są upoważnieni do korzystania z pomocy przyznanej zgodnie z rozporządzeniem Komisji (WE) nr 2707/2000(2). Celem sprecyzowania zastosowania tego przepisu, należy podkreślić, że uczniowie powinni korzystać z pomocy w dniach zajęć szkolnych. Ponadto ogólna liczba dni zajęć szkolnych powinna zostać potwierdzona przez władze szkolne lub instytucję edukacyjną każdego Państwa Członkowskiego, z wyłączeniem okresu wakacyjnego.

(2) Aby zapewnić, że produkty kwalifikujące się do pomocy na mocy rozporządzenia (WE) nr 2707/2000 oferują wysoki stopień ochrony zdrowia, produkty te powinny być przygotowywane zgodnie z wymogami określonymi w dyrektywie Rady 92/46/EWG z dnia 16 czerwca 1992 ustanawiającej przepisy zdrowotne dla produkcji i wprowadzania do obrotu surowego mleka, mleka poddanego obróbce cieplnej i produktów(3) na bazie mleka oraz posiadać znak jakości zdrowotnej wymagany na mocy tej dyrektywy.

(3) W związku z przystąpieniem nowych Państw Członkowskich niektóre nowe produkty powinny zostać uznane za kwalifikujące się, przy uwzględnieniu potrzeby zapewnienia równowagi rynkowej oraz zwyczajów żywieniowych w tych Państwach Członkowskich. Stawki pomocy powinny zostać określone przy uwzględnieniu wartości składników mleka w tych produktach.

(4) Do rozporządzenia należy włączyć przepis przejściowy w celu ułatwienia administracjom krajowym oraz administracjom odpowiedzialnym za wdrażanie systemu, dokonania płatności pomocy w stosowny sposób w przypadku zmiany stawki pomocy z końcem roku szkolnego 2003/2004.

(5) W celu uproszczenia prac administracyjnych w Państwach Członkowskich, należy umożliwić obliczenie uprawnienia do pomocy w oparciu o liczbę uczniów wpisanych na listę wnioskodawcy, w przypadku gdy pomoc jest stosowana przez dostawcę produktów lub przez organizację działającą w imieniu jednej lub wielu szkół lub władz szkolnych.

(6) Ustalone przez Państwa Członkowskie maksymalne ceny, które mogą płacić beneficjenci, są przekazywane do Komisji w celach monitorowania. Należy określić częstotliwość takich komunikatów.

(7) Rozporządzenie (WE) 2707/2000 przewiduje sporządzanie sprawozdania na temat subsydiowanych ilości lecz nie przewiduje sprawozdania na temat maksymalnych dozwolonych ilości. Informacja na temat maksymalnych dozwolonych ilości powinna zostać udostępniona w celu oceny rozwoju systemu.

(8) Aby zapewnić jednolite stosowanie systemu pomocy, należy sprecyzować, że w odniesieniu do serów świeżych, wyłącznie sery świeże naturalne kwalifikują się do pomocy. W związku z tym załącznik do rozporządzenia (WE) nr 2707/2000 powinien zostać zmieniony. Jednakże stosowanie zmienionego przepisu powinno nastąpić po zmianie roku szkolnego.

(9) W związku z tym rozporządzenie (WE) nr 2707/2000 powinno zostać odpowiednio zmienione.

(10) Komitet Zarządzający ds. Mleka i Przetworów Mlecznych nie wydał opinii w terminie określonym przez swojego przewodniczącego,

PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:

Artykuł  1

W rozporządzeniu (WE) nr 2707/2000 wprowadza się następujące zmiany:

1) artykuł 2 ust. 2 otrzymuje brzmienie:

"2. Beneficjenci, o których mowa w ust. 1 korzystają z pomocy przez wszystkie dni zajęć szkolnych. Całkowita liczba dni zajęć szkolnych powinna zostać potwierdzona przez władze szkolne lub instytucję edukacyjną, z wyłączeniem okresu wakacyjnego. Uczniowie nie korzystają z pomocy podczas pobytów wakacyjnych na obozach szkolnych organizowanych przez instytucję edukacyjną lub jej władze szkolne.";

2) w art. 3 wprowadza się następujące zmiany:

a) ustęp 1 i 2 otrzymują brzmienie:

"1. Państwa Członkowskie wypłacają pomoc na produkty z kategorii I i V wyszczególnione w załączniku I.

2. Państwa Członkowskie mogą wypłacić pomoc na produkty z kategorii II, III i VI - XII wyszczególnione w załączniku I.";

b) ustęp 4 otrzymuje brzmienie:

"4. Państwa Członkowskie mogą zezwolić na dodanie maksymalnie 5 mg fluoru na kilogram w produktach z kategorii I-VII.";

c) dodaje się ust. 6 w brzmieniu:

"6. Pomoc jest przyznawana wyłącznie do produktów wyszczególnionych w załączniku I do niniejszego rozporządzenia, jeżeli produkty spełniają wymagania dyrektywy Rady 92/46/EWG(*), w szczególności wymagania dotyczące przygotowywania w zatwierdzonej instytucji oraz wymagania dotyczące znakowania znakiem jakości zdrowotnej zgodnie z pkt A w rozdziale IV załącznika C do tej dyrektywy.

______

(*) Dz.U. L 268 z 14.9.1992.";

3) w art. 4 wprowadza się następujące zmiany:

a) ustęp 1 otrzymuje brzmienie:

"1. Stawki pomocy na okresy od dnia 1 maja 2004 r. do dnia 30 czerwca 2004 r., od dnia 1 lipca 2004 r. do dnia 30 czerwca 2005 r., od dnia 1 lipca 2005 r. do dnia 30 czerwca 2006 r., od dnia 1 lipca 2006 r. do dnia 30 czerwca 2007 r. oraz od dnia 1 lipca 2007 r. do [...] zostały określone w załączniku II do niniejszego rozporządzenia.";

b) ustęp 3 otrzymuje brzmienie:

"3. Jeżeli stawka pomocy w EUR ulega zmianie, do ogólnej ilości dostarczonej w ciągu danego miesiąca stosuje się stawkę, która obowiązywała pierwszego dnia tego miesiąca.

Jednakże na rok szkolny 2003/2004, stawka pomocy obowiązująca pierwszego dnia czerwca może być stosowana przez miesiąc lipiec, jeżeli rok szkolny w danym Państwie Członkowskim kończy się w lipcu.";

4) artykuł 5 otrzymuje brzmienie:

"Artykuł 5

1. W celu zapewnienia zgodności z maksymalną ilością 0,25 litra, określoną w art. 14 ust. 4 rozporządzenia (WE) nr 1255/1999, całkowitą ilość przetworów mlecznych uprawnionych do pomocy w okresie objętym wnioskiem oblicza się w oparciu liczbę uczniów wpisanych na listę instytucji lub, w przypadkach zastosowania art. 6 ust. 2 lit. c) i d), w oparciu o liczbę uczniów figurujących na liście wnioskodawcy.

2. W przypadku produktów kategorii VIII-XII wyszczególnionych w załączniku I, obliczenia uwzględniają następujące przeliczniki:

a) kategoria VIII: 100 kg = 300 kg mleka pełnego;

b) kategoria IX: 100 kg = 765 kg mleka pełnego;

c) kategoria X: 100 kg = 850 kg mleka pełnego;

d) kategoria XI: 100 kg = 935 kg mleka pełnego;

e) kategoria XII: 100 kg = 750 kg mleka pełnego.";

5) artykuł 14 ust. 1 otrzymuje brzmienie:

"1. Państwa Członkowskie podejmują wszelkie działania konieczne do zapewnienia, że kwota pomocy znajduje należyte odzwierciedlenie w cenie płaconej przez beneficjentów.

W tym celu Państwa Członkowskie ustalają maksymalne ceny, jakie mają płacić uczniowie za różne produkty wyszczególnione w załączniku I, które są dystrybuowane na ich terytorium. Państwo Członkowskie ustala maksymalne ceny na początku każdego roku szkolnego lub najpóźniej do 1 października. W przypadkach gdy Państwa Członkowskie dostarczają wspomniane produkty nieodpłatnie, nie ustala się maksymalnych cen.";

6) artykuł 15 ust. 2 otrzymuje brzmienie:

a) punkt a) otrzymuje brzmienie:

"a) ilości, w odniesieniu do których wypłacono pomoc w ciągu poprzedniego roku szkolnego oraz maksymalne dopuszczalne ilości";

b) dodaje się pkt c) w brzmieniu:

"c) maksymalne ceny określone w art. 14 ust. 1 akapit drugi na bieżący rok szkolny wraz z uzasadnieniem.";

7) załącznik zastępuje się załącznikiem I do niniejszego rozporządzenia;

8) tekst załącznika II do niniejszego rozporządzenia dodaje się jako załącznik II;

Artykuł  2

Niniejsze rozporządzenie wchodzi w życie trzeciego dnia po jego opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.

Niniejsze rozporządzenie stosuje się od dnia 1 maja 2004 r.

Jednakże pomoc do serów świeżych smakowych z kategorii VI w Załączniku do rozporządzenia (WE) nr 2707/2000, przed dniem stosowania niniejszego rozporządzenia, może być nadal przyznawana do dnia 31 sierpnia 2004 r.

Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich Państwach Członkowskich.

Sporządzono w Brukseli, dnia 29 kwietnia 2004 r.

W imieniu Komisji
Franz FISCHLER
Członek Komisji

______

(1) Dz.U. L 160 z 26.6.1999, str. 48. Rozporządzenie ostatnio zmienione rozporządzeniem (WE) nr 1787/2003 (Dz.U. L 270, str. 121).

(2) Dz.U. L 311 z 12.12.2000, str. 37. Rozporządzenie ostatnio zmienione rozporządzeniem (WE) nr 1787/2003 (Dz.U. L 270, str. 122).

(3) Dz.U. L 268 z 14.9.1992, str. 1.

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK  I

Wykaz produktów kwalifikujących się do pomocy wspólnotowej

Kategoria I

a) mleko pełne poddane obróbce cieplnej, spełniające wymagania przewidziane w art. 3 ust. 1 lit. b) rozporządzenia (WE) 2597/97 w zakresie zawartości tłuszczu

b) mleko pełne poddane obróbce cieplnej o smaku czekoladowym lub innym, zawierające wagowo co najmniej 90 % mleka określonego w pkt a)

c) jogurt z mleka pełnego otrzymany z mleka określonego w pkt a)

Kategoria II

a) mleko poddane obróbce cieplnej o minimalnej zawartości tłuszczu 3 %

b) mleko poddane obróbce cieplnej o smaku czekoladowym lub innym, zawierające wagowo co najmniej 90 % mleka określonego w pkt a)

c) "Piimä/filmjölk" lub jogurt otrzymany z mleka określonego w pkt a)

Kategoria III

a) mleko poddane obróbce cieplnej o minimalnej zawartości tłuszczu 2,5 %

b) mleko poddane obróbce cieplnej o smaku czekoladowym lub innym, zawierające wagowo co najmniej 90 % mleka określonego w pkt a)

c) jogurt otrzymany z mleka określonego w pkt a)

Kategoria IV

a) mleko poddane obróbce cieplnej, o minimalnej zawartości tłuszczu 2,0 %

b) mleko poddane obróbce cieplnej, o smaku czekoladowym lub innym, zawierające wagowo co najmniej 90 % mleka określonego w pkt a)

c) jogurt otrzymany z mleka określonego w pkt a)

Kategoria V

a) mleko półtłuste poddane obróbce cieplnej, spełniające wymagania przewidziane w art. 3 ust. 1 lit. c) rozporządzenia (WE) 2597/97 w zakresie zawartości tłuszczu

b) mleko półtłuste poddane obróbce cieplnej, o smaku czekoladowym lub innym, zawierające wagowo co najmniej 90 % mleka półtłustego określonego w pkt a)

c) jogurt z mleka półtłustego otrzymany z mleka określonego w pkt a)

d) Piimä/fil o minimalnej zawartości tłuszczu 1,5 %

Kategoria VI

a) mleko poddane obróbce cieplnej o minimalnej zawartości tłuszczu 1 %

b) mleko poddane obróbce cieplnej, o smaku czekoladowym lub innym, zawierające wagowo co najmniej 90 % mleka określonego w pkt a)

c) jogurt otrzymany z mleka określonego w pkt a)

Kategoria VII

a) mleko odtłuszczone poddane obróbce cieplnej, spełniające wymagania przewidziane w art. 3 ust. 1 lit. d) rozporządzenia (WE) 2597/97 w zakresie zawartości tłuszczu

b) mleko odtłuszczone poddane obróbce cieplnej, o smaku czekoladowym lub innym, zawierające wagowo co najmniej 90 % mleka określonego w pkt a)

c) jogurt z mleka odtłuszczonego otrzymany z mleka określonego w pkt a)

d) Piimä/fil o zawartości tłuszczu poniżej 1,5 %

Kategoria VIII

Sery świeże i przetworzone, naturalne(1), o zawartości tłuszczu co najmniej 40 % w suchej masie

Kategoria IX

Sery inne niż świeże i przetworzone, o zawartości tłuszczu co najmniej 45 % w suchej masie

Kategoria X

Ser "Grana Padano"

Kategoria XI

ser "Parmigiano-Reggiano"

Kategoria XII

ser "Halloumi".

______

(1) Do celów niniejszej kategorii, ser naturalny oznacza ser otrzymany wyłącznie z mleka, przy czym dopuszcza się dodanie substancji niezbędnych do jego wytworzenia, pod warunkiem że substancje te nie są stosowane do zastąpienia, częściowo lub w całości, jednego ze składników mleka.

ZAŁĄCZNIK  II

A. Stawki pomocy na okres od 1.5.2004 do 30.6.2004:

a) 23,24 EUR/100 kg w odniesieniu do produktów z kategorii I

b) 21,82 EUR/100 kg w odniesieniu do produktów z kategorii II

c) 20,41 EUR/100 kg w odniesieniu do produktów z kategorii III

d) 19,00 EUR/100 kg w odniesieniu do produktów z kategorii IV

e) 17,58 EUR/100 kg w odniesieniu do produktów z kategorii V

f) 16,17 EUR/100 kg w odniesieniu do produktów z kategorii VI

g) 13,34 EUR/100 kg w odniesieniu do produktów z kategorii VII

h) 69,72 EUR/100 kg w odniesieniu do produktów z kategorii VIII

i) 177,79 EUR/100 kg w odniesieniu do produktów z kategorii IX

j) 197,54 EUR/100 kg w odniesieniu do produktów z kategorii X

k) 217,29 EUR/100 kg w odniesieniu do produktów z kategorii XI

l) 174,30 EUR/100 kg w odniesieniu do produktów z kategorii XII

B. Stawki pomocy na okres od 1.7.2004 do 30.6.2005:

a) 21,69 EUR/100 kg w odniesieniu do produktów z kategorii I

b) 20,39 EUR/100 kg w odniesieniu do produktów z kategorii II

c) 19,08 EUR/100 kg w odniesieniu do produktów z kategorii III

d) 17,78 EUR/100 kg w odniesieniu do produktów z kategorii IV

e) 16,47 EUR/100 kg w odniesieniu do produktów z kategorii V

f) 15,17 EUR/100 kg w odniesieniu do produktów z kategorii VI

g) 12,56 EUR/100 kg w odniesieniu do produktów z kategorii VII

h) 65,07 EUR/100 kg w odniesieniu do produktów z kategorii VIII

i) 165,93 EUR/100 kg w odniesieniu do produktów z kategorii IX

j) 184,37 EUR/100 kg w odniesieniu do produktów z kategorii X

k) 202,80 EUR/100 kg w odniesieniu do produktów z kategorii XI

l) 162,68 EUR/100 kg w odniesieniu do produktów z kategorii XII

C. Stawki pomocy na okres od 1.7.2005 do 30.6.2006:

a) 20,16 EUR/100 kg w odniesieniu do produktów z kategorii I

b) 18,95 EUR/100 kg w odniesieniu do produktów z kategorii II

c) 17,76 EUR/100 kg w odniesieniu do produktów z kategorii III

d) 16,57 EUR/100 kg w odniesieniu do produktów z kategorii IV

e) 15,39 EUR/100 kg w odniesieniu do produktów z kategorii V

f) 14,17 EUR/100 kg w odniesieniu do produktów z kategorii VI

g) 11,78 EUR/100 kg w odniesieniu do produktów z kategorii VII

h) 63,48 EUR/100 kg w odniesieniu do produktów z kategorii VIII

i) 161,87 EUR/100 kg w odniesieniu do produktów z kategorii IX

j) 179,86 EUR/100 kg w odniesieniu do produktów z kategorii X

k) 197,85 EUR/100 kg w odniesieniu do produktów z kategorii XI

l) 158,70 EUR/100 kg w odniesieniu do produktów z kategorii XII

D. Stawki pomocy na okres od 1.7.2006 do 30.6.2007:

a) 18,61 EUR/100 kg w odniesieniu do produktów z kategorii I

b) 17,52 EUR/100 kg w odniesieniu do produktów z kategorii II

c) 16,43 EUR/100 kg w odniesieniu do produktów z kategorii III

d) 15,34 EUR/100 kg w odniesieniu do produktów z kategorii IV

e) 14,25 EUR/100 kg w odniesieniu do produktów z kategorii V

f) 13,16 EUR/100 kg w odniesieniu do produktów z kategorii VI

g) 10,97 EUR/100 kg w odniesieniu do produktów z kategorii VII

h) 55,83 EUR/100 kg w odniesieniu do produktów z kategorii VIII

i) 142,37 EUR/100 kg w odniesieniu do produktów z kategorii IX

j) 158,19 EUR/100 kg w odniesieniu do produktów z kategorii X

k) 174,00 EUR/100 kg w odniesieniu do produktów z kategorii XI

l) 139,70 EUR/100 kg w odniesieniu do produktów z kategorii XII

E. Stawki pomocy na okres od 1.7.2007 do [...]

a) 18,15 EUR/100 kg w odniesieniu do produktów z kategorii I

b) 17,12 EUR/100 kg w odniesieniu do produktów z kategorii II

c) 16,10 EUR/100 kg w odniesieniu do produktów z kategorii III

d) 15,07 EUR/100 kg w odniesieniu do produktów z kategorii IV

e) 14,04 EUR/100 kg w odniesieniu do produktów z kategorii V

f) 13,01 EUR/100 kg w odniesieniu do produktów z kategorii VI

g) 10,96 EUR/100 kg w odniesieniu do produktów z kategorii VII

h) 54,45 EUR/100 kg w odniesieniu do produktów z kategorii VIII

i) 138,85 EUR/100 kg w odniesieniu do produktów z kategorii IX

j) 154,28 EUR/100 kg w odniesieniu do produktów z kategorii X

k) 169,70 EUR/100 kg w odniesieniu do produktów z kategorii XI

l) 136,13 EUR/100 kg w odniesieniu do produktów z kategorii XII

Zmiany w prawie

Senatorowie nie zgodzili się na podniesienie kar grzywny dla pracodawców

Senat nie zgodził się w czwartek na zniesienie obowiązku zawierania umów o pracę z cudzoziemcami będącymi pracownikami tymczasowymi przez agencje pracy tymczasowej, ale umożliwił agencjom zawieranie umów cywilnoprawnych. Senatorowie zdecydowali natomiast o skreśleniu przepisu podnoszącego kary grzywny dla pracodawców przewidziane w kodeksie pracy. W głosowaniu przepadła też poprawka Lewicy podnosząca z 2 tys. zł do 10 tys. zł kary grzywny, jakie w postępowaniu mandatowym może nałożyć Państwowa Inspekcja Pracy.

Grażyna J. Leśniak 13.03.2025
Wyższe kary dla pracodawców zostaną – rząd przeciwny ich usuwaniu z ustawy o cudzoziemcach

Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej nie zgodziło się na usunięcie z ustawy o zatrudnianiu cudzoziemców przepisu podnoszącego w kodeksie pracy kary dla pracodawców. Senacka Komisja Rodziny, Polityki Senioralnej i Społecznej zaakceptowała we wtorek jedynie poprawki Biura Legislacyjnego Senatu do tej ustawy. Nie można jednak wykluczyć, że na posiedzeniu Senatu inni senatorowie przejmą poprawki zgłaszane przez stronę pracodawców.

Grażyna J. Leśniak 11.03.2025
Rząd zostawił przedsiębiorców na lodzie

Podczas ostatniego posiedzenia Sejmu, ku zaskoczeniu zarówno przedsiębiorców, jak i części posłów koalicji rządzącej, Lewica w ostatniej chwili „dorzuciła” do ustawy o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom poprawki zaostrzające kary za naruszanie przepisów prawa pracy - m.in. umożliwiające orzeczenie kary ograniczenia wolności. Jednocześnie zignorowano postulaty organizacji pracodawców, mimo wcześniejszych zapewnień rządu o ich poparciu.

Grażyna J. Leśniak 27.02.2025
Wyższe kary dla pracodawców - sejmowa wrzutka na ostatniej prostej

Już nie 30 tys. zł, a 50 tys. zł ma grozić maksymalnie pracodawcy, który zawrze umowę cywilnoprawną, choć powinien - umowę o pracę. Podobnie temu, który nie wypłaca w terminie wynagrodzenia za pracę lub innego świadczenia przysługującego pracownikowi albo uprawnionemu do tego świadczenia członkowi jego rodziny. A jeśli nie wypłaca przez okres co najmniej 3 miesięcy, to kara ma wynieść nawet 60 tys. złotych - zdecydował Sejm, przyjmując poprawkę Lewicy, zmieniającą Kodeks pracy w... ustawie dotyczącej cudzoziemców.

Grażyna J. Leśniak 25.02.2025
Jaka wysokość diety dla członków komisji wyborczych w wyborach Prezydenta

500 zł zarobi członek obwodowej komisji wyborczej w wyborach Prezydenta RP, 600 zł - zastępca przewodniczącego, a 700 zł przewodniczący komisji wyborczej – wynika z uchwały Państwowej Komisji Wyborczej. Jeżeli odbędzie się ponownie głosowanie, zryczałtowana dieta wyniesie 75 proc. wysokości diety w pierwszej turze. Termin zgłaszania kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych mija 18 kwietnia

Robert Horbaczewski 20.01.2025
Zmiany w podatkach 2025 - przybędzie obowiązków sprawozdawczych

1 stycznia 2025 r. weszły w życie liczne zmiany podatkowe, m.in. nowe definicje budynku i budowli w podatku od nieruchomości, JPK CIT, globalny podatek wyrównawczy, PIT kasowy, zwolnienie z VAT dla małych firm w innych krajach UE. Dla przedsiębiorców oznacza to często nowe obowiązki sprawozdawcze i zmiany w systemach finansowo-księgowych. Firmy muszą też co do zasady przeprowadzić weryfikację nieruchomości pod kątem nowych przepisów.

Monika Pogroszewska 02.01.2025
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.L.2004.153.19

Rodzaj: Rozporządzenie
Tytuł: Rozporządzenie 816/2004 zmieniające rozporządzenie (WE) nr 2707/2000 ustanawiające szczegółowe zasady stosowania rozporządzenia Rady (WE) nr 1255/1999 w zakresie pomocy wspólnotowej w odniesieniu do dostarczania mleka i niektórych przetworów mlecznych dla uczniów w instytucjach edukacyjnych
Data aktu: 29/04/2004
Data ogłoszenia: 30/04/2004
Data wejścia w życie: 03/05/2004, 01/05/2004